З 29 липня по 1 серпня у місті Альбукерке, штат Нью-Мексико, США, відбувся «МіфКон», конвент Міфопоетичного товариства, на якому були вручені премії за найкращі твори минулого року.
Нагадаємо, що премія присуджується за найкраще передання духу творчості «Інклінґів» - Дж.Р.Р. Толкіна, К. С. Льюїса та Чарльз Вільямса, видатних членів неофіційного оксфордського літературного гуртка, а також за дослідження їхнього літературного спадку.
Номінація «Міфопоетична нагорода за літературу для дорослих»
Jo Walton "Or What You Will"
Він мав надто багато ролей, аби їх з легкістю порахувати. Він був драконом з хлопчиком на спині. Він був ученим, воїном, коханцем і злодієм. Він був мрією і мрійником. Він був богом.
Але насправді «він» — це не що інше, як іскра ідеї, персонаж у свідомості 73-річної Сильвії Гаррісон, багаторазової лавреатки різноманітних нагород, авторки тридцяти романів написаних за сорок років. Він грав головні ролі у більшості цих романів, і в глибині душі Сильвія роками розмовляла з ним.
Але Сильвія не житиме вічно, як і будь-яка людина. І він у пастці її печери з кісток, в западині її черепа. Коли вона помре, це станеться і з ним.
Тепер Сильвія починає новий роман, фентезі для дорослих читачів, дія якого розгортається в Талії, уявному місті, схожому на Флоренцію, де розгорталися події її успішної підліткової трилогії, яку вона опублікувала десятиліття тому. Звісно, він бере в цьому участь. Але зараз він має надзвичайну ідею. Він певен, що знає спосіб як йому із Сильвією зістрибнути з колеса смертного життя. Залишається лише її переконати.
Також на премію претендували:
- Кетрін Еддісон «Свідок мертвих»
- Рика Аокі «Світло незвичних зірок»
- Ф. Джелі Кларк «Повелитель джина»
- Сюзанна Кларк «Піранезі»
- Ґарт Нікс «Терсіель та Елінор»
Нагорода «Міфопоетична нагорода за літературу для дітей та підлітків»
Lori M. Lee "Pahua and the Soul Stealer"
Пахуа Моуа має репутацію дивачки. Самотня одинадцятирічна дівчинка з народу хмонг має унікальну здатність бачити духів. Її літо сповнене двома справами: доглядом за молодшим братом та грою зі своїм найкращим другом - духом кота, якого ніхто інший не може побачити.
Одного дня Пахуа випадково звільнює розлюченого духа проклятого мосту – от халепа! Згодом, коли її брат раптово захворів і його не вдалося розбудити, Пахуа підозрює, що дух мосту вкрав його душу. Вона повертається на місце злочину зі старими шаманськими інструментами своєї тітки, сподіваючись протистояти духу та вимагати повернення брата. Натомість вона викликає демона.
На щастя, в останню хвилину з’являється воїн-шаман, відомий своїми проблемами зі спілкуванням, і рятує її зад. За допомогою цього наставника Пахуа доведеться знайти шлях крізь світи духів і врятувати душу свого брата, поки не стало надто пізно. Вона навіть не підозрює, що чекатиме на неї під час цього шляху...
Завдяки своїм незабутнім героям, унікальній магічній системі, що базується на природі, захоплюючим поворотам сюжету, а також кульмінаційній битві з босом, ця історія, заснована на легендах народу хмонг, пропонує все, що полюбляють читачі фентезі.
Також на премію претендували:
- Саянтані Дасгупта, трилогія «Кіранмала і Королівство Позамежжя»
- Реджіна Хансен «Буря насуває»
- Іден Ройс «Корінна магія»
Нагорода за дослідження творчості Інклінґів
Holly Ordway "Tolkien’s Modern Reading: Middle-earth Beyond the Middle Ages"
Широко визнана точка зору, що Дж.Р.Р. Толкін зневажливо ставився до художньої літератури, що створювалася у його часи, а «Гобіт» і «Володар перснів» були середньовічними в основі своїй та ностальгійними за своєю поетикою. Дослідження бере це твердження одного з його перших біографів і переглядає його за допомогою нових прискіпливих архівних досліджень.
Голлі Ордвей за допомогою новаторського католицького погляду показує, що Толкін насправді мав фантастичну уяву та розуміння як фактів, так і творів сучасного йому світу. На відміну від загальноприйнятого образу Толкіна, у цій впливовій книзі показано, як він насолоджується широким спектром модерних творів, детально й глибоко розглядаючи їх — і навіть називаючи конкретні назви як джерела впливу на створення Середзем’я.
Також на премію претендували:
- Пол Фіддс «Чарльз Вільямс і К.С.Льюїс: Друзі по співналежності»
- Джон Ґарт «Світи Дж.Р.Р. Толкіна: Місця, що надихнули на Середзем'я»
- Петер Грибаускас «Передчуття нерозказаних історій: дослідження меж літературного полотна Толкіна»
Нагорода за дослідження міфології та фентезі
Philip Ball "The Modern Myths: Adventures in the Machinery of the Popular Imagination"
Міфи зазвичай розглядаються як історії з глибин часу — веселі та фантастичні, але в які вже ніхто не вірить. Проте, як показує Філіп Болл, ми все ще пишемо їх — і живемо ними — сьогодні. Від Робінзона Крузо і Франкенштейна до Бетмена, багато історій, написаних за останні кілька століть, іноді дещо легковажно називають «сучасними міфами». Але Болл стверджує, що нам варто сприймати цю ідею серйозно. Наші історії про Дракулу, доктора Джекіла з містером Гайдом і Шерлока Холмса виконують таку ж культурну роботу, яку колись виконували стародавні міфи. За допомогою наративів, які всі ми в основній формі знаємо, і які не мають чіткої моралі, ці сучасні міфи досліджують деякі з найглибших наших страхів, мрій і тривог. Ми продовжуємо повертатися до цих казок, нескінченно переосмислюючи їх для нових цілей. Але про що вони насправді і навіщо вони нам потрібні? Які міфи формуються сьогодні? І чому історія стає сучасним міфом?
Також на премію претендували:
- Хадас Елбер-Авірам «Казки Лондона: Британське міське фентезі, від 1840 до наших днів»
- Деніел Оґден «Дракон із Заходу: Від прадавніх міфів до сучасних легенд»
- Ебоні Елізабет Томас «Темна фантастика: Раси та як їх уявляють - від Гаррі Поттера до Голодних ігор»
- Джозеф Рекс Янґ «Джордж Р.Р. Мартін і жанр фентезі»