Небо пінилося хмарами. Миготіли блискавки, вихоплюючи із темряви скелети хмарочосів.
Останнім часом Ерейю штормить все частіше. Зараз — чотири рази на тиждень. І навіть уявити важко, що років п’ять тому шторми були величезною рідкістю.
Люди звикли. Пристосувалися. От і зараз — спить Ерейя, незважаючи ні на що.
Я стояв біля вікна, притулившись до скла. Безцільно переводив погляд з неба на землю та навпаки. Друга година ночі, а не спиться. Добре хоч завтра вихідний. Не треба тягтися до остогидлого офісу, перекладати з місця на місце нікому не потрібні масиви, архівувати, розпаковувати, інсталити… І втекти б від того, та куди ж втечеш? Тут бодай зарплатня пристойна. Більш-менш вистачає.
На мить світ за вікном пішов брижами, ніби у воду жбурнули камінчик. Я кліпнув. Ні, здалося. Все ті ж хмари і блискавки. І кар внизу, що саме зупинився, прямісінько біля під’їзду.
— Збільшення.
Перед очима розгорнувся дисплей віому, транслюючи зображення. Із кара вискочив молодик, оббіг авто, прочинив інші дверцята. Із салону випурхнула дівчина, трусонула каштановими кучерями. Похитнулася, певно, не втримавши рівноваги. Юнак притримав її, обійняв за плечі і вони зайшли до під’їзду.
— Відлік.
На віомі замиготіли цифри. Здавалося, хвилини обернулися годинами. Я намагався ні про що не думати, та виходило кепсько.
Я заварив чаю. З корицею, як люблю. Я сьорбав гарячий напій майже не відчуваючи смаку — так, аби хоч трохи відволіктися.
Врешті тихо скрипнули двері.
— Стоп відлік, — прошепотів я, і перетворив віом на темну цятку. Тридцять п’ять хвилин, одначе.
Із коридору долинув тихий шурхіт — Ріта роздягалася, не вмикаючи світло. Я чекав. Впоравшись, вона пішла до кімнати. Я навшпиньки рушив слідом. Запалювати освітлення вона не стала. На відміну від мене.
Спалахнуло світло. Від несподіванки дівчина підскочила, рвучко обернулася. Вираз її обличчя стрімко змінювався від переляканого до розгубленого.
— Привіт, — посміхнулася.
Я мовчки дивився на неї. Виглядала Ріта чудово — латексна вечірня сукня, що ледь прикривала сідниці, вигідно підкреслювала всі принади. Тільки розтріпана зачіска, розпашіле обличчя та трохи змазаний макіяж псували картину.
— Чого не спиш? — глипнула очима.
Я знову не відповів, натомість підійшов упритул. Від неї пахло алкоголем (то он чому вона хиталася!) та… чоловічим одеколоном. Не моїм, іншим. Я стрімко запустив руку під сукню. Ошелешена дівчина відсахнулася, та я встиг дізнатися усе, що хотів. Білизни не було, пальці виявилися вологими.
Не зважаючи на сп’яніння, Ріта усе зрозуміла. Пішла в наступ:
— А що?!. Ти втратив почуття! Я не цікава тобі як жінка!!! Яке сьогодні число?
— Двадцять четверте лютого, — ошелешено відповів я.
— Отож! А ти навіть забув про нашу річницю!
— Я пам’ятаю.
— Куди там? Пам’ятає він! Тільки й знаєш, що робота!
Я сумно посміхнувся. Еге ж! Якби ж то сама працювала, а так. Рітин ІСК — індекс соціальної корисності — дозволяв займатися найменш престижною роботою. Але ж ми горді, мітлу до рук брати не хочемо, та й ІСК підіймати — теж. Тому працював лише я.
— Та й хто ти мені такий? — дівчина розпалялася, — Чоловік? Ні! Ну то що ти хочеш? Я вільна жінка, з ким хочу, з тим і сплю!
Не зронивши ані слова я вийшов до коридору, вдягнувся, кинув на підлогу ключ-карту та й пішов собі. Врешті, за речами потім відправлю кур’єра.
Ріта щось кричала з-за дверей, та я не дослухався. А що вже казати? Навіщо? Все скінчилося. Зраду я підозрював давно, та до останнього не вірив. Все хотів переконатися. От і маю.
Надворі завивав вітер. Я викликав кар, притулився до стіни. Уп’явся поглядом в жовту пляму ліхтарного світла. Перед очима пливло, ніби в п’яного. Під’їхав кар, та я не одразу його помітив, лише коли водій просигналив. Я пройшов крізь пляму світла, на мить затримався у самого краю. Я ще можу повернутися. Змусити себе повірити у відмовки. Змиритися, врешті-решт. Якщо не переступлю світлової межі.
Переступив, мовчки забрався у салон, назвав адресу. Безшумно кар понісся вулицями Ерейї.
***
Ось і мій однокімнатний модуль. Добре, що Ріта не захотіла тут мешкати, наполігши, щоб я зняв нормальний двокімнатний. Зате є куди повернутися. Знімати взуття не було сенсу, запиленою підлогою я пройшов на кухню. На душі коти витанцьовували джигу, випустивши кігті. Хотілося кричати і дертися на стіни. Намарно, нічого не повернеш. Від нічого робити почав ритися у шафках. Хоча, що тут знайдеш, після року з гаком відсутності? Пусто, пусто, пусто...
В одній із шафок відшукалася почата пляшка горілки.
— Те, що треба, — промурмотів я. Серед запустіння відшукав стакан. Наповнив по вінця. Перехилив.
Легше не стало. Та й не стане. Хіба що нацмулюся і зможу забутися бодай на ніч.
Скінчилася горілка досить швидко, а я не п’янів. От і маю. Ні натяку на забуття. Обшукав усю кухню, та більше алкоголю не знайшлося.
Як же я кохав Ріту… здавалося — це на все життя. Здавалося. Навіть обручки замовив, йолоп! Я в розпачі пошкріб потилицю. Як же забутися? Як?!.
І тут я згадав про «Краплину райдуги» — чи то наркотик, чи то якийсь ейфороген — придбаний ще на третьому курсі інституту, та так і не використаний. То не вистачало духу, а потім якось і зникла потреба.
Я вийшов до кімнати, відсунув крісло. Відколупав скобу і запустив руку під флізелін. Понишпорив у нутрощах крісла. Пальці намацали склянку, стисли. Витягуючи руку я зачепився за цвяшок і пошкрябався. Минеться. До весілля загоїться. Я сумно посміхнувся. Еге ж, до весілля…
Повернувся на кухню, повертів у пальцях ампулу. Срібляста порошина всередині тьмяно виблискувала. Я мов заворожений дивився на неї. А кажуть краплина. Я розумів, що варто зараз же викинути цю гидоту. І в той же час мене ніби щось штовхало, шепотіло десь у закутках свідомості: «спробуй».
Я відкрив ампулу. Ну і як це вживати? Спробую розвести водою.
Порошина зашипіла, обертаючись каламутним розчином. Я випив розчин, дослухався до почуттів. Нічого. Певно за ті п’ять років, що «Краплина» провалялася у схованці, втратилися всі властивості. А можливо, її вживають інакше.
Я викурив цигарку. Знову дослухався до відчуттів. Нічого. Мабуть, не судилося мені сьогодні забутися. Рушив до спальні.
І тут зрозумів, чому «Краплина» називалася так. Ні, це була не краплина. Море. Навіть океан райдуги. Світ вибухнув усіма кольорами веселки. Закружляв. Почав розкладатися на прошарки, завиватися різнобарвними спіралями. Зникли стіни, хмари впали на плечі. Я прохромився крізь них і злетів вище. Згріб зірки в долоні. Холодні вогники опекли руки. Я жбурнув пригоршню сяйва якнайдалі. І сам провалився в небуття.
***
Вжик. Вж-ж-ж-ик.
Що це? Залиште мене, дайте спокій!
Вжик. Вж-ж-ж-ик.
— Алкоголіки! — незнайомий голос пробився у мозок, — понажераються, бач. А потім валяються тут, обмітай їх, іродів.
Я застогнав і відкрив очі.
— Очуняв? — скрипнув голос, — ану давай звідси.
Я зиркнув на чоловіка. Старий, зморщений двірник сперся на мітлу.
— Чого витріщився? Забирайся, кажу.
В голові дзвеніло, здавалося, хтось зачинив там розгніваного коваля, і зараз він з усіх сил гамселить молотом, намагаючись пробити дорогу назад. Я застогнав знову і нарешті підвівся. Сів на лавочку, що стояла поруч.
— Га?.. Що?.. Де я? Що… трапилося?
— Бухати менше тре, ось що! Ноги підніми, мести заважаєш, ірод.
Я слухняно підняв ноги на лавочку. Роззирнувся. В світанковій імлі місце здавалося дивним. Моє подвір’ячко, ті ж гойдалки, карусель і пісочниця. Але трохи інші, ніби втратили матеріальність. Не повністю, а ледь-ледь. Чи то мені паморочиться?
Добре, зима цього року видалася надміру теплою. Та й шторму не було, інакше б я тут і закляк. Дурень!
— Віом.
Перед очима розгорнувся дисплей. Так, сьома нуль три, третє березня. Стоп! Третє? Я ж тільки вчора пішов від Ріти! Та ні, це якийсь збій, маячня! Не міг же я втратити тиждень свого життя! Зараз повернуся додому, законекчуся і все стане на місця.
Важко зітхнувши я підвівся, хитаючись почимчикував до під’їзду. Рітка-Рітка, за що ти зі мною так, га? Ще й ці збої віому. Мабуть, через шторми.
Я зайшов до під’їзду, презирливо скривився. Знову хтось накарябав на стіні сакраментальне «Людка шалава». Тьху ти. Ну дала б Людка цьому комусь, аби зник настінний живопис. Увійшов до ліфту, натиснув кнопку. Сумно глянув на вишкрябаний напис «Ігор лох». А здавалося — в цивілізованому світі живемо…
Я підійшов до квартири, провів ключ-картою. Двері не відчинилися, замок тривожно пискнув. Я втупився на ключ, повертів. Та ні, все ж в нормі. Чип не пошкоджений. Провів знову. Реакція та сама. Та що ж це таке?!. Як навіжений я водив ключем по замкові. Не одразу почув, як врешті прочинилися двері.
— Тобі чого?
Я зиркнув на жіночку. Заспана, некрасива і гладка, вона незадоволено дивилася на мене, загорнувшись у строкатий халат.
— А ви хто? І що робите в моєму модулі?
— Твоєму? — жінка скривилася, — ти продав його три…ні, чотири дні тому.
— Маячня якась! Я поліцаїв викличу! Віом!
— Ти геть розум пробухав? — посміхнулася уїдливо, — зараз, зачекай.
Вона викликала свій віом. Розгорнула ширше дисплей.
— Читай!
Я вгледівся у документ. Договір купівлі-продажу. Дібровський Ігор Анатолійович, паспорт, серія… що надалі іменується Продавець з однієї сторони, та Вайдаш Людмила Броніславівна, паспорт, серія… що надалі іменується Покупець з іншої сторони, а разом — Сторони, уклали цей Договір про наступне…
Всі дані в договорі були мої, адреса модулю — теж. І навіть підпис і чип-штамп — оригінали. А захищені вони так, що не підробиш. Та й бланк договору справжній, з усіма знаками Ерейї.
Я знесилено притулився до стіни.
— Ти хоч би в свій віом зазирнув. Договір у трьох екземплярах, між іншим. Можеш і в реєстрі Ерейї затребувати. — Жінка гупнула дверима.
Неможливо! Навіщо я це зробив? Дослухатися поради жінки і давати запит у реєстр я не буду. Зрозуміло, що документи оформлені бездоганно. І що ж тепер робити?
Я почимчикував надвір. На виході з під’їзду зупинився. А Людка дійсно шалава. Дістав ключ-карту, переломив — більше не потрібна — і вишкрябав: «Згоден».
Я вийшов надвір, намацав в кишені цигарки. Треба їхати до батьків. Вони допоможуть. Хоча б порадою. А там подивимося. Точно, так і зроблю. Я викликав кар. Доки чекав, встиг викурити цигарку.
Кар підкотився, як завжди, безшумно, прочинилися дверцята. Я вмостився і назвав адресу. Рушили. Я мовчав. Не хотілося ані говорити, ані думати про щось. Краще б взагалі заснути. І я попросив водія допомогти. Той кивнув і увімкнув сліпмод. Що не кажіть — корисна функція. Майже одразу я провалився в сон.
***
— Приїхали! — водій вимкнув сліпмод і я одразу прокинувся. Звичним жестом простягнув руку з браслетом віому до терміналу.
Сигналу не було. Я здивувався, водій теж. Ми перезирнулися.
— В тебе хоч термінал робочий?
— А то! Он, герлу карив — ріднуло, — голос у нього нагадував мишачий писк. Та й сам водій був схожий на мишу. Погляд маленьких чорних оченят бігав з терміналу на мене, вусики постійно смикались. І ще він весь час шморгав носом.
— Дивно, — промурмотів я і запросив рівень ІСК.
Напевно я зблід, не знаю. Та водій аж сахнувся, ледь не вистрибнув з кара.
Це все відбувається не зі мною. Це не я зараз сиджу в карі і намагаюся розрахуватися. Звісно — не виходить. Бо нема чим! Навіть більше. ІСК — в мінус! Як?!.
— Шо таке? — шмигнула носом миша.
— Н-не зн-наю. В мен-не ІСК зник.
— Шо?
— Зник кажу! — закричав я. — Зник! Вкрали! Стерли! — і вже пошепки додав, — мені нема як розрахуватися.
— Я поліцаїв викликаю, — запищав водій, — мені шо, своїм ІСК башляти?!.
— Заплати. Натомість візьми це, — я стягнув браслет віому.
Він захитав головою.
— Бери-бери, перепрошиєш, якщо твій раптом накриється. — Я кинув браслет на термінал і прожогом вискочив з кару.
***
Двері відчинила мама.
— Синку?
— Привіт, — я поцілував її у щоку.
— Проходь, роздягайся, — вона відсторонилася, пропускаючи до модулю.
Певно, я зміг опанувати себе і мама ні про що не здогадалася.
— Як із Рітою? Як робота?
— Чудово, — ненавиджу брехати. Але прямо отак, із порогу розповісти все я не міг.
— Ти проходь, а я чаю заварю.
Я пройшов до вітальні. Батько сидів на дивані і читав якісь меседжі на віомі. Побачивши мене згорнув дисплей. Пильно поглянув.
— Розповідай, — мовив коротко. Розкусив він мене одразу, як не намагався я зберігати спокій.
Я примостився у крісло, підтягнув ноги, як колись, в дитинстві. Мама принесла чай і сіла поруч батька.
— Розповідай, — повторив він. — Що трапилося?
Я подумки зітхнув і розповів. З кожним словом їх обличчя ставали все похмурішими, але слухали батьки мовчки. І коли я закінчив, на кілька хвилин запанувала гнітюча тиша. Врешті батько мовив:
— Ходімо. — І рушив на балкон.
Я вийшов слідом. Дістав цигарки, підніс батькові вогник, запалив сам.
Починався шторм. Здійнявся вітер, дерева гнулися від шалених поривів, вдалині гриміло. І знову мені здалося, що світом котяться брижі.
Батько довго мовчав, врешті мовив:
— Кажеш, ІСК від’ємний?
— Угу.
— Ти розумієш, що це значить? — він глибоко затягнувся, — ти… дискон.
Я мовчав. Я все чудово розумів. Дискон. Дисконектний. Недолюдина. Батько продовжив:
— Хоча ні, навіть гірше. У дисконів індекс нульовий.
— Тату, — прошепотів я, — що мені робити?
— Не знаю. — Він знову дуже глибоко затягнувся і додав твердо. — Ігоре, у нас… у нас не може бути дитини дискона.
Це не було ляпасом. Це був аперкот боксера-важковаговика. Я закляк. Пальці не втримали цигарку і недопалок тут же підхопив і закружляв вітер, поніс десь вгору. Я провів жаринку поглядом. Як все просто. В них не може бути сина дискона. Звісно, це ж вплине на їх власні ІСК.
Я розсміявся батькові в обличчя… щоб не розревітися.
Коли проходив через вітальню, мати навіть не глянула на мене. Дуже тихо я вийшов із модулю. От і все. Що тепер робити? Куди йти? Та й чи варто йти кудись? Чи варто жити в світі, де батьки відмовляються від дітей заради збереження індексу? Я не втримав сліз.
***
Вітер хльоснув по обличчю, зірвав сльози, ледь я вийшов надвір. Лишатися у під’їзді — безглуздо, викличуть поліцаїв. Ще завезуть десь. З одного боку – у відділку можна й перечекати шторм, з іншого — не чув, щоб звідти поверталися.
Я безцільно брів вулицею. Вітер бив по щокам. І в який бік не повернешся, він знову дув в лице, ніби знущався наді мною! Нічого, витримаю. Головне — знайти сховок. Десь же мають бути підвали.
Вітер дужчав, несамовито гнав небом хмари. Гілляччя поодиноких дерев билося в агонії, тріщало. В небесах гриміло, шугали блискавки.
Я йшов, зігнувшись, тримаючись за стінки будинків. Кожен крок давався дуже важко. А може не варто? Може — кінець? Заради чого боротися? Заради цього світу? Так не вартий він боротьби. Нехай горить він у полум’ї, нехай розколеться від шторму! Згине зі своїми клятими індексами!
Я зібрав волю в кулак. Ні, не можна опускати руки. Ще не все втрачено. Допоки є шанс…
Вітер збив з ніг, потягнув по дорозі. Я вдарився у стовбур дерева. Голова вибухнула болем, я ледь не втратив свідомість. Ухопився за дерево. Вітер відірвав мене, ніби листок. Обдираючи пальці і нігті я намагався зачепитися бодай за щось. За ямку на дорозі, за каналізаційний люк. Намарно. Вітер тягнув мене, котив, кружляв. Бив у стіни і дерева. Я кричав, та навіть не чув свого голосу.
Раптом все скінчилося. Вітер вщух. Натомість розверзлося небо. Крижаний дощ впав на землю. Трясця! Я навкарачки поповз — сил встати не вистачало. Батоги дощу хльостали по спині, вибиваючи останні сили. Мокрий одяг огидно обліпив тіло.
— Доповзу, — прошепотів я, підбадьорюючи себе, — доповзу.
Дощ вщух. Хмари розійшлися і запалало сонце. Пекло, ніби літом. У голові паморочилося, та я не зупинявся. Доповз до якогось підвалу, смикнув двері. Зачинені. Я рушив далі.
Знову впав дощ, потім знову запалало сонце. Я втратив лік змінам погоди. Невже? Невже я загину так?
— Ні! — Крикнув я світові. І втратив свідомість.
***
Тепло. Сухо. М’яко.
Я ворухнувся.
— Диви, очуняв, — донісся до мене голос.
Я відкрив очі. Темна потріскана стеля над головою, по ній витанцьовують відблиски світла, ніби від багаття. Звисає павутиння.
— Як почуваєшся? — поцікавився голос.
Я перевів погляд. Чоловік присів біля мене, співчутливо зазирнув у обличчя. На вигляд вік і не визначиш. Сіра, непримітна людина. Таку на вулиці побачиш — і не впізнаєш. Лише очі уважні, смолянисто-чорні, ніби скани з тебе знімають. Притягують, мов магніт.
— Води, — простогнав я.
— Саса, — обернувся він, — пити принеси.
— Де я?
— А це так важливо зараз?
— Ні, — непевно відповів я. — Що трапилося?
— Ти краще скажи, як ти примудрився потрапити в шторм?
Починала дратувати його манера відповідати питанням на питання. Я хотів сказати щось різке, та тут підійшов другий чоловік. Спочатку здалося, що він — глибокий старець. Білосніжна копна волосся, сиві брови і така ж сива рідка борідка. Та потім я додивився, що обличчя його було зовсім ще молодим. Альбінос протягував склянку.
Я сів, жадібно вихлебтав воду. Роззирнувся. Розмірами кімната не вражала. Голі стіни, сіра, бетонна підлога, де-не-де встелена картоном і якимось ганчір’ям. Посеред кімнати — залізна діжка у якій потріскує вогонь. Я поглянув на людей. Віомів у них не було. Дискони. Втім, чого ж іще я очікував.
— Веніамін, — представився чолов’яга і посміхнувся очима.
— Олександр Олександренко. Саша-Саша, або просто СаСа.
— Ігор, — я потиснув простягнуті руки. — Дякую вам.
— Нема за що. То чого тебе в шторм по вулиці носило?
— В мене ІСК стерли.
Приховувати щось видавалося нерозумним. Відсутність у мене віому вони помітили — тож все одразу зрозуміли. Чоловіки перезирнулися.
— Теж мені, проблема, блін. — СаСа трусонув головою. — Ми он без індексу вже стільки років живемо, так, Вен?
— А то!
— Ти, блін, не переймайся. Можна і без індексів. Вже вирішив, що робитимеш?
— СаСа, відчепись від гостя. Краще нагодуй. — І додав вже мені, — ти в наші двері шкрібся. Я відкривати не хотів — шторм же. Але СаСа наполіг. Ти йому дякуй. Ледь живий був.
Я кивнув. Веніамін продовжив:
— СаСа слушно питає. Ти що робити думаєш?
— Не знаю. Певно, в управу треба. Може, щось дізнаюся.
— Навряд. Але відмовляти не стану. Іноді трапляються збої. Ти, наче хлопець непоганий, розумний. Спробуй. Може хоч ти знайдеш вихід. Бодай якийсь.
— Дякую, Веніаміне.
— Не варто.
Повернувся СаСа. Приніс шматок м’яса. Я вдячно глянув на нього.
— Приємного, блін.
Я не відповів. Уп’явся в запечений шматок. М'ясо було ще теплим. Смакота.
Не розумію, чому всі так ненавидять дисконів. Звичайні ж люди. Дружелюбні, товариські. Чи може такі лише ці двоє. Втім, погляд ззовні і з середини дуже різниться.
Я дожував м'ясо, простягнувся на ганчір’ї. СаСа з Веном щось жваво обговорювали та я не дослухався. Під розмірений звук їхніх голосів починав дрімати. Я твердо вирішив завтра ж відправитися в управу. І провалився в сон.
***
Мене зустрів теплий і сонячний ранок. Шторму ніби не намічалося. Я блукав вулицями, насолоджуючись свіжим повітрям. Давно не гуляв Ерейєю — звик скрізь роз’їжджати карами. Вже й підзабув розташування вулиць. Втім, управу знайшов доволі швидко. Голка хмарочосу пронизувала небо, виблискувала в сонячних променях.
Охоронці при вході не звернули на мене уваги — стояли, ніби мене зовсім не існувало. Я увійшов у будівлю. Було людно. Бігали клерки, стояли в чергах громадяни. Я відшукав віконце консультанта і рушив до нього.
— Доброго дня.
Дівчинка-консультант роздивлялася щось на віомі.
— Доброго дня, — повторив я і постукав пальцями по підвіконню.
Жодної реакції.
— Дівчино!
Вона не бачила мене. Не ігнорувала, а просто не помічала. Продовжувала займатися своїми справами. Трясця! Що відбувається?!. Я пішов коридорами. Що ж, сам знайду відділ індексації.
Блукав довго. І жодна зустрічна людина не помічала мене. Ніби я привид якийсь, ніби не існує мене. Але ж я є. Ось, тут, живий! Я почав навмисне чіпати людей, кого плечем, кого рукою. Ніхто не реагував! Нехай я став дисконом, але ж — доки був людиною — помічав їх. Ми ніби існували в різних світах. Усі люди благовидні, з високими індексами, задоволені життям. І я — з від’ємним ІСК… Стоп! З від’ємним! Чи не тому мене не помічають? Звичайні ж дискони — нульові. А я — незвичайний. Як там казав батько: «навіть гірше»? Мав рацію. Мені стало моторошно.
Але ж має бути якесь рішення. Головне — не піддатися паніці. Треба повернутися, порадитися з Веніаміном. Він людина… дискон розумний, можливо щось вигадаємо. Так, більше мені тут нічого робити. Я рушив на вихід.
Небо поволі затягували хмари. Певно, знову збирається шторм. Два дні поспіль — то вже занадто. Треба поквапитися. Вулицями можу не встигнути, дворами буде швидше. Сподіваюся — не заблукаю. Я шмигнув у подвір’я. І одразу позадкував. Звідти, гарчачи і вишкірюючись, на мене сунула зграя собак. Штук сім чи вісім — не було коли рахувати. Я продовжував задкувати. Пси так само повільно йшли на мене. Голодні, розлючені, напружені, готові в будь який момент кинутися. Я роззирнувся. Нікого. Пси наступали. З вишкірених пащек капала слина. Господи, за що мені це?
Нерви не витримали і я побіг. Знав, що не можна. Але зірвався з місця. І зграя рвонулася услід.
Я мчав, не розбираючи дороги. Ноги боліли, дихання збивалося. Скільки витримає розніжена цивілізацією людина? Навряд чи багато. Я не хочу помирати. Ні так, ні інакше. Нехай життя дає ляпаси, нехай скочує на самісіньке дно — я хочу жити. Хай навіть існувати. Просто бути. Нехай дисконом, але живим.
Зграя переслідувала тихо і від цього ставало ще моторошніше. Лише інколи клацали ікла. Сили стрімко танули, а до СаСи ще так далеко. Не дотягну, не встигну.
Зрадливий камінчик потрапив під ступню, нога підвернулася і я простягнувся на землі. «От і все», — зрозумів я. Лише встиг закричати:
— Ні!!!
І закрив голову руками, чекаючи невідворотного болю. І смерті.
Лапи наступали на тіло… наступали, відштовхувалися… Біль не приходив. Я підвівся. Зграя промчала повз мене і понеслася далі.
Я заплакав.
***
Вони лежали біля дверей підвалу. Кров на білосніжному волоссі виглядала особливо яскравою. Я торкнувся шиї СаСи. Пульсу не відчувалося, тіло вже почало холонути. Безперечно, альбінос помер. Він так і не встиг стати мені другом, хоча мав на те всі шанси. Кремезний, простуватий, відкритий. Ні, не дискон. Людина.
Я підійшов до Веніаміна. Його обличчя вкривала кров. Я торкнувся щоки. Тіло було ще теплим. Я дослухався і вловив ледь помітний подих. Живий!!!
Вен відкрив очі.
— Привіт… Ігоре, — прохрипіли розбиті вуста. Підборіддям сочилася тонка цівочка крові.
— Що трапилося?
— Котра година?
Навіть пустивши кістляву на поріг він продовжував відповідати питаннями. Ще й такими безглуздими. Я навіть розгубився.
— Хто це зробив?!.
— Люди. Такі…самі люди. Та що…вже з того?
Піднімався вітер. Хмари затягнули небо.
— Вене, тримайся. — Я підскочив до СаСи. Йому вже байдуже, а от Веніаміна я ще можу врятувати. Потягнув тіло від дверей.
— Не треба, — почув я тихий голос. — Нічим вже не… зарадиш. Брижі… я бачу брижі. А ти?
Я здригнувся, мов від удару. Так, я бачу, як брижі котяться світом. Я навіть підозрюю, що вони напряму пов’язані із штормами. І що це — близький кінець. Світ судомить.
— На нас…щодня нападали. Щодня. Приготуйся. Тебе…чекає те саме.
— Чому? Навіщо?!.
— Не… знаю. Просто… так є. Має бути. Природний… відбір.
— Вене, тримайся. Мені потрібна допомога.
— Не… потрібна. Ти сам знайдеш вихід. Я… не зміг. Не встиг… боявся. Шукай. Вірю… він є.
— Вене!
— Я… теж мінус. — Веніамін замовчав. Навіки.
Цього разу моє «Ні!» не допомогло, як із псами.
Я закрив долонею очі-магніти.
***
Шторм лютував. Це була найсильніша негода на моїй пам’яті.
Вони так і лишилися надворі, я не встиг занести тіла у підвал. Певно, навіть не зможу їх поховати.
Що робити далі? Готуватися до завтрашньої бійки? До щоденних безпідставних бійок? Не хочу. Не буду. Вен вірив, що вихід є. Я маю його знайти. Не заради себе — задля Веніаміна і СаСи. Але як? Здається, останнім часом мене постійно штовхають. Чи від чогось, чи до чогось. Але хто і навіщо?
Думка прийшла несподівано. Геніальна і проста. Мене змусили заховатися від шторму — отже я маю вийти із сховку. Брижі. Їх бачив Вен, їх бачу я. Вони — відповідь? Можливо. Я відчував, розгадка зовсім поруч. Нехай буде, що буде. Врешті, втрачати все одно нема чого. Я відчинив двері.
Завивав вітер, бив у груди, намагався звалити з ніг. Грім розколював небо. Брижі котилися зовсім поруч, лише простягни руку. Простягнув. Долоня зникла. Я зробив крок. Рука просунулася далі. Що там за брижею? Не відчувається. Пустота. Єдиний крок відділяє… від чого?
***
Я впав у…сніг. Зарився обличчям. Добряча кучугура насипалася прямісінько біля дверей підвалу. Ніколи не бачив снігу вживу, лише на віомі. Холодний, м’який, пухкий. Я встав, роззирнувся. Місце було те саме. Сяяли зорі, такого яскравого сяйва в житті не бачив. Ніби все життя дивився крізь запону, а тепер її зірвали. Згадалося — не так давно люди прагнули полетіти до зірок. Потім космічні програми згорнули. Причину того школярам не пояснювали. А самому шукати відповіді не було коли — весь світ лежав переді мною. Що вже тепер?
Холодно. Тут дуже зимно. Підсвідомо я розділив світ на тут і там. Повернувся до підвалу. Картон та дрантя валялися на підлозі. Відшукав більш-менш теплу ганчірку — залишок чи то куртки, чи бушлату, загорнувся. Вийшов досліджувати світ.
Я крокував вулицею. Звичайною вулицею Ерейї. Тільки тепер трохи інакшою, реальнішою. Невже дійсно поруч існують два світи — переплетені в єдине ціле, такі схожі і водночас різні? Світи-симбіонти.
Подекуди проходили люди. У всіх на головах — обручі. Блимали зеленими діодами. Я помацав скроні. Обруч знайшовся і в мене, тільки діод горів червоним. Зламався? Певно, що так. Червоний завжди означав небезпеку. Я жбурнув обруч якнайдалі.
Господи, це жахливо! Міліарди людей, законекчені до мережі.
Люди ходили, віталися, розмовляли, але знову не помічали мене. Я не дивувався. Звісно. Я не їхній. Чужинець, що знайшов вихід там, та входу тут — не зміг. Але обов’язково знайду.
Якщо є керовані — а що ще можуть значити обручі? — мають бути керуючі. Отже, треба їх знайти. І я здогадуюсь, де шукати.
Голка управи і тут пронизувала небо. Я увійшов. Всередині було тихо і пусто, лише самотній охоронець. Звісно ж, мене він не помітив. Я вирушив на обшук.
Зажеврів світанок, а я так і не знайшов керуючих. Лише сервери. Уся управа — величезний, неймовірний сервер. Центр мережі, серце системи.
Вимкнути, чи що? Ні, не варто. Я не знаю, що станеться з людьми там. Але ж мають бути хоч якісь зачіпки. Треба шукати.
Управа заповнилася людьми. Скрізь, куди не подивись, миготіли обручі. Яка мета цієї системи? Сенс існування? Якщо все настільки примітивно-логічно — відповідь має знайтися в кабінеті Голови. В його віомі.
Не знаю, що дисплей показував Голові, та я бачив цифри, діаграми, бази даних. Особливо яскраво виділялися два графіки: червона пряма, що дуже рідко переривалася сплесками та жовта синусоїда, що піками тяглася до сплесків. Спочатку жовта лінія була безперервною, потім з’явилися рідкі розриви, що дедалі частішали. Чи не причина це штормів? Цілком імовірно. Зрозуміти б ще, що все це означає.
Якщо припустити, що мережа — назву її Запоною — синусоїда, то пряма відображає розвиток людства. Схоже. Ми ж бо зупинилися в розвитку, мов комахи у бурштині. Нам так комфортно. А в цей час синусоїда тягнеться вгору. Себто, прагне розвитку. Але людству розвиток не потрібен. Людина стала статичною, в той же час Запона — динамічна. Звідси і шторми — проріхи системи — що розвиток стримується. Ми ж бо усі — симбіонти. Тягнемо Запону вниз. І вона не витримує, тріщить і рветься. Так, цілком робоча модель вимальовується. Що в нас далі? З’являються індекси. ІСК мають стати батогом, натомість перетворюються в гальма. Навіщо «качати» індекс, коли наявний рівень задовольняє потреби? Навіщо летіти до зірок, коли ІСК дозволяє мати нам усе необхідне тут, в Ерейї? Тоді, сплески на прямій… дискони! Дисконектні, майже звільнені мережею. Для чого? Щоб розгойдати маховик еволюції? Самотні важелі системи. Гирі на шальках терезів. Не хочу!
Трясця! Вимикати все це в біса! Не знаю, чи вірно я побудував модель, але мені вона зовсім не подобалася.
Я спустився в підвал. Там трансформатори знаходилися саме в підвалі. Тут, як виявилося теж. Запона не змінювала майже нічого. Легке навіювання, підштовхування. Навіщо шити пальта, коли простіше переконати мозок в тому, що надворі тепло? Чому ж тоді вона не змусила людей прогресувати? Програмні обмеження? Можливо. Хто зна, що закладали в Запону невідомі творці. Врешті, не так це й важливо.
Окрім трансформаторів у підвалі знайшлося ще дещо, чого ніяк не очікував знайти. Я лайнувся. Хитро. Елегантно. По-машинному логічно. Жорстоко і ефективно. В обхід обмежень. Дати людям можливість вийти за межі. І ті, хто дійсно прагнуть більшого — використають отримане. Запона провокує народження лідерів. Ні, з вимкненням ми тепер почекаємо. Можливо, мережа ще знадобиться.
Я почав набивати кишені вщент повними ампулами.
***
Зорі відображалися у воді. Міріади блискіток, діамантова розсип. Я жбурнув камінчик і брижі побігли водною гладдю.
— Як тобі це подобається?
Мені ніхто не відповів, нікому було відповідати. Це питання я адресував цілому світові. Так вже сталося — зараз мені вирішувати. За всіх. Чи маю я право вершити долі? Не певен. Але за мене вирішували, не питаючи. Давно, коли ненароджена дитина була приречена до конекту із Запоною. Коли молодий закоханий бовдур приймав «Краплину райдуги». Коли батьки відмовлялися від сина, тремтячи над власними індексами. То чому я не в праві?
Досить бути заручниками, рабами і рабовласниками одночасно. Ви зупинилися, та я змушу вас йти вперед. Мріяти про зірки, тягтися до них. За себе, за дисконів, за простачка СаСу, за Веніаміна.
Певен, я не один — людина-з-якою-розірвали-симбіоз. Не знаю, що вирішили інші, та я…
…концентрат «Краплини райдуги» лився у водосховище. Каністра за каністрою. Добре, в підвалах управи препарату знайшлося дуже і дуже багато.
Не знаю, чи це допоможе, але я чекатиму на вас. На цьому самому місці.
Коментарів: 20 RSS
1Нурсултан Тюлякбаєв06-02-2014 11:05
Чудово. Професійно в усіх сенсах. Класний світ. Знову ж таки, кидаються в очі деякі штампи, однак я це недоліком не вважаю - куди без них? Красива вміру і зі смаком, мова. Автор вгадується. Або новий на конкурсі, але із якісним, напрацьованим стилем. Щоправда, маю зауваження до двох моментів: одне з претензією на обєктивність; інше - виключно субєктивне.
Отож, з претензією: ГГ боїться смерті, наголошує на цьому, надає перевагу життю асоціала перед смертю. Через невеликий проміжок часу, абсолютно без емоційного наповнення, думає: "Нічого втрачати" і йде на явно смертельний експеримент. Ну, автор ніби вибачається: мовляв, ГГ проаналізував, що не має вибору. Однак, чи такою прагматичною, холоднокровною має бути поведінка життєлюба, зненацька загнаного у глухий кут, перед стрибком у бездонну прірву?
Друге зауваження, НМСДешне: нудятина наприкінці мене зовсім не спонукає вникнути в суть відкриття ГГ. Перечитувати її теж бажання не виникає.
Успіху на конкурсі!
2Док06-02-2014 15:55
Маємо оповідання, яке структурно відповідає усім вимогам короткого літературного твору. Маємо чітко виражений конфлікт і його вирішення. Маємо ГГ, який зрозумів, що він у Матриці, зміг з неї вибратися і тепер хоче допомогти вибратись іншим...
Стоп: Матриця!
Перша алюзія.
Людсво звикло жити, не думаючи про завтрашній день. Вони мають певний індекс соціальної корисності (ІСК) і не бажають його змінювати...
Стоп: це ж "Полонені бірюзи" з їхніми "Індексами популярності" (одним із співавторів роману, до речі, є наш шановний Олег Сілін)!
Герой поступово "стирається" зі своєї реальності...
Гм, Лук"яненко, "Чорновик".
Авторе, не ображайтесь за ці порівняння. Я майже впевнений, що деяких з цих творів Ви не читали, не знаю, звісно, як з фільмом "Матриця". Сам нещодавно дивувався тому, що в моєму опвіданні знайшли алюзії на невідомі мені фільми. Просто, ще раз переконуюся, як тяжко сучасному авторові, який вже досить ретельно вивчив матчастину літературної творчості, вигадати щось таке, щоб була ні на що не схожа НОВИЗНА.
Постійні асоціації на дали мені змоги зосередитися на тексті і неупереджено оцінити твір. Тут авторові можна лише поспівчувати. Бо ж написано вміло.
Із зауважень: треба ще вичитати, зустрічав русизми.
Трохи пафосно й нелогічно - мервим не допоможеш, знаходити вихід потрібно заради живих і себе самого.
Наука фізіологія протестує проти такого твердження: дійсно, мозок переконати можна, але тіло такого не витримає. І з цим потрібно щось робити, якщо погодитись, що світи тісно переплетені між собою.
Виникло ще два питання.
Перше: і у "Матриці", і у "Полонених бірюзи" ми чітко розуміємо користь від людей субстанції, до якої вони під"єднані. І ця субстанція абсолютно не бажає змін і виходу людей з-під контролю. У даному оповіданні пропонується думка, що людям дається шанс на самоудосконалення. Для чого це системі? Для чого їй тоді люди-симбіонти, якщо, потенційно, вони можуть стати незалежними?
І ще: ГГ, не зовсім розібравшись у взаємодії система-людина, намагається змінити світ. Чи не надто це поспішно, необгрунтовано, смертельно небезпечно для людства?
Є у творі кілька моментів, які мені не подобаються, як людині з певними переконаннями. Але це вже особиста думка, що не впливає на загальну якість твору.
У оповідання є реальний шанс потрапити до фіналу.
Авторові - успіху на конкурсі!
3Автор06-02-2014 18:04
Нурсултане, дякую.
Спочатку ГГ взагалі не бачить сенсу життя (там, де він ішов від батьків). І тільки потім він розуміє що ладен жити хоч як. А перспектива одного разу померти від побоїв - якось не дуже радісна. Втім, погоджусь, треба було зробити якось глибше.Доку
От цього я чекав у першому ж коментарі Справа в тому, що починаючи писати про мережу треба готуватися саме до цього порівняння. До того ж, тут спільного із Матрицею - наявність мережевого світу і вихід ГГ за межі того світу.Далі. ІПО у "Фімбулвінтері" відіграють трохи іншу роль - показника публічності. ІСК ж - показник "працьовитості". Більше працюєш - вище індекс. До того ж на колір ІСК не зав'язаний Хоча так, схожості проглядаються. Втім, ІСК виник не просто так. Світ розглядався як певний масив даних, а в масиві доступ до даних відбувається за допомогою індексів
За алюзії до "Чорновичка" не подумав Тут навіть сцену з батьками можна асоціювати. Каюся.
Це ви розкажіть тим, хто сповідує вендету Тим більше, далі сказано, що ГГ робить це і заради себе, і заради інших. Поняття аутотренінгу теж ніби не дуже узгоджується з фізіологією, але ж існує. Але так, погоджуся - перегнув палицю. Міркуватиму. Можливо, для самопізнання? Пізнання світу, не зачиненого рамками планети, до якого теоретично люди здатні дістатися. Не думаю, що смертельно. Небезпеки, звісно існують. Але чи завжди люди приймають рішення після довжелезних зважувань усіх "за" і "проти". До того ж, емоційний стан героя, що втратив усе, цілком би міг би штовхнути на такий вчинок. Навіть із помсти невідомо кому за таку свою долю.Дякую за прочитання і аналіз. Успіхів навзаєм!
4L.L.06-02-2014 18:32
Зарікалась я колись читати конкурсні оповідання під музику. От і зараз: мало того, що твір і так справляє сильне враження - музика, що саме грала в колонках, його багатократно посилила.
Однак мені все муляє одна нелогічність. Герой ковтнув незнайому таблетку і прийшов до тями за тиждень. І при цьому в нього жодного разу не виникло запитання, що ж то за препарат такий, як і чому так подіяв? Взагалі я все чекала, що ГГ почне розбирати причини таких прикрих змін у своєму житті, і думала, що почне пошуки з того, що призвело до тих змін... натомість герой взявся вивчати систему. Пробачте, не дуже віриться. Не в те, що знайшов причину в системі, а в те, що в своїх пошуках ну зовсім оминув такий фактор, як краплина райдуги.
Ну і кінцівка дещо розчарувала. Герой же не пам'ятав, що саме з ним відбувалося під час дії препарату - знає лише про деякі наслідки. І отак легко вирішив, що напоїти цією райдугою цілий світ буде безсумнівно доброю справою?
А справді, де герой тинявся весь той час? Квартиру продав, а надворі, як сказано, часті шторми... логічно припустити, що до тями він міг не прийти взагалі.
5Автор06-02-2014 18:54
L.L.
Цікаво, і що ж у вас грало? До речі, не в перше стикаюсь на різних конкурсах з такою манерою читання, треба колись і собі спробувати
Взагалі, не думаю, що в перший момент ГГ став би дізнаватися, де він той тиждень провів. Тим більше, що шок слідує за шоком і для нього цей тиждень стає вже не першочерговою проблемою. Далі він намагається з`ясувати, де ж подівся його ІСК, тому, гадаю не така вже це й нелогічність. А ви б не злилися на систему, якби вона скинула вас на самісіньке соціальне дно? Здається, гнів тут праведний. І навіть більше - він же хотів вимкнути систему, але не знав, що стане з людьми. А так - цілком нормальний варіан - ГГ ж вижив, то ризики для інших не дуже і великі. Міг не прийти... але ж має колись герою пощастити6Док06-02-2014 18:58
Оскільки сам мав справу з системами, подібними до автотренінгу, можу сверджувати, що його можливості часто перебільшують. І в основі лежить та ж фізіологія і рефлекторні реакції. Втім, короткочасний вплив екстриму людина у певному стані витримати може. Але не довготривалий.
Це вже не зауваження, а так, у порядку бесіди.
7L.L.06-02-2014 19:22
Ну, ось ця пісня випала на розділ, де герой зустрівся з іншими дисконами. А взагалі слухала альбом, з якого ця пісня.
https://www.youtube.com/watch?v=pa6ag5OWq2U#t=80
Пісня: Константин Селезнев "Снег".
Альбом: Константин Селезнев "Территория Х"
8Фантом06-02-2014 20:34
Вітаю, авторе!
Непогане оповідання, щоправда витиснули ви з нього не максимум. Хотілося більшої психологічної гри, метань героя. Хоча, це так, смаковщина, без претензій на об"єктивність.
Успіхів та наснаги!
9Uberalles07-02-2014 11:10
Написано якісно. Як на мене, автор зловживає розбивкою речень на менші, але це дуже і дуже суб'єктивно, я розумію. Про штампи сказали до мене.
Але при цьому мені було нуднувато і чим ближче до кінця - тим сильніше.
У колекцію алюзій я б додав "Футурологічний конгрес" Лєма, де приймаєш якусь субстанцію - стирається одни шар ілюзії, приймаєш другу - стирається другий і т.д. Там люди думали, що їдуть у ліфті, а насправді дерлися вгору канатом. А ви тут про "є пальто / нема пальта"
10Автор07-02-2014 18:42
От Лема якраз і не читав.
Між іншим, цікаво виходить - всі знаходять якісь алюзії, окрім тих, що автор закладав свідомо
Тут згоден, пальто виявилося поганеньким прикладом.11Пан Мишиус11-02-2014 16:14
Основной недостаток – нет плавности текста, отсутствует гармония. Вы давите читателя короткими предложениями, они идут, как удары барабана, без переливов.
Тум-тум-тум. Это художественный текст или простое перечисление событий? Текст должен литься плавно, короткие предложения сменяться длинными в определенном ритме. Тум-тум-та-дам.
Аналогично посмотрите переизбыток короткого
Вам не кажется, что что-то не так звучит?Ошибка – крикнул должно быть с маленькой буквы.
І додав вже мені: (двоеточие)
Наверное, лучше масиви даних. Хотя не понятно, чем он занимается. Работа сисадмина заключается несколько в другом.
Много я. Смотрите, если убрать второе «я» будет лучше.Я заварив чаю, з корицею, як люблю. Сьорбав гарячий напій майже не відчуваючи смаку
О системе мира, где все решает коэффициент нужности обществу, писали очень многие. Обычно сюжет стандартен – герой лишается своего состояния, бежит, встречает подобных изгоев, борется с системой, всё. Кажется, что здесь то же самое. Но есть одно «но» - герой наркоша, ширанувшийся дозой. Возможно – все остальное только галлюцинации.
Наверное, я читал невнимательно, ибо мало что понял. Герой «ширанулся», после чего начал видеть, что все люди, словно марионетки, ходят с обручами?
Потом – ему хорошо, надо, чтобы всем было хорошо – пусть все лишатся индексов и отключатся.
Мне не понравилось, как он лапает девицу с подробностями. Не понравился способ решения – наркотики. В общем, не очень все понял, но за всем этим скрывается стандартный сюжет. Лично мне не особо понравилось, но это личное. Допускаю, что рассказ будет достаточно высоко, ибо написан не новичком.
12Chernidar17-02-2014 12:32
е... вечірня сукня - цілко конкретний вид одежі. І не такий, як описано.
та… чоловічим одеколоном. Не моїм, іншим. капітан очевидність зазвичай шкодить тексту.
ремарка - автор, ви грішите використанням минулого часу коли варто використовувати теперішній. Наприклад: "тому працював лише я". Тепер не працює?
однокімнатний модуль чому модуль, а не квартира? якщо із якихось міркувань, то їх не зрозумів. Якщо для красивості - то зайве.
нічого не повернеш. Від нічого - повтор
Так перша третина. Чувака кинула дівка, він напився і обкурився. Нічого не пропустив? навіщо цьому присвячено так багато тексту? Особливості світу не розкрито, решта - банально і штамповано. ІМХО можна було обійтись двома абзацами.
мести заважаєш, ірод е... на тій планеті теж був ірод? чи під час колонізації ця ідіома збереглась? не вірю. авторе, будьте обережнішими із мовними інструментами, вони мають відповідати моменту. Про це Арєнєв весь час торочить, раджу його послухати, я краще не скажу.
До речі, на тій планеті місяці такі самі, як на Землі? лютий містить 28 днів ітд? дивно.
Дібровський Ігор Анатолійович, паспорт, серія… і все написано на друкарській машинці. Не знаю, що там за світ, але автоматизація до них не дійшла, так?
а батьки навіть не спробували розібратись, що сталось? не вірю. якась картонна реакція, притягнута за вуха.
В мене ІСК стерли. так стерли, вкрали чи зробили від'ємним? стертий по ідеї нульовий або відсутній. До речі, не повірю, що такого не трапляється, по ідеі мають бути стандартні способи вирішення. Вони можуть не спрацювати, але герой їх і не пробує, нє? і батьки його не згадують. І при загальній інформатизіції - паспорт радянського зразка.
Блимали зеленими діодами. той самий анахронізм, що й паспорти. "вогниками" нехай уже.
зупинилися в розвитку, мов комахи у бурштині дуже невдале порівняння. Комахи у бурштині не зупиняються а застивають.
дочитав. Резюме - забагато місця витрачено на кліше, замало - на, власне, ідею. Світ прописаний слабко, без деталей і з анахронізмами. Раджу вичистити кліше, скоротити дві третини тексту і добряче розтягнути решту. Що, до речі, головне - страждання кинутого чоловіка, пошуки себе чи питання прогресу? По об'єму головні страждання. Так має бути?
і дуже багато аллюзій на твори класиків. Про непомічання із від'ємним індексом - так узагалі, дежавю жутке. І оригінал - цікавіший, значно цікавіший.
Успіхів. Усе сказане - особиста думка без претензії на істину
13Естелла15-03-2014 15:14
Доброго дня, авторе!
В мене головна претензія до початку. Дівчина з'язвляється раптово, так само раптово зникає, не встигнувши викликати в читача будь-яких почуттів. Крім того, ця жінка напивається та зраджує свого хлопця (чи хто він їй там) в день їхньої роковини, а потім навіть не вдягає білизни під міні-сукню, подорожуючи містом, тому будь-які позитивні почуття в її бік незрозумілі. Отже, всі подальші страждання герою, які власне й призводять до наступних подій, виглядають неприродніми. На мій погляд, зав'язку треба переробити.
В іншому оповідання сподобалося. Хороша реалізація старої теми про те, як людина відкриває неочікуваний бік власної реальності. Хороший текст.
До речі, алюзій на "Матрицю", як не дивно, в мене не було - скоріше натяк на не таке вже й далеке потенційне майбутнє нашого світу. Чи я не права, що це відбувається на Землі?
Успіхів, авторе!
14Автор16-03-2014 11:35
Дякую за відгуки!
2 Пан Мишиус
Щодо плавності тексту і зайвих "я" поміркую, дякую що звернули увагу. В іншому, не сперечатимуся, тут суто ваша суб`єктивна думка.
2 Chernidar
З деякими заувагами згоден, щодо інших - є певні питання:
А де ви побачили іншу планету? Знову ж. В тексті сказано про паспорти, але не сказано, який формат вони мають. Ви не допускаєте можливості існування паспортів у цифровому вигляді?2 Естелла
Дівчина - персонаж суто функціональний. Тому за задумом жодних емоцій у читача не має викликати. Свою роль вона виконала, та й все по тому. Мавр сделал свое дело, мавр может уходить
Взагалі, вона зраджує у під`їзді, ГГ ж засікав час між тим, як кар приїхав і тим, коли Ріта зайшла додому. А білизну дівчина могла просто подарувати, так би мовити - на згадку. Отут маєте рацію на всі 100%15Ловчиня птахів17-03-2014 18:42
Вітаю!
Сподобалось. Світ змальований достатньо об"ємо, щоб читач міг його "побачити". Герой живий і викликає емоції. Якщо при читанні бути тільки читачем, а не критиком, то можна сказати, що твір вдалий на всі 100 і затягує з перших абзаців.
Якщо ж трішки покритикувати...
Маю питання. Чому Землю перейменували в Ереййю? З чим пов"язана така необхідність? По-моєму, це - дууже нелогічна річ, якщо брати до уваги, що вся система існування сучасного технократичного світу (і, як передбачається, - світу майбутнього) зав"язана на назві Земля - астрономія, астрологія, екологія, географія тощо. Я не бачу необхідності. Крім того, це збиває читача з пантелику,розсіює увагу, адже він не має змоги звернутися до автора за роз"ясненнями, якщо, наприклад, читає десь у Мережі чи в журналі. Виникає німе питання - де відбувається історія на Землі, чи за межами, чи в паралельнім світі-симбіонті?
Теж скажу про момент з дівчиною. Занадто він виписаний натурально. Далі по тексту емоційно йому на рівні - епізод відречення батьків. Але перший в силу еротичної складової все ж переважає. Не знаю чи добре це, чи ні - тут читач зазвичай визначає сам (втім, як і автор), але для мене деталізація зайва. Тим паче, що далі напруга спадає. Наприклад, мене не зачепили ні байдужість натовпу до героя-дисконта, ні зграя псів, ні його психологічні роздуми...
Ще кінцівка трохи невиразна. Про наркотик, що весь локалізований у одному "складі"(який то в капсулах, то в каністрах - зверніть увагу: набивав кишені ампулами, виливав у водосховище каністри)... Його що влада поширює? Може, це я не вчиталась чи не так зрозуміла і тому вважайте це моїм персональним "недоглядом". Однаково, враження від оповідання хороші.
Успіху Вам!
16Автор17-03-2014 20:22
Вітаю, Ловчине!
А її не перейменовували Це самоназва віртуального світу (ну от, як у "Матриці" про алюзії до якої неодноразово сказано вище ). Назва походить від array (англ.) - масив. Одним із завдань у цьому оповіданні було навчитися писати легкі еротичні сцени. Взагалі - це алюзії (які теж ставилися за мету в оповіданні ). Також вони мали "ламати" ГГ. Бачу, задум не вдався повною мірою. Міркуватиму, що з тим робити. У капсулах - порошини, які потім розчиняються у воді - на початку оповідання розписано, як ГГ приймав "Краплину". Звідки потім і каністри з`явилися.Взагалі, оповідання настільки експерементальне, що навіть дивно - як воно до фіналу потрапило
Дякую за увагу і зауваження. Вам успіхів навзаєм!
17Ловчиня птахів18-03-2014 22:40
хехе. Можна сказати, що завдання перевиконали. Тепер відучуйтесь так непідробно хвантазіровать Жартую.
За роз"яснення дякую. Іноді я буваю лінивою читачкою.
А в мене - після прочитання відповіді - була підозра, що це ваш зі Сновидою тандем. Ага, упізнала стиль розмови.
Ну, успіху в новім експерименті!
18Фантом18-03-2014 22:42
Не тільки у вас. Чернідар он теж підозрював
19Естелла19-03-2014 10:28
От дикі люди, вже й зрадити культурно не можуть Це не зовсім зрозуміло, адже невідомо, скільки треба часу, щоб дістатися від входу до квартири за нормальних умов. Адже герой використовує збільшення, щоб роздивитися кар біля під`їзду - хто зна, на якій височині він живе...
20Фантом19-03-2014 10:32