Цей дім жахливий! Чому, чому саме зі мною це трапилось?.. Так несправедливо... Вдома залишились Ірка, Леська, Сорока – вся наша дівоча компанія, мої подруги, з якими знайома ще з дитячого садка. Ну, добре... Це перебільшення, бо лише з Сорокою – Надькою Сорокіною - ми разом ходили в одну групу з чотирьох років. Але зате з Іркою жили в квартирах, розміщених поруч, тому й бавились у тій самій пісочниці, пасочки разом валяли задаваці-Ілоні з п’ятого під’їзду, варили зупки з лопухів і споришу в ляльковому посуді, бігали на яблука-зелепушки до садочка баби Зої, а старенька за нами гасала й то досить прудко, та не могла ніяк наздогнати... Леська Поліщук приєдналась до нас уже в школі. Перший раз у перший клас! Здружились ми, були мов... мов... сестри! Як же я скучила за дівчатами... Звичайно, що є аська, електронна пошта і все таке інше, але хіба можна по скайпу сходити на каву й тістечка, перебігтися крамницями чи гуртом зібратися у Сороки вдома та влаштувати вечірку на чотирьох?
От і зараз дівчата мене втішали, хоч щиро не розуміли, коли я скаржилась на тяжку долю.
- Та ти зовсім здуріла, - торохкотіла Сорока, і видно було, як вона всміхається у веб-камеру та крутить пальчиком біля скроні, - чого тобі ще треба? Ти у Відні! Купа нових знайомих, все – нове! – жвава та непосидюча Надька хутко додала: - Сама ж розповідала, що ліфти є у метро, не тільки ескалатори. Люди приязні, дуже ввічливі! От дурепа!
- Вір... – тягнула тої ж вслід за нею Леська-розумниця, - ти справді не перегинай патика... Більшості про таке й мріяти важко, ми також за тобою скучили. Але, подруго, кидай своє скиглення. Усе ж добре, ти лови нові враження, мову вчи.
- І порозглядайся, - докинула збиточна Ірка свої “п’ять копійок”, - за пацанами. Може, хтось впаде в око.
Дівчата реготали там, на екрані, а мені було не смішно... Подруга поцілила в болюче місце. Едґар, Едґар... Козел! Упадав біля мене, веселий, очима стріляв, напрошувався провести після занять. Розмовляли, ходили на каву, навіть цілувались уже… Я, закохана ідіотка, вже готова була змиритись з переїздом і з тим довбаним будинком... Аж на тобі, як відрізало. Перекинувся на Ельзу. До тої ляльки з порожньою головою підкочує і щось там заливає їй. А ця кокетує, на мармизу солоденьку посмішку випускає, і не забуває непомітно кинути зневажливий погляд мені, мовляв, він мій. Вбила б гадюку! Та ніхто про Едґара не здогадується, навіть мої коліжанки, я й словом не прохопилась жодній душі.
Подруги втрьох на свому консиліумі ухвалили спільний діагноз: розбещена долею дурка. Ну, вони не сформулювали свій вердикт вголос, але навіть поганенька веб-камера на моніторі Сороки чудово відобразила одностайний вирок на їхніх обличчях.
Люди чомусь думають, якщо ти у багатого татка єдина доня, то все! Ти у шоколаді з усіх сторін. А дзуськи, ага... Збоку начеб класно: кишенькові – у необмеженій кількості папірців із портретами, завезуть куди скажеш і коли треба, шмаття – лишень фірмове з міланів-парижів. А хто б знав, що зайвий раз випроситись з дому – зразу купа крику й вмовлянь залишитись вдома. Небезпе-е-ечно! Батьки навіть підкупити намагались. “Ти нині посидь у хаті, дитиночко, а наступного тижня ми винаймемо тобі “Мі100” на вечір, закличеш весь клас, відсвяткуєте твій день народження гучно, розважитесь.” Та певно! Дуже мені треба “чадіти” в клубі зо всім класом, коли хочеться лише з дівчатами гайнути в кіно і на піцу. Татко гарчить на охоронців, щоби берегли мене, ті й вислужуються. Та то зрозуміло, що в них робота така, але у мене не життя, а суцільний контроль... Якось затнулась, що після школи хочу вступати в універ на геодезію або геологію, то така буча піднялась! Все вже вирішили. За мене. Як вони дістали!.. І цей переїзд! Відень! Ах! Престижна школа! Ох! “А потім ти обереш будь-який європейський вуз, Віруню!” – урочисто виголошувала мама. Чи хто запитав мене: хочеш?.. А цей дім?! Великий оригінал - архітектор Хундертвассер – йолоп, зуб даю! Сам би спробував тут жити! Підлоги, двері, вікна – все криве... Щокроку вдаряєшся, перечіпаєшся... Уже стільки часу живемо, а ніяк не звикну. Престиж, чорт...
Вчора зовсім щось розклеїлась, бреду собі коридором, а тут – двері. Я й уваги не звернула б, та вони рипнули і трохи прочинились. А звідти вигулькнуло щось таке, що в мене все всередині гахнуло вниз, а в животі стало холодно-холодно. І порожньо. Те жахіття, щойно мене вздріло, одразу шмигнуло назад. Я заклякла.
Сусідка, старенька сива пані, здається, її звати Аґнесою, вибралась на сходи та побачила мене – воскову фігуру з музею мадам Тюссо. Австрійка щось до мене белькотіла, і навіть наважилась поторсати за рукав – о, вони так поважають чужу приватність, що на доторк майже ніколи не зважуються... Мабуть, моє скам’яніння тривало кілька добрих хвилин, поки я не почала тицяти вказівним пальцем у напрямку тих клятих дверей. Це вже потім виявилось, що ніхто, крім мене, жодних отворів у стіні не бачить... Якби ж я знала, то змовчала би, а то почала лепетати усіма відомими мені мовами нараз: “Фрау, доорз дивіться...” Нарешті перейшла на німецьку та повідала плутано, що ось двері, з них вийшла дивна істота, а перелякана дама дивилась на мене зі співчуттям та жалем. Там лише стіна! Тільки я бачу двері...
Старенька відвела мене за руку, наче малу дитину, до нашої квартири і переказала мамі всю історію. Уже тоді стало ясно як білий день, що я вляпалась по самі вуха. Ех, шок у мене був! Але мої подружки все ж мають рацію. Знаю, знаю, я – дурепа, хто мене за язика тягнув?! Треба було сказати австрійці, що трохи крутиться голова, мовляв, дуже швидко піднялась сходами, подякувати – і все. А тут така веремія учинилась, що тримайся! Ледве вмовила батьків відкласти візит до психолога. Добре, що назавтра потрохи всі заспокоїлись, татко терміново мусив їхати у Дубаї, а я твердо, стримано й адекватно відповідала на всі-всі запитання предків, навіть найбезглуздіші, як-от про наркотики. Тож, посмикала мене мама ще три дні й дала врешті-решт мені спокій, списавши усе на стрес від переїзду та інтенсивного навчання.
Найгірше, що то не глюк... Ці двері були, хай там інші їх і не помічали, та відчинялись вони завжди тоді, коли мені треба було проминути зачаровану місцину. Ви думаєте, я перечиталась фентезі? Та де там... Я більше Пірсіга чи Річарда Баха люблю, а таку дурню й до рук не брала. Хіба книгу Толкіна вдалось подужати, але ж гобіти мені не ввижались... На щастя, ніхто більше не вилазив із тих відчинених дверей, а те, що було видно мені з коридору, страшним не виглядало. Дивним, так. Несподіваним, але жодних створінь з нічних снів-горорів... У розчахнутому прямокутнику виднілась кімната. Що в цьому такого незвичайного? Так-ось: стеля у ній нагадувала купол, але увігнутий донизу, мов животисько якоїсь велетенської тварюки, що пережерлась... Шерсть трішечки колихалась, ніби у приміщенні віяв легенький вітерець. Стіни мали досить звичайний вигляд. Пофарбовані в білий колір, без волосся, але у кожній із трьох видимих мені поверхонь був отвір, як мені видавалось, дуже схожий на той, за яким стояла я. Чотири стіни – четверо дверей. Ці інші, не мої, були зачинені, тому я не могла знати, що ж за ними криється... Чи хто? Може, шерсть рухалась, бо перетяг? Така дурня в голову іноді лізе... Отож, нікого у кімнаті не було, але заходити туди я не збиралась! Ще чого...
Оті двері, що незмінно відхилялись, тільки-но я з’являлась у коридорі, довелось частенько минати. І зовсім не тягнуло мене проходити повз них, та не можу ж я потрапити у власну квартиру через вікна, особливо, якщо вони розташовані на четвертому поверсі.
А згодом у мою голову завітала трохи пришелепкувата думка про олівець. Та почалось з того, що раптом закортіло вкинути в капосний отвір каменюку, бо самій заходити у волохату кімнату чомусь не кортіло. Ну, який камінець посеред коридору, хай і зварйованого будинка Хундертвассера? Тому я, озирнувши підлогу, на якій не виявилось жодних випадково залишених кимось цеглин, згадала, що на моєму плечі висить торбинка. Зошити, ручка, лінійка – різне причандалля. З острахом підійшовши на метр ближче, бо до того моменту пролітала повз це місце попри саменький протилежний мур коридору, я метнула олівця вглиб кімнати. Предмет до підлоги не долетів, а завис у повітрі й з нього раз! – вилізли крильця, що хутко затріпотіли. Більше ніяких видимих змін не сталось. Паличка з графітовим стрижнем – звичайнісінька, але з прозорими, такими, як у бабки, відростками, пурхала кімнатою, поки не залетіла у замкову шпарину правого від мене полотна. Здається, у мене аж шия вивернулась і витяглась сантиметрів десь так на десять, поки я за ним слідкувала. “М-да, - подумала я тоді, - той архітектор тут набудував...” Олівець не повернувся, зник – і все.
Десь через тиждень я трохи звикла до тих дверей, хоча близько підходити ще боялась. Поки у мою голову не постукала друга чудова ідея. Щоб ще такого туди жбурнути? Я зганяла до хати, аби прихопити що-небудь. О, це було щось! Я кидала одне за одним яблука і вони розсипалися у кімнаті фонтанами золотавих іскор, зошит перекинувся у щось колюче, змінив забарвлення та почав смішно викручуватись раз за разом навиворіт, поки зі стелі раптом не вихопилась ребриста труба, схожа на велетенський хобот та й не всмоктала його у себе. А мій старий светр згорнувся, наче сувій, потім спалахнув і згорів дощенту. Я насолоджувалась тими дослідами, споглядаючи предивні метаморфози, коли несміливо з’явилась наступна думка.
Наш сфінкс – то достеменне лихо. Страшнючий котяра ставився до мене так, як і я до нього. Тобто дуже погано. Гидке голе створіння ніколи не полишало спроб мені нашкодити. Те, що мої найкращі босоніжки ця бридка потвора зіпсула, ще півбіди. Але кіт регулярно стрибав мені на голову, причаївшись десь на шафі. Ну що ж! Війну, до речі, першою оголосила не я. À la guerre comme à la guerre! Кортіло дослідити, що станеться, коли Рамзесик опиниться за тими дверима...
Сказати легко, але ж треба спочатку схопити підлого виродка. І бажано без втрат моєї крові. Ми завжди пильнували одне за одним, аби інший, бува, зненацька не напав. Рамзес дрімає так, що до нього нечутно не підкрадешся, але є чудовий винахід природи – голод. Настя, наша домашня господиня, звісно, їсти йому сипне, та я напоготові. Розлючене котисько шипіло, коли я згортала у мішечок його корм, але наші різні вагові категорії для нього очевидні, тож він не наважився атакувати тоді, коли я уважно спостерігала за ним і була готова до нападу. Уже через добу дієти на воді монстр дістав мене та Настю (батьків не було, знову поїхали кудись) своїми завиваннями. Зате мені вдалось легко заманити його у клітку для походів до ветеринара, коли наша ґаздиня вийшла до крамниці.
Я обережно поставила тимчасове житло Рамзеса впритул до роззявленої пащеки дверей, котрі гостинно відчинились, щойно я прийшла на знайоме місце. Тільки те голе створіння категорично не хотіло вилазити з клітки, коли я відтягла ґратку виходу догори... Котяра шипів і щулив вуха у найдальшому кутку, геть не зважаючи на мої спроби вигнати його з тісного притулку. Довелось просто витрусити паразита з клітки у отвір. Поки Рамзес летів, він встиг відчайдушно верескнути, викрутитись у повітрі, щосили молотячи лапами, з явним наміром негайно чкурнути з кімнати, як тільки торкнеться долівки. Та на підлогу гепнувся вже не кіт... Ребра цього страшидла роздулись так, що тіло скидалось на бочку, обперезану обручами. В першу мить мені стало його шкода і я навіть зробила один крок назустріч, аби витягти звідти свого нещасного ворога, але... Ви б туди попхались? Ну, скажіть? Пішли б? Отож бо. І я зупинилась. Знаю, знаю, я – сволота...
На цьому перетворення Рамзеса не закінчилось. Він різко, на очах почав рости, та якось непропорційно: хвіст видовжувався і грубшав найшвидше, тулуб теж, а от голова і лапи не збільшувались так хутко. З його мерзенною пикою взагалі творилось щось неймовірне... Вона стала пласкою, очі вибалушились, у пискові, який уже не верещав, а ревів, виростали два додаткові ряди зубів. Рамзес і до цього дня викликав у мене лише огиду, але зараз то було справжнє чудовисько, а не зіпсована задля потіхи людей тварина.
Мені закортіло опинитись далеко-далеко від тих клятих дверей, бо почвара, що спочатку сама перелякалась, уже трохи оговталась і дивилась на мене лютими очиськами. Та мої ноги приросли до підлоги і я миттю впріла так, що кофтинка прилипла до спини. Уява знущально підсунула мені наступну сцену: “Помста Рамзеса”... Я вже бачила, як знавіснілий монстр азартно рве мене на шматки, кров тече стінами і... відключка.
Коли я розплющила очі, то спочатку здивувалась, бо була жива, нічого не боліло, у мене рухались руки і ноги. А ще тиша... О, спокій після ревища цієї потвори вказував, що коли я втратила свідомість, події розгортались у сприятливий для мене бік. Я обережно повернула голову і глипнула на двері. Розчахнуті... Але всередині Рамзеса нема. Фіфті-фіфті: або вскочив у ледь прочинені двері протилежної стіни кімнати, або вирвався сюди, та мене чомусь не зжер, не роздер, а побіг кудись по справах. Бр-р-р... Гуляє такий гарний котик десь у під’їзді... Ні, другий варіант мене зовсім не влаштовував, а на користь першого свідчила ще й мирна тиша у будинку. Найкращим виходом було чимдуж утікати звідси додому, що я й зробила.
Мама довго бідкалась за Рамзесом... Ледь не вигнала Настю, звинувативши нашу господиню в тому, що вона не догледіла і випадково випустила кота на сходи, а там він дременув кудись, загубився, або його хтось забрав. Щоправда, я вкоськала гнів мамці. З мудрим виглядом доводила, що жодна австріячка не наліпить вареників, не зварить класний борщ, чи такі голубці, які вміє приготувати наша ґаздиня. Мама зм’якла, тож на моїй совісті одним гріхом стало менше. А за Рамзесом я не дуже й тужила. Дісталось катюзі по заслузі. Я ж його не вкатрупила, він живий, просто існує деінде. Подалі від мене.
Тоді мене осяяло! Про Ельзу... Можна і її... відправити геть. Заодно подивитись, що станеться. Цікаво глянути, як ця краля перетвориться на страшне одоробло й зникне назавжди. А Едґар про неї забуде.
- Вітаю тебе, Одна із Чотирьох! – скрадливий оксамитовий голос вивів мене із задуми, коли я вкотре уже минала добре знайомі двері.
- А-а-а... – слова десь поділись, коли я зиркнула на того, хто звертався до мене.
У кімнаті стояв... е-е-е... хтось. Ні, потворним цей “хтось” не був, якраз навпаки. Його можна би назвати ангелом, хоч без крил, чарівником, але без палички, гуманоїдом, та без скафандра й космічного корабля. Загорнутий у шати, наче зіткані зі світла та оманливо прозорі, бо навіть обрисів тіла не вгадувалось за ними. Чомусь здавалось, що тулуба за одягом і нема. Може тому, що він хитнувся назустріч та проплив до самого порогу, а дивна тканина не рухалась у тих місцях, де мали би бути коліна. Темні очі уважно вдивлялись у мене, та на обличчі, водночас гарному й суворому нема ані носа, ані рота... “Як він говорить?”, - мигцем блиснула думка. І наче у відповідь у моїй голові знову прозвучав голос:
- Одна із Чотирьох, я вперше тебе бачу! Отже, твоя попередниця втекла, - у мозку стиха прошелестіла остання фраза.
- А-а-а, - до мене вперто не поверталось вміння говорити, хоч я вже розуміла, що виглядаю повною ідіоткою.
- Вочевидь, ти ще не розумієш того, що сталося.
- Чому я бачу двері, яких ніхто не бачить? Хто ти? Що це, я ж не божевільна, правда? Це все винен Хундерт...- мене просто прорвало, питання сипались із мене, і я б продовжувала в такому ж темпі, якби ця істота не зупинила мене.
- Заходь! Поговоримо, - він привітно простягнув до мене трипалу тонку руку.
Це було неймовірно! Я, після всього побаченого, після того, що сталося із Рамзесом, не розмірковуючи, зовсім не опираючись, ступила назустріч темним приязним очам, які пломеніли силою та мудрістю, кликали в невідомий і чудесний світ. Раптом я рефлекторно глянула собі під ноги, аби не перечепитись за поріг, та вздріла його долоню, котра якраз опинилась на моєму боці, поза кімнатою. І враз стерпла від жаху: рука - вся у сизуватому слизі, із гострими викривленими пазурами на трьох гачкуватих пальцях, вкрита огидним шматтям напіврозкладеного м’яса – і на відстані кількох сантиметрів від мене! Уже звільнена від влади гіпнотичного погляду невідомої істоти, я різко сахнулась, втелющившись спиною і потилицею в стіну коридору. Незнайомець хутко відсмикнув руку, а його обличчя спотворила лють. Тепер його очі випромінювали ненависть.
- Тобі одна-а-аково не втекти-и, - просичала істота, поки я нажахано спостерігала за нею, - ти – остання, усі двері мої, залишились лише ці. Я тебе знищу! Ще трохи і всі виходи будуть під моєю владою! Йди сюди! Не опирайся!
Я інстинктивно втупилась у підлогу. “Тільки не дивись на нього! Тільки не дивись на нього!” – наче заведена я проказувала про себе ці слова, мов мантру. Тримаючись за стінку, помалу почимчикувала геть від моторошного створіння.
Мене били дрижаки. Але вдома переляк помалу вщухав, натомість прийшли запитання. Подумки я знову і знову прокручувала почуте. Він казав, що я - одна із чотирьох, і дверей стільки ж... Потім плів щось про те, буцім залишилась єдина перешкода на шляху до влади над усіма дверима. Це я. Треба драпати з цього дому, і то вже! Мудре рішення, правда? Та ні мама, ні тато й слухати не хотіли мої аргументи, а ще доводилось обережно прохати, щоб вони часом не згадали той випадок із фрау Аґнесою. Поки я скаржилась, що знову коліно забила, йдучи у туалет, батько нервово обірвав мою несміливу спробу: “Щойно ж переїхали! Не вигадуй!”
Що залишалось робити? Як там я казала? На війні як на війні? Гаразд. Ця наволоч пошкодує, що мене зачепила.
Спочатку я геть не уявляла, як підступитись до справи, аж поки не згадала про нет, тож кинулась ґуґлити, щоб дізнатись про двері. Ого! Скільки в неті всілякого сміття про них, але нагодились і крихти корисної інфи. Я натрапила на таке: є четвірка вартових, які охороняють кожен свій світ від зайд, небезпечних чужинців чи злочинців. Воротарі наділені надприродною силою й можуть легко, як Сірко газету, порвати будь-кого, хто поткнеться з іншого простору з лихими намірами. Але лише у своєму рідному світі вони нездоланні, щойно перетнуть поріг – гаплик, уся їхня міць зникає. Я сиділа перед монітором, а моя щелепа лежала на столі. То я – охоронниця входу до мого світу?! І ця потвора збирається мене вкатрупити, щоб отримати доступ сюди... Якась здогадка майнула краєчком свідомості й зникла, та я встигла впіймати її за хвіст.
Двері звично рипнули, наче вітаючи свою вартову. Той зрадник чекав на мене. Мені знадобились усі мої скромні акторські здібності, хоча не так уже й важко зіграти переляк, треба тільки згадати його руку, що випадково висунулась у мій світ. Мов знемагаючи від жаху, я прихилилась до стіни навпроти дверей та сповзла вниз, а він сичав: “Глянь на мене”.
- Не підходь, - мій хрипкий голос тремтів від паніки, - не наближайся, не треба... благаю, не займай мене...
Я скулилась на підлозі, закриваючи руками голову, наче паралізована страхом.
- Подивись сюди, я тут, біля тебе... Я - твоя смерть, твій жах, від мене не втечеш...
Ось і все. Пастка спрацювала. Звідки йому знати, що так насправді я не боюсь, зате довідалась, як приготувати з нього рагу? Крізь пальці мені видно було потворного гостя з іншого світу. Він наближався до мене із ножем. Пора! Я виманила його з лігва, тепер геть маску боягузки!
Мерзотник звивався й кричав від болю, та я холоднокровно била ще і ще, затуливши собою двері, щоб він не вислизнув, не втік. Мені було байдуже, що він вмирав. Убивцю, котрий підступно знищує своїх побратимів чи посестер, шкодувати не можна. Нарешті він останній раз сіпнувся і здох, а потім поволі розтанув, залишивши невеличку жовтувату калюжку на світлій підлозі.
Я стояла навпроти своїх дверей і думала, що залишились дрібниці: знайти ще трьох вартових для охорони решти дверей та ознайомити їх із посадовою інструкцією, котру вдалось скачати з мережі. Фентезі, як виявилось, іноді корисно читати. Та це зовсім інша історія...
А Ельза?.. А що Ельза? Хай живе... зі своїм Едґаром. У мене зараз важливіші клопоти.
Знаю, знаю, я – не така вже й сволота.
Коментарів: 75 RSS
1Пухнастик-Шалапут15-10-2009 23:17
Гммм...
Ідея - досить оригінальна - мені майже так само подобається як подушечки "Віскасу" з начинкою із гірської форелі))) Хоч і не так сильно, як свіжі вершки, злизані просто зі слоїка...
Та є кілька зауваг.
По-перше, - втомлює монотонний і доволі нудний (вибачайте)монолог - ооо, якесь тавтологічне г... виходить - головної героїні, який займає більшу частину твору.
Аж під фінал його трохи розбавляють репліки діалогу Юної Мажорної Несволоти і Монстра-з-Потойбіччя.
По-друге - Грінпіс, де ви??? Що ж це робиться? Замордували невинну істоту! І - жодного слова про подальшу печальну долю бідного Рамзеса. Непорядок.
По-третє - дівчина як майбутній хранитель - за всіма мислими законами фентезійної логіки - мала б спершу зустрітися з якимось духовним наставником, гуру чи щось подібне - вхід у наш вимір то вам не якийсь платний туалет, в який і то не прослизнеш без оплати )) - а вона натомість вела себе вкрай необережно і неадекватно, чим, напевно, і спровокувала агресію Пазуристої Потвори...
От. Ніби все - по суті справи.
Але оповідання доволі хороше. ЧКС (чесне котяче слово)
2автор (анонімно)18-10-2009 13:53
Дякую. Намагався думати, як 16-річна дівчина, трохи захопився... Тому довгі роздуми. При написанні оповідання жодна тварина не постраждала А оповідання написано так, щоб ще й продовжити
3Сибіряк19-10-2009 00:20
А от мені якраз ті дівчачі роздуми сподобались, а фінал ні Не в'яжеться одне з другим якось.
4автор (анонімно)19-10-2009 14:38
Дякую. А пояснити можете, що не в"яжеться? Фінал відкритий і передбачається продовження. Буде наступний конкурс ЗФ з іншою темою тоді й допишу
5Один із авторів20-10-2009 09:42
Ще один претендент на високі бали.
6автор (анонімно)20-10-2009 15:47
Сибіряк! Що ж мовчиш? Цікаво врубатись, чому не в"яжеться - я не бачу такого. Фінал - нормальний, я тут начитався. Третина оповідань такі: дивишся - цукерка, розгортаєш - тоже цукерка, а післясмак - бе-е, кака. Бо чомусь із фіналом багато хто провалюється. Хелп мі, пліз! Інтересно, що там з моїм фіналом не так.
7автор (анонімно)20-10-2009 15:50
Дякую одному із авторів.
8Пухнастик-Шалапут20-10-2009 16:57
Мммммм... За що я люблю підростаюче покоління літераторів, то це за природжену скромність і глобальну схильність до самокритики
(Пухнастик послаблює вузлик модної от-кутюрівської краватки і зосереджено витирає її кінчиком вологого рожевого носа)
Наскільки помічено, пан Сибіряк не розмінюється на пояснення своїх коментів для тих, хто мандрує на бронепоїзді
Одначе це не привід забувати про те, що ми - толерантні, високоморальні, культурні та інтелектуальні особистості , які на жаль, або й на щастя, разом свиней не пасли)))
Тільки прошу - без образ. З фіналом біда в тому, що його де-факто нема
9автор (анонімно)20-10-2009 17:20
Дякую, Пухнастику-Шалапутику, за відповідь "за того парня".
Не можу погодитись, що фіналу нема. Задумано так, щоб читачі хотіли далі читати. Фінал - відкритий. Знайомство нового швейцара зі своєю роботою відбулось. Далі передбачається наступна історія. Навіть ціла серія з чотирьох складових. Хіба це початкове оповідання не спонукає хотіти ще? Те, що фінал незвичний, рідковживаний, так сказать, не означає невдалий чи його нема. Я зовсім не ображаюсь, та тут дійсно є частина оповідань без фіналу, але це у їх перелік не входить. Мені дуже сподобалось, що тему вибрали таку... тільки без образ, заяложену. Через неї можна було повправлятися у незвичних ідеях та прийомах. І той фінал - з такої обойми малозатертих засобів.
10Пухнастик-Шалапут20-10-2009 17:32
Гииии та немає за шо дякувати
просто Пухнастик теж має досвід безвідповідального (в сенсі - без отриманої відповіді)звертання до пана С...
А от ваша завзятість у обстоюванні власних позицій мені імпонує.
Ми з вами не родичі часом, нє?
11автор (анонімно)20-10-2009 17:36
До Сибіряка варто на ВИ і пошепки? До вас також? Легко! Я виправляюсь, але зважте, що не було і грама неповаги у моєму пості № 6, тільки гумор. На ТИ зовсім не означає відсутність шани Буду смайлики ставити регулярно, щоб зрозуміло виходило.
12автор (анонім)20-10-2009 17:42
У мене живе ваша родичка, улюблениця моя.
Обстоювання - не з впертості, я легко виправляю помилки, коли бачу, що співрозмовник правий. Ще й довго дякую, що навчив. Але тут - задум. Не вірите, перечитайте. Воно ж видно.
Вибачте, але змушений покинути сайт. Сподіваюсь на зустріч і плідну бесіду завтра.
13автор (анонімно)21-10-2009 09:56
"Мы с тобой одной крови!"Не ображайтесь, Пухнастику-Шалапутику, що на "ТИ", з цитати слів не викинеш.
14Пухнастик-Шалапут21-10-2009 10:19
Та ні в жисть
Пухнастик - особа проста як ДВЕРІ і без наворотів. Цитата цитатою, а "на ти" - без проблем... Я скромний і тихий ПуШ... Мисливець на привидів - не на мишей, у мене на них алергія))
15Аноним21-10-2009 10:44
Радий знайомству і переходу на ти.
Кому що, а курці просо Фінал фіналом, а скажи мені інше. Є відчуття, що писав мужик, а не дівуля? І чи хочеться знати, що буде далі? Буду вдячний, якщо отримаю щирі відповіді, бо від них залежить, чи накропаю продовження.
Ага, ще таке. От хтось помітив такий прикол в оповіданні, що двері-то відчинені, а головна героїня туди так і не зайшла?
16Пухнастик-Шалапут21-10-2009 10:59
Щиро - нема такого відчуття - шо мужик...
І навіть упевненості в цьому у ПуШа нема
Але як ти так кажеш - хай буде - вірю)))
(знизує плечима і милостиво киває головою)
Свої зауваги ПуШ викладав десь набагато вище - а те, що він досі не забив писати відгуки, свідчить, шо інтерес є.
Тому - дерзай. І не зациклюйся на отій "дівочості" тексту. Трупів, трупів побільше... Натуралізм вітається теж))
Ну там, випущені тельбухи, криваві написи на стінах, нецензурщина у висловлюваннях герої - там, де можливо...
Ось. Хотів щирості - маєш))))
А взагалі...
Показником якості для тебе має бути твоє "его" - якщо воно повністю вмиротворено-задоволене, сидить тихо і радується, то значить - усьо ОК з творчим процесом і пофіг будь-яка заумна конструктивка
17Аноним21-10-2009 11:10
Тельбухи, трупіки штабелями - файно, канєшна Але хто зловживає кров"ю по стінах? Два варіанта. Або ярий любитель крові, горора. Або той, кому більше нема про що писати. Ага, згадав, в другій частині має бути труп, на совісті Юної Мажорної Несволоти Що ту совість буде добряче мучити і приведе до нетривіальних подій у третій частині.
Ще нема умиротворення, бо то тільки початок - перше з чотирьох оповідань. Вот в чем вопрос: Быть или не бы... тьфу(плююсь) Писати чи не писати?
18Аноним21-10-2009 11:24
Бо фіг його знає, що потім з написаним робити. Конкурс конкурсом, а кому пропонувати? Писати потягнуло не падетцки, блін! Від всіх ховаюсь, як дурак, бо дураком обізвуть, якщо дізнаються. А радість від писання розпирає, просто зашкалює, сам не сподівався від себе. Здоровий дядя, а тут така шиза.
19автор (анонімно)21-10-2009 11:27
Ладно, соррі за флуд. Дякую, що не забив писати відгуки. Всьо, мовчу.
20Пухнастик-Шалапут21-10-2009 12:24
Те що проперло - то це ж чудесно Щиро тішуся - бо й Пухнастик знайомий з такими припадками творчого екстазу...
Вибач за дещо легковажний тон відгуку - ота де про трупи))) То вже фірмове у ПуШа... І, маєш рацію, він таки любить горор... І чорний гумор теж.
Насильство і кров - далебі не найліпші теми... Тільки автор вирішує - де саме, скільки і чого має бути в його творах.
Є наснага і бажання - пиши. Чуєш? Бо якщо думати - а що потім, а як воно буде... Якось буде. От Пухнастик, наприклад, знайшов себе тута))). Має хороше хоббі - графоманствує. РОзважає публіку.
А захочеться - сробує щось серйозно-драматичне наваяти.
Тож не опускай руки, не хнюп носа, анонімний друже. Все - в нас самих.
(може недолуго, але намагається морально підтримати автора)
21автор (анонімно)21-10-2009 13:17
Хоббі - вихід. Коротше, знову ДВЕРІДякую, Пухнастику, тисну твою пухнасту лапу.
22Пухнастик-Шалапут21-10-2009 13:26
Нема за шо. Після закінчення конкурсу десь викладатимеш оповідання - бажано з продовженням?
23автор (анонімно)21-10-2009 13:57
А де КРАЩЕ викладати, які в неті є класні сайти для... стриптиза души?
24Пухнастик-Шалапут21-10-2009 14:28
Як завсідник подібних закутків - стриптиз включено в оплату за вхід - можу сказати, що попри всі наявні мислимі і немислимі недоліки - як-от кон"юнктурщина, регулярне биття посуду, взаємне облизування вибраної купки "небожителів" - але все-таки для викладання прози найбільш придатний ГАК - знаєш таку точку? Хоч може я і помиляюсь...
(замислено чухається)
Іще є Літфорум, Севама, Глоса... Але там не така насиченість аудиторії. Російськомовний - Публікатор непоганий сайт. І звичайно - Живі Журнали - але то швидше типу приватного щоденника. Посилань не даю, соррі - не знаю, як тут із цим, на старфорті))) Погугли - Гугл знає всьо Удачі
25автор (анонімно)21-10-2009 15:05
О... Нічого не знаю, буду гуглити. А ЖЖ знаю, але то не то. Знову тисну тобі лапу. Дякую, друже. Йду шукати.
26Аноним22-10-2009 09:49
По гаку походив. Довго і трохи хаотично. Там така маса пишучих, шо п...ц. Цікаве місце, але я там просто загублюся. Дякую за підказку, буду лазити далі.
27Пухнастик-Шалапут22-10-2009 10:25
Маса то маса, але от зараз, наприклад, з нових надходжень у прозі почитати нічого
Крім того, багато пишущих - це означає, принаймні, кілька читаючих...
Тому не спіши відмовлятися від ГАКу - він тебе ще приємно здивує. Ну... або просто - здивує.
(хитро підморгує)
28автор (анонім)22-10-2009 10:55
Це факт, нема на головній чогось смачного, хіба в правій колонці. Але я вірші ше не читав, та й не буду. Попхаюся я на той гак. Спробую, в морду не дадуть. Ти ж поганого не порадиш.
А Літфорум - маса всього різного, інфа попадається корисна. Читати не перечитати. Там ше майстерня є. Можна виставити туди. Але виглядає, що там ще більше шансів загубитись. Мурашник.
Глоса приємно дивує впорядкованістю, тільки очучения жизни нема Правильна заморожена гармонія.
29Пухнастик-Шалапут22-10-2009 11:33
Ти просто мега-аналітик, друже
Про це ж і я кажу - гак - оптимальний варіянт.
Крім того, там дійсно читають прозу.
В поезію пхатися нема чого - там рулить соц.реалізм і його некоронована каралєва
І - щиро раджу - перш ніж постити шось своє, напишу піплу пару-другу відгуків. Бажано - суперпозитивних. І бажано - комусь із тої старої гвардії... З тих, хто і сам рецензує.
Нєєє - про кон"юнктуру ПуШ тебе попереджав.
Але тут справа навіть не у ній.
Просто людям завжди увага потрібна і приємна.
30Аноним22-10-2009 12:11
Не абидели папа с мамой мазгами
На Севаму ще завтра гляну, а російськомовні - нє. Їх і так більше, нашо ше додавати. Обійдуться без мене.
Поезія мені не потрібна, не цікаво.
Про відгуки подумаю, дякую за підказку. Противно, але треба? Б...ть, у мене того і в житті хватає, нафіга ше тут? Щоб помітили і тоже за шерстю гладили? Старі гвардійці - то ті шо висять вгорі в золоті?
Слухай,а ти адназначно друг! Лікбез проводиш на пятьорочку! З таким і випити можна
31Пухнастик-Шалапут22-10-2009 12:28
Випити можна... і треба
Правда, ПуШ переважно вживає валер"янку, але то таке... Ньюанси))
Стосовно лікбезу - просто є гіркуватий досвід проштовхування локтями серед натовпу)) ну може, не локтями, а все ж... Не очікуй, що потрапиш в середовище однодумців-доброзичливців. Там рулять все ті ж закони шо і в реалі - люди ж такі самі)))
Можна піти і шляхом підвищеного опору. Але на жаль він веде у нікуди((
32Буркотун обикновєнний22-10-2009 12:44
Вибачте, це має бути смішно? Не смішно. І не дотепно. І взагалі якось... мультяшно, чи шо. Не живе воно. Фінал взагалі - у дусі дитячих страшилок 90-х років (про Чорну руку, Чорний диван, ага).
Виглядає, як переказ оповідання. Ніби й правда сидить дівка на лавочці, лузгає насіння та щось там розповідає. Але ж ми говоримо про літературне оповідання, а не про "насіння на лавочці", еге ж?
33Аноним22-10-2009 12:58
Хто що любить. Ти будеш валер"яночку, а я коньячок. За жисть поговорили добре, дасть Бог, не востаннє. А І-нет - факт. Навіть в реалі менша імовірність нарватись на придурків, бо вони іноді розуміють, що в морду ліца можуть зах...ти. У мережі дозволяють собі більше.
34автор (анонімно)22-10-2009 13:07
А хто про гумор заїкався? Фентезі. Початок. Про те, як двері знайшли нового швейцара. Фентезі - воно мультяшне. Дракони там, лицарі, маги, вигадані світи з нереальними героями. Така філософія жанру. Фентезі на серйозність і не претендує. Для розваги.
А дівуля справді розповідає. Тільки ви, Буркотуне, ще не знаєте кому, бо про це буде в четвертому оповіданні Правда сидить вона не на лавці і насіння не купила, не здогадалась, дурочка.
35Буркотун обикновєнний22-10-2009 13:30
Фентезі буває різна. У вас - фентезі заради фентезі. Ібо ніяких інших думок я особисто там не побачив.
А тому - наврядчи стану читати друге оповідання, вже не кажучі про третє-четверте.
Бажаю вам зустріти більш вдячних читачів, ніж я!
36Аноним22-10-2009 13:56
Щоб бачити думки, треба ліхтарик носити. Он, Пухнастик очима вміє світити, тому зрячий. В мене фентезі не заради фентезі. Заради гуманізму. Дівчина-підліток кота кинула туди, але людину вирішила пошкодувати. Зважте, дуже неприємну людину, в такому ніжному віці успішна суперниця - ворог № 1. Тобто характер нової охоронниці дверей нашого світу вималювався. Пригоди в другій частині будуть похмурі, дівчинка подорослішає, але вона і тоді встоїть, не зламається. І познайомлю заодно із другим світом, уже не нашим. Розвага теж дожна иметь место, не лише гуманізм
Дякую за побажання, у вас рука... тьфу...язик легкий?
37Михайло Зіпунов22-10-2009 14:55
Пухнастик-шалапут,
"Посилань не даю, соррі - не знаю, як тут із цим, на старфорті)"
На Старфорті із посиланнями некомерційного характеру, а тим більше на літературні ресурси - все чудово жодних заборон
Не так багато літературних ресурсів аби ми ховались одне від одного.
А що стосується безпосередньо Гаку, то порада щодо рецензій корисна, хоча я б не радив обмежуватись виключно позитивними рецами "старої гвардії"
Творчі люди звісно самохакохані, але захоплюватись лестощами - помилковий шлях.
Можна і рознести в пух і прах. Головне робити це аргументовано
38автор (анонімно)22-10-2009 15:16
Дякую, Зіпа. Пухнастик підказав так, що знайти було легко і без посилань. Нашо мене посилати, я й сам дійду Про позитивні реци я ще не вирішив, спочатку подивлюсь тиждень-два на людей, які тусуються на гаку. Почитаю їхнє. Подумаю, кому і шо варто писати. А тоді на коня і в атаку! Тільки аргументовано
39Пухнастик-Шалапут22-10-2009 15:51
2 Зіпа
Дяка за розтлумачення, тепер знатиму)). Буду піарити літ.ресурси посиленими темпами - хай народ прилучається до чистого, світлого, вічного
А коли серйозно - звісно ж, творчі люди самозакохані - у тому то й проблема. На критику, нехай навіть найалекватнішу і найконструктивнішу, часто реагують болісно. Тим більше, не від когось із "пріма інтер парес", а від молодого невідомого митця . Тому, смію завважити, моя порада шановному Автору є цілком раціональною і корисною, хоч, можливо, і виглядає аж надто меркантильно... Так, це сумно, але на Гаку дочекатися рецензії буває непросто. Проте - сайт хороший. На ньому висить майбутнє укр.суч.літу, з вашого дозволу буде сказано)))
З іншого боку, позитивні рецензії далеко не обов"язково повинні бути фальшивими. Багато там хороших талановитих креативних людей, і твори пишуться - цікаві, оригінальні...А на те, що аж так категорично "не пре" для початку можна й не писати узагалі нічого. Во ізбєжаніє...
(задумливо дивиться на годинник)
щось розтириндівся ПуШ неумєстно))Мабуть, зачепило таки чи шо...
2 Автор
Чекатиму на атаку (як незалежний спостерігач від миротворчих сил) - тільки дай знати, з якого боку атакуватимеш
40автор (анонімно)22-10-2009 16:07
В лоб!
За те, що розповів багато, ПуШе-друже, дякую. Корисна інфа.
41Михайло Зіпунов22-10-2009 18:15
Пухнастик-шалапут, "На критику, нехай навіть найалекватнішу і найконструктивнішу, часто реагують болісно."
От якось важко мені уявити Коку або Санченка або Камаєва або Бережного які б болісно реагували на критику
42Пухнастик-Шалапут22-10-2009 18:32
Ммммуррр...
(важко зітхає з покаянним виглядом)
Тисяча скузе - сі метри поза конкуренцією.
Тому їм уже ніяка критика не страшна))))
(пробує невдало пожартувати, від того ще сильніше конфузиться )
Ну але життя - розмаїте, і по всякому воно буває.
(з хуліганським виглядом хоче щось сказати,довгоненаважується, потім таки набирається духу)
Це просто мега-щакономірне питання, яке має так само мга-закономірні шанси залишитись без відповіді - чи є пан Зіпа на Гаку? от би почитати...
(замріюється... але вчасно втікає, поки не надавали віником по голові)
43Михайло Зіпунов22-10-2009 20:20
Пухнастик-шалапут, ну ви про "стару гвардію" писали
Тож метрів і згадав
А на Гаку знайти мене дуже легко, якщо завітати сюди - http://www.gak.com.ua/authors/47
44Пухнастик-Шалапут23-10-2009 00:14
Ой, дякую щирезно. Авторську сторінку Пуш вже зацінив. Тепер піде читати твори .
Ну а щодо старої гвардії, то мабуть малися на увазі скоріше не передовики, а її тилові частини, оті, що в окопах та по штабах відсиджувалися
(знову наривається)...
45Пухнастик-Шалапут23-10-2009 02:51
Начитався Пухнастик ваших креативів, Зіпо - і шо він може сказати?
ПРойняло, ЧКС.
КАзочки - посміхнули, наприклад про Білосніжку - круто, РОзбите серце вразило, а над Звичайним вбивством ПуШ плакав
І вже зовсім неочікувано наткнувся на оце:
“...Ввечері, вночі, вранці, а іноді й серед біла дня від могили, де було поховано Зігмунда Фройда, долинали дивні звуки. Переважна більшість випадкових свідків цього “загадкового феномену” зазначали, що звуки справляли враження ніби хтось перевертається у труні під землею
Тут усе пояснюється просто - ми із Зюнею строчили монографію (див. комент № 46 )
Аааа... мало не забулось...
(лупить себе лапою по лобі)
в контексті попередніх рефлексій ПуШа про доцільність написання рецензій - нічого такого, ЧКС. Кожне висловлене слово ПуШ наполегливо просить не сприймати як комплімент чи якісь інші поползновєнія)))
Насправді все просто - безсоння плюс респект Якісному Креативу
(знаходиться в сумнівах - наскільки переконливо висловив щиру думку)...
46автор (анонімно)23-10-2009 08:48
Чорт! Та коли інших читати, то не буде часу писати А якщо не читати, то і реци як писати? А як рец не писати, то тебе не будуть читати Тому треба інших читати. Дивись спочатку Замкнутий круг, адназначна
Піду хоч Зіпу почитаю, але без образ, рец поки шо не буду писати. Просто ознайомчий тур зроблю.
47Пухнастик-Шалапут23-10-2009 08:58
Мусимо якось викручуватися з тої біди
Крім Зіпи, можеш також почитати всіх згаданих ним же авторів (див. вище. Їх креативи то всьо - реальні речі)
Ну і ше є кілька досить непоганих писак, але Пухнастику за особистий піар ніхто не платив)))
До речі, шось ПуШ завтикав - ми таки на "ти", пра? ;)
48автор (анонімно)23-10-2009 09:05
Тринадцять дівчат Зіпи спочатку розчарували. Я думав порно, вже очі загорілись і слинка потекла, а виявилось... та ви знаєте - как всегда. Ан нет, не как всегда, а весело. Класний гумор, Зіпі - респект. Я теж за розваги, пиво, дівчат і... Понесло. Стоп! Карочє, буду почитувать хоча б Зіпу. А там побачимо. ПуШ писав, шо є креативні людИ, значить не один Зіпа. А Зіпа ще й підказав ніки тих людей. Знову треба дякувати, тисну правицю почергово обом.
49автор (анонімно)23-10-2009 09:15
Ну да. На ТИ, ти ж сам запропонував, ПуШе-друже.
Нє-є, не треба більше непоганих писак. Мені б і тих осилити, я шо - машинка для читання?
Слухай, ПуШе, ми собі тут флудимо, а по голові не дадуть? Мені дуже з тобою добре говориться, навіть коньяка не нада, але санкцій нам не вкатають?
50Пухнастик-Шалапут23-10-2009 09:25
Ризикну ше раз відписати - всьо равно сьодні пятніцца-развратніца робити нєфіг шо... тож і маюся тута. Воно то конечно близько до флуду але оскільки ми не про фіглі-міглі, а про літературні і навкололітературні праблєми тиринділи, то думаю, милостиві адміни нам пробачать.
(нагадує, про всяк випадок, о Великі Боги Адміністрації, ми ВАС любимо)
Ладненько, не будемо дратувати Цезаря і гратися з сірниками.
Удачі тобі, колєго, дасть Бог, ше здибемось на мережевих просторах
51Аноним23-10-2009 09:30
Дякую! До зустрічі, ПуШе!
52miss K26-10-2009 17:41
шановний Автор. просили щирі відповіді - ото тримайте
"Хіба це початкове оповідання не спонукає хотіти ще?" - *НІ*
"І чи хочеться знати, що буде далі?" - *НІ*
"От хтось помітив такий прикол в оповіданні, що двері-то відчинені, а головна героїня туди так і не зайшла?" - *а це типу прикол був? а шо в ньому прикольного?* про ліхтарик можете не казати, я це вже читала
"Буду вдячний, якщо отримаю щирі відповіді, бо від них залежить, чи накропаю продовження."
іще провокаційне питання: навіщо Ви просили щирих відповідей, якщо дослухаєтесь тільки до тих відгуків, що співпадають з Вашою думкою про власне оповідання?;)
слабко. дуже слабко. хоч Ви, шановний Автор, зі мною не погодитесь;)
53автор (анонімно)27-10-2009 10:25
Дякую, miss K, за щирість! Шкодую, що вам не сподобалось. Ви - не моя читачка. Доведеться пережити Не знаю як я це зможу зробити (автор у відчаї рве на собі волосся) Може міс Ка змінить свій гнів на милість, коли прочитає продовження? Ні, ні, серце автора не витримає, якщо міс Ка знову безжально зажене кинжал критики у нього. Чудово знати, що жінка, кажучи "ні", думає "так" Не оскверняйте своїх дівочих вуст злим словом "ні", вони так рожево-пелюстково складаються від слова "так"
54автор (анонімно)27-10-2009 10:35
Давайте щиро і серйозно.
Міс Ка: навіщо Ви просили щирих відповідей, якщо дослухаєтесь тільки до тих відгуків, що співпадають з Вашою думкою про власне оповідання?
А до чого дослухатись? Нема допомоги, є просто злість. Написали б конкретно: в цьому місці погано, тут треба те і те, зробіть правку ось тут. Хіба це критика: не смішно (це ж не конкурс гумористичних оповідань), мультяшно (хто сказав, що це погано?), слабко (що саме? голослівно кинути "слабко" можна про будь-що, більше нагадує лайку, тільки без матів, щоб зберегти видимість ввічливості)? Тому, дорога міс Ка, відкладайте набік злість і критикуйте. Аргументовано, доброзичливо, щоб допомогти. Я буду вдячний. Щиро.
55автор (анонімно)27-10-2009 10:43
Міс Ка: "От хтось помітив такий прикол в оповіданні, що двері-то відчинені, а головна героїня туди так і не зайшла?" - *а це типу прикол був? а шо в ньому прикольного?*
Ще відповім на це питання. Відчинені двері провокують просте і очевидне рішення. Туди ТРЕБА зайти. Оригінальним рішенням дуже банальної теми дверей було НЕ ЗАВОДИТИ головну героїню в цей отвір.
Сподіваюсь на плідну бесіду з вами. Бо з коментарів на інші оповідання враження про вас склав, як про розумну жінку.
56автор (анонімно)27-10-2009 16:06
А в ответ - тишина. Невже, міс Ка, слід підозрювати, що ви просто атамстили за те, що ваше оповідання не опинилось у моєму списку фаворитів? А ПуШ попереджав, що творчі люди самозакохані. А я наївний намагаюсь розпитати вас про недоліки. Врахую на наступний раз і буду мовчати про тих, хто на мою думку входить у п"ятірку кращих.
57miss K27-10-2009 19:33
оооо, не знаю, чи сміятись мені, а чи плакати))))))))))))
чотири коментарі підряд до мене до того ж, пан Автор уже встиг за мене відповісти, що я насправді (як жінка) думаю, майже обвинуватити в прихованому матюканні, а в останньюму каменті - ващщє закинути мені помсту, самому ж - за мене! - з собою посваритись, зробити далекоглядні висновки та навіть дати обіцянку, грунтуючись на суб'єктивній інтерпретації загалом нейтрального факту! ))))))))))
а якби я не кілька годин не заходила почитати коментарі - Ви б мене тута б і розп'яли? )))))))))))))
гиии! зараз просміюся - мо', відповім щось по суті)))))))))
58John Smith27-10-2009 20:02
Ого, 52 каменти, а ще ж не кінець. Куди вже й мені пхатися, та гаразд уже.
Таке собі оповідання, середнє. Сюжет затяганий, передбачуваний, монолог від дівчинки-підлітка нуднуватий та занадто емоційний, як на мене.
Помилки - зелепушок, за пацанами.
59КАЛИНА28-10-2009 00:32
Цікавий досвід для читання
Думки мужчини, якби мала розмірковувати дівчинка-підліток-мажор в містично-дверній ситуації.
Кінець не вразив зовсім, швидше розчарував.
ПО СУТІ: воротарі - тема міфологічна, але попасти отак запросто в інший світ не можливо - тут потрібні не тільки двері, щоб увійти Здогадуєтесь про що я> Якщо ні - читайте (гугліть) міфологію, цікавенна штукенція. Ви, авторе, все спростили чомусь. А така гарна картина містичності виписувалася. Полотно є, палітра є, фарби є, художник також присутній, але так не вистачає гостроти, страва засолодка.
Ще одне - як ваша дівка збирається відшукати воротарів, якщо потвора їй сказала чітко - вона остання у свому роді
Ага, пригадала про двері - чому дівчина у них не заходила питаєте читачів та самого себе? Відповідь очевидна - двері не всіх пускають, бо вони не лише двері, вони - ворота, різниця суттєва. Можна бачити та не зуміти увійти
Такі теревені і думкиі
60автор (анонімно)28-10-2009 09:06
Калино, повторю, що це початок, а не кінець. Цитую вас: "Полотно є, палітра є, фарби є, художник також присутній, але так не вистачає гостроти, страва засолодка." Гострота у продовженні. Ще буде три оповідання. Заплановано такий серіал. У другому оповіданні вона знайде другого швейцара. Вибачте, але не буду вибовкувати всі таємниці тут.
А чому дівуля не зайшла? Не тому, що не могла, а тому, що не захотіла. Бо не дурна, вміє думати. А ще їй трохи пощастило. Якби вона туди попхалася без знань (а вона потім розшукала певну інфу), то її б убили.
Ще про міфологію. Ви яку любите? Нашу рідну, скандинавську, грецьку, індійську, фентезійну? Я відкрию вам невеликий секрет. Мені подобається виготовляти власну, хоч орієнтуюся більш-менш у кожній згаданій.
Сподіваюсь, що про дещо відповів.
Дякую за ваші думки.
61автор (анонімно)28-10-2009 09:14
Міс Ка, о боже, я вже і не сподівався, що ви з"явитесь, втратив надію Радий вас бачити. Ви не плачте, краще смійтесь. Щось довгенько триває те ваше "відповім по суті". Вас - і розіп"яти?! На Христа ви не схожі, він дещо скромніший був. Правда, то Ісус, а то ВИ. Велика і жахлива МІСКА Не може бути, невже дочекаюсь щось по суті? Вау! Я в восхищении! Коли ж настане цей грандіозний МОМЕНТ ІСТИНИ?
62автор (анонімно)28-10-2009 09:32
Містере Джоне, дякую вам за комент. Зелепушок Вгадав. Я дійсно вперше написав і вперше кудись припхався Жаль, мало дружелюбних серед пишучих. Більше вкусити, ніж підказати можуть. Невже так затягано те, що брамниця не заходить у свої двері і уникає долі своїх побратимів - охоронців інших дверей? А не підкажете назви і авторів книг, де такий сюжет був? А як може розповідати дівчина-підліток? Не емоційно? Не нуднувато? Ви з молоддю часто спілкуєтесь? Бо мені доводиться. Дівулі ще так-сяк думку висловити можуть. Не всі, але більшість. А пацани. Вау! Атпад Докупи три слова зліпити не годні.
63КАЛИНА28-10-2009 23:22
Окей, Авторе! Так не хвилюйтеся Думаю, що ваш твір з продовженням звісно має всі шанси на успіх Однак, виставляти на конкурс твори, які передбачають зазделегідь продовження, - трішки ризиковано. Тому що читач сприймає оповідання, як завершений/викінчений твір. На жаль не всі читачі беруть участь в обговоренні та не всі їх читають, тому цього знати не можуть Такі міркуваннячка-роздуми
64автор (анонімно)29-10-2009 08:21
Дякую, Калино, не хвилююсь. Я навіть веселюсь Знаєте, було б нахабно, якби я сподівався на перемогу чи високе місце з першим написаним оповіданням. Тому не заморочуюсь. Придумав собі серіальну епопею і просто кайф ловлю від писання Але оповідання не є незакінченим. На мою думку Фінал про те, що Віра вирішила пожаліти Ельзу, наносить останній мазок на картину характеру нової охоронниці. Тобто перше полотно завершене. Зрозуміло хто така Віра, якого віку, що вона не дурна, є у неї друзі, досить обережна, але й смілива. Попри всі ці позитивні якості вона не є однозначно біла і пухнаста Свої недоліки має.
65Рися29-10-2009 14:33
Я довго не могла зрозуміти своїх претензій до тексту, тому мовчала. А от після цього авторського зауваження зрозуміла.
Фінал про те, що Віра вирішила пожаліти Ельзу, наносить останній мазок на картину характеру нової охоронниці.
Даруйте, не наносить. Не видно, що вона когось пожаліла. Просто передумала вбивати, тому що... А хто його знає, чому? Складається враження - ну передумала, і все! завтра, може, знову передумаю... Немає почуттів героїні! Не видно, що вона відчуває. Вона у вас виходить геть байдужою. Не доброю, не поганою - ніякою! о_О
Всі її роздуми про дивні двері, про загиблого кота, про коханого - ніби машина розмірковує, а не людина. Геть байдужа машина. Яка, до того ж, спостерігає за всім з боку. Дії, що описано у тексті, передбачують емоції, але емоцій, як такових, і нема. Суцільна байдужість стороннього спостерігача.
Тому й характер героїні виглядає пласко, мультяшно, як тут вже зауважили. Тому його важко зрозуміти. Немає об"єму.
.
Задум про подібних охоронців непоганий, рости є куди, бажаю успіхів!
66автор (анонімно)29-10-2009 15:16
Критики, ви вже визначіться чи дуже емоційна чи беземоційна героїня Бо протилежні зауваження
Там емоцій і почуттів, як гною в стайні. І ненависть до кота, ревнощі до Ельзи, сум за подругами, переляк через дивні двері, паніка від потвори. І характер цілком чітко проглядає. Навіть через те зневажливо кинуте про Ельзу: "Хай живе". Рисю, Рисю... А ви казали, що не топчуть. Ще й як Завзято і з особливою "справедливістю". Пишучі тут є, а от критики підкачали Піду шукати їх на гак, пару-трійку там бачив. Може допоможуть по-справжньому. Хай тільки конкурс цей закінчиться.
Дякую за побажання!
67Рися29-10-2009 15:33
Ви мене не чуєте, ось у чому біда. Та й не тільки мене, нажаль... Я вам писала: Дії, що описано у тексті, передбачують емоції, але емоцій, як такових, і нема.
Пам"ятаю я у тексті ваші ревнощі і ненависть. Але сказати - "Є ревнощі!" і показати ті ревнощі - геть різні речі!
От коли ви це зрозумієте, тоді і продовжимо розмову!
68автор (анонімно)29-10-2009 15:40
Рисю, я вас чудово розумію (як в тій рекламі). Ви говорите про описовість. Але я не описував події, а героїня про них говорить, розмірковує. Хто зна, чи Ельза така вже дурна, але для Віри так. І цей уїдливий погляд більш успішної Ельзи виводить Віру з себе. "Вбила б гадюку!" Не треба ля-ля... Не пальцем роблений, я вас дійсно чудово розумію і чую.
69miss K30-10-2009 00:20
о, нарешті Фортеця встала, і я можу сказати Вам, автор (анонімно), декілька незлих та тихих.
читала коментарі та Ваші відповіді на них. І ТААААК мені було впадлу грати з вами в цю гру "а ну доведіть мені..."
Авторе, Вам українською мовою по білому пишуть справедливі зауваження, КОНКРЕТНІ, хай йому трясця, зауваження. Але Ви з критиками конфронтуєте. "повторю, що це початок, а не кінець", "Там емоцій і почуттів, як гною в стайні"... і те де. На усі зауваження Ви відповідаєте шось на кшталт "та ото ви не правильно зрозуміли, дайте мені інших критиків, ці мені не подобаються, тут ващє нема того, хто мені може сказати правильних речей". Кумедно читати Дядько Берн перевертається зі швидкістю 17234 обертів на секунду
доречі, якщо це не кінець, а початок, якщо оповідання не є самодостатнім, то навіщо Ви його подали на конкурс?
"Пишучі тут є, а от критики підкачали. Піду шукати їх на гак, пару-трійку там бачив. Може допоможуть по-справжньому".
гиииии! Покажіть мені!!! Хочу! Хочу подивитись на ту людину, яка Вам "допоможе"
Ваша присутність тут, на конкурсі, - це просто привертання уваги. не більше. І "расті как пєйсатєль" - це не про Вас (принаймні, доти, доки Ви не припините ці провокації заради провокації;)). Мені більш цікаво гратися в психолуха та розбирати Вас (бо ж екземпляр хрестоматійний, канхвєтка!). Бо Ваш твір розбирати нецікаво. Він нецікавий. Він мертвий. Його може порятувати тільки цілковите переписування, причому, іншою людиною І нєча на продовження посилатись, якшо першу частину ви з тріском провалили
о! авторе! моя іпостась "місс Критика" на цьому конкурсі хоче бла-бла а тут якраз Ви нагодились мені так приємно реалізовувати об Вас свої цілі без таких, як Ви - сумно.
тепер - Ваш хід!;) здивуйте мене, напишіть щось відмінне від "ну от, ви мене знову розчарували"!
хоча можу закластися, що не зможете;) шаблони мислення - то страшна річ.
70miss K30-10-2009 00:24
то була miss K, яка намагалась зареєструватись
71Рися30-10-2009 10:34
miss K , так отой "Коментатор 14" легко виправляеться на нормальний нік!
Або організаторів попроси, якщо самій не вдається - іноді бувають глюки.
72автор (анонімно)30-10-2009 10:58
Міс Ка, добре що ви нарешті зволили мене поскубти. Я чекав , а вас все нема. Шо, так довго сміялись? Чи сказати було нічого? І далі ви нічого не сказали, повторюючи те, що вже було.
Напишу вам про інше. Погляньте на критику цього оповідання. Вас не дивує, дорога міс Ка, що один критик зауважує беземоційність, інший каже про надмірну емоційність? Хтось пише про нудність монологу, другий зізнається, що якраз монолог сподобався. Я читав коментарі на решту оповідань. Є три види критиків. Одних назвав для власного вжитку "конкуренти". Вони вигадують критику, щоб втопити автора. Другі знаходять болючу точку і нумо на неї тиснути. Байдуже, що ця точка може бути дрібницею. Як з автором "Літо замовляли?" Мова недосконала. Так, недосконала. Виправити її - раз плюнути, але давлять і давлять, щоб автор казився. А хтось ще так невзначай підказує: ви можете видалити своє оповідання і таким способом, і ще ось так, і ще іншим. Треті критики справжні, мало їх. По суті пишуть про добрі і злі сторони оповідання. Все.
У вас було кілька запитань у пості. Відповідаю. "якщо це не кінець, а початок, якщо оповідання не є самодостатнім, то навіщо Ви його подали на конкурс?" Можна відповісти типу, хотів, а яке ваше діло, маю право. Але відповім серйозно. Кортіло подивитись на кухню конкурсу, потусуватись серед пишучих. Коли тему прочитав, зразу шалено почало розгортатись бажання і задум чотирьох частин.
"Хочу подивитись на ту людину, яка Вам "допоможе" - я знайду, не сумнівайтесь, вже бачив, де є і хто.
"Ваша присутність тут, на конкурсі, - це просто привертання уваги. не більше." Ви і праві, і ні. Так, привертання уваги. Ви не хочете до себе привернути увагу? І виставили своє оповідання просто так? А я хочу уваги і її маю Це вас нервує?
І провокації не заради провокацій, так як фентезі не заради фентезі. Класна скандальна розкрутка нікому не завадить, піар - миле діло. Особливо з такими помічниками, як ви, люба міс Ка.
Сподіваюсь, я вас розчарував. Дуже сильно на це сподіваюсь Я давно так щиро не веселився. Вау! Хочу ще!
73miss K30-10-2009 17:35
шановний автор, гадаєте, оцей "піар" якось Вас порятує? ну-ну
ні люди різні, і про будь-яке оповідання виникне купа різних, ба навіть протилежних думок. я навіть можу припустити, що Вам хтось дав бали. а хтось навпаки, дав би мінус 10. як би гарно (чи погано) хтось не писав, завжди будуть думки за і проти; тому те сподобалось, тому не сподобалось, той хтів би бачити таке у кінці, а той таке... Ну це я вже почала трюїзми вєщщать
я годую Вас увагою, ви її "хаваєте" Які нерви, всі щасливі
просто можу сказати про себе: як автор я би хтіла уваги ЗОВСІМ іншої якості. І піаритися ТАК... ну, як-то каже John Smith - діло хазяйське
хочете піартитися, правити теревені - що ж, мені на роботі нудно, я хочу розваг Можемо обмінюватись шпильками, можемо поговорити "зажисть", "за літературу"... Обирайте тему.
74miss K30-10-2009 17:56
опа... знову сайт падає. а ксс - то взагалі не встає ну то дрібниці, вони не здатні зупинити Думку). Отже, продовжую самостверджуватись, нахабно використовуючи теріторію автора цього оповідання (Сподіваюсь, це якось Вам. авторе, доможе; у Вас і так коментарів найбільше, це має Вас, як мінімум, тішити).
А потеревенимо ми (принаймні, я та мій мозок) сьодні от про що. Про питання, яке шановний Автор піднімав трохи вище. Питання: а чи не свіжа то думка, що героіня не попхалася у двері? Бо ж вони так манять, так манять...
“Оригінальним рішенням дуже банальної теми дверей було НЕ ЗАВОДИТИ головну героїню в цей отвір.”
це не оригінально, це – ЧЕСНО!
Завжди потішаюся, коли у фільмах, чи то в книгах виникає ситуація: є можливість влізти дідьку в сра... ой, вибачте, влізти в халепу. І герої такі: о, треба туди попхатись, там жеж так цікаво; звісно, нам там можуть голови повідривати, на кіл посадити – але ж це Пригода!
І пхаються.
Зазвичай, це викликає різноманітні реакції в діапазоні від крайнього подиву до відрази. Бо ж якщо у фантастичному оповіданні присутні живі люде – то і діяти вони мають правдоподібно! А для більшості людей правдоподібним є інстинкт самозбереження. Для меншості – трохи менше, але він теж присутній.
Тож, це зовсім не прикол. А, скоріше, правдоподібна банальність. Якої, доречі, багато в романах та оповіданнях. Не всі ГГ в літературі – супергерої, трапляються і звичайні люде.
Фантастика фантастикою, дракони драконами, роботи роботами, але закони людської поведінки – незмінні;)
75автор (анонімно)30-10-2009 22:02
З сайтом справді важкувато буває. Падає.
Відчуваю, дорога міс Ка, що у вас ледь помітно змінився тон. Це мені імпонує Я би з радістю з ваших ручок їв, але ви пропонуєте хавати. Вибачте, я - естет. Ба, навіть гурман-естет. Жінка може бути грубою, та вона може бути якою завгодно, а я цього собі не повинен дозволяти. Але я не зобов"язаний з такою жінкою хавати. Нерви - та вони у мене вольфрамово-товстезні Зрештою, як інакше я можу теревенити з дівчиною (жінкою)? Піар я люблю, на скромність не хворію, іншої уваги від конкурентів не очікую. Мені теж подобається розважатися. Давайте потішимо глядачів. Їх у нас щонайменше 28 і ще кілька організаторів.
Ви помиляєтесь щодо оригінальності. Оригінальним є те, до чого до тебе ніхто не додумався. Не використав ще. Може це по совместительству бути і чесно. Зовсім не виключено. Особливо в таку фальшиво-рекламну епоху, як наша. А банальним є те, що використовується раз за разом. Яскравий приклад банальності ви назвали. У фільмах герої пхаються дідьку в сідничну частинуіз впертістю, гідною подиву. І це стало банально аж до болю в зубах. Штамп. Стереотип.
Граємо далі, люба міс Ка, ваш хід. Прошу вас, не забувайте, що глядачі чекають шоу, дорога міс Ка. Давайте покажемо справжній стриптиз.