В середині неї щось вибухнуло.
Пам'ятає добре, що перечепилася на верхній сходинці свого під'їзду, точніше посковзнулася. Потім впала і скотилася додолу. Лише п'ять сходинок і на, маєш. Лежала і дивилася на біле зимове небо. З нього на землю падав сніг, білий, лапатий. Кожна сніжинка мала поводиря і певне не одного, бо як інакше назвати таке тісне товариство, тобто лапатість, яка засипала собою Божий світ. І тоді раптом пролунав той вибух, у ній, в середині її утроби.
Руся не могла і ворухнутися від болю. Її нутрощі вщерть заповнила чорна густа вода. Чому чорна? Такою стає кров після вибуху. Чорною водою… Вода переповнювала її вщерть, змішувалася з болем, пекельним і пекучим, мов би хотіла заполонити її собою та затягти в чорторий. Вода стікала ногами, вона відчувала її липкі пальці, вода вже не поміщалася в посудині тіла. Та це було і не найжахливішим в порівнянні зі страхом, який пульсував у голові, роздирав душу навпіл, розтинав зі середини, запускаючи свої ядучі щупальця в те місце, де вже майже шість місяців жила її дитина. Руся розпачливо тримається за живіт, запакований в довгу шубку, вона не вберегла свого малюка, не доносила.
Чорна вода підбирається до горла її синочка. Малюк інстинктивно зажмурює очі, він ховається, він не знає іншого способу врятуватися, чорна вода ніжно заполонює, заворожує своїм теплом, заколисує майже маминими словами. Але чому ж тоді така налякана мама? Чорна вода огортає руки, ноги, вуха, очі, липкими своїми ножичками обрізає нитку…
Світ калейдоскопом мерехтить в очах, лапаті білі сніжинки стають червоними. Руся відчуває, що й сама тоне в цій в'язкій воді, борсається, шукаючи там свою дитину, яка десь має бути поруч, відчуває це, і не знаходить.
Провалля, тиша…
Приходить до тями лише на мить. Замість шатра білого неба і сніжинок - яскраві софіти, наляканий погляд чоловіка Олега, заклопотані погляди людей у білому. Та це не ангели. Вона в лікарні. Здається щось не так не тільки з дитиною. Біль голочками зсередини проштрикує її. Останнє, що вона чує перед тим, як знову пірнути у чорну воду, набридливий монотонний зумер, гидкий звук…
У пацієнтки зупинилося серце.
Русю вже більше не болить, страждання та страхи минулися, у тілі легкість та новизна, в душі - спокій, умиротворення. Вона відкриває очі. Легко, без натяку на біль. Те, що вона бачить довкола себе, чомусь аніскілечки не бентежить і не шокує, навпаки – тішить. Руся пливе у човні темною водою, але вода ця не та чорна та в'язка, що занапастила її дитя та хотіла втопити її. Хотіла чи втопила? Не важливо. Бо то тихе плесо, ніжне плесо спокою після довготерпіння і течія його рухає човен поволі і впевнено до світла, яке струменіє попереду. Яке воно любе те світло, яке миле! Руся не може відвести від нього погляду. Воно вабить, кличе, мерехтить. Мить і вона стане частинкою того світла, поверне додому з мандрів, зіллється зі сяйвом воєдино, ще мить, малесенька мить.
Раптом позаду озивається голос, тонким дзвіночком: «Мамо, матусю! Аякже я? Візьми мене з собою, додому! »
Руся озирається. Біля річки стоїть маленький хлопчик, відгороджений від світу, в якому зараз перебуває вона, прозорою стіною. Він розпачливо простягає свої рученята, стіна його не пускає, річка його не приймає.
Руся вертає назад, останній раз жалісно та з досадою дивиться на світло, від якого вона щойно відмовилася. Чи буде мати вона колись шанс вернути до нього, вернути додому? Байдуже. Бо не час, ще не час.
Мати вертає назад:
- Я йду, синочку! Йду!
Руся відкрила очі. Біла стеля кімнати здавалася чужою, невже вернула до пекла, знову? Навіщо? Поруч щось пищить, рівномірно і монотонно. То певне її серце. Спробувала поворушити рукою чи ногою. Ледве це зробила, все тіло жахливо боліло. Жива, бо боляче. Все її тіло обвите дротами. З руки стриміє голка. В голові паморочиться. Хочеться пити, цілу вічність не пила. Дерев'яним язиком ледве прожебоніла:
- Пити!
- Русю, сонечко! Кохана!Ти – отямилася! Слава Богу, жива! – карі вологі очі чоловіка ніжно і перелякано дивляться на неї.
Стільки болю в тих очах.
Щокою коханого стікає вода.
- Пити!
Вони втратили дитину. Викидень, спровокований її невдалим падінням та ще якоюсь там патологією в передлежанні плоду. Їх попереджали, що може трапитися викидень. Руся німо дивиться на губи лікаря, які шелестять-ворушаться, випльовуючи так потрібні тепер хворій, стандартно-завчені фрази. Та її зараз турбує геть інше - чому вони називають її дитину викиднем, мов щось непотрібне, зайве. Згірше від сміття. Мурашки бігають шкірою ніг та рук, моторошно від слів.
Лікар говорить маразматично добрі слова. Дитина, точніше він каже плід, був вже мертвим, коли їх швидка привезла в лікарню, тож надважливим стало врятувати життя матері. Вона пережила клінічну смерть. Звісно, цього не пригадує, тому що була мертвою цілих п’ять хвилин. А діти у них ще будуть. Таке час від часу трапляється з першою вагітністю, на жаль, ота патологія. Зараз важливо повністю одужати, зміцніти, набратися сили, вітаміни понад усе, гемоглобін катастрофічно низький, тому що втратила багато крові, курс лікування…
Вранці її з реанімації перевели в загальне відділення, в трьохмістну палату. Поки що вона в ній одна. Це добре, бо ніхто не лізе в душу. Вона вернула до життя, вірніше її заставили до нього вернути. Навіщо? Хто? Це не лікарі, після п’яти хвилин перебування на тому світі назад рідко вертають. Принаймні так запевняв неангел в білому, тобто лікар. На його пам'яті то перший такий випадок, тож просив не дивуватися, коли з нею будуть відбуватися якісь дивні речі, звучати голоси в голові чи ще щось таке. Довго її мозок знаходився поза межею. Байдуже. Вона нормальна, це знала напевне.
Сьогодні врешті самостійно встала з ліжка. Вірніше їй примусили це зробити. Десь опівночі прокинулася від жалісливого плачу. З коридору вчувалося тужливе скімлення-сквілення. Відкрила двері, вийшла в коридор, точніше виповзла і остовпіла. Навпроти оперційної, де робили здебільшого вимушені аборти, яка була в кінці коридору, рухалися над підлогою маленькі, світлі напівпрозорі силуети-світлячки. Вони ридали-плакали-співали. Несподівано одне з них відділилася від гурту, підпливло до неї. Ноги прикипіли до підлоги. Невже це одне з тих видив про які попереджав лікар? Вона божеволіє?
- Мамо! Матусенько! Тут так холодно і лячно! Забери мене додому, - тремтіли слова в голові…
Світлячок покружляв над нею, обмаяв своїм теплом, і поплив коридором. Те світло не жахало, воно було безпомічним, розгубленим, добрим… Руся стояла, слухала і дивилася, як танцюють-голосять ненароджені діти. Вода заливала обличчя, знову вода, але була вона прозорою і нетемною.
Ледве допленталася до ліжка. Все тіло страшно боліло та це було такою дрібнотою в порівнянні з щойно побаченим. До ранку не могла заснути. В коридорі плакали діти, ненароджені діти і серед них був її син. Коли світанок торкнувся неба своїми пальцями, полохливі звуки ночі раптом стихли і жінка, втомлена та виснажена, заснула.
Коли вона прокинулася, то в палаті була не одна. Поруч перебували нові співмешканці, друзі по нещастю. Перелякана та нажахана від щойно пережитого викидня, молода жінка Джулія. «Напевне мусульманка», - подумала Руся. Хоча Джулія і лежала обличчям до стіни та до вух Русі долітала мелодика мусульманської молитви. Руся не молилася. Не невміла, не могла себе пересилити, слова застрягали в роті, не вимовлялися. Третьою співмешканкою стала красива модель Карина, так і представилася, зухвало і впевнено. Її лікарі примусово заставили залишитися на день-два в лікарні після аборту, була загроза кровотечі. Палати переповнені, тож красуню підсунули їм. Карина без пуття теревенила по мобільному, а в перерві між телефонічними балачками виходили в коридор на перекур. Поводила себе дещо зверхньо та Русі було байдуже, байдуже.
Джулія майже не розмовляла, лише перелякано шморгала носом і молилася, коли Руся щось ввічливо її запитувала. Врешті вона дала Джулії спокій.
Вночі знову звично чула ті самі голоси. Не зімкнула очей аж до світанку. Коли ж вранці врешті заснула, то намарився сон. Знайома темна річка, човен, але вона не у човні. Вона перед прозорою стіною, яка не дозволила увійти її сину. Руся стоїть і махає білою хустинкою вслід човну, який пливе темною рікою, віддаляючись. На човні напис: «У вирій». У човні оті напівпрозорі силуети, світлячки-душі, і пливуть вони на світло, додому. Руся махає і махає своєю хустинкою аж поки човен не розчиняється у світлі. Вона зі всіх очей вдивляється у світло, але нічого крім крони дерева та білих крил розгледіти не може.
- Щасливої дороги, - шепочуть губи і вона прокидається.
Розповідає сон своїм новим сусідкам-співмешканкам. Карина криво та згорда посміхається:
- Дурні бабські теревені.
Несподівано озивається мусульманка Джулія:
- А у нас Викидень, то вже живе створіння Боже. Коли йому менше 4-х місяців, він не омивається і не загортається в саван. Йому не читається молитва (Джаназа-намаз). Для нього лишень викопується могила, але його все ж ховають. Якщо його вік більше 4-х місяців, то він вважається вже людиною, тому що по хадісу, ангел вдмухує душу в дитинку через 120 днів з моменту зачаття. Згідно Сунне, Викидню дається ім'я, бо він вже не викидень, а померла людина. Тому твій сон, Русю, не дурний! Зовсім ні. Душа твого сина заблукала, напевно.
Джулія жалісливо схлипує. Вона втратила дитину, лише вісім тижнів вагітності. І те ненароджене маля по закону її віри – ще не людина.
Завтра Русю виписують. Ця ніч остання в цій лікарні.
Вночі Руся знову вже звично чує плач. Вона виходить в коридор. Прощатися?
Опершись на підвіконник, біля вікна стоїть Карина. Несподівано вона озивається:
- Це в мене п'ятий аборт! Не рекорд поки. Хм! А в тебе були?
- Ні, тільки викидень, - вичавлює Руся.
Вона сама злякалася того, що сказала. Бо то не був викидень, то була смерть, страшна болюча смерть її дитини. Руся дивиться на коридор, там в тьмяному світлі лампи кружляють мертві діти. І жалісливо співають.
- Куди дивишся? Там нікого нема. Ніч! Навіть чергові відпочивають. Йди спати! Знаєш, до абортів з часом звикаєш. Одинадцять хвилин задоволення і стільки мороки. Та, зрештою – все має свою ціну. Не парся, ще завагітнієш! От я! В сімнадцять років закохалась, одружилась. Хотіли дітей. Ситуація! Ну, такі мрії-ідилії лише в сімнадцять років бувають… Взимку впала, підсковзнулася. Викидень. Та то й на ліпше. З чоловіком розбіглися, де й любов минула. І от, маєш! Вже п'ятий аборт… Так що, в тебе ще все попереду. Йду покурю чи що?
Ноги самі несуть Русю до дітей. Вона чує їх страх, вона знає, що вони чомусь не можуть попасти в той човен, вернути додому. Туди так легко втрапила вона, коли майже померла. Вона йде до дітей.
- Ти куди? Туалет в інший бік! – в спину линуть слова Каріни.
- Діти плачуть, ненароджені діти плачуть! Їм страшно. Ти хіба не чуєш?
Карина здивовано крутить пальцем біля скроні.
- Які діти, здуріла чи що? Шматки матерії. - Ще одна цигарка не вб'є її! От довела її ця ненормальна.
Несподівано Руся розвертається і підходить до Карини впритул. Вона бере її за руки, стискає зі всієї сили. Руся хоче, щоб красуня відчула те, що відчуває вона.
Карина криво посміхається: «Навіжена». Висмикує свої руки і йде палити.
Напівпрозорі силети-світлячки кружляють у танці. В жахливому танці, в прекрасному танці. Загублені ненароджені душі тих, кого видерли з тіла, або хто не зумів народитися через обставини… Загублені душі дітей, що просяться додому. Але чому вона може їх бачити, а інші ні? Бо вона вернула з того світу, як і вони була мертвою та змогла вернути назад…
Вірніше її син-світлячок повернув її.
Стільки благання та журби в тих дитячих голосах? Руся мусить допомогти їм, допомогти собі, своєму ненародженому синові. Але як?
Вона сідає на підвіконник і дивиться, як танцюють-голосять прозорі душі. В тому співі немає життя. Лишень розпач, бо про них забули тут і про них забули там. Кара за що? Чи вартує такої кари невинне життя…
Русю завтра виписують. Легкий теплий ніжний вітерець витає у неї над головою: «Додому. Додому. Додому.»
Яке б ім'я вона дала своєму сину? Джулія говорила – він не викидень, а померла людина, якій слід дати ім'я. «Дати ім'я — означає дати життя. Так, згідно з міфологією, створення світу, астральних світил, неба й землі, істот і всіх речей відбувалося через їх називання. » – так колись казав старий професор, який в інституті читав їм світову міфологію.
- Господи, це ж Потерчата! Синку! Остапку! Пробач мені за те, що не народила тебе, – вона пригадала темну річку зі свого сну і світло.
На човні був напис.
- Відпускаю тебе, Остапко, у вирій! – майже інтуїтивно шепочуть губи і легка носова біла хустинка летить вгору пір'їнкою.
Цілу ніч називала і проводжала у вирій Руся втрачені душі.
Вранці її виписали. Вона знала, що в клініці будуть нові аборти, нові викидні у жінок, з’являтимуться нові потерчата, але була впевнена, що вона не одна така, яка їх чує…
Карина ніяк не може заснути. Ту, навіжену, що вчепилася вчора у неї своїми руками, аж синці на зап'ястках, слава богу сьогодні виписали. Джулька он давно спить. А вона заледве сама з собою не розмовляє. Навіть палити не хочеться. Раптом якийсь дивакуватий звук долинає з-за дверей. Карина встає з ліжка, визирає в коридор, навпроти операційної в дивно-химерному танку кружляють світлячки… Карина торопіє від зобаченого. В коридорі жалісливо танцюють плачуть-ридають загублені діти, потерчата.
Статистика:
Щодня у світі робиться 50000 абортів.
Щорічно офіційна статистика реєструє в Україні близько одного мільйона абортів, у той час як у всьому світі кількість таких операцій не перевищує 15 мільйонів (6,6% світових абортів припадає на Україну при частці населення у світовому масштабі - 0,9 %).
В Україні, як свідчить офіційна статистика, зафіксовано 145 абортів на 100 пологів.
Потерчата…
«Потерчата (потороча, потерчук, страдчата) – в українській демонології душі дітей, які померли ще не народившись або відразу після пологів, які не мають імені, пізніше, вже в християнській традиції - не хрещені діти. За переказами душі потерчат сім літ літають загубленими, чекаючи своєї участі. Хто почує голос потерчати, за повір'ям, повинен направити душу у вирій, наректи її, підкинувши вгору шматочок тканини. Дати ім'я — означає дати життя. У випадку з потерчатами — дати життя вічне, прилучити їх до сонму янголів. Коли ж за сім років таке дитя ніхто не «благословить», його крадуть русалки, мавки, нявки, гречухи, роблячи своїми вихованцями. Такі Потерчата стають Духами-Семилітками, дуже мудрими Духами. Невикрадені душі переходять у пугачів (на Поділі) або в лелек (Західна Волинь)»
(Українська демонологія)
Коментарів: 34 RSS
1Sergiy Torenko18-02-2010 13:20
Дуже і дуже непогано. Сучасно... Акутально. Необхідна невеличка, суто косметична, правка і можливо трохи скоротити текст.
Але все одно. Мені чомусь здається, що таке оповідання було б доречним у якомусь сучасному "глянцевому" виданні.
2Сілівра Ігор18-02-2010 15:25
це не фантастика. ІМХО місце цьому оповіданню (незалежно від якості) не тут.
3Продюсєр Валєнтін18-02-2010 20:43
Якби це був конкурс жіного оповідання то прошу, розміщуйте. Але читаєш і розумієш, ну не йде воно сюди.
Здається, що організатори готові помістити сюди будь що, аби тільки заповнити простір. Шкода, бо думав, що конкурс є доволі перспективним. Тепер розумію, що нічим таким тут і не пахне.
4Sergiy Torenko18-02-2010 21:00
Цікаво-цікаво. Отже, нарешті, і в цьому конкурсі дійшли до теми "феміфан".
Ось, не розумію я літературного розподілу за статевою ознакою. Перша фантастична книга, яку я прочитав була "Саргаси у космосі", автор - Алісія Мері Нортон, вона ж Андре Нортон, вона ж Ендрю Норт. Вона писала ще до Ле Гуїн і була змушена брати чоловічі pen-name. Але у нас здається не USA, і не п'ятдесяті роки. Тому не буду розділяти оповідання на чоловічі та жіночі.
А пану Продюсєру рекомендую зазирнути
на дошку пошаниу Зал слави проекту Зоряна фортеця. На двох конкурсах перші місця - наші чарівні авторки, на другому конкурсі перше місце поділили два авторських дуети... Себто ще три авторки.5Колобок18-02-2010 23:18
сподобалося хоча знову таки банально...
P/S/ Продюсеру слід навчити поважати смаки інших. і не заповнювати порожніми словами простір
6Gulia-Mulia19-02-2010 08:18
Ненароджені діти мають душі. Три ночі поспіль мені снився Зевс. Довідка: Зевс - верховний бог у грецькій міфології. Що тут фантастичного?
Це оповідання - щит соціальної реклами проти абортів.
7Аноним19-02-2010 08:24
Колобку від Продюсєра Валєнтіна:
Ви можливо і заповнюєте простір порожніми словами, тому що хочете мені довести, що я немаю права оцінювати бо є смаки інших... А це моя думка і вона не зміниться - тут цьому оповіданню не місце, хоча й написано воно досить непогано.
8Колобок19-02-2010 16:20
Продюсеру: і чому це Ви не маєте права оцінювати як раз то маєте, як й інші я не сперечаюся про доцільність цього оповідання... просто не гарно ділити оповідання на жіночі та чоловічі,адже конкурс не спрямований на одну аудиторію...
9Сибіряк20-02-2010 11:45
Дуже непогане оповідання. Знову містика, але, як і попереднього разу, її, у принципі, можна виправдати. Крім того соціальний підтекст цього оповідання дуже й дуже непоганий, не пам'ятаю щоб на минулому конкурсі було щось подібне. Не згоден з тим, що це не фантастика.
Там сказано, що потерчата є в християнській традиції - це помилка. Це язичництво, у християнстві подібних уявлень немає. Згідно православної (і, гадаю, католицької) теології душа дається людині в момент зачаття, тому навіть ті контрацептиви, що діють вже після моменту зачаття, вважаються знаряддями вбивства. Звичайно, чим старший плід, тим сильніша вина за вбивство власної дитини лежить на батьках, що вирішили зробити аборт. Однак все інше гарно відмічено.
Мені теж здається, що немає різниці між вбивством батьками дитини до народження і після народження - і те, і те є дитиновбивством (що можна виправдати лише у випадку загрози життю матері). По-моєму, навіть більш ефективно вбивати після народження - можна подивитися чи підходить вам те що народилося чи ні, і якщо ні, то порішити. Треба ввести закон, який би дозволяв батькам убивати дітей і ще якийсь час після народження, ну там років до трьох хоча б. Це було би корисніше.
Статистичні дані цікаві) Якби у нас не робили аборти, то населення України вже б складало мільйонів 60 осіб!
10автор22-02-2010 19:34
Шановна громада! Дякую всім, хто відгукнувся та прочитав.
Шаную думку кожного, маючи власну
Особлива подяка пану Торенку за його толерантність то так званої жіночої прози, яку вже не вперше ганять та журять... Щоб не говорили та не чинили недоброзичливці, вона жива. Якби не лаяли сонце - його не загасити
Також щиро дякую пану Сибіряку за таке уважне та прискіпливе прочитання.
Заувага щодо християнства та потерчат має слушність стосовно будь-якого іншого народу та не українців. В потерчат у нас і зараз вірять, як і вірять в Болотяників, Літавиць та Перелесників, не зважаючи в ходіння до церкви. Принаймні, в моїм волинськім краї До того ж, це пояснення в кінці тексту - лише довідка для необізнаних в українській демонології.
Спасибі за увагу
11Буркотун обикновєнний22-02-2010 20:51
Ну тут навіть прискіпуватися не буду.
Просто, банально, але такі тексти потрібні, щоб люди не забували, що таке мораль, людяність, тощо. (доречі, про забуту мораль )
Не факт, що стану голосувати за цей твір, але автору бажаю всіляких успіхів!
З повагою...
12Автор26-02-2010 13:39
Дякую щиро, Боркотуне!
Не лаяли і вже добре.
Чи банальними є мораль та людяність? Сьогодні, очевидно, так.
Прикро.
З повагою, Автор
13Цинік27-02-2010 01:47
Кожен день проходячи біля дітячого будинку "Малятко" пом'ятаю - аборт це гріх.
14Добрий27-02-2010 10:54
Літературі не обов"язково треба бути розважальною, і на вітряні млини треба теж кидатися. Тоді є надія, що щось зміниться. Одна знайома мені пані Дара з вами погодилась би
15Не цинік27-02-2010 19:51
"Кожен день проходячи біля дітячого будинку "Малятко" пом'ятаю - аборт це гріх." - сказав мудрий цинік, який добре знає, що таке аборти, тому що не один з них пережив, яко хто?
16Цинік01-03-2010 16:00
Такі так, такі не переживав абортів цинік, це фізіологічно такі неможливо. Цинік такі мав на увазі, що головне у процесі відновлення людства такі не тільки жінка, а й дитина. Дитина, яка не потрібна своїм батькам, дитина, яку не може нагодувати держава, дитина, яка у будь-якому разі не повинна нести відповідальність за задоволення своїх батьків.
Знищення плоду, який не має відповідної нервової системи та відчуттів (підручник з анатомії людини за 9-10 клас), не несе за собою того болю, того горя, що призводить народження непотрібної дитини, яка у майбутньому може й стане генієм та покращить демографічний стан України, а у більшості випадків - просто не потрібна цьому суспільству. І відповідальність за це несуть батьки, які чи то не вміють користуватися Презервативами, чи то вважають гріховним вбити плід, і не вважають гріховним породити на цей світ непотрібну, у першу чергу собі, людину.
Посилання, як обгронтування гріховності, на Коран чи на Біблію викликають у циніка дикий регіт - він звалюється під стілець і не може отямитися пів години. Згідно Корану можна вбити як автора оповідання, так і циніка і нециніка, і це не буде гріхом - це зарахується і забезпечить вбивцю Небесним царством. Його там будуть чикати не тільки солодкий шербет і гурії, а ще й прекрасні білокурі хлопці. Так, так саме хлопці. Для чого ці хлопці? А ви як гадаєте? Чому це не буде гріхом? Тому що перелічені особи не є мусульманами, а отже є невірними по тексту Корана. Крім цього, у багатьох мусульманських країнах дівчатам у 13 – 14 віці роблять таку собі маленьку операцію, де саме - казати не буду, але після цього вони не можуть отримувати задоволення, здогадайтесь від чого, а стають лише засобом для відтворення воїнів господніх. Такі так, там аборти заборонені, Вам це допоможе.
Згідно ж Біблії... та ну її, краще самі відкрийте на перший сторінці Новий Заповт і почитайе самі, - знайдіть хоча б одне жіноче ім’я у переліку вказаних там осіб. Згідно Біблії жінка теж не зовсім людина. Взагалі, згідно Біблії, отримувати задоволення – це гріх, і дитина стає гріховною особою, тобто вже винною тільки за те, що вона народилась.
Так, багато релігійних вчень забороняють робити аборти, але це все гіпотези, і стосунки з ними - тільки вірю-не вірю, не більше.
Краще самі для себе наведіть статистику: скільки дітей залишається у пологовому будинку, скількох батьків позбавляють батьківських прав, та про дитячу смертність в Україні.
Не будьте моралістами на годину та егоїстами на життя. Дитина - це не тільки радість, це - обов’язок і тягар, для багатьох непідйомний.
Може краще спочатку подумати та не доводити ситуацію до крайніх заходів? І дівчатам легше і статистика абортів зменшиться.
17Автор01-03-2010 20:00
Шановні панове Цинік та понове (чи пані) Нецинік!
Кожен з вас має рацію, висловлюючи свою думку і я, як автор даного твору, з задоволенням їх почитала. Однак, як часто буває в таких випадках, автор хотів сказати одне, а зрозуміли його геть по-іншому.Тут закидали автору і надто сильне моралізаторство, і загравання з Кораном, і те, що потерчата - це нехристиянська традиція. Приємно, звісно, що кожен прочтав по-своєму, зрозумів по-своєму, враховуючи степінь своєї зіпсутості (це жарт, тому що пан Цинік знову мене не так зрозуміє і буде "реготати")
Це оповідання з серії оповідань присвячнеих укр. демонології. Не зважаючи на різні погляди, всі вірно зрозуміли, однак найцікавіше сказав пан Добрий - в порівняні з рештою релігій, язичницька давньоукр. традиція - найблагородніша в таких трафунках. А лекції, пане Циніку, прибережіть для школи.
18Цинік01-03-2010 20:33
Дуже добре, оповідання про Українську демонологію, а яким боком до нього тоді статистика абортів?
19Автор01-03-2010 21:42
Статистика - це лише статистика, шановний Циніку. Моралізаторської лекції вам не читали, правда ж? Пригадуєте анекдот:
Сваряться чоловік з жінкою
Він каже.
- Дорогенька, все було не зовсім так, як ти кажеш.
Воно його перебиває.
- Отакої! Це що значить я неправду кажу? Ти подиви на нього! Це що, я брешу, так? Значить я як собака брешу?!!! Мамо! Мамо! Він мене сукою обізвав!!!"
Не ображайтесь - це лише анекдот
20Цинік02-03-2010 00:54
Дійсно, статистика, це лише статистика її ж нема в творі тому критикувати такі посилання немає сенсу. Вийшла лекція, добре лекції читати марно, особливо про те чого нема. І взагалі обговорення, це не для критики, а для: дуже гарно, мені сподобалось.
Образа? Хм, як можна образити циніка?
Надобраніч…
21Михайло Зіпунов02-03-2010 14:23
оповідання цікаве. Як на мене, так навіть гарне
Проте, особисто мені псують враження прикінцеві розділи. Без статистики і довідки з демонології, воно сприймалось би більш органічно. Саме як художній твір. Статистика ж, створює враження, ніби автор хоче ще раз пхнути читача носом в ідею твору. І в результаті, той хто проникся оповіданням відчуває себе тупим, якому автор вважає за необхідне розжовувати, а той хто не проникся, починає воювати з моралізаторством. Імхо, цей акцент перетворює якісний художній твір на агітку проти абортів.
22Сибіряк02-03-2010 14:24
Менше було б на світі оцих циніків, не було б і Гітлерів зі Сталінами, які теж вбачали своє право право вирішувати кому жити, а кому ні.
І з сирітських притулків виростають щасливі люди, а з повних і благополучних родин - нещасні. Так що це тупа і заяложена відмовка, аби виправдати вбивства.
Гітлер теж ділив людей на сорти і вирішував, хто достойний життя, а хто так, третій сорт, і нервової системи бач не має. Ви бачили, до речі, кадри, як звивається і намагається уникнути щипців плід під час аборту? Мене це більше переконує, аніж якась дурня з підручника.
23Аноним02-03-2010 14:57
Дякую, панове, за думки!
Пане Zipa, вибачте, якщо чимось образила вас, зовсім не важаю вас тупим, перепрошую.
Якщо вважаєте мій твір агіткою проти абортів - ваше право. Зрештою кожен твір можна вважати таким, якщо вчитатися. Несе ідею - значить агітка. Часто на написане автором впливають події та люди, що оточують його. У моєї знайомої померла донька - сімнадцять років, після невдало зробленого аборту в якійсь приватній клініці (завеликий термін вагітності), звісно батьки про вагітність нічого не знали, гроші на аборт дав коханець. Знову хтось скаже - банальність, скільки таких, як вона - статистика, однак коли таке стається з тими, хто поруч, воно вже перестає бути банальщиною. Твір вже був написаний, коли це трапилося. Тому статистичні дані було додано вже пізніше, можливо надто імпульсивно чи що. Тут мене звинувачували в багатьох гріхах (див. ком.), спочатку навіть жаліла, що взагалі дала цей твір на конкурс. Однак, згодом зрозуміла, що серед тих 77, хто зазирну будуть і ті, кому не байдуже, хто не важає ненароджене життя банальністю. Дякую щиро всім тим, хто зрозумів і тим, хто не байдужий.
24Tenna02-03-2010 15:35
Тут дуже часто звучало слово "банально", якщо так, то назвіть мені хоч кілька творів на тему абортів, тільки без гугла, з пам`яті.
Гарно написане оповідання, тема подана з незвичного ракурсу, українська міфологія, я, до прикладу, не знала про потерчат, бажаю успіху авторці.
25Автор02-03-2010 16:21
Дякую, шановна Tenna!
Чесно кажучи, чекала коли хтось з читачів правдиво зізнається, що не чув досі про потерчат. Спасибі ще раз, за щирістьСаме для них пояснення внизу (довідка з демонології). Знати свою стару демонологію - несором, а вона дуже багата, однак, на жаль, мало вивчена. Тішуся, що читач зрозумів - отже, писала немарно. Дякую ще раз!
26Михайло Зіпунов02-03-2010 18:43
По-перше, звісно ви мене не образили Я трохи гіперболічно висловився аби звернути вашу увагу на цей момент.
По-друге, я ж невипадково виділив - "створює враження" - аби підкреслити, що власне я агіткою його не вважаю. Проте, імхо, додавання сатистичних данних дещо зміщує акцент стприйняття. Замість того аби читач самостійно перетравив ідею оповідання і самостійно прийшов до якихось висновків, читач наштовхується на додаткову інформацію, яка, як на мене, дещо нав"язливо акцентує увагу на тому, що хотів сказати автор. А нав"язливе акцентування характерне саме рекламно-агітаційній продукції. Через це рефлекторно виникає відчуття агітації за певні цінності і моралізаторства, яке, як і будь-яке нав"язування, більшою чи меншою мірою викликає відторгення.
То я все до чого.
Зрозуміло, що остаточне рішення завжди за автором, бо саме автору видніше, що він хоче сказати і яким саме чином. В той же час не можу не висловити власну думку - без статистики оповідання сприйматиметься краще.
27Автор02-03-2010 20:44
Дякую, пане Zipa, за таку уважність.
Ви мене майже переконали, якщо твір направду виграє,то я готова статистику забрати
28Gulia-Mulia02-03-2010 21:07
Іще одна довідка: в Україні аборти після 16 тижня вагітності заборонено законом. Якщо батьки вашої покійної знайомої мають хоч якусь довідку про строк її вагітності (УЗД, первинне обстеження лікаря), можна засадити горе-лікарів за навмисне вбивство, або хоча б прикрити той приватний абортарій. Коханця 17-літньої дівчинки треба посадити до в"язниці за розбещення неповнолітніх.
Відповідальність за подвійне вбивство, насамперед, на ньому.
29Сибіряк02-03-2010 21:37
Авторе, не намагайтеся усім сподобатися, цього ніколи не вийде. Когось висловлені в оповіданні ідеї відштовхнуть, а когось навпаки притягнуть.
Мені, наприклад, якраз статистика і сподобалася і я б не радив її прибирати. А от довідку про потерчат можна, і так відомо хто це, а кому невідомо - то гугл на допомогу (але це моя особиста думка і я її ні в якому разі не нав'язую).
30Аноним02-03-2010 21:40
Наскільки мені відомо, розслідування триває. Однак коханець такий самий неповнолітній (взагалі 16 років), а гроші має - бо з "Новоукраїнської" родини. З клінікою також складно - приватна структура під крилом когось з народних депів. Звісно, батьки боряться, однак...
Спасибі вам за співчуття.
31Олег Сілін03-03-2010 03:18
П'ять хвилин - верхня межа першого етапу клінічної смерті, мозок людини може існувати до восьми хвилин. У лікарні є можливості витягти пацієнта і з другого етапу К.С., тобто після 15-20 хвилин. Так що лікар щось таке.. дивне каже.
Згоден з тим, що це оповідання більш підходить до т.з. "глянцевої" преси, але це не означає, що йому не місце серед фантастичних творів. Нажаль, зараз до фантастики середній читач відносить два сценарії: космічни польоти з бластерами та баронів с вухами драконів.
Між тим сучасний мейнстрім дуже впевнено використовує фантастичні елементи, чомусь жахаючись їх так назвати. Здається, лише Дмитро Биков та Марія Галіна не стороняться "фантастичного Ірію", а зовсім навпаки - впевнено кажуть, що пишуть літературу у жанрі фантастики.
Щодо питання "за" чи "проти" абортів - то на нього, я вважаю, ніколи не буде однозначної відповіді. Але не піднімати цю тему, обходити її стороною не требя. Якщо у автора болить, слова рвуться - треба писати. Добре, що автор звертається до української міфології, пов'язуючи її із проблемами сьогодення. Можливо, слід було трохи м'якше ввести саме міфологічний елемент, бо розуміння приходить якось вибухом зненацька й нізвідки. Хоча б Руся мала у першу-другу ніч щось таке пригадувати, щось давно чуте у дитинстві, але що?
Якось так.
Одзямашімашіта.
32Рися03-03-2010 17:40
Ну от, виходить, що й фантасти жахаються - і то їм не фантастика, і то...
33Олег Сілін03-03-2010 20:02
Так я ж про це й говорю, про два сценарії фантастики.
Але що фантастам зручно сидіти у своєму куточку, що мейнстрімівцям. Хоча у фантастів, згадуючи оте зібрання на Банковій, якость веселіше.
34Аноним09-07-2011 13:40
Мене звати Марія Бендина. Зараз я навчаюся на режисера. В університеті нам задали знайти оповідання на інсцинізацію твору. Я довго шукала щось подібне, і от нарешті знайшла. Дуже дякую автору за такий вияв своєї фантазії,розкриття теми яка її торбує і зачіпає наші серця. Чи буду я використоувати для інсцинізації саме цей твір я ще не знаю, хоча, дуже хотілося б показати глядачам саме цю думку, та знайте, дорога наша письменнице, ви заставили задуматись багатьох жінок які хочуть позбавити своїх дітей життя, ви заставили заплакати тих хто вже це зробив. Ваша місія в цьому світі чітко видна. Продовжуйте творити, і ваша творчість принесе вам успіх. З повагою ваша нова шанувальниця Марія Бендина