Лаура чула кроки.
Вона йшла чужим, ворожим містом. З обох боків, немов гранітні скелі – величезні похмурі будинки. Тиснуть, стискаються, неначе хочуть розчавити.
Кроки – все ближче. Стискається серце від страху.
Суцільна темрява. Не світять ліхтарі. Лише далекий відблиск фар підсвічує шлях до безодні.
Щілина у суцільній кам’яній стіні. Лаура прослизнула в неї. Зачаїлася.
Гупає серце. Кроків – наче не чутно. Навшпиньки, тримаючись за вогкий тиньк, дівчина рушила до виходу із підворіття.
Майже у всю шир – брудна калюжа. Забиває подих сморід. Відчуття небезпеки зростає. Це – пастка. Смердюча паща людожера-велетня.
Кроки. З іншого боку. Не з вулиці – з двору. Попалася! Тікати вже запізно.
Лаура вчавилася у цегляне склепіння.
З того боку отвору з’явилася непевна постать. Блиснув тендітний вогник запальнички. Лаура побачила монстра. Бліде обличчя, мертві, скляні очі, повільна, нелюдська хода.
Монстр пройшов повз. Напевно, так і не помітив. Дівчина наважилась дихнути. І – почула голоси. Вороги – близько. Сперечаються, розпитують. Тікати! Не гаяти часу!
Ривок! Виснув щур, дзенькнула порожня скляна пляшка.
Купи сміття перекривають шлях. У них хтось ворушиться. Щури? Люди... Мерщій повз!
Лаура забігла у двір. Роззирнулася. Наче на дні глибокої криниці. Темно, тихо. Небо чорне. Замість зір – далеке та байдуже світло з верхніх вікон.
Звідусіль – високі стіни. Десь, між ними, є прохід-щілина. А потім – інший двір. А потім – двері...
Ззаду – кроки...
* * *
Лаура розплющила очі.
За вікном – святковий ясний ранок. А серце гупає. Мабуть, від хвилювання. Адже сьогодні – її перший виступ.
Серце загупало ще дужче, та вже не з страху – з радості. Сьогодні! Вона! Буде читати! Власний вірш! ПЕРЕД ВСІЄЮ ШКОЛОЮ!!! І не на якомусь там самодіяльному концерті – під час передсвяткових урочистостей.
Від хвилювання не снідалося. Лаура проковтнула кілька ложок каші, запила теплуватим чаєм – і до школи!
Перед тим як штовхнути вхідні двері, чомусь завагалася. Що, як рідне місто перетвориться на монстра із кошмарів? Проте надворі все було як завжди. Розквітали квіти в квітниках, на лавах під кущем, наче під білою пухнастою хмаринкою, сиділи знайомі старі – дідусь з 53 квартири та бабуся з 37. Побажала їм доброго ранку, прийняла перші поздоровлення і посмішку. А потім – ще одну, від Валека-студента.
А у школі стало вже не до нічних страхіть...
Тільки-но розпочався урок алгебри, як двері класу раптом прочинилися. До них зайшла найкраща в світі вчителька – голова літературного гуртка, і попередила, що за наказом директора Лауру звільнили від занять. Перед урочистою подією треба зробити прогін. Хто буде сперечатися? До того ж, активістці-відмінниці у скорочений передсвятковий день кілька пропущених уроків не зашкодить.
Найкраща подруга, красуня Наталі зітхнула, провела її заздрісним поглядом. Нічого, буде й в тебе перемога! А сьогодні... Друге місце у конкурсі – теж непогано.
Непомітно наблизився час урочистостей. У ось – Лаура на сцені. Її черга – одразу опісля директора.
Від захвату перехоплювало подих. Вперше у житті вона дивилася на святкування так – згори.
А внизу... Яка краса і велич! Прапори, яскраві квіти у правицях школярів. Білі банти з зачісок малечі – теж мов квіти. Яскраве синє небо, сліпить сонце. Здається, що святковий одяг учнів теж блищить.
Всі вишикувалися струнко, і шеренги утворюють геометрично бездоганні прямокутники. Кожен клас займає певне місце. Подвір’я школи зараз виглядає, немов мозаїчне панно.
Щоб не збитися у найвідповідальнішій момент, Лаура прокручувала у пам’яті рядки свого вірша. Час від часу думка сповільнялася, і крізь мелодію римованих куплетів чулися палкі слова промови високоповажної директорки:
– Слава... Подолаємо... Поборемо... Хай живе... Смерть ворогам!
Кожен заклик знаходив не менш палкий відгук в її серці.
І нарешті...
– Увага! Слово надається кращій учениці 8-а класу, вихованці літературного гуртка...
Лаура вийшла вперед, взяла у тремтячі руки мікрофон...
* * *
– Поздоровляю! Ти була неперевершена!
Наталі закружляла подругу в обіймах.
– Насправді гарний вірш, і виконання добре. Тільки ось... У третій строфі рима трохи кульгає. Здається, я колись про те казав.
Марк, як завжди, не утримався від кпинів.
– Нормальна рима! Лора молодець! – обурились інші гуртківці.
Їхня група щойно полишила шкільне подвір’я. На вузькій вуличці, що прямувала до проспекту, цвіли весняні дерева. Палило полуденне сонце з яскраво-блакитного неба. Додому іти не хотілося.
– Та зараз – зовсім рано! Гайда у кіно! – запропонував Марк. – Щойно вийшов непоганий фільм. Про подорож на Марс.
– А потім – святкувати Лорчин успіх! – підказала Наталі.
– Так! Звісно! Після фільму – до Пасажу! Пригощаю!
Хтось засумнівався:
– Чи не далеченько?
– Часу вдосталь – завтра вихідний!
...Всю дорогу від кінотеатру до Пасажу Лаура йшла немов у напівсні. Навколишнє здавалось декорацією, щасливим містом майбутніх епох. Широкий, просторий проспект. З обох боків – високі, величні будинки. Деякі оздоблені гранітом, інші – мармуром, бетонні стіни третіх – барельєфами, мозаїкою. Багато хто прикрасив їх до свята. З балконів звисають прапори, глухі стіни вкривають плакати. На них зображені досягнення народу, портрети славетних героїв.
– Можливо, колись і моє обличчя буде тут, – мріяла Лаура. – Задля цього варто жити, змагатись, боротись, працювати на благо вітчизни. Навіть вмерти за країну, якщо треба.
У кафе розмова, після компліментів Лаурі, пішла, зрозуміло, про фільм. Солував Марк. Їз звичною уїдливістю проаналізував вдалі моменти і недоліки сюжету, акторської та операторської роботи. Хтось погодився з ним, хтось почав сперечатись. І тоді хлопець зухвало промовив:
– А взагалі – навіщо дертися у космос, коли тут, на землі – безліч справ! Будувати міста, піднімати сільське господарство, впроваджувати новітні технології. Тож задля чого Марс? Задля романтики?
– Колонізація нових планет – не лише пригоди, – зауважила Лаура. – Тут і нові технології, і пошук корисних копалин. І найголовніше – це втілення мрії. Прадавньої мрії про інші світи.
– А також – прихисток для тих, кому замало місця на Землі. Для мрійників, таких, як наша Лаура.
Наталі відсунула порожню чашку і подивилася Маркові в очі. Той всміхнувся.
– Справді, нашу Лору важко уявити десь на виробництві. Та й на Марсі, чесно кажучи, також. Не знаю, чим може зарадити тендітна поетеса у будівництві світлого майбутнього.
– Як чим! – підхопилася Лаура. – Хіба поезія – не зброя?! Не зброя проти наших ворогів, які тільки й чекають нагоди зруйнувати наш прекрасний світ? Не поміч, не розрада для трудівників, не заклик до боротьби для наших воїнів?!
Марк скривився, наче з’їв лимон.
– До того ж, – Лаура вела далі, – словом також можна будувати. Створювати бажаний образ майбутнього, який хтось перетворить на реальність.
Марк з повагою глянув на неї.
– Справді цікаво. Ти вважаєш, що...
Наталі взялася за чергову порцію морозива.
* * *
– Як справи у школі? – спитав батько.
– Пречудово!
Лаура замислилася – з чого розпочати? З тріумфу на святкових урочистостях? З кіно? А може – з Марка? З того, що сьогодні він вперше проводжав її додому.
– Пречудово – й добре! – посміхнувся батько і знову занурився у газету.
За вечерею йшлося про те, що одразу після демонстрації вони поїдуть за місто до бабусі. Потім – про підступність ворогів (батько щось там прочитав у газеті). Нарешті...
– Доню, як пройшов твій виступ?
– Добре!
– Звісно! Я знала – ти в мене розумниця. Допоможеш з посудом? Втомилася під вечір, а завтра – важкий день...
* * *
Сірі будинки, схожі на гранітні скелі, тиснуть неначе хочуть розчавити.
Між ними – широкий проспект. Проспектом крокують колони. Колони людей без облич. Однакових, сірих, мов щури. А може... Насправді... Шуряча навала...
Потік щурів котиться вулицями...
Лаура відкрила очі. Глупа ніч. Калатає серце з жаху.
– Сон... То знову сон. Кошмар. Краще б про Марс наснилось! Чи про Марка...
* * *
Вранці заспана Лаура почувалась млявою, байдужою. Не зраділа навіть подарунку батька – той заздалегідь подбав про місце, з якого можна зручно споглядати демонстрацію.
Демонстрація також не викликала захвату. Лаура знала, що повинна відчувати гордість за батьків. То велика честь – вибороти участь у величному марші трудящих. Та як їх знайти, як розпізнати в цьому натовпі?
Раптом дівчині стало зле. Світ похитнувся, щось у ньому розірвалося... Колони людей без облич перетворились на щурів з кошмару...
...Відпустило Лауру вже під вечір, коли вона, нарешті, опинилася у затишній бабусиній хаті. Все тут було надійним, незмінним з кінця серпня, з минулого, позаминулого років.
Знайомий з раннього дитинства круглий стіл, сервіз з різнобарвними чашками. На столі – пиріжки з варенням, бабусине коронне частування. Софа з спинкою-люстерком біля стіни нагадала про дитячі пустощі, казки, які розповідали малій на ніч. Чималі дерев’яні стільці неначе промовляли про надійність. А у садку все квітло та буяло, співало про надію, про весну...
Потомлені батьки вже спочивали, а старі все сиділи з онукою. Дбайливо розпитували та уважно слухали про успіхи в школі, про життя. Їм вона змогла зізнатися про Марка, отримати пораду в дідуся. Сиділи допізна, і теплий світ нічної лампи був острівцем затишку й добра.
... Лаура зрозуміла – щось змінилося. Наче все те ж саме: будинок, меблі, люди за столом... Ось тільки... Люстро вкрито павутинням й тріщинами, на порох осипається стілець, з цукерок, пирогів вилазять черви. Лаура глянула в бабусине обличчя. Воно було бліде... і неживе.
Лаура закричала, кинулася геть. Двері розсипалися. Вона потрапила в обійми покручених лап-віт старих дерев. Вирвалася. Помчала повз сухі та голі стовбури, кущі – лише на одному, мов останній знак надії, майорів жовтий прапорець-листок.
Коли промайнула страшний сад, то озирнулася на полишену казку дитинства. Стіни будинку вкрили тріщини, дах завалився, з мертвих вікон без скла тхнуло тлінням.
...Лаура приходила до тями. Темно. Тепло. Гріє груба, похропують старі.
Звідкіля беруться ті нічні кошмари? В неї усе добре, все гаразд. А в майбутньому – самі приємності: канікули, старші класи, гурток, інститут, публікації, успіх, цікава робота... Щасливе, насичене сенсом життя. І... можливо... кохання...
На горизонті – жодної хмаринки. Звідки ж ота тривога? Вороги... Ті самі, що чатують за межею.
Може, ці нічні жахіття – їхня справа? Вони заздрять нашому щасливому життю, бажають перетворити цей світ на свій, потворний, такий, який ввижається у снах. Може, її марення – то знак? Заклик попередити людей про небезпеку?
В неї прокинувся дар розпізнавати плани ворогів, і вона повинна дати йому раду. Як? Це ж очевидно – боротися словом...
* * *
– Лорко! Це ти! Це справді ти?!!
Лаура обернулась. Наталі. У своєму звичному беретику, з якого вибиваються кучері. У руці – портфель. Пальто розстебнуто, щоб всі могли побачити значок на шкільній формі. Той, який їй не отримати ніколи...
Привид колишнього щасливого життя...
Вперед! Не обертатися! Минуле – то минуле.
Хоча... Наталі була єдиною, хто наважився підтримати її після того засідання літстудії, яке стало початком шляху в нікуди...
Хльоснув, неначе батіг, давній спомин – аж до сліз. І вона побачила, мов наживо. Себе. Самовпевнену дурепу, яка щойно закінчила читати власний твір на останньому засіданні гуртка, і мов дитя морозива, чекає компліментів. Дочекалася... Текст зруйнували вщент. Та найгірше було ще попереду...
– Щось гнилизною тхне від цього твору, – уїдливо вимовив Марк. – І ідеї авторки... Чужі. Ворожий світ потвор, завдяки маренням окремих особистостей, захоплює нашу могутню країну. А що робить уряд, оборонці держ.безпеки? Й взагалі – чи не забагато слабодухів у вітчизні?
– Ти правильно відмітив, Марк – цей твір шкідливий. Підриває засади державництва.
Що це... Невже це вимовила ВОНА – її богиня, найкраща, найулюбленіша вчителька? І Марк, коханий Марк...
Коли вона після гуртка ридала у темному класі, до неї підійшла тільки Наталі...
– Лорко, як я рада тебе бачити! Що з тобою? Чому ти покинула школу? Наші казали – ти з міста поїхала. Це правда?
– Ні.
– А куди ти поділася?
– Довга розмова.
– В мене є трохи часу. А у тебе?
– Трохи – є.
– Тоді... Підемо до Пасажу, як раніш. Тут недалечко. Там ти мене все й розповіси
– Краще посидіти тут, у парку, повітрям подихати. Це ж – останні теплі дні перед негодою.
Теплі? Наталі так не вважала. Вогко, якась мряка у повітрі. Та глянула на надто легкий одяг Лаури, її старі чоботи – і погодилася.
– Пам’ятаєш те засідання гуртка, – спитала Лаура, коли вони вмостилися на лаві. – Звідти і почалися мої біди.
В ній наче щось прорвалося – на подругу пролився стримуваний біль останніх місяців. Вона розповіла усе. Про те, що, як ледь встигла оговтатися від підступності кумирів, отримала ще страшніший удар. Вона, розумниця-відмінниця, зрізалася на випускному творі. Отримала навіть не четвірку – трійку!
Батько пішов до школи розбиратися. Повернувся похмурим, і вперше в житті відшмагав доньку ременем. Їй ще досі боляче від спогадів про оту наругу і приниження. І найбільш страшне, ганебне – невідомо, за що було те жорстоке покарання. Батько ані слова не сказав...
На канікулах всі негаразди підзабулися, та з початком навчального року її звалив не просто сильний – нищівний удар.
Починалось все досить буденно. Після іспитів всі учні писали заяви про вступ до старшої школи. Написала і Лаура. Вважала – то така собі формальність. Навіть з трійкою їй вистачало балів, щоб без проблем перейти до старших класів. Але, коли прийшла до школи, з’ясувалося – заява дивним чином загубилася, і її в списках нема!
Загубили і другу заяву, і третю. Нарешті, порадили не витрачати марно час і підшукати інше місце для навчання.
Набір до пристойних закладів давно вже закінчився, тож довелося йти до швейного училища. Там вона й пізнала справжнє пекло.
Колишня зірочка тепер – найгірша учениця. Ледащо, невдаха з руками, що ростуть не з того місця, нездатна навіть ґудзика пришити. Громовідвід для вчителів, об’єкт постійних кпин для учнів.
– Вдома – теж... Батько... він став якийсь дивний... Він не каже, та я розумію – в нього негаразди на роботі.
А мати все хворіє відтоді, як дід та баба задихнулися у хаті. Їх знайшли лише на п’ятий день, поховали у закритій домовині.
– Жах! Як ти тримаєшся, подруго?
– Якось.
– Звісно, поетичні спроби вже закинула.
– Чому ж? То – єдина розрада. Пишу потроху – і поезію, і прозу. Навіть той твір, про монстрів зі сну... Пам’ятаєш? Так, саме той, який пошматували на гуртку. Знайшлися люди, що вважають його вартісним.
Потоваришувала з цікавою молоддю. Слово за слово – і вони мені довірилися. Розповіли, що грають у театрі. Самодіяльному, проте, не як гурток – під суворим учительським наглядом. Вони – самі собі господарі, вільні обирати репертуар й сценічні засоби, підіймають гострі теми. Запросили на декілька вистав, потім – взяти участь у поетичному вечорі. Поїхало... Тепер я – одна з них. Нещодавно мене вмовили переробити оте оповідання на п’єсу. Справа важка – довелося переписати майже все, та я, здається, впоралася. Післязавтра – прем’єра. Ти прийдеш?
– Куди?
– Ось. Тримай адресу. Тільки – обережно. Будь–кому про це не базікай. А як прийдеш, скажи, що від мене. Пропустять.
* * *
Вулиця. Нею прямують люди. Зовні – звичні. Декого Лаура навіть впізнає. Ось вчителька, директорка, сусіди... Придивилася ближче. Обличчя пливуть, стають схожими на морди, пащі, рила... Ось і Наталі. Сміється, каже щось людині-псу. Із рота висувається зміїне жало...
* * *
Наталі довго не могла заснути. Крутилась чи то не досвіту у ліжку, пригадуючи зустріч із суперницею.
Спочатку зраділа, відчула зловтіху. Лорка виглядала... ну... не дуже... Зрозуміло, життя добряче вдарило ту задаваку по макітрі. Так і треба! Завжди їй діставалося все краще, наче само падало до рук! Улюблениці вчителів, кохана донька заможних, впливових батьків... Навіть Марк... Що він знайшов у тому страховидлі? А вона...
Вилазила зі шкіри, гарувала день і ніч. І завжди – друга...
Жалісна сповідь Лаури була мов цілющий бальзам. Нарешті ця фіфа злетіла з рожевої пухнастої хмаринки – мордякою в самісіньке багно! Нарешті пізнала, довідалася, що таке – справжнє життя!
Здалося – труднощі її вже розчавили. Та диви! Борсається! Підіймає голову з багна, преться нагору. Може, ще й випливе.
Ні! Вона, Наталі, про це подбає. Лорка хоч і подорослішала трохи, лишилася наївною дурепою. Так просто взяти – й розповісти про ТАКЕ!
Тепер в неї є адреса. Вона знає, куди з цим іти, КОГО вона зможе зацікавити...
* * *
Лаура йшла додому з репетиції. Нічне місто поверталось темним боком. Будинки, величні при світлі, здавалися похмурими, страшними, нависали, наче скелі. Під ногами – бруд. Щось шарудить. Пробіг пацюк. Біля стіни – калюжа з бридким запахом.
Хтось копирсається в смітті. Промінчик ліхтаря. Та це ж сусід-дідусь з 53-ї!
У підворітті – двійко наркоманів. Пройти повз. Вони вже в зміненому стані – не помітять.
Валек?!
Нарешті – широкий, безпечний проспект. Домівка – скоро.
Тихо. Порожньо. Шурхіт шин. Клацнули двері.
Ззаду - кроки.
Коментарів: 8 RSS
1лісовик24-10-2017 19:34
Навчити героїню бути мисливцем, а не жертвою. Додати саму поезію. Хоч якусь. Хоч рядок. Вийшло б може дещо пристойне. А так щось невиразне. Тільки думка, що треба дати вихід своєму страху.
Успіхів.
2К125-10-2017 21:50
А де фантастика? Лише якісь сни та життя в чомусь схожому на СРСР. Завершення незрозуміле.
Написано легко. Але сам сюжет підводить.
3Спостерігач25-10-2017 22:56
А сюжет? Я вже не кажу, що хочеться читати фантатстику на конкурсі фантатсичних оповідань.
4Род Велич26-10-2017 15:32
Не погоджуюся, що тут немає фантстики. Тема конкурсу - "Ілюзія", а ілюзій тут хоч відбавляй!
Ну по-перше, складається враження, що "тендітна поетеса" це не тільки ГГ, але й авторка Дійсно, твір більше скидається на поему в прозі, ніж на прозаїчне оповідання. Особливо сни. Рвані. Напружені. Дикі образи.
Та і інші части тексту теж мають забагато поетичного. Коротких речень, яскравих метафор, що замінюють описи.
Але все ж таки і прозу писати я б також радив повчитися. Мабуть зі сцени, голосом Белли Ахмадуліної цей текст злітав би добре, але очами зараз це важко читати :(
Наважуся на кілька порад:
- спробуйте писати прозу більш довгими реченнями, хоча б інколи; така "січка" добре пасує для кошмарів і екшон-сцен, але не для опису спокійних повсякденних дій;
- приберіть де тільки можна зайві "трагічні багатокрапки" (...)
- спробуйте замість образник метафор більше вставляти спокнінй конкртені описи (що бачить, що відучуває герой у цей момент, що відбувається навкоуги, як це виглядає - не образ-висновок, а просто зображення - безпристрасною камерою спостереження);
- викиньте з тексту паразитні рими та ритми (це для верлібру чудово, а для прози - це стилістичні помилки);
- зверніть бильше уваги на діалоги (інколи вони живі, інколи - пафосна декламація, як у самодіяльному театрі) послухайте як гвоорять живі люди в трамваї чи базарі, спробуйте це передати.
Але загалом твір підкупає тим, що за ним відчувається автор - гаряче серце, яке б'ється, страждає, жахається, не мириться з насиллям та несправедливістю. Я вважаю - це головне для митця і все у Вас буде добре. Треба тільки ще трошки прикласти до цього праці
5Лео_Лео29-10-2017 17:41
Не скажу,що з байдужістю можна прочитати цей твір, ні. Але це не фантастика, на жаль. Це трохи фантасмагорія. Хороша дівчинка, яку батько-ідіот ремнем відлупцював, викликає у мене симпатію. НЕ люблю жертв, але співчуваю і хочу одразу допомогти - беззахисні такі створіннячка. Я б на місці її Марка - подбав би про її захист. Он вона яка, тендітна...
Але шкода, що чудовиська несправжні. А це таке, алегорія лише.
Підліткова проза - себто, твір для підлітків.
Авторе, непогано.
Дякую.
6автор30-10-2017 09:17
Автор.
Доброго дня!
Спробую відповісти всім коментаторам.
Лісовику - поезію якраз додавати не треба. Кожен читач може сам, на свій розсуд уявити твір ГГ: чи як щось дійсно талановите, вартісне, чи наївне, дитяче, проте ідеологічно вірне. Для ГГ її твір - безперечний шедевр, що б там Марк не казав.
Майже всім - щодо закидів, фантастика це чи не фантастика.
Особисто я вважаю, що фантастика - це не тільки зорельоти у кущах, але й щось незрозуміле, інше, ірреальне та ірраціональне, яке проникає у звичне, буденне життя, змінює його; або ж - спроба подивитися на звичний світ під іншим кутом зору: чи дійсно світ такий, яким ми його бачимо, чи, можливо, це лише ілюзія? До речі, нещодавно знайшла підтримку своїм поглядам на фантастичне і не-фантастичне на одному цікавому літературному семінарі, щоправда, іноземному. Та, здається, подібне тлумачення фантастики може знайти відклик й серед українців.
Взагалі-то, у творі "фантастики" замало, тому що тема конкурсу така - нефантастична. Хіба не було в житті кожного з нас втрачених ілюзій та розбитих мрій?
Стосовно сюжету - він є, хоч розвиток подій і нелінійний.
Закінчення - відкрите.
Монстри - СПРАВЖНІ.
Взагалі, бачу, що твір виявився важким для сприйняття, бо там багато натяків та півтонів. Для виконання він теж непростий. Мабуть, не все вдалося, як хотілося. Цікаво, які ще варіанти прочитання будуть?
Дякую за коментарі.
Автор
7автор30-10-2017 09:52
Автор.
Особисто Роду Величу.
Дякую за розлогий коментар, цікаве прочитання та корисні поради. Сперечатися з вами теж цікаво.
Стосовно довгих речень - чесно, вмію писати і так, взагалі, починала з довжелезних речень з багатьма підрядними. Але вони більш доречні у довжелезному вікторіанському романі, ніж у короткому оповіданні. Згодна, зараз трохи зловживаю "січкою". Потрібно знайти золоту середину.
З питання про довжину речень логічно випливає інше - про ритміку твору. Не згодна, що для прози ритміка - то похибка. Ритм є у кожному тексті, навіть у науковому, і обумовлений він не лише тим, що у творі зображено, але й його довжиною. Довгий текст диктує довгі, розлогі речення, короткий - коротші. Дратує не присутність ритму, а його збої, дисонанси. Мабуть, треба виловити їх у тексті й виправити.
Стосовно поради замінити метафори конкретними описами. Навпаки, свідомо уникала їх, де можна, щоб підкреслити умовність світу - адже він поданий очима героїні, таким, яким вона його бачить (вдень) або відчуває (вночі). Домалювати декорації - завдання читача. Проте, якщо чесно, з описами в мене дійсно складні відносини. Навіть під час читання. Бувало, читаю, уявляю: скеля, замок. Наче все добре, склалася картинка. А автор веде далі. Виявляється, там ще гори, річка, міст, безліч всього - декілька абзаців. Доводиться весь час щось домальовувати, доповнювати, змінювати кадр - доки все не починає розпливатися. Тому, як на мене, краще надати кілька загальних параметрів, кілька деталей - і хай уява читача все домальовує.
Стосовно діалогів. Дійсно, згодна - пафосні декламації дратують й мене. Але як подати це краще та тонше, поки не придумала. Можливо, знайду рішення, коли текст трохи відлежиться, і можна буде глянути на нього стороннім, "редакторським" оком.
Писалося дійсно емоційно, серцем.
Проте, "як говорять на базарі", ГГ дійсно не знає - у її світі базарів нема, на базар мати ходить.
Ще раз дякую за розлогий коментар, цікаві думки та поради.
Автор
8Joker30-10-2017 16:44
Нажаль дійсно не фантастика. І через те, що не розуміємо де відбувається дія, в якому часі/реальності, втрачається логіка подій. Чому за одне оповідання такий фурор відбувся? Трохи б конкретики не завадило.
Про хороше. О ці короткі речення. Читаєш їх і росте напруга. І наче й непогано, але треба розрядку давати, спробуйте погратись з чередуванням коротких/довгих, а то виходить сюжет не підтримує напругу стилю.