В попередніх матеріалах ми розглянули дві військові стратегії на основі Володара Кілець. Але окрім масштабних військових баталій твори Толкіна не можна уявити й без захоплюючих пригод. І сьогодні ми пропонуємо поринути у світ пригодницької стратегії Володар Перснів: Пригоди в Середзем'ї UA
Видавництво: Fantasy Flight Games, 2019 рік. Українська локалізація: Geekach Games
Вік: 14+
Гравців: 1-5
Тривалість: 1-2 години
Володар Перснів: Пригоди в Середзем'ї – інтерактивна пригодницька кооперативна стратегія, в якій гравці оберуть відважних героїв і разом вирушають у небезпечну пригоду в легендарному фентезійному світі Середзем'я. Епічності вашим пригодам надає те, що гра складається зі сценаріїв і проходить в режимі кампанії. В кожному сценарії гравцям потрібно буде виконати декілька завдань. Навіть якщо ви не змогли виконати завдання сценарію і програли, вам не треба перегравати сценарій заново. Ви продовжите рухатись сюжетом далі, але, залежно від результату, ваші персонажі отримають той чи інший досвід, а подальші події можуть набрати того чи іншого вигляду.
Характерна особливість цієї настільної гри – безкоштовний мобільний застосунок, який треба встановити собі на телефон чи планшет перед початком гри. Саме застосунок буде визначати сюжет і зміст кожної пригоди. Він буде відповідати за створення карти, генерацію випадкових подій, розташування на карті різних елементів та за дії ворогів. Застосунок зберігатиме ваш прогрес аби ви змогли пізніше повернутись до гри.
На початку партії гравці обирають в застосунку своїх герої та їхні ролі після чого беруть планшет і фігурку свого персонажа та формують особисті колоди навичок, що складатимуться з базових карт, карт персонажів та карт обраної для персонажу ролі. Персонаж лишатиметься з вами протягом всієї кампанії, а ось роль персонажа можна буде змінювати між сценаріями.
Можна починати!
Кожен сценарій складається з раундів, а кожен раунд складається з трьох фаз:
- фаза гравців, в якій ви будете переміщуватися картою, взаємодіяти з об’єктами на карті та атакувати ворогів;
- фаза мороку, в якій вороги переміщуються й атакують героїв, в той час як інші сили зла набираються сил;
- фаза відновлення, в якій гравці готуються до наступного раунду - оновлюють свою колоду навичок та проводять Розвідку.
Унаслідок певних ігрових подій (дослідження, взаємодія з жетонами, перемога над ворогом тощо) застосунок може вказати гравцям додати в ігрову зону нові плитки карти - підсвітить код плитки, і гравці зрозуміють, яку саме плитку додати та як її розташувати.
Дуже цікаво у грі реалізовані різноманітні Перевірки - не за допомогою кубиків, як в більшості рольових стратегій, а за допомогою колоди навичок. Коли вам треба пройти перевірку, ви відкриваєте верхні карти колоди навичок (залежно від значення вміння вашого персонажа, за яким проводиться перевірка). Якщо на відкритих картах є достатньо символів успіху – ви пройшли перевірку! Деякі карти містять також символи долі, які можна перетворити на успіх, використовуючи жетони натхнення.
У фазі відновлення гравці проводять Розвідку відкривають декілька карт з верху колоди і можуть дещо з ними зробити аби підготуватись до подальших викликів. Ви можете підготувати карту, тобто викласти її біля себе і застосувати ефект цієї карти, коли знадобиться. Решту карт ви можете повернути до колоди, причому ви самі вирішуєте, куди їх повертати – сильніші карти кладемо згори аби вони нам допомогли при наступній перевірці, а слабкі карти можна підкласти під низ колоди.
Протягом гри ми зможемо також прокачувати свою колоду, добираючи за певними правилами інші карти, та скидаючи ті карти, які нам здаються вже непотрібними.
Оці всі маніпуляції з колодою навичок досить сильно впливають на стратегічність гри та зменшують рендом й водночас збільшують реграбельність. Система перевірок на картах дозволяє планувати свої дії на наступний хід та корегувати свою колоду між сценаріями.
В звичайному режимі гри протягом кожного сценарію ми будемо розриватись між бажанням виконати якнайбільше побічних квестів та необхідністю виконувати основні завдання сценарію, адже рівень загрози на спеціальному треку буде збільшуватись кожного ходу і, якщо він досягне максимуму, ви зазнаєте поразки. Тому, якщо ви любите більше досліджувати різні цікавинки на карті, обирайте пригодницький режим, який дозволить це зробити.
Володар Перснів: Пригоди в Середзем'ї - надзвичайно цікава епічна пригодницька стратегія з досить великим потенціалом до реіграбельності. Кампанія з базової гри складається з приблизно 14 сценаріїв (точна кількість сценарії буде залежати від результатів проходження та вибору тих чи інших рішень протягом гри). Кампанія не йде лінійно і містить розгалуження. Навіть при повторному проходженні всієї кампанії ви зможете отримати багато нових вражень завдяки не лінійності та варіативності сюжетів – застосунок заново генеруватиме карту, ворогів та додаткові квести, які змінюють проходження того самого сценарію. Додайте до цього ще й колодобудівну складову – коли протягом гри ви поступово формуєте унікальну колоду навичок вашого персонажа, яка визначає його стиль гри.
Засвоєння правил, завдяки застосунку, є достатньо простим, так що взяти в команду навіть новачка в настільних іграх не є проблемою. Але проблемою є сама епічність гри – те що дає змогу надовго зануритись в ігровий світ, водночас потребує і певних умов. У вас має бути сталий колектив для цієї гри і вам треба мати можливість час від часу збиратись аби пройти черговий сценарій. Якщо з цим немає проблем – на вас чекають захоплюючі Пригоди в Середзем'ї!
співзасновник «Зоряної фортеці»