Продовжуємо мандрівку іграми, створеними за мотивами творів Дж.Р.Р. Толкіна. В попередньому матеріалі ми розповідали вам про епічну військову стратегію Війна Персня UA (War of the Ring: Second Edition).
Але що робити, коли хочеться зануритись в улюблений сеттінг, але не готові до настільки масштабної гри? Дуже часто для таких випадків геймдизайнери створюють карткові варіанти тої чи іншої гри. Карткові версії ігор компактніші – як за власне розмірами, так і за часом партії, та й правила зазвичай можуть бути простіші. Карткові втілення настільних ігор можуть в результаті ставати як обрізаними версіями свої настільних першоджерел, так і оригінальними іграми, які використовують нові ігрові механіки і дарують інші відчуття від ігрового процесу.
І сьогодні ми пропонуємо вам познайомитись із військовою стратегією Війна Персня: Карткова гра UA (War of the Ring: The Card Game).
Видавництво: Ares Games, 2022 рік. Українська локалізація: Geekach Games
Вік: 12+
Гравців: 2-4
Тривалість: 90 - 120 хвилин
Карткова гра Війна Персня - компактна, але водночас глибока й атмосферна гра для 2-4 гравців, які долучаться до великої битви на боці Вільних народів або Тіні. Автори не намагались передати на картах усі деталі настільної гри, натомість реалізували за допомогою нових ігрових механік класичне протистояння. Легко помітити, що тривалість партії значно скоротилась – кількох годин вистачить.
Кожен гравець матиме унікальну колоду карт відповідно до обраного героя – Фродо, Арагорна, Короля-відьмака та Сарумана. Ігрові колоди втілюють сильні і слабкі сторони різних фракцій. Гравці, що гратимуть на боці Вільних народів будуть намагатись знищити перстень водночас захищаючи свої землі, а гравці Тіні, відповідно, намагатимуться завадити знищенню персня і протистоятимуть у військових сутичках . Гра триватиме доки одна з команд не здобуде перевагу в 10 переможних очок або до закінчення 9 раунду.
Кожен раунд перший гравець відкриватиме нову карту Шляху, які символізуватимуть просування братства персня до своєї мети, і карту Бою, на яких відбуватимуться військові сутички за ті чи інші місця.
Карти в колодах гравців відносяться до одного з чотирьох типів, це – війська, персонажі, предмети та події. З руки карти можуть бути розіграні як перед собою в резерв, так і на карти Шляху та Бою.
Події це якісь моментальні ефекти. На карти Шляху можна відправляти тільки персонажів, а на картах Бою окрім персонажів можна викладати також і війська. Предмети можуть підсилювати персонажів. Після того як всі гравці закінчать розігрування карт, відбудеться підбиття підсумків у протистояннях між Світлом і Тінню на картах Шляху та Бою. Перевіряємо чи не виконані переможні умови і починаємо наступний раунд.
Так, дуже спрощено, виглядає ігровий процес. Звісно у самій грі вистачає багато цікавих нюансів - куди і які карти можна і не можна розігрувати, як вони комбінуються одна з одною. Яку карти розігрувати вже зараз, а які зберегти в резерві для якоїсь вирішальної битви.
Під час розіграшу карт ви зіткнетеся з кризовістю - наприклад, щоб розіграти карту з руки, потрібно за це заплатити і відправити іншу карту у скид. Зі скиду, втім, карти потім можуть до вас повернутися, а ось повністю знищені карти (наприклад, унаслідок поразки в бою) у гру вже не повертаються. Це вимагатиме від гравців планування своїх ходів і оптимального розіграшу наявних карт.
Добре продумані неочевидні тактичні рішення команд та унікальні збалансовані карти позитивно впливають на високу реіграбельність гри.
Правилами карткової гри Війна Персня передбачено кілька режимів - командний, дуельний, а також кілька ігрових сценаріїв.
Доповнення Війна Персня: Карткова гра - Проти тіні додасть до гри соло-режим, а також кооперативний режим для двох гравців, які разом битимуться за Вільні народи, а на боці Тіні виступить алгоритм бота.
Якщо порівнювати ці дві гри – настільну і карткову – то можна сказати, що за певних мінімальних збігах, вони все ж абсолютно різні. Якщо настільна гра Війна Персня – це епічне протиборство, в якому треба розподіляти свій стратегічний геній по всій карті Середзем'я, де є великий простір для маневру, де присутня удача на кидках кубиків, є місце для відволікаючих дій і концентрованих ударів – все це разом виглядає дуже велично й масштабно. Натомість карткова гра Війна Персня це не про глобальну війну, а про концентроване протистояння в конкретних локаціях, таке собі перетягування канату.
Карткова гра має достатній потенціал для планування, проте і від того, яка карта зайде в руку залежить багато. Колоди гравців асиметричні. Колоди світла виглядають наче сильнішими, але більше залежать від вчасного заходу потрібних карт. Натомість Тінь ніби слабша, проте ці слабші карти частіше можна зіграти максимально ефективно.
Рівень складності карткової гри нижчий. Якщо настільна гра це однозначний хардкор для досвідчених гравців, то карткова гра хоч і буде заскладною для новачків, проте це все ж не надто вище середнього рівня складності.
Далі буде.
співзасновник «Зоряної фортеці»