Сьогодні гостем «42 фантастів» стане легенда фантастичної літератури для молодших читачів - Володимир Рутківський!

Чи будуть міфологічні персонажі з Ваших казок користуватися ґаджетами та «висіти» у соцмережах?
А в мене вони вже давно ними користуються. Наприклад, Костій Безсмертний з допомогою приладу, якому ще не має наукової назви (скажімо, душолова), зв’язується не лише з колегами по Лисій горі, а й надсилає душі померлих мешканцям самого запекелля. Причому наголос робиться не стільки на технічному прогресі, скільки на тому, що прогрес прогресом, але від цього дурнів не меншає. До того ж в бажанні іти в ногу з часом є одна пастка. Якщо нині гаджет є ознакою крутого сьогодення то для завтрашніх читачів він стане безнадійним анахронізмом, що неодмінно позначиться і на ставленні до самого автора. Тож найдієвіший спосіб – не називати по імені як сам гаджет так і його основні прикмети.
«Сині Води» - один з небагатьох романів, дія якого відбувається між падінням Києва і часами Хмельницького. Чому сталося так, що цей період так скромно представлений у сучасній українській літературі?
Якщо ще скромніше - то ніяк не представлений. Справа в тому, що сам факт цієї битви північний сусіда сприймає як підрив свого великодержавного авторитету. Адже на його переконання, право на існування має лише Куликовська битва. А тут – якась Сипьоводська, та ще й на вісімнадцять років раніше, і на порядок вища за масштабом. Тож робилося усе можливе, аби про неї ніхто не чув і не згадував. Доходило до того, що за «нез’ясовних» обставин час від часу спалахували архіви українського середньовіччя. Останньою, вже на моїй пам’яті, була пожежа 1964 року у відділі україніки Національної публічної бібліотеки.
Чи існує рецепт Володимира Рутківського про баланс неймовірного та наукового (історичного чи технічного) у творах?
Рецепт є, і він дуже простий: навіть найфантастичніша подія повинна мати під собою якесь реальне підґрунтя і подаватися, як щось звичне. Пишаюся тим, що відомий літературознавець і критик Григорій Клочек назвав мене творцем другої реальності. Хоча що воно значить, я й до цього часу не второпав як слід. Але все одно приємно.