Повернутися на сторінку

Коментарів: 21

  1. Зараз буде чутно аромат укрправди.wink

    Якщо такі системи впроваджуються, то вони дуже потрібні тим, хто впроваджує. Невігласами легко маніпулювати і ще вони дають високі надої у банки.smileТа впроваджувальники добре розуміють, що для обслуговування їхніх захмарних потреб потрібні розумники-спеціалісти - знайдуть за кордоном. Впроваджувальники знайдуть, а нам що робити? Як-як? Правильно! LOL Хіба ж ми настільки безсилі, щоб загинути?

    Оповідання сподобалося (але зауваження були) - бали за нього хочеться нарахувати. Тільки ще рано, поки не прийдуть всі оповідання, визначатися із кількістю тих балів.smile

  2. Гострезна соціалка, вправно написана. Тут без "хі-хі", куди вже там. Як на мене, просто необхідно публікувати.

  3. Кажуть, що ідею не критикують. Але висновок, який робить з ідеї автор, відлунюється у голові словами "Не вірю!".

    Справа от у чому.

    В нас модняво лаяти демократію. Мовляв, недолуга система управління, при неї ми погано живемо. Але справа у тому, що усі без виключення наші "демократи" - старанно зрощені радянською керівною номенклатурою зомбаки. В інших країнах демократія, яка вже відфільтрувалася кількома поколіннями, досить непогано реалізується на практиці.

    Болонська система, яку так старанно і вправно бомбить автор, досить непогано працює у західній Європі. Її намагаються впровадити у нашу освіту, але цим займаються радянські номенклатурні освітні зомбаки.

    То може справа не в системі? То може Пан Ректор - самодур, то може керівний склад ВУЗу - пенсіонери, в яких гайки не крутяться, і залякані тітонькі без власної думки? То може справа - десь у іншому?

    Саме тому я не вірю у картину апокаліпсису. Тобто, вірю, що з наших ВУЗів лише дивом виходять справжні фахівці. Але то ж не весь світ.

  4. Так у оповіданні ж і йдеться про викривлення не звиклими до свободи людьми чудової системи, вільними людьми створеної, пане Скаю! І справа саме в особистостях, тільки в них і лише в них. Як на мене оповідання про розгубленого Гаррі Поттера, що прийшов викладати чудеса у школу директорки Амбрідж, що здатна лише вивішувати нові правила на дошках.

  5. Пані Гулю, та я з вами згоден! smile

    Але! Головний "меседж" (якщо підкажете добрий українській аналог терміну - буду вдячний)... так от, головний меседж оповідання - "О'болонська система погана". Не "директорка Амбрідж - закореніла бюрократка", не те, що може бути спаплюжена будь-яка добра ідея, а саме постійне підкреслення огидності системи. Одна репліка турагента, мовляв, то була взагалі-то непогана ідея вже нічого не вирішує.

  6. а що, непогане оповіданнячко, складається враження, що автор твору працює зі мною на сусідній кафедрі grin Оскільки це напевно не так, то все одно можу підтвердити - саме так ця система і побудована! Скай пише про основну спрямованість твору - то я скажу так воно і є. Може десь вона і працює, але не в нас однозначно. Не хотів би заглиблюватися у філософію та психологію цієї Системи, але однозначно - вона побудована на стимул-реактивній формулі, про яку ефективність може йтися? Вона готує людину-гвинтика. Ото таке. Можна було більше розгорнути атмосферу цієї Системи, є деякі неточності (скажімо людей на кафедрі збирає завідувач, а не Навчальний Відділ, чи то пак пан Ректор - до речі лінія пана Ректора мені здалося -не дуже, якраз особливості цієї системи у тому, що вона, у першу чергу, Система (маразматична, абсурдна, але система), себто у ній все взаємоповязане, структуровано - сказав би пан фон Берталанфі). Я про що кажу, наявність такого собі деміурга, лідера, керівника не є актуальною, актуальною є сама система. Прочитав із задоволенням, поважаю соціалку.

    Щиро, Марко

  7. Ну от, саме те, про що кажу: "система демократія" та "болонська система" - то погано, а результат, отриманий в Екселі, слід перевірити на рахівниці...

  8. Ідеальних соціальних систем, панове, не буває взагалі. Кожна несе внутрішню суперечність, це я вам як спеціаліст з ідеологій кажу. Як колишня студентка Могилянки можу додати, що болонська ситема там фуричила пречудово, такої внутрішньої свободи й особистісного розвитку, які там я отримала свого часу, можна дістати хіба що в Сорбонні... Пощастило нам із Гендальфом, знаєте. Отож, наголошую, величезне значення має особистість в системі, особливо в системі освіти. Як науковцеві мені довелося тісно ознайомитися з британо-американською системою освіти, що значно відрізняється від того, що ми називаємо "європейською". Усе починається іще від садочка. Є загальноосвітні заклади (тихий жах, по 40-50 дітей у групах на одну забембану виховательку) і приватні заклади, де на десяток дітей - 3-4 спеціалісти. Після приватного садка дитя немогано розмовляє іноземною мовою, пише, читає, рахує... І уже в 6 років є невитправним снобом, чітко знаючи, що є такий собі "плебс" і ми, обрані. Далі йдуть загальноосвітні й приватні школи, що є привельми відмінними. Університети: Гарвард, Йєль - захмарна височина, але й державні вузи є непоганими, хоча вступити туди опісля загальноосвітньої школи є майже нереальним, хіба що дитина буде справжнісіньким самородком...

    Як мама, обтяжена правом вибору, ламаю голову, куди віддавати своїх дітей...

  9. Охохо, в недобрий час розпочав я читати фортецю, або, принаймні, не з того оповідання.

    Скажіть, шановні панове викладачі, з якого дива ви вважаєте, що всі кругом знають, що воно за болоньска система? Чому ви думаєте, що вона всіх хвилює? Одне з двох - або у вас всіх (ну, майже всіх) дуже сильна профдеформація й ви просто не знаєте, що є й інший світ, або ж у цій галузі й справді щось дуже сильно негаразд, і вас забагато.

    Та ще й предмет вибрали - педа, тьху, гогіка! Оце вже точно наука наук, особливо методика. Якщо я правильн зрозумів, що це таке, то учать там, як правильно стояти біля дошки тощо. Дуже, дуже важлива наука! Без неї точно цивілізація гигне, що й казати.

    Знаєте, що? Сім років мак не родив, а голоду не було. Ну, ви зрозуміли.

    Це були ідеологічні зауваження. Маю ще трохи літературних, але чесно кажу - вони вам не допоможуть. Дуже вже вузькоспеціалізоване оповідання, навіть не оповідання, а памфлет з недбало прикрученою фантастичною кінцівкою. Але про всяк випадок даю, може знайдете такого ж профдеформованого укладача-викладача.

    Проскоче, правий, за захист, я як, одурілі, дзвоник. Та й німецький архаїзм "Ви з великої літери" теж, здається, вже потроху виводиться з обігу.

  10. Охохо, пане John Smith, читаю Ваш відгук і сумно мені. А що у фантастиці мало, як ви кажете "вузькоспеціалізованих" оповідань? Це смішно. Автор мусить писати про те, що всі знають? Охохо. На мій погляд,твір зображає деформацію будь-якої Системи. Потім, а до чого тут педагогіка? Може,щось пропустив, але педагогіка у творі якось особливо не фігурує, тай й методика може бути у різних науках. Ну, а за профдеформацію дякую, посміхнулося grin

    Цікаво, а що думає автор?

  11. Справжня фантастика змушує читача повірити, принаймні на час читання, у написане, тобто захоплює читача. До Вашого твору два зауваження. Прочитав і чомусь на думку прийшов Салтиков-Щедрін. Може тому, що в частині поневірянь ГГ в Університеті надто відчувається гіперболізація подій. Поясню - гіперболізація притаманна соціальній сатирі Щедріна, а тому і "не вірю". Друге зауваження - практичні наслідки "О"болонської системи" не переконують мене зовсім, бо тут двічі а раз принцип гіперболізації не спрацьовує. Неможливо хоч на мить повірити, що таке може статися і тому цікаве закінчення оповідання - "введення реформи освіти" спрацьовує лише, як холостий постріл. Пробачте, але Ваш твір - це гостросоціальна усучаснена сатира а-ля Салтиков-Щедрін, дуже по своєму цікава і повчальна, і навіть з конче необхідними для такої сатири елементами фантастики.

  12. Загалом лаж по формі в оповіданні, як на мене, немає. Досить рівно і якісно написано. Але... особисто мені здалось, що цікавий задум міг би мати кращу реалізацію. В оповіданні, в тому вигляді в якому воно є, сатира на особливості впровадження болонської системи, на мою думку, б"є в повітря, вище цілі. Адже замість особливостей впровадження піддається критиці сама система. І отут вже виходить концептуальна невідповідність задуму і реалізації. Тобто якщо мета - критика особливостей національного впровадження, то не варто говорити що система погана (погоджуюсь із Скаєм). З іншого боку, якщо автор саме це і хотів показати - сама болонська система погана - то не варто було ілюструвати це прикладами, які, як мені здається, є чисто нашим пострадянським ноу-хау.

  13. Спробую відповісти, хоч, здається, вже без мене розібралися.

    Спасибі всім, хто залишив свої коментарі та зауваження. Написала про те, що болить.Питання, хто винен - Система чи люди, які її впроваджують, створюють та спотворюють - залишаю на розсуд читача. Хто як прочитав і що побачив...

    Зачепила репліка Джона Сміта. Йому -особисте побажання: спробуйте написати "вузькоспеціальний" твір про те, що непокоїть Вас, здається Вам огидним. Буде справді цікаво прочитати.

    Автор

  14. 2011-02-27 в 13:04:33 | Аноним

    Здаєця... Знаю автора цього творєнія...може і ошибаюсь. Новсодно. Написав... Не скажу шо прямо таки понравилось, но каждому фрукту своє время, хотя з цими парниками і оранжерєями... А може комусь така сістєма і нравиця.вона рпозрахована вирощувати еліту... а дляостального стада є друге. Нова людина повинна і мислити інакше...

    Автор Пачамачі

  15. Якраз недавно писав статтю про альтернативну історію (ви будете сміятись, але якраз для педагогічного журналу). Тему - вузькоспеціалізована, видання - теж. Тому я

    а) написав коротенький вступ, де розповів, що воно взагалі таке, ця альтернативна історія

    б) не робив висновків, що без альтернативної історії цивілізація гигне. smile

  16. Браво! Я ваш прихильник. Наболіло. Та й просто сподобалося.

  17. Аааааа!!!!! Це геніальне оповідання!!! Слово в слово - все правда!!! І як гарно описано, читається на одному диханні!

    Хоч і сумно, але сміялася як ніколи smile)) Автору респект!

    Шановний авторе, дякую Вам за цей твір!

  18. 2011-03-12 в 11:27:36 | автор Уйгурстанської історії

    мова чудова, написано енергійно і динамічно. при цьому - це ніби стріляння з гармати... ні, із найновішої снайперської гвинтівки по горобцям, у яких і з рогатки можна поцілити. однак у цьому випадку це викликає радше захоплення майстерністю, питання "а нащо?" десь на задньому плані.

    виконання мені дуже сподобалося, однак ідея... тільки з поваги до інших точок зору та їх прийняття я спокійно до неї поставився. як би криво не намагалися утілити у нас Болонський процес (саме процес, а не систему), якими побічними ефектами це б не супроводжувалося - але людство поки що не вигадало кращої моделі освіти! не можна чіплятися за 19 сторіччя із його освітніми принципами. світ рухається вперед, все дуже динамічне. якщо колись інформації не вистачало і її слід було шукати, то зараз інформації аж занадто багато, й освіта має полягати більше у тому, як захиститися від непотрібної інформації, і як у тому океані знайти потрібну.

    власне, протестувати проти Болонського процесу, це те саме, що протестувати проти демократі, чи свободи слова, чи правової держави... це на мою думку.

    цікаво було б почитати оповідання автора на більш глибокі чи фантастичні теми.

  19. маячня. ще одна гумореска замаскована під фантастику.

    пробачте, сатира.

    в кошик

  20. маячня. ще одна гумореска замаскована під фантастику

    Не згодна. Нема нічого спільного з гуморескою. Описана дійсність через призму майбутнього. Дуже цікаво, незвично, непедбачуваний кінець. Можливо, головна ідея не фантастична, але саме оповідання явно підпадає під категорію "фантастика".

Повернутися на сторінку
Прокоментуйте!

grin LOL cheese smile wink smirk rolleyes confused surprised big surprise tongue laugh tongue rolleye tongue wink raspberry blank stare long face ohh grrr gulp oh oh downer red face sick shut eye hmmm mad angry zipper kiss shock cool smile cool smirk cool grin cool hmm cool mad cool cheese vampire snake excaim question

Коментувати без реєстрації

(войти без комментирования)

Ім’я та сайт використовуються тільки при реєстрації

Якщо ви вже зареєстровані як коментатор або прагнете зареєструватися, укажіть пароль і свій діючий email.

(обов’язково)