Насамперед подякую за те що мене запросили на цей майстер-клас. Було дуже приємно познайомитися особисто і з організаторами і з, власне, учасниками майстер-класу, і з Радутним та Литовченком. Окремий респект усім прекрасним учасницям: і пані Вірі і Пані Олені і пані Ларисі. Варта поваги мужність з якою вони сприймали знущання нищівну критику аналіз Майстра.
Як це виглядало. Хоча сам Майстер (називатиму його так, хоча він і просив називати його Ведучим, але це якось не так сакрально) ототожнював себе з доктором Хаусом, дійство швидше нагадувало спілкування іншого доктора – Бикова зі своїми інтернами. Але оскільки нічне чергування нам не загрожувало, то все побиття наших творів сприймалося на позитиві, без притаманних інтернам творчим людям образ і схильності до скандалів. Врешті – всі залишилися задоволеними.
Єдине, що ми не почули (ймовірно, Майстер просто не встиг), що ж усе таки доброго було в наших оповіданнях. Сподіваюся, якісь моменти авторам усе-таки вдалися. А так вийшло, що окрім усіх смертних літературних гріхів у тих тестах нічого нема)))
Але думаю, що громадськість усе ж чекає від відгуків учасників не тільки подяк подяк організаторам, «погладжувань» себе - коханих, але й переказу настанов Майстра. Ото ж, спробую якісь такі «заповіді» сформулювати:
1. Градус (інтриги, конфлікту) повинен зростати. Спочатку живчик – потім пиво, вино і горілка. Тільки у такому порядку. Сам Майстер неодноразово згадував Колю Герасімова, який починав з кефіру, а вже потім підглядав за підозрілою тіткою.
2. Мотивація головних героїв уже на старті сюжету. Тобто, якщо всі втекли з острова, а ГГ там лишився – то потрібно переконати читача, що він справді мав дуже-дуже-дуже вагомі причини для цього.
3. Чітко розуміти ідею твору. Якщо сенсей у «Королі Літрі» Подерв’янського питав своїх учнів у чому правда то Майстер питав усіх: «А в чому ідея». І не кожен автор зміг відповісти на це ніби-то просте питання. Чітке розуміння ідеї повинно допомогти чіткій її реалізації.
4. Кожен автор повинен купити собі лезо Оккама або хоча би джіллет-сенсор-іксель. І не тільки купити, а й активно використовувати при написанні своїх творів. Персонажі (події теж) не повинні з’являтися невмотивовано і невмотивовано зникати. Хитрість у тому, що якщо ви добряче покремсаєте свій твір лезом Оккама то цього ніхто не помітить, а от коли воно не використовувалося, то Майстер (а може й рядові критики) скаже: «А-а-а-а-а-а!».
5. Читайте уважно написане Вами. «Якби вдень той Місяць було видно, то весь день сиділа б і дивилася на нього». «Скрипка лежала у кутку розбита, це дуже не гармонійно було на фоні прибраного будинку. Давно такого порядку у Матіша вдома не було:» «Мама дуже любила проводити з ним час після його смерті», «підняв свій погляд».
6. Обережно з іменами та скороченнями. Тобто, без зайвої потреби не слід називати ГГ п’ятьма різними іменами. Якщо нема претензій на притчу – не скорочувати імена та назви. Міста Майстер просив не залишати безіменними. Також, доцільно конкретизувати вік героїв. Назви іншопланетних цивілізацій (якщо йдеться про їхнє власне себе визначення, а не обзивання людьми) не брати з латини, англійської чи будь-якої із людських мов.
7. Вчити матчастину. Пишемо про мед – читач повинен зрозуміти, що пише спеціаліст у бджільництві.
Ну, мабуть і досить. Можливо, інші інтерни мене доповнять.
В цілому, нічого такого принципово нового, але, як виявилося, практично в усіх аналізованих оповіданнях порушено усі сім заповідей.
Так що, колеги, успіхів у наступних конкурсах і участі майбутніх майстер-класах. В принципі, навіть і просто глядачам, я думаю, було цікаво і корисно. А сказати, що було весело – значить нічого не сказати. Останній вираз, до речі, Майстер категорично заборонив вживати у текстах.
Спасибі та успіхів усім: і організаторам і учасникам і Ведучому.
Коментарів: 10 RSS
1Пан Мышиус14-05-2012 11:43
Насколько я помню, то он похвалил Дмитрия, что у него в тексте меньше всего замечаний, и "Вогник", что если рассказ переработать, то получится ничего.
2Ловчиня птахів14-05-2012 12:11
Дякую за виклад. Цікаво було почитати.Звісно, цікавіше було б побути на МК із власними очима та вухами, щоб особисто порівняти Майстра з Хаусом-Биковим, та оскільки можливості не випало, доведеться вдовольнитись розповідями учасників і вчтись з них. )))
3Олена14-05-2012 15:06
Он похвалил?!! Кхм, где-то эта похвала значит затерлась в моем сознании. По-моему, моему творению досталось больше всех. Но ведь по заслугам. Почти. А хвалить нас было не нужно, мы с этой задачей сами неплохо справились. Кто-то же должен был и отрезвляющих пинков надавать.
От себя напишу чуть позднее. А Вы, Пан Мышиус, куда так шустро запропастились, что даже попрощаться не успели?
4Пан Мышиус14-05-2012 15:24
Извините - спешил на Петровку, поздно закончился мастер-класс. Но на рынок успел, и краску для миниатюрок купил. Я прощался, но вас, кажется, пропустил. Олена, я обещал дать свою почту - Venglovsky(собачка)mail(точка)ru
А больше всего досталось рассказам Хороші діти і Вогник. Первый был первым, а на последнем мастер напоследок отыгрался основательно. Но не всё так плохо, отнюдь. Убрать некоторые нелогичности и лишние графоманские описания, и ваш рассказ пойдет на ура.
5Олена14-05-2012 18:47
Спасибо! Я тут уже проявила инициативу и взяла ваш номер телефона ))) Не знаю,
было ли это наглостью с моей стороны.
6ЗлИй15-05-2012 10:58
Володимире, я помітив, що Ви нерівно до "Вогника" дихаєте))) Насправді з цим оповіданням особлива історія - оскільки насправді це і не оповідання, а як мінімум - повість. І чарівній авторці слід побажати тільки терпіння та наснаги аби врахувати всі Майстрові зауваги і порадувати нас нею) А розвернутися є де. тут і еволюція майстра Матіша в процесі спілкування з лялькою. Еволюція ляльки. Історія скрипки. Історія скрипальки до того, як вона стала лялькою. Сюжетні лінії батька і сина закоханих в скрипальку. Сюжетна лінія зниклого світу великих машин. Сюжетна лінія вогників. Клондайк )))
7Фантом15-05-2012 11:00
Отут доречі не погоджуся, тут не повість - роман писати треба, розвернутися дійсно є де
8Пан Мышиус15-05-2012 11:04
Может быть - в кои-то веки на конкурсе сказка, а не жесткая НФ. Нет, допускаю, что и раньше были, но мне они не понравились. А, может, нравятся подобные миры, наверное, мастер правильно подметил, что есть что-то отдаленно напоминающее Дяченок. А править - очень много надо.
9Лариса Іллюк17-05-2012 12:45
Так, до речі. На рахунок "Вогника..." погоджусь. Про це я й у коментах ще під час конкурсу писала Тому мене і дирижаблі з епохою не напружили - було зрозуміло, що то зачіпка для чогось більшого.
10Олена20-05-2012 01:30
О! Я тут про "Вогник" знайшла!
Отак читаючи коментарі, починаю дуже комплексувати з приводу того, чи зможу зробити щось більше, аніж просто казка, що захопила конкурсантів.
Щодо Дяченок вийшло досить смішно, бо читала я їхнього не багато. Оповідання у збірках і все. Ніяк не придбаю нічого обємнішого.
А ось пан Лукяненко-таки мабуть сказався. Хоч я із першої його книжки запевняю, що не люблю його стиль. Але ж читаю і читаю.
Мені переляк скоро виливати прийдеться, бо на фоні повної відсутності вільного часу, я розумію, що замахнулась на щось таке, чому тепер буде дуже важко відповідати.