Обіцяна крапля яду.
Про літературну частину і окремі оповідання, я думаю, скажуть мої колеги – Скай та Зіпа. А я поки пройдуся по загальним конкурсним питанням.
На жаль, не зважаючи на вже сьомий конкурс, змушений констатувати, що літературний проект страждає на дитячі хвороби.
Подібні проблеми характерні для першого-другого конкурсу, а у нас тримаються вже три роки. Чи може щось змінилось у людях?
Перше: взаємоповага. Її у людях майже не залишилося. Так, розумію, автори тут конкуренти, але конкурентну боротьбу можна вести коректно. Правила звичайні: поводьтесь так, як поводилися б при бесіді. Ось і все. Ви ж не будете кричати на свого співрозмовника (давити Caps’ом), сміятися замість відповіді тощо.
На жаль, молодь, яка починає «віддалене спілкування» з швидкісного Internet’у, не часто звертає увагу на «нетікет». Що відрізняє її від, наприклад, фідошників та форумчан старої школи. Отже, коректність та повага.
На наступний конкурс (після обговорення з іншими координаторами, зрозуміло) думаю заборонити анонімні коментарі. Для автора буде введено користувача «Автор» з відкритим паролем, або у формі коментаря буде кнопка (чи там «галочка») «Від автора». Технічний бік, то така справа. Так, трохи поліційна метода, але зареєстрованого користувача легше закрити. Ну і крім того, у Правила збираюсь прописати окремий розділ про коментування. Зрозуміло, що будуть заборонені коментарі, які не навантажені жодним змістом. Тобто: «смайлики», «круто», «відстій» тощо.
Друге: свій текст потрібно любити. Хлопці-дівчата, ну куди ви так поспішаєте? Так, оповідання – не роман. Це у нас жанр – легкий. Але! Самого лише яскравого образу, персонажу, нового фантастичного припущення, цікавої події – не достатньо. З яскравого образу чи події робота тільки починається. Так, над оповіданням потрібно працювати, як це не дивно. А для багатьох, бачу, осяяння достатньо – ляпнули текстом на монітор і відіслали.
Не відправляйте текст відразу з-під клавіатури. Дайте йому ніч полежати, перечитайте. А то – швиденько-швиденько написали, на помилки не перевірили (я ж талант!), діалоги не відформатували – відіслали… І надійшло на конкурс… Щось. Ручки-ніжки кривенькі, голівка ледь на плечах тримається. Автори, це ж ваші тексти! Чому ви їх не любите?
Зараз мова не йде про ляпи, не йде мова окремо про форматування. Але текст має бути красивим! Автор це має відчувати. Не залишати шорсткість на тексті – а все одно ніхто не помітить. Якщо автор помітив, то необхідно шліфувати, а поки не блищатиме. Тут доцільно згадати «Десять спокус юного публіканта» від Олді: «Ну так, я не встиг почистити оповідання! Я не винен строк закінчився! Я вночі не спав, весь упрів… Але, любий ти наш, якщо ти не встиг почистити і довести до ладу, ТО ЯКОГО БІСА ТИ ЦЮ НІСЕНІТНИЦЮ ПУБЛІКУЄШ?! Я ж зранку, не вмитий, з нечищеними зубами, не лізу до тебе обійматися-цілуватися! А ти лізеш до мене зі своїм брудним оповіданням! Поспішав? Тоді вибачай, якщо тебе гидливо відсунуть і скажуть: «Іди-но ти зі своєю помийкою…». І не проси про поблажливість – немає за що поблажати.»
Оповідання, що «відлежалося» можна прочитати вголос. Тоді буде видно де потрібні пунктуаційні знаки, де краще речення розбити на два (це якщо дихання на одне речення не вистачило), де треба забрати зайвий повтор, поставити кличну форму тощо.
Оповідання це такий жанр де немає місця помилці. Сапковський, наприклад, над оповіданням працює не менше, ніж над повістю. Читайте Едгара Алана По, читайте Чехова, читайте О’Генрі, знайдете Акутагаву – читайте і його, читайте Веллера. Ось вам основні світові майстри оповідання. У фантастиці – читайте Лукіних, Шеклі. Можу також порадити Дівова і Каганова, але їх треба читати, а не наслідувати. Вони експериментатори, це їх поле і краще за них там грати просто неможливо. І взагалі, тут може лише знов-таки процитувати Олді: «Слухайте, але не слухайтесь. Різницю відчуваєте?»
До речі, продаю цитату Не пишіть як Шеклі (Саймак, Бредбері, Гаррісон, Стругацькі, Олді), справа навіть не в тому що напишете гірше за них, справа в тому, що так вже писали.
Третє: і мертві, і живі. Авторський текст має відрізнятися від мови персонажів. В ідеалі мова персонажів має відрізнятися між собою. Те саме з пунктуацією. В авторському тексті неприпустимі, наприклад, трикрапки, однак у розмові герой може робити паузи – не забороняється. В авторському тексті неприпустимі повтори, суржик, слова-паразити. Проте повтори, затинання і слова-паразити додають живості персонажу. І вже не треба рахувати репліки, щоб розібрати хто що сказав. Так, індивідуальний портрет героя це вже задача для більшої форми – повісті чи романа. Але двома-трьома яскравими рисками можна індивідуалізувати кожного героя. Тепер, дозвольте процитувати Олександра Громова «фантастика є художньою літературою (однією з її підвидів). Як така вона має справу лише з трьома об’єктами: людина, люди, людство.» Тобто, навіть якщо це ельфи верхи на ікс-прискорювачах, це в першу чергу люди або певна проекція людського характеру. Отже і дії героїв мають випливати з реакції людини на оточуючі події.
Оточення чи фон. Тут я знову можу лише порадити читати. І, як не дивно, не фантастику. Майстер бекграунду Артур Хейлі (чи державною буде Гейлі?). Короткі і влучні описи, які бачиш, провалюєшся у картинку. «Аеропорт», «Готель», «Смуга 08». Інколи, звичайно, переклади здатні попсувати текст, але в цілому є чому навчитися. І менше «описовості», читач сам має все побачити. Його свідомість має зреагувати на дві-три риски і за ними побудувати усю картину. Тобто, якщо у таверні стелю підпирають товсті балки, то зрозуміло, що столи будуть дерев’яні, стільці масивні (або взагалі лавки прибиті до підлоги), стіни закопчені. Ну, якось так.
Тут, до речі, цитатка на очі потрапила. «Іноді натяк звучить ясніше за констатацію факту – так груди, промайнув в розкритому одязі, збуджують більше відкритої наготи». Олді, «Ойкумена». Гарно сказано, по моєму.
Четверте: правила. Хлопці-дівчата, давайте перед входом у монастир, почитаймо його статут, так би мовити. Читайте Правила, зайвого і обтяжливого там нічого немає. А то під час конкурсу для когось виявляються новиною верхні та нижні обмеження обсягу оповідання, необхідність голосування (а, власне? Свій текст виклали, пропіарили, а інші можна й не читати – часу немає). Я вже не кажу про технічні дрібниці: вказувати у тілі листа імені автора, назву тексту і вказувати ці данні під час голосування. Дякую, хоч цього разу кілька авторів чесно вказали, що не можуть брати участь в майстер-класі. Отже, читаємо Правила!
П’яте: моє «улюблене». Форматування. Скажіть, шановні автори, а вам приємно взяти у руки книгу з половиною обкладинки, «зошитами» різних розмірів, поганою «склейкою», кривим зрізом? Навряд. То чому ви продукуєте тексти з кривим оформленням? Хай оповідання буде сотню разів геніальним, але його гидко взяти у руки. І побажання, щодо оформлення роботи написані – один раз прочитати і робити так як треба. Але ні – ми творчі люди. Редактор, коректор та верстальник за вас працювати не будуть. А якщо хтось з цих трьох щось зіпсує, то винен буде автор – його прізвище стоїть на обкладинці чи у змісті книги (часопису, альманаху тощо). Це все я вже казав, але ефекту – нуль. Тому поїдемо конкретними прикладами, бо інакше то – порожня справа.
1. Отже, перше і головне. Майте повагу до того хто читатиме вашу роботу. Можете вважати що відсилаєте своє оповідання у редакцію. І саме від оформлення залежить чи будуть читати рукопис взагалі. Не полінуйтесь передивитися свій текст в режимі "Preview" (ця опція є як у MS Office Word, так і OpenOffice Writer) або навіть роздрукуйте і перечитайте. Не один раз пересвідчувався, що текст на папері сприймається значно краще, ніж з монітору. Особливо автором, в якого вже "замилені" очі.
Це попередній перегляд одного з конкурсних текстів. Уявімо собі, що ми купили журнал з таким текстом. Права сторона тексту стрибає, абзаци – кожен починається з свого відступу. Та ми викинемо цей журнал, навіть не читаючи текст – дурних нема. Очі ще псувати. А у нас кожен учасник має цей текст прочитати, продертись крізь форматування. Змушують автор та Правила. А між тим, форматування забере півгодини, годину – максимум. Це у людини яка вперше Word бачить, а так – п’ять-сім хвилин.
2. Друге. На що потрібно особливо звернути увагу, так це діалоги. У чималій кількості робіт, що надійшли на цей конкурс, "риски" діалогу було автозамінено на перелік (у рос. версії MS Office Word "Маркированный список по умолчанию"). Звичайно така зміна призводить до "зсуву" форматування по усьому тексту. Ну і, звичайно, правила прямої мови. Вони існують не просто так і мають обов’язковий, а не рекомендований характер.
Випадок не поодинокий. Отже, не сміємося, бо подібне є мало не у кожній роботі. Перед відправкою тексту, ретельно його вичитайте, продивіться форматування. Можна взагалі виділити увесь текст та на вкладці «Стиль» обрати «Очистити формат». Після цього ретельно відформатувати.
Ну, про правила прямої мови багато казати не буду. Беремо книжечку «Український правопис» (бажано 1994 року видання) і читаємо те, що пропустили у школі.
3. Третє. Пробіли - це ваш особистий ворог! Пробіл має стояти лише між словами або між пунктуаційним знаком і словом. І в жодному іншому випадку. І ні в якому разі не форматуйте пробілами. Потрібно відцентрувати по центру або по правій стороні - використовуйте відповідні команди панелі "Форматування". Окрім зниження естетичної складової оформлення тексту, пробіли збільшують його об’єм в статистиці. Подивитися чи не сховався десь пробіл можна за допомогою кнопки "Непечатаемые знаки" (для рос. версії MS Office Word).
Коментарі тут, я думаю, зайві. Натисли «Непечатаемые знаки» і пообрізали зайве. Це ж обсяг тексту, замість пробілів міг бути текст, який не влазить в обсяг.
Подвійні пробіли у тексті, висячі пробіли наприкінці абзацу та пробіли перед знаком пунктуації також зустрічалось у багатьох. Отже, борімося з цим нещадно. І побачите наскільки кращим стає текст.
4. Четверте. Якщо ми вже згадали про форматування. Текст краще за все читається з форматуванням "за шириною", абзаци потрібно починати з відступу (стандартом вважається 1,25-
Ну, про все це було сказано та показано вище. І «гребінець» праворуч від тексту (п.1) і стрибаючі стилі. Боротися з цим потрібно. Обробляти до того часу, поки самому не сподобається.
Шосте: постмодерн та експерименти з формою. Хтось може сказати, що недоліки зазначені у попередньому розділі – елемент експерименту з формою. На жаль, ні. Це банальна лінь. Не більше. А ось проти цікавих експериментів з формою, я не виступаю. Посилання на музику (відеоролік) на початку тексту – непогано. Буде зрозуміло під яку музику автор рекомендує читати цей текст. Десь читав про експеримент з елекроними книжками: читаєшь, а на певній сторінці грає певна музика. Цікавий експеримент. Особисто я, колись у «порядку маячні» пропонував текст оповідання, що складається з гіперпосилань. І кожне гіперпосилання обов’язково з хінтом. До речі, досі не реалізував. Ось це – експерименти з формою. І це, на мою думку, цікаво.
Що таке постмодерн в літературі особисто для мене? Це елемент літературної гри у найбільш широкому розумінні цього поняття. Тобто, читач виступає «гравцем» у світі літературного твору. Найпростіший (і найрозповсюдженіший) варіант – гра на прихованих (чи не дуже прихованих) алюзіях. У невеличкому оповіданні це реалізувати складно, проте можна. Спробуйте!
Наостанок: писати треба краще
Коментарів: 44 RSS
1Chernidar09-10-2011 13:16
оскільки я злопам'ятний, то чи не ти на майстеркласі кілька років тому казав, що ділити текст на шматки курсивом,звичайним та жирним - моветон. бо зайва підказка для читача. а цю підказку слід реалізувати методами словесності? А це якраз "гра з формою" в чистому виді.
хоча може й не ти... але хтось там таке точно казав.
а взагалі - все, написане тобою треба неодмінно заставляти читати при реєстраціі на конкурс.
ЗІ
коли по майстер-класу будуть запрошення?
2Sergiy Torenko09-10-2011 13:28
Я, дійсно, таке казав. Тому що "стрибаюче оформлення", на мою думку, це вже не експеримент. Це вже пройдений і невдалий етап. Коли окремі шматки тексту виділені різним шрифтом (курсив, напівжирний) і очі, і свідомість "втомлюються". Те саме стосується посилань-астерисків.
По майстер-класу розіслана перша серія запрошень на узгодження. Як будуть "відмовники" чи не буде відповідей, будемо запрошувати далі. Наразі, ти у нас у резерві.
До понеділка-вівторка усе вирішіться. Тягнути більше ми просто не можемо. Ще потрібен час для майстра.
І особисто мені (хоча, зрозуміло, що вирішую не лише я), хотілося б бачити на майстер-класі по максимуму нових людей. Тих що ще не брали участі в майстер-класі.
3Зіркохід09-10-2011 13:47
А де ж обіцяний яд? Гадаєте, такі картання матимуть хоч якийсь ефект? Досвід підказує, що наш брат, поки відчутно не лістане по рогах, не перехреститься .
Щодо оформлення текстів питання, як на мене, вирішується просто. Скасуйте демократію й лібералізм у цьому питанні. Відмініть побажання й замініть їх на жосткі правила: яким кеглем писати, яким шрифтом, які мають бути відступи тощо - як, скажімо, в науковій роботі. Для особливо обдарованих, якщо такі не дай Бог трапляться колись, вивісіть сторінку для зразку. Після цього весь неформат - на доопрацювання, а при повторному надсиланні - в кошик.
Як на мене, такий тоталітаризм піде всім лише на користь.
4Sergiy Torenko09-10-2011 13:58
Якщо все кидати у кошик, то нічого не залишиться для конкурсної сторінки А тут тільки на півсотні текстів за місяць вийшли (до речі, для України - зовсім не поганий показник).
Справа в тому, що є вірогідність (надзвичайно мала), що перекручена форма дійсно виявиться експериментом. Я ж не літературознавець, я - читач (і хочу думати, що мій досвід вищий за показник середнього читача). А ми відправимо у кошик майбутнього, наприклад, Керола. І форматом приб'ємо "хвостатий" вірш
Врешті-решт. Тексти оцінюють, в першу чергу, самі конкурсанти.
До речі, як хтось бажає, то може написати свій огляд цього конкурсу. І огляд буде викладено на сайт. Ось минулого разу, наприклад, Дмитро Кузьменко писав такий огляд. Цікаво вийшло.
5Ал09-10-2011 14:43
Я вже писав про це у листі координатору, напишу ще тут.
Основна проблема з оформленням полягає у тому, що координатори намагаються об'єднати у один набір дві множини абсолютно різних правил оформлення - для друку і для вебу. "Таймс нью роман", який абсолютно нормально виглядає на папері виглядає просто жахливо. Найкраще для вебу виглядає вердана, якою, до речі, ви і читаєте цей коментар, проте вердана у ворді виглядає досить дивно.
Якби мова йшла лише про читання з сайту - я б запропонував зробити попередній перегляд і форму відправки оповідання через онлайн форму. Проте є ще люди, котрі скачують ворд файли і читають напряму з них (наприклад за допомогою електронних читалок). Тому моя пропозиція може звучати так - залишати все як є у вордовських файлах, проте на сайт викладати у прийнятному для вебу форматі, наприклад так, як це зроблено тут: http://starfort.in.ua/page/krasyvyi-poryadok Себто все форматування залишається таким як є, проте шрифт міняємо на вердану розміру відповідного усім іншим елементам. Якось так...
6Леді Джі09-10-2011 14:49
Якщо можна я в двох словах скажу про свої враження від конкурсу.
Перше, що неприємно вразило: балувані у вас автори. Непоодинокий випадок, коли автор просто-таки кидався на критика. Я розумію, що з цим важко щось зробити, але ж сумно це. Тобто я розумію, що критика ображає і чіпляє і все таке, але, на мій погляд, критиків треба берегти. Їх і так мало. Це друге враження (але така проблема, здається, не в однієї Фортеці).
Що вразило приємно: критики (95%) абсолютно адекватні люди. Можливо нам просто пощастило, але жодного неадекватного коментаря ми не зібрали, за що дякую. Все було коректно і досить м'яко.
Ще з того, що сподобалось: організатори швидко реагують на запитання, присилають листи підтвердження, що робить участь у конкурсі приємною. Розуміючи, яка складна в них робота, дякую!
Ну і наостанок про роботи. Колись готуючись до екзамену з філософії прочитала: українську філософію відрізняють з-поміж інших кардеоцентризм (серце головне) та схильність до анархії. Читаючи тексти, відчула це на 100% Дякую учасникам! Та вітаю переможців!
PS
окрема подяка тому сміливцю, що взяв у топ "Кохання" ;) та тим, хто голосував за "Відмовника"
7Авторка Дріопітеків09-10-2011 15:15
Вау ! Дякую, що розібрали моє оповідання. Справа в тому, що я цього не вчилась, а просто купила комп і понадіялась на свою медаль. Українську я знаю добре, а от технічний бік не дуже.
Це ще нічого, от на ГАку як спочатку писала, не знала навіть, як відступи робити.)
Зараз собі це скопіюю.
А тексти я забираю, щоб ще кудись послати, як буде охота.
8Надія09-10-2011 15:30
А тепер моя крапля яду - сайт ГАКу в якості модераторів випереджає вас десь разів в десять. Я рахую, модератор не повинен обговорювати, тим більше дорікати автору за малу кількість балів.
Весь народ буває, голосує і помиляється, а ви по жменьці учасників судите про якість творів.
Тим самим ви показуєте, що автор для вас то сміття, ніщо.
Подивіться підручник з етики за 2-3 клас, може, то вам допоможе.
Не можу написати вам з повагою Сергію, хоча Михайла Зіпунова поважаю. Змінив би він модератора.
9Надія09-10-2011 15:38
А тепер моя крапля яду - Сергію, ви знаєте, що таке етика? Ви вважаєте не необхідність принижувати автора тільки за те, що він не набрав балів.
Коменти зупиняєте, коли хочете. Що хочете, видаляєте. Прямо-таки Сталін і Мао-дзедун в одній особі.
А потім ще скаржитесь, що автори некультурні.
Зіпа міг би вас трохи чомусь навчити. Підручник етики теж можна знайти.
Зіпа! Поміняйте модератора, або навчіть його не ображати людей.!
10Sergiy Torenko09-10-2011 17:33
Дуже сподіваюсь, що автор не є власником автомобіля.
А на Мошковському СамВидаві модераторів немає зовсім. То й що? У нашого літературного проекту зовсім інша мета, на відміну від ГАКу. І втретє поспіль, постійно щось порушуючи... Ніхто не змушує брати участь у літпроекті.
До речі, після Мантикори, було зізнання, що не читали текстів своїх опонентів. Зараз нас чекає те саме?
Знаю. Он скільки фотоконкурсів. І скільки конкурсантів бігають соц.мережами з криком "Голосуйте за мене". А у нас голосування це обов'язок автора.
Знаю. Саме тому про самохвальні коменти було сказано лише після того, як оповідання вилетіло. До речі, радив би не забувати, що у коментарях було розкриття авторства. За це я міг дискваліфікувати текст, але просто відредагував коментар.
Так пряму образу видаляю коли схочу, так коменти зупиняю коли опонент навіть себе не читаю і беззмістовна дискусія іде по третьому колу.
Отже, на власній ГАКівській сторінці розважайтесь як хочете, а тут, будьте люб'язні, поважати правила та координаторів.
Подальшу дискусію також раджу вивести за межі цього літпроекту.
Зіпа, як і Скай, як і я, поодинці нічого не вирішують.
"Рахую", "понадіялась". Щось не вірю я у золоту медаль та червоний диплом.
11Надія09-10-2011 17:48
Рахую - так і знала, це приверне вашу увагу. Понадіялась - що тут не так? Хіба ви некомпетентний в українській?
А ви запросіть мене на майстер-клас - я вам ті нагороди продемонструю.
Я би ще сказала вам, що володію джіу-джитсу в разі чого, але думаю, вам достатньо буде й слова.
Майстер-клас? Розумну вчити - лише псувати.
За чисельні порушення тексти цього автора більше не прийматимуться на будь-які конкурси літ.проекту "Зоряна фортеця"
12Надія09-10-2011 17:55
Але дійсно, з вами спілкуватись нецікаво. Ви зараз відкоментуєте, що про джіу-джитсу я обманюю, а я пожартувала.
От поставлять такого [] в модератори а ти йому розжовуй всьо. Всьо - це сленг.ОК?
[+]13Леді Джі09-10-2011 18:08
Пане Сергію, оце вам малюночок для настрою
http://www.russiablog.org/DontFeedtheTrolls.jpg
14Chernidar09-10-2011 18:15
до речі, а чому невдалий? де б про це подискутувати, бо мені це питання вкрай актуально і ще не пізно дещо переробити.
ситуація стандартна: курсивом виділено події, що відбувається у спогадах чи у минулому часі. Є якийсь варіант, як це подати інакше?
15Sergiy Torenko09-10-2011 18:53
Можна й подискутувати. Для того і зібралися
Написати "Контрапункт (десять років тому)"
Це я "Ойкумену" перечитую.
А хіба не цікавіше тримати читача певний шматок тексту у напрузі "Що ж це таке? Такого бути не може! Це суперечить...", а потім підкинути календар.
Чи, наприклад, у фільмах іноді думки-планування подають, як відеоряд. А потім - рррраз! Герой сидить у кріслі (чи у камері) думає-планує. Чому щось подібне не використати у тексті? Таке вивертання подій реальних і плану думок має тільки затягнути читача.
16Олег Сілін09-10-2011 18:59
Курсив, Ігоре, то допоміжний засіб. Якщо в тебе великий обсяг тексту буде йти курсивом - то вже негаразд.
Кілька варіантів Торенко вже запропонував. Є ще кілька. Наприклад, змінити фокус оповіді з першого лиця на третє (чи навпаки), використовувати дієслова у інший формі (я йшов - я йду).
17Олег Сілін09-10-2011 19:00
Пані Надія, я пам'ятаю, як ви мені радили звернутися до лікаря, оскільки, мовляв, з моїм обличчям щось негаразд. Після того від вас чути про етику...
А медаль... ну, медаль. Не тільки в вас вона є. В мене є. І ще магістерський диплом з відзнакою. То й що?
18Надія11-10-2011 18:10
Вибачте, що довго не відповідала - була в реалі.)Я розумію, що в вас значно більше часу сидіти за компом і полоскати мізки, тому спочатку думала взагалі не відповідати. Але потім, все-таки з поваги до вас, і надіючись, що ви не будете продовжувати задурно беззмістовні репліки відповідаю:
Скаю, я тоді запитала, чи в вас така посмішка, чи задавнений неврит. (жарт) . При чому тут етика?
Рада за ваші успіхи.
Може, вони дають нам те,що ми грамотно спілкуємось і стараємось не ображати один одного?
Я дійсно не великий фантаст і своє оповідання сюди дала,думаючи, що комусь сподобається моя гуморееска. Вона дійсно декому сподобалась, одному коментатору навіть більше за всіх.
Значить, свою програму мінімум я виконала.
Хотілось би, звичайно, попасти в фінал, але, ви ж самі розумієте, це рулетка.
Незрозуміла тільки агресія з боку Торенка. Можна подумати, що він в моє оповідання вклав своїх 100 баксів а я його завалила. Я тим абсолютно не переймаюсь і не мала на меті ні з ким сваритись
19John Smith13-10-2011 10:19
Надіє, спробую пояснити. Справа в тому, що ви не перша така. Були прицеденти. Одна шановна письменниця теж почала з каментів до своїх творів, потім перейшла до е-е-е... якби це делікатніше висловитися... трохи емоційної критики чужих текстів, ну й так далі. В результаті тепер скотилася до дитячих книжечок в далекому видавцництві, та й то через протекцію. Воно вам треба таке?
От народ і реагує тепер одразу та принципово.
Втім, гадаю, що межі ви ще не перейшли, відповідно, щирі вибачення та зобов'язання більше так не робити, гадаю, можуть змінити ставлення до вас.
Панове, давайте берегти україномовних авторів. Нас і так небагато.
20марко13-10-2011 12:07
John Smith, це часом не далеке тернопільске видавництво?
Критика, так, мусить бути адекватною.
21Надія13-10-2011 13:52
Джоне, я прочитала про своє " Вигнання " в якості майбутнього автора з проекту Зоряна фортеця десь ще через два дні, як написала свій комент. Чесно кажучи, не думала, що до цього дійде.
Я не сварилась, а хотіла пояснити свою думку. Звичайно, оглядаючись назад, треба визнати, що вказавши мені на правила форматування, Торенко зробив мені послугу. Я дійсно зайнята на роботі і вдома, тому не маю часу на балаканину і т. д.
Тож якщо Сергій Торенко ще не смертельно ображений, то, якщо він прийме мої зобов'язання його не ображати, але дасть мені можливість висловлювати свою думку, то, може, ще сюди й напишу.
А як ні, то фашизму мені не треба, терпіть диктатуру без мене, досить, що в реалі всі мусимо терпіти.
А що я буду через протекцію видавати свої книжечки - Джоне, мені того не треба. Оцінять, то тоді.
22John Smith13-10-2011 20:03
Ну а яке ж...
23John Smith13-10-2011 20:05
Перепрошую, це було про далеке видавництво.
24марко13-10-2011 20:52
тоді - "трохи емоційної критики чужих текстів" - це легко сказано
25Зіркохід15-10-2011 14:10
Давайте все ж на перший раз обійдемося без вигнанців сумління . З огляду, що тут усі творчі люди і все таке... Плюс учимося і правильно писати, і правильно читати, і правильно спілкуватися... і розрулювати непорозуміння також.
26Sergiy Torenko15-10-2011 14:29
На перший і можна було б. Але це вже втретє.
27Надія16-10-2011 10:53
Сергію, ви хочете бути диктатором? Ви думаєте, що переможете когось, просто маючи владу і забороняючи ?
А коли не зможете заборонити, то що?
28John Smith16-10-2011 11:07
Підтримую прохання шановного Зіркохода. Гадаю, слід дати дівчині шанс й не створювати ще одну "геніально-неоцінену". Хоча б з цих міркувань. Тим більше - вибачилась, й здається, щиро.
29Sergiy Torenko16-10-2011 11:47
Генри Лайон Олди "Куколка"
Себе ця людина вже оцінила, тож "неоціненою" не залишиться.
І те що вибачилась (хоча я такого не бачив, була обіцянка мене не ображати, але мої образи - то моя справа, порушені правила проекту), не означає, що згадана людина прочитала правила проведення конкурсу і хоч одну роботу, окрім власної.
Завдання проекту не пі-ар окремого автора. Для самопіару є безліч ресурсів. Самвидав, ГАК, той самий ЖЖ та купа інших блогів. Ніхто не забороняє створити власну сторінку, помістити на платний чи безкоштовний хостинг і там робити що завгодно.
А то якось цікаво виходить. Ресурсами стороннього проекту користуємося, а правила його зневажаємо.
30Надія16-10-2011 14:25
Сергію я до вас зверталась по імені, а ви до мене - ця людина.
Критики, значить не сприймаєте. А як же так, інших критикуєте - а вас не можна ? А правила я якраз не порушувала, і нікого не ображала, тільки з вами сперечалась. Сперечатись з вами - значить, порушувати правила 7 Де таке написано ? Ви що, хочете позмагатись з Богом в якості останньої інстанції?
31Надія16-10-2011 14:34
А проект дійсно цікавий, тільки я не думала, що ви одноосібно його окупували. Наскільки мені відомо, до нього причетні як мінімум Зіпа і Скай. З Зіпою ми свого часу теж дискутували, і вийшли з дискусії з повагою одне до одного.
З Скаєм я ще не дуже знайома, але думаю, можна з нам порозумітись. Марка з ГАКу знаю. Джон, Чугайстер, Зіркохід цікаві мені наприклад. Та й решта авторів, правда, не маю коли перечитати всі твори.
А майстер-клас мені був би цікавий, тому що я не письменник а дилетант, як і більшість.І в майстер-класі не диктатура, а діалог, правда? Вам би він не завадив.Та й нікому.
32Надія16-10-2011 15:07
Ви Сергію, образились на те, що я вас ображала. Але ж ви перший мене образив.
Навіть тепер, подаючи цитату і натякаючи, що таким особам, як я грош ціна.
Але ж ви не знаєте, хто я, ким працюю. Я не просила в вас куска хліба, та й ні в кого нічого не прошу.
Як ви можете вказувати ціну невідомому співбесіднику?
Мені особисто смішно на вас ображатись, але, якби почула, що ви так звертаєтесь до іншого невідомого, мені було би за вас встидно.
33марко16-10-2011 17:17
марко вже на гаку не з'являється. Майже. Проект той мені не цікавий. Вже. Або поки що. Але пам'ятаю, як часом там з'являлися дописувачі, що влаштовували шкандали (та авторка, яка видається у далекому видавництві (і слава богу, - це щиро), свого мені вразила своєю демонстративністю та зневагою до творчості інших. Загалом, спілкування у таких умовах досить обмежене, та ще й творчі люди... Я за мирне врегулювання усіляких непорозумінь, врешті решт, атмосферу створюють самі автори.
34Надія16-10-2011 17:57
Сервус, Олексію !
Я теж за мирне врегулювання і за взаєморозуміння.
Якби мені навіть запропонували відвідати майстер-клас, а я би не змогла з якихось причин, то думала запропонувати вашу кандидатуру, тому що я вас знаю і вам це цікаво.
35Авторка16-10-2011 18:14
А щодо ГАКу, там дійсно автори роблять погоду, і так виходить, що ті автори, з якими було цікаво спілкуватись чомусь відсутні і я не хочу зараз теж там дуже активно брати участь щоб дещо забути.
36марко16-10-2011 20:20
вітаю, Надіє. Так, майстер-клас - річ необхідна, і, найголовніше, реально розширює поле досвіду. Хоча "Фортеця" цікава не лише цим. Років чотири тому я шаленів від Гаку, пам'ятаю, як чекав дописів на свої твори. Було класно. А зараз не тягне. Навіть не знаю чому. Хоча одна із причин - більшість із авторів, з якими спілкувався, теж там фактично відсутні.
37Chernidar16-10-2011 21:33
відкоментую всіх.
ще з часів ФІДО я затямив: сперечатись із модератором - марна справа. Бо він "плюсомет" має, а ти - ні.
Коли був модератором сам - ліпив винуватому "+" - попередження. А потім КОЖНОМУ по "+" за будь-яке продовження. Ну і три плюси - бан. Така чистенька ехоконференція була...
Правда там були дещо інші відносини... ех, молодість, молодість...
38Sergiy Torenko16-10-2011 21:35
Добрі часи були. Особливо, якщо уся нода відповідає за свого поінта. А після [!] закривають доступ до ехи усій ноді.
39Авторка17-10-2011 13:37
Шерідару та й всім : В нас кажуть - не беріть собі пусте в голову, а тєжке в руки.
Не захищайте мене, марна то справа. Він мене ось тепер вкінці образив своєю цитатою, і в коментах перший образив. Думаєте, вибачиться? А Зіпі й Скаю через мене одну його міняти неохота. Хіба ще комусь нахамить.
А з вами я рада була познайомитись.
Хочете щось сказати - пишіть на ГАК в вигляді коментів.
Джоне, ви про своє видавництво теж, як хочете.
А то відчуваю, наш [] зараз цю лавочку прикриє.
З повагою Надія
40Chernidar17-10-2011 13:49
[дописувач дуже здивований]...
41Надія17-10-2011 14:03
Вибачте, англійську по Єшко вчила, а так французьку,Чернідар. Я й так і так не розумію, що це означає
42Надія17-10-2011 19:13
[]
43Надія17-10-2011 19:16
Ось подивіться, друзі в моєму 39 коменті - ніякого вампірячого смайлика я собі не ставила, а він є.
Сергію, ще трохи, [].
44Sergiy Torenko17-10-2011 19:25
Модеріторіали виділяються напівжирним. Інше не редагується.
Надалі беззмістовні дописи видалятимуться.