Текст оповідання знято на прохання автора.
Текст оповідання знято на прохання автора.
Проєкт «Зоряна Фортеця» існує з 2008 року. Ми прагнемо формувати творче літературне середовище, що сприятиме появі нових імен та ідей в українській фантастиці. Зміцнюємо зв'язки між авторами, які працюють у жанрі фантастики, та читачами, підтримуємо прагнення молодих авторів вчитатися та розвивати свої літературні навички. Проводимо конкурси та різноманітні культурні й освітні події.
Коментарів: 34 RSS
1марко24-09-2012 18:14
гарнйи твір, автору (чи авторам) щира дяка, прочитав із задоволенням
2марко24-09-2012 18:17
перепрошую, ГАРНИЙ
3Зіркохід24-09-2012 23:14
Погоджуюся, написано класно. Хоч усі ці епохи з конкурсу в конкурс - приїдається, навіть магія не рятує . Але на тлі фентезійної халтурки - робота добротна.
4engineer25-09-2012 10:09
сподобалося те, що автор не вважає читачів дурнями і не розкладає по поличках все-все-все
не сподобалося те, що припхали Наву - розумію, що намагались вставити хоч щось, через що можна було б дотягнути відповідність темі, але та Нава якось вже надто штучно доліплена
магія... мені не сподобалося - якось теж не дуже органічно
ГГ такий собі Нікола Тесла, але для чого? він же зруйнує увесь прописаний вами світ паропанку!
загалом враження двоякі, але, на мою думку, якби забрати ті Нави і магії, то було би непогано
...і, як би не було, а оповідання відрізняється якістю від решти
хвалю автора
успіху Вам!
5Автор25-09-2012 10:46
Дякую за відгуки.
А чому припхали? Хіба світ не може будуватися на поняттях Яви та Нави, нехай навіть для більшості населення - то лише вірування, міф. Та й уся магія - то від диявола, у даному випадку - від Нави. Так, зруйнує...але ж світ в будь якому випадку має еволюціонувати Навіть попри усі намагання магів цьому завадити. Дякую, навзаєм!6engineer25-09-2012 11:16
світ може будуватися на яких завгодно поняттях, але тут не про те
має, але то буде вже не цей світ... прошу =)але, мабуть, не навзаєм, а хоча... всяке може бути
7Chernidar25-09-2012 13:06
ги-ги... я не прожив життя марно!
Авторе, в описі парових машин допущено кілька технічних недоліків, вкрай рекомендую опрацювати технічну частину. Текст це не псує, загалом.
Гірше із логічним ляпом коли автоматизували виробництво і робітники почали пити на роботі. Дурня якась - чому їх одразу не звільнили?
Антураж нормальний, хоча варто накидати деталей вікторіанської епохи. А от світ непрописаний зовсім.
Тепер по техніці.
Який придурок спроектував паровий автомобіль на вугіллі а не на солярі, як робилось а реальності? І чому уже не поставив шнек автоподачі вугілля... Ні, хлопчина що підкидає вугілля в паротязі - ідіотизм. І, головне, паровий автомобіль ПРИНЦИПОВО вибухнути не може. Особливно на вугіллі. Там просто немає чому вибухати. Звісно, я про ті автомобілі, які були в реальності, допускаю, що якщо хтось поставив котел високого тиску - то бабахнути могло. Але це ідіотизм у квадраті.
А в реальнотсі мало бути "бум" і "шшшш". 300 грамм пари з котла вийшли - і все.
"вибухнув котел трамваю". Ага... зрозуміло. Та тільки тут теж не могло бути вибуху - тиск в котлі був у нормі, "бабах" би не було, було б багато клубів пари й шипіння. Пожежа теж могла статись тільки за умови, що пальне рідке й розлилось, а там- вугілля.
Ліхтарник. тут трішки неспівпадіння часів - описуваним способом ліхтарі вмикали-вимикали суттєво раніше, ніж могли появитись парові автомобілі. Ну та спишемо на місцевий архаїзм.
"гудів котел". котел не гудить. гудить вогонь в топці.
Рятувальний планет при дирижаблі - повний ідіотизм. такого НЕ БУВАЄ! просто не буває!!! максимум би роздали парашут. Взагалі планер набагато небезпечніший від дирижабля.
Отже резюме. Оповідання класне. Над деталями варто працювати, мені - ріжуть око. Втім, думаю що пересічному читачу вони помітними не будуть.
Прогнозую, що на цьому конкурсі твір не оцінять
ЗІ
міфопоетика тут приплетена дарма. в рамках сюжету краще б виглядали такі собі іллюмінати.
ЗІІ
зіркоходе
Чесне слово, не я. А приїдається усе.
8engineer25-09-2012 13:21
сподіваюсь, автор пробачить мені, що замість нього пояснюю
9Chernidar25-09-2012 13:27
і чого він тоді чадів, якщо не на вугіллі? Хлопчик - так, підкидав вугілля в трамваї.
Так, написав по ідіотськи, виглядає наче хлопчик підкидає вугілля в авто.
Втім, у реальних прототипах пасажир на передньому сидінні у випадку переходу з рідкого пального на тверде автоматично ставав кочегаром... Але то тільки в одному проекті, розрахованому на сибірські шляхи.
10Автор01-10-2012 07:50
Хех, врешті автор дістався до компа
Дяка, Чернідаре, автор дуже чекав на вашу рецу, як знавця стіму
Назагал, автор погоджується із зазначеними недоліками і недоопрацюваннями. Особливо, щодо ляпу з планером.
В курсі, просто цього разу авторові катастрофічно забракло об'єму Пробачить, чого вже там. Особливо з урахуванням відрядження автора і його неможливості відповісти самому. Дякую. Приємно, що сподобалося, гадаю, для "проби пера" в цьому жанрі - експеримент вдався.11Фантом03-10-2012 17:17
От чого не чекав в рамках міфопоетики, так то сітму Цікавенька робота, хоча і недоліків вистачає.
Успіхів.
12Олена04-10-2012 19:09
Мені от теж сподобалося, не зважаючи на недоліки. Я дуже не уважна до деталей та помилок. Зауважу тільки, що у першому абзаці зайва кома перед "юнак", а останнє речення дещо плутане, бо не одразу зрозуміло поряд із ким тримався Сичук.
Бажаю успіхів!
13Чорноока Зося05-10-2012 15:39
Заплуталася у тому, що відбувається. Кадр постійно пливе.
Натяки на нашу сучасність прозорі і цілком зайві у такому контексті.
Видно, що могли б краще...
14Автор08-10-2012 10:28
Дякую за відгуки!
Тут, Фантоме, ми з вами солідарні
Так, Олено, вичитуєш-вичитуєш, але щось-таки все одно упустиш
Дивно, Чорноока Зосю, що жоден чогось подібного більш не зауважив. Включаючи автора, так
15Чорноока Зося08-10-2012 14:58
Приклади з тексту.
То неуважно читали чи не вважають це недоліками для якісного твору.
Політичні натяки на сучасність варто втисувати у твір лише в тому випадку, якщо це грає на вирішення ідеї, конфлікту чи ідею.
16Автор08-10-2012 15:20
Чорноока Зосю, по-моєму, то смішно. А втім, то ваша особиста думка, жодних політичних підтекстів у твір не вкладалося
Тобто, по-вашому, тепер будь-яке опосередковане згадування політики в тексті твору мусить розцінюватися як алюзії на нинішню ситуацію? лол
І чому, власне, ви вважаєте, що так, як зрештою робить автор, - то не є сюжетотворчим і взагалі важливим для сюжету? То для мене загадка...
17Чорноока Зося08-10-2012 15:28
Політика вже настільки "виїла мозг" сучасним українцям, що вони вже не помічають, як вписують її у свої тексти?
Хоча це, звісно, моя особиста думка. ;)
18Автор08-10-2012 15:45
Ви вбачаєте там якісь алюзії, то ж доречніше скоротити ;)
Автор вкрай аполітичний по життю.
19Violin11-10-2012 07:36
Оповідання цікаве, але от міфопоетики мені не вистачило... Крім того, я не чоловік, у технічних тонкощах зовсім не розбираюся, тому, читаючи про весь той прогрес, я почувалася зайвою. Оповідання варте уваги, проте зовсім не розраховане на жіночу читацьку аудиторію.
20Автор11-10-2012 08:04
Дякую за відгук
21Жінка Осінь11-10-2012 14:18
Кілька схожих, мабуть, ваших оповідань, я вже читала. Транспорт, який так і не ковтнув бензину, та створення інших версій технологічного розвитку світу - впізнавані фішки.
З міфопоетикою у вас склалося гм-м-м... штучно, на мій погляд. А я чекала гарних оповідань на стику непоєднувальних, на перший погляд, підвидів фантастики, хоча то непросте завдання. Колись зростеться. Неодмінно Читати було цікаво, попри мою думку щодо розходження оповідання з конкурсним завданням.
22Автор12-10-2012 10:53
Вочевидь, ні - то перша спроба у цьому жанрі А оті всі фішки характерні для стім-панку в принципі.
Складно не погодитись. Думаю, це легко буде виправити, коли над автором не зависатиме дамоклів меч обмеження у кілознаках.Дякую за відгук!
23Chernidar12-10-2012 11:05
ги-ги... от що значить - застовбити територію!
Автору, ще порада - трохи зменшіть кількість сутностей в тексті, для даного об'єму на читача валиться трохи забагато інформації. Розумію, наскільки це складно, у самого із цим було чимало проблем. Ну або того... об'єм збільшуйте, перетворюйте в роман
24Автор12-10-2012 11:09
Так, обсягу забракло катастрофічно
Щодо збільшення об'єму то плани такі є, щоправда на роман, мабуть, хисту не вистачить, а от маленьку повістьонку на тлі оповідання - гадаю цілком можна реалізувати.
25Chernidar12-10-2012 11:12
Повісті може не вийти. Спершу ви прикинете яким чином історія могла піти по такому шляху. Потім випишете технічні рішення. Потім побачите, що технічна частина домінує над ідеєю. Потім другорядні персонажі вийдуть з-під контролю і пролізуть у головні... Потім зрозумієте, що в рекомендований об'єм 15 а.л не вписуєтесь і роман переросте в дилогію...
ЗІ
у мене непогана підбірка технічних матеріалів по "паровим" технологіям, якщо що - звертайтесь.
26Автор12-10-2012 11:16
От за це дякую. Після конкурсу обов'язково звернуся, бо пробілів в технічній частині таки вистачає.
27Ал14-10-2012 17:57
Починаючи з діалогу батька і сина, у те, що відбувається, перестаєш вірити. І це, по суті, руйнує всі враження від непоганого початку.
Вибір такої рваної структури для оповідання, як на мене, був невиправданим. Не встигаєш зрозуміти, що відбувається у одному шматку, як тебе відразу смикають кудись інакше. Не вистачає плавності, увага розмивається і, зрештою, втрачається. Технічних огріхів не помітив, хіба що деколи фонетика накульгує, але це таке.
28Автор14-10-2012 18:17
Хотілося б почути трохи більше, бо ж достовірність - то дуже важливо.
29Ал15-10-2012 01:22
Цей діалог - спроба розповісти про конфлікт батька з сином. Тому у кожній практично репліці наявна зайва інформація. (Зайва для співрозмовника, потрібна читачеві)
Виділене жирним - зайве. Це не кажучи вже про те, що спочатку розмова йшла ніби-то про п'янку, а тут відразу про електрику пішло.
Це крик. Люди, коли кричать під дією емоцій не складають такі речення. Спробуйте прокричати хоча б два з вищезгаданих підряд. Дихавки не вистачить.
Якщо він пам'ятає, то навіщо це все повторювати? Ясно навіщо, для читача. Так можна продовжувати і далі.
Існують жанри, у яких виправдана поетична мова персонажів. Але це, зазвичай, притчі. Ви ж дотримуєтеся реалістичного стилю. Тому люди повинні говорити як живі. Просто прочитайте вголос кожну репліку, уявивши, що ви комусь її кажете. От і всі помилки випливуть на поверхню.
30Автор15-10-2012 09:00
Дякую, Але. На рахунок першої і останньої репліки не зовсім погоджуюсь, тому що часто батьки, дорікаючи дітям, починають згадувати власні "досягнення", як і достукуватись до спільних спогадів, щоб підкреслити вагу власної думки. Щодо енергії... ну, можливо, тут перебір. Обмеження таке обмеження, оповідка для комфортного сприйняття мусить мати хоча б один авторський - тоді б цей фрагмент був вирішений по-іншому
31Лариса Іллюк16-10-2012 15:17
Ох, авторе, скільки всього ви втиснули в невеликий обсяг
Не одну мене стімпанк у такій темі здивував. Без мене насипали без міри і конструктиву, і суб'єктивного Цікавий експеримент, проте, треба працювати і працювати. Над діалогами - погоджуся із Алом - над матчастиною, як каже Чернідар. А взагалі, задумка нічогенька, і якби додати об'єму, можна було б і міфопоетику добре вплести, я думаю. Бо зараз дуже вже багато подій, і при такій динаміці то, справді, не так вже й легко.
Що сподобалося: є розвиток персонажів, вони змінюються протягом сюжетної лінії, характери і навіть зовнішність трансформується.
Наснаги!
ЗІ: Цікаво, чи може вважатись неформатом стімпанк у міфопоетичному конкурсі?
32Автор17-10-2012 10:15
Дякую, Сновидо.
Ну, забракло об'єму, тільки розігнався, а вже закінчувати довелося А планувалося ще, ой, скільки ж планувалося
33Фантом19-10-2012 18:08
Отже знімаю маску, ще раз щиро дякую за технічні зауваги. Чернідаре, якщо поділетеся матеріалами буду дуже вдячний
34Chernidar20-10-2012 16:28
напишіть на мило в понеділок