Запах раннього квітня. Це такий собі мікс із запаху дощу, абрикосового дерева, що розквітло, та весняного вологого вітру. На небі я вже нарахував десять відтінків сірого. Стоячи в одному довгому халаті та штанях на ганку під'їзду, я чітко відчував подих весни. Вона витягла мене з тієї барлоги, в якій я навмисно закрився на довгий час. За останні десять років я тільки що вийшов на вулицю за власною волею. Аби помилуватися весною. Вітер грався з кінчиками мого халатику та дмухав у лице. А я все ще стояв на ганку, вдивлявся в уквітчані дерева без листя, у майже–повністю–сіре небо, де сонце вже розводило хмари. Я неначе бачив ці золотаво–білі руки, що просочувались у найменші щілини між дощовими хмаринками, розводячи їх у різні сторони, тим самим розчищаючи собі путь, аби освітити цю грішну землю. Вдихаючи повною груддю наповнене пахощами повітря, я збирав у долоню останні краплі води, що освіжила цей маленький клаптик світу. Один. Два. Три. Чотири. П'ять. Шість. Сім. Вісім. Дев'ять. Десять... У моїй руці, наче у чаші, вмістилося рівно десять крапель квітневого дощу. Сонячні долоні–промені засвітили мені на обличчя, осліплюючи своєю недоторканною білизною. Як в дитинстві, я випив цей сплав трьох атомів. В ці десять секунд щось змінилося. Поряд із собою я чітко відчув чиюсь невидиму, неосяжну присутність.
Це було початком мого нещасно–щасливого безумства.
Ранок почався з того, що в мене з'явилось відчуття ляпасів на щоках. Так, неначе хтось добряче побив мої обидві щоки. Я відкрив очі. Сів у ліжку. Озирнувся. І лише у цей момент збагнув, що не живу ні з ким. Нікому давати мені ляпаси у десять годин ранку.
– Агов! Ти вже прокинувся? – пролунав звідусіль і, водночас, нізвідки приємний чоловічий голос. – О! Ти вважаєш мій голос приємним... Дякую. – знову звернулися до мене. – Ну звісно до тебе! Тут більше немає нікого окрім тебе.
– Тобто ти це я? – сказав вже в голос стурбовано.
– Не хвилюйся. Я навіть реальніший ніж ти. – відізвався знову голос. Наче в моїй голові лунає. – Ну це вже ні! Я що тобі, джин?! Твоя голівонька занадто мала для мене. Я поруч. Охоплюю тебе наче кокон.
– А хто ти? І чому з'явився? – запитав я, згадуючи маршрут до найближчої лікарні де знаходиться кабінет психіатра.
– Ні у яку лікарню ти не підеш. Тебе лише запроторять у психушку, начинять під зав'язку таблетками і будеш овочем. – інтонація власника голосу була така, наче він схрестив руки на грудях і ніколи не випустить мене звідси у лікарню.
– Ти на сто відсотків правий, Автор. До лікаря точно не випущу. А ось на вулицю провітритися – з великою радістю! – і щось з лютою затятістю почало штовхати мене до вхідних дверей, минаючи вежі з книг, ігрових дисків, журналів та газет, і слово "вихід" із чорних сміттєвих мішків. У моїй однокімнатці був такий жахливий гармидер, бо далі ніж комп'ютер, ліжко і кухню я не прибирав. Усі десять років мого самітництва.
– Почекай! Я хоч вдягнуся пристойніше! – уповільнив його я.
Ми гуляли по ранковому квітневому місту. І розмовляли один з одним подумки. У нас виявилося багато спільного, бо цей чудернацький голос читав багато фантастичних книг, захоплювався музикою та мистецтвом.
– Ти не зголоднів? – запитав він.
– Звісно! Підемо в кафе, поїмо смачненького. – весело з усмішкою відповів я.
– На які гроші бенкетуємо? Де ти їх узяв?
– Відкладені на чорний день і зароблені в Інтернеті. Не питай як. Сам потім все дізнаєшся. – і замовив нам борщу з пампушками та гарячий шоколад.
– Тож хто ти і звідки? І чому саме я? – запитала моя персона.
– Ти письменник, тому я буду звати тебе Автор. Пам'ятаєш, коли ти добровільно закрився у квартирі, відповідаючи усім, що не вийдеш доки не напишеш роман? Ти шукав ідеї у мережі. Шукав того самого натхнення. А воно ось де! – і голос повернув мою голову у бік вікна. Там жило і динамічно розвивалось місто, буянила природа, змочена вчорашнім дощем. – Тобі потрібно було лише вийти прогулятися і... подивитися на мене до болю в очах.
– Тобто ти – промінчик сонця? – здивувався я не на жарт.
– У твоєму похмурому житті.
– Тобто це так? – все ще не міг зрозуміти я.
– Авжеш ні! Можеш звати мене Музою. Бо натхнення більш неосяжне, ніж моя сутність.
– Високо себе оцінюєш, Музо. – хитро всміхнувся я.
– А ти геть невпевнений в собі! Так, є в тобі зародок письменника та поета. Але нічого не робиш для того, щоб виростити ці здібності. Тому я прийшов допомогти тобі в цьому. І надавати тобі добряче, аби не лінувався! – якби власник голосу стояв би переді мною, отримав я на горіхи.
– Ніколи не думав, що знайдеться той, хто буде допомагати мені.
– Завжди є той, хто турбується за тебе і твоє життя. Як прийдемо додому, покажеш свої рукописи, зроблені за часи твого відлюдництва. Поки я буду думати, ти прибереш у квартирі. – суворо дав настанови моя Муза.
– Але... – тільки–но почав я.
– Ніяких відмовок! Я буду налагоджувати наше життя! – невблаганно виголосив вердикт він.
– Добре–добре! Не галасуй тільки, бо в мене голова почне боліти. – ми вже прямували додому. Міський годинник пробив годину дня. Чудового, безтурботного, ясного, на диву спекотного дня.
Я виконав усі його вказівки. Не без обурення, звісно, навів лад у квартирі. Майже не побилися з ним. Тому що Муза вважав, що сюжетна лінія недостатньо зрозуміла для читача. І характери героїв дуже шаблонні. Якщо чесно, то я ледь не заслав його куди подалі. Але ж... Він чітко вказав на мої помилки та змусив їх виправити як я того схочу.
– Ні, любчику, це зовсім не годиться! – ми сиділи у вітальні на кріслі, куди все частіше всаджував мене мій Муза. – Ти знову не додав оригінальності героям! Я таких ідеальних характерів у кожній фентезійній книзі начитався.
– Не подобається, то пиши сам! – з гарячу відповів я. Хоча усе життя був тихою сірою мишою.
Озираючись на ті події, лише зараз я зрозумів, що тоді в мені прорізався характер, як корінні зуби у дітей. Я був жменькою глини у його руках. Яку потрібно було спочатку вибити, потім просіяти і лише тоді використовувати як матеріал для глечика. Після місяця спроб і помилок, ми нарешті зійшлися у повному компромісі. Його інтонація підказала мені, що він у повному захваті та очікуванні, коли ми всілися перечитувати мій... Ні! НАШ перший роман. Після усіх завершальних корекцій Муза вмовив мене надрукувати його. І я згодився.
Але ж де дістати гроші на друк роману хоча б у п'ять тисяч примірників? Над цим ми одразу не подумали. Дійшло до нас тільки у видавництві, коли головний редактор хороше відгукнувся про роботу і сказав одразу приходити як з'являться кошти. Виходячи із будівлі ми одночасно почухали свої потилиці та почали складати план дій. Я не буду розповідати про те, як я влаштовувався на роботи, бо усі знаємо, що майже половина населення нашої країни – безробітні. Але ми все одно одержали певну користь з цієї нескінченного потоку робіт – написали збірку гуморесок "Вижити у цьому світі або Як влаштовуватися на роботу". Зрештою, через п'ять років ми таки назбирали потрібну суму та випустили роман і збірочку 5–ти тисячним тиражем.
Зовсім забув сказати: ранком десятого місяця другого року сумісного життя з Музою, я прокинувся поряд із дивовижним чоловіком. Злякався не на жарт і заверещав як дівчина, натягуючи ковдру аж до підборіддя.
– Ну от чого ти підскочив у десять ранку? – змучено запитав він голосом моєї Музи.
– Ти що, Муза? – я витріщався на чоловіка років тридцяти, з білим коротким волоссям та блакитними як небо очима, що був одягнений лише у мої червоні в горошок сімейки. Під моєю ковдрою. На моєму ліжку. Чорт! Це вже занадто!
– Нічого не занадто. Просто ти виростив у собі твердість характеру. Та вже не залежиш від натхнення, а продовжуєш працювати сам. Із тобою виріс і я. – блакитні волошкові очі сяяли прямо навпроти мене.
– Ти дуже гарний. – відповів я. – Але одягай краще боксерки, а не ці парашути в горошок. – делікатно натякнув про спідню білизну.
– Як скажеш, Авторе. Я чудовий настільки, наскільки чудова твоя душа. Вважай мою зовнішність відображенням свого внутрішнього "я". – сказав Муза, встав і пошльопав на кухню. Через декілька хвилин повернувся із кислою міною.
– Я ж нематеріальний, телепню. Не можу приготувати тобі сніданок. – це прозвучало трохи засмучено.
– Іду вже. Тільки давай домовимося, що коли я приведу сюди жінку – не з'являйся у найважливіший момент. – вимовила моя персона. – Бо я перелякаюсь і кіна не буде.
– Звісно. Домовились. Буду сидіти у своєму кріслі, якщо знадоблюсь. – все ще трохи засмучено відповів він. Коли я поснідав, вдягнувся, відкрив вікна, узяв друковану машинку та всівся на диван поряд із кріслом, чоловік трохи повеселішав.
– Давай напишемо іншу історію. І зробимо з неї серію книг. – запропонував я.
– Звичайно! В мене є кілька ідей! – у ньому знову спалахнула та сама іскра, що розпалювала і мій вогонь жаги до написання книг.
То був важливий день у нашому житті. Відтоді ми були найкращими друзями і розуміли один одного так добре, як ніколи раніше. Муза став невід'ємною частиною мене, так само як і я його. Кращого створіння я ніколи не знав. І щасливий, що він є у мене. Цей прекрасний чоловік із білим волоссям та волошковими очима не кидав мою персону у важких ситуаціях. Коли нас не хотіли друкувати, не було ідей, бракувало грошей та коли я хворів. Із часом він та я ставали дедалі краще. Наче вино з роками. Я почав водити до себе різних жінок, став трохи краще спілкуватися з людьми, завів гурт друзів та навіть прихильників. Усі допитувались у чому мій секрет, де я шукаю натхнення, але я придумував різні відмовки, бо Муза тільки мій і все.
– Обіцяй, що не покинеш мене до кінця днів моїх. – вперто та відчайдушне сказав я, озвучуючи свій найвеличніший страх.
– Обіцяю. – просто і спокійно відповів він.
– Скажи це іще раз. Щоб я тобі повірив. – не вгамовувався я.
– Обіцяю, обіцяю, обіцяю, – він підвівся зі свого крісла, – обіцяю, обіцяю, обіцяю, – почав підходити до мене, – обіцяю, обіцяю, обіцяю, – подолав останні три кроки, що були між нами, – обіцяю... – і прошепотів це так, що я відчув його подих на своїх вустах. Впевнено і твердо дивлячись мені у вічі, Муза навіть не помічав, не соромився того, що між нашими обличчями було лише декілька сантиметрів.
– Дякую. – з щирою вдячністю сказав я.
Я написав цілу тетралогію нашої спільної історії. Вона стала дуже популярна у країні через декілька років. За цей час я прогулювався вранці та ввечері, розмовляючи разом із Музою, і навіть написав свої власні збірки маленьких розповідей, новел та віршів. Їх чомусь вийшло десять. Усі по двісті сторінок. Наче небагато, враховуючи те, що вірш займає центр однієї сторінки.
«Мій улюблений дорогий Автор. Зворотній відлік...» Десять. Дев'ять. Вісім. Сім. Шість. П'ять. Чотири. Три. Два. Один. Нуль «...закінчений». Він таки покинув мене. Останній маленький сплав води впав у долоню. Я вилив усі десять крапель на холодний асфальт біля під'їзду. І пішов у свою самотню квартиру, щільніше закутуючись у халат.
Коментарів: 33 RSS
1Капітошка04-02-2015 22:06
Так і не зрозуміло до чого вів розповідь автор. Читати як писався роман нудно. Не подобаються такі твори.
Вже треба було щоб після цих слів головний герой змінив орієнтацію. Принаймні тоді стало б зрозуміло, що розповідь до чогось ведеться. Червоні у горошок трусєля не можуть урятувати твір.
Успіху вам,авторе, сподіваюсь оповідання знайде свого читача.
2Альтаїрченко05-02-2015 04:03
Чи не вперше у історії конкурсу зачеплено тему чоловічої бісексуальности. Нагадує лесбійську тему у "Кирмілі": ніякої конкретики, ніяких фізичних відносин - все натяком, на рівні напівствідомости. Ну й тут так.
Авторові респект за сміливість. Хоча якщо вже братися за щось таке, то класно було б глибше показати внутрішній конфлікт героя. Ну а ще - що відчував Муза, коли письменник водив до хати жінок? Мабуть ревнував, але намагався приховати. От би розкрити цю тему!
3Ловчиня птахів05-02-2015 13:11
Вітаю!
Я навіть не знаю, що сказати з приводу твору. Я розгублена...
І я шокована тенденціями - з 10 оповідань половина про якісь нехарактерні протиприродні стосунки, замасковані під фантастику.
Ох!
Так. Почитайте про процес підготовки глини до роботи, щоб не було таких двозначностей:
Ви уявляєте просіювання глини?
буяла!
Амбітні!Хоча б тисячу для початку - було б добре!
Учимо правила оформлення ПМ:
Високо себе оцінюєш, Музо, – хитро всміхнувся я.
Успіху, Авторе!
4Автор05-02-2015 15:12
Ловчиня птахів, дякую за критику! Добре, що підмітили мої погрішності. На рахунок просіювання глини, то якщо хочете мати глину з глиняного грунту, то потрібно просіяти його від великих шматків. А вибити, щоб розбити маленькі грудочки. Я не знаю, чи так воно потрібно, але я готувала глину саме так.
5Автор05-02-2015 15:16
Альтаїрченко, я бачу вице помітили. Але я серйозно не хотіла відкривати це у такому бісексуальному світлі. Це якось само вийшло Якось розвити таку тему? Але я не знаю як саме, це по-перше, а по-друге, в мене не вийде глибокого внутрішнього конфлікту. Автор поламається трошки і піде в обійми Музи. Ну якось ось так... ;)
6Автор05-02-2015 15:21
Капітошка, дякую за ваш коментар. До чого велося? Навіть не знаю сама. Якщо чесно, то на мене просто найшло натхнення і я йому віддалася сповна. Якщо не подобається, то я не маю нічого проти. У кожного свої смаки. Насправді, я просто написала стислу біографію Автора. І, можливо, Музи взагалі не існувало і Автору все це примарилося. Я намагалася натякнути на це у останньому абзаці. Мабуть, погано я вмію натякати.
7Автор05-02-2015 15:29
Ловчиня Птахів, ну скажіть хоч що-небудь з приводу твору. Мені важлива будь-яка думка. На рахунок псевдофантастики у жанрі я погоджуюсь, але ж тема була про супутників. І поява якогось незрозумілого чоловіка з білим волоссям у житті Автора я сміливо можу назвати фантастикою. Тому що він настільки розлінився, що не міг сам писати, а чекав допомоги від когось. Так званого "чарівного піджопника".
Скажіть хоч, чи сподобалось.
8Пан Мишиус05-02-2015 19:25
У героя рассказа прогрессирующий сперматоксикоз.
Извините, заскочил, ухожу.
9марко05-02-2015 19:52
перший прочитаний твір увігнав мене в штупор. Ото тепер думаю, далі читати?
10Ловчиня птахів05-02-2015 20:03
Весна ж! Природа буяє!
11Док05-02-2015 20:08
Ти так не лякай! Думав, зсув сезонів відбувся - вже на балкон хотів вибігти! А то в оповіданні...
12Ловчиня птахів05-02-2015 20:54
Авторе, мої відгуки передають лише мої враження. Я просто читач, який хоче споживати якісну літературу, літературу, яка змушує мислити ще довго потому.
У творі присутні яскраві пейзажі, сонячний настрій, творчий світ.
Але! Головне, що впадає у вічі - не це, а:
1. чоловік з нечоловічою поведінкою;
2. матеріалізація натхнення - музи - у вигляді чоловіка, що спить у одному ліжку з ГГ. Некласичні стосунки.
Я не страждаю гомофобством, проте мій вибір: сильні чоловіки, красиві жінки і нормальні міжстатеві стосунки, або нехай уже і не міжстатеві, але вони не мають бути в центрі дій і психологічного навантаження на читача. Люди не дуже розуміють вплив слова на суспільство. А між тим є купа дослідів, які підтверджують його вплив на реальність (гугліть, кіматика, для прикладу). Тому якщо через п’ять чи десять років зросте кількість людей з нетрадиційною орієнтацією - буде в цьому і наша провина. І тому я в шоці - від тенденцій поточного конкурсу...
На дану тему написано чимало творів у жанрах фентезі чи фантастики.
Наприклад, в Забужко перше прозове оповідання ("Інопланетянка", коли не помиляюсь) - про жінку-літератора і таємного чоловіка-духа, який став її натхненням для творчості. Твір драматичний, трактуться, як неофантастика чи містика, якось так. І там не було ні натяків на відверті постільні сцени, ні прогулянок у білизні, ні зізнань, лише розмови у саду, але написано воно так, щоб читачу хотілося, щоб усе це було.
З російських - Аше Гаррідо (сама письменниця - трансгендер) теж писала про гомосексуальні стосунки. Але не це було в центрі. А життєві перипетії ГГ, який проходить шлях від наложника в гаремі султана до повелителя.
Моя улюблена Урсула ле Гуїн в рамках Хейнського циклу описала безліч планет з людьми, які перебували у різноманітних стосунках. Здаться, вона спробувала уявити і описати усі форми взамозв’язків між чоловіками, жінками і гермафродитами...
Оповідання - це мініпроза і тут треба зуміти стисло розповісти історію і окремими штрихами змалювати образи героїв. Писати історію, а не описувати героїв, важко. Знаю по собі. Я сама ще вчусь і мені не все вдається. І я не впевнена, що мені це в результаті вдасться - і я писатиму так, як мрію.
Тому я наголошую - я просто читач, моя думка - суб’єктивна. Реагувати на неї чи ні - вирішувати вам.
Успіху!
П.с. я про глиняний грунт не знаю. А читала про підготовку глини - її вимочують, промивають, вибивають і роблять купу інших шаманських маніпуляцій, допоки не з’явиться глечик. Може, у оповіданні просто конкретизувати деякі моменти?
13Ловчиня птахів05-02-2015 20:57
буде тобі зсув сезонів, коли в травні морози вдарять чи сніг піде (було у нас років 8 тому: цвітуть вишні і сніг валить) ТТТ.
14Зіркохід05-02-2015 23:49
Тьху, пропасть... Даруйте, Авторе, це я не вам, це про ваш твір. Не знаю, як там щодо сміливості, і, може, жінкам таке читати цікаво, але певен, що більшість чоловічої аудиторії було, м'яко кажучи, огидне знайомство з вашими героями. Вибачайте, нічого не можу з собою вдіяти, це суто фізіологічна реакція.
По суті можу сказати одне: з розділовими знаками повний бардак, таке враження, що твір невдало перекладений з російської.
15Автор05-02-2015 23:52
Ловчиня Птахів, велике дякую. Я вдячна за відгук. І це моя найперша мініатюра із п'ятьох написаних. Тому я знаю, що в ній багато помарок і різних незбігів. Я чесно намагалася втиснути усе, що хотіла у 4 сторінки. Результат перед вами. Особисто я вважаю, що мініатюри то не до мене. Повість або роман мені потрібні. Хоча я усюди зможу напартачити. Але свій роман точно нікуди не викладу. Таке позорисько лише спалити від гріха подалі.
Про стосунки між Музою і Автором я навіть особливо не замислювалася. Чи поводив себе ГГ не як сильний мужчинчик, чи ні, мені, якщо одкровенно, байдуже. Я написала цю історію, вона просто народилася і вмерла вже за 4 сторінки. Сама розумію, що подібних історій багато, але я висловилася по-своєму.
Іще раз велике дякую та низький уклін за критику. Якщо прийде натхнення, я таки спробую ще раз написати мініатюру і не облажатися.
16Автор05-02-2015 23:54
Пан Мишиус, таке у всіх буває. Але називається для кожного по-своєму.
17Автор06-02-2015 10:42
Зіркохід, я впевнена, що перевіряла орфографію. Але якщо Ви помітили, то значить хромає вона в мене на обидві ліві. Але я наголошую на тому, що це перша моя мініатюра. Тому тут є багато погрішностей. На рахунок огиди у чоловічої аудиторії можу сказати лише одне: я не тицькаю цим твором по усім усюдам, не сподобалось - то проходьте далі.
18Ловчиня птахів06-02-2015 11:04
Нічого, Авторе, будемо учитися разом!
19О.Т.06-02-2015 18:46
Твір мене здивував, якщо чесно. Це такий собі стьоб, квазігумор, квазіфантастика і дивна-дивна любов, чи дружба. Як ваш хочется. В творі дивним є багато чого, дивує своєрідна містика цифр. Це, перш за все, магія цифри 10. Наприклад, “Один. Два. Три. Чотири. П'ять. Шість. Сім. Вісім. Дев'ять. Десять”, або “ рівно десять крапель квітневого дощу”, або “давати мені ляпаси у десять годин ранку”, або “ Усі десять років мого самітництва”, або “ранком десятого місяця другого року” , “ Їх чомусь вийшло десять”. Є і магія цифри 5. - “ через п'ять років ми таки назбирали потрібну суму та випустили роман і збірочку 5–ти тисячним тиражем”. Диявол - він же в деталях. Гадаю, в цих цифрах є якийсь таємний код. Код да Винчі. Ну, про стосунки чоловіка і чоловіка. Трохи дивує головний герой, що 10 років нікуди не виходив, дивує герой на ймення Муза, дивує що він, як та дівка із торту, з’являється раптово на сцені у червоних сімейках. Добре, що не в чомусь іншому. Проте найбільше здивував сам автор, який в коментарях пояснив, що не знаю чому то все відбувається, а якщо вам огидно - крокуйте далі. Та я б пішов!! Побіг би, та конкурс. Треба читати. Так от огидно, скажу вам. Тепер щодо іншого. В цілому, якось погано уявляю кінчики халатику і голос, який “читав багато фантастичних книг, захоплювався музикою та мистецтвом”. Голос – суб’єкт?. Ось із грошима треба розібратися “Відкладені на чорний день і зароблені в Інтернеті”. Це різні гроші?
на диву спекотного дня. – на диво
Майже не побилися з ним. - мало
А загалом, не зрозуміло, чого той Муза з’явився і що хотів тим сказати автор. Яка ідея твору?
Проте, якшо це перша мініатюра, можна сказати, що потенціал у автора є. Все зіпсував дядько на ймення Муза.
Звісно, це мої суб’єктивні враження.
Успіхів на конкурсі.
20Автор06-02-2015 21:23
О.Т., нарешті! Хоч хтось помітив цю магію цифр! О БОГИ! Із грошима усе ясно: зароблені в Інтернеті - то на різних брокерських конторах, покері, ставках на гончих, та на коней. Особисто я не знаю, як заробляти гроші в Інеті. Тому не беруся судити. Мій знайомий цим займався, і ось звідки це пішло.
Яка ідея твору? Ідея в тому, що творчій людині потібен поштовх до дій. Тобто муза, натхнення. Я лише взяла на себе відповідальність створити ідеальний образ музи. І створити дуже несвоєрідні відносини. А коли б Муза був жінкою, чи викликало б це відразу?
Знаєте чому мій твір дивний? Бо життя навкруги саме по собі дивніше нікуди. Відчуваючи себе Алісою у Країні Чудес, пишуться ось такі дивацтва.
Такого ГГ я зустрічала. Але він не виходив на вулицю майже 3 роки. І все робив через батьків.
Також ідея в тому, що, можливо, Музи взагалі не існувало. А можливо він лише дав "чарівного піджопника" і пішов. А можливо він не хотів йти від Автора... Розумієте, ідея в тому, щоб кожен читач бачив її по-своєму. Для мене головної ідеї не було. Я просто "народила" свої думки і залишила їй у глибинах свого ноутбука. Це ви читайте і знаходьте для себе сенс у цьому "дивному" творінні.
21О.Т.07-02-2015 08:48
а мені не все з грошима ясно, я мав на увазі причинно-наслідкові зв'язки
Відкладені на чорний день і зароблені в Інтернеті”. - може навпаки, зароблені в Інтернеті і відкладені на чорний день? Отже, якщо ми вже відклали гроші, ми вже не можемо їх заробити, чи не так? Інша справа, що якби увесь твір був побудований на таких порушених логічних зв'язкак....Так, якби Муза був жінкою все було гаразд. Я вважаю, що твір пишется не лише для задоволення власних потреб, у вас це - якась сублімація, яка так і не перейшла у творчість - ось в чому проблема. Автор так і залишився на рівні суто сексуальних стосунків. Дві абстакціїї чоловічого роду, дві енергетичні субстанціїї, немає рольових позицій - один ніби щось робить у житті (не зрозуміло що - ніби ЩОСЬ пише, про що невідомо, знову абстарція), другий ніби щось допомагає, невідомо - ЩОСЬ. ЩО він робить? Викликає глибикі переживання?Ні Cтимулює внутрішню мотивацію? Ні. То може у ГГ у результаті взаємодії із Музою виник внутрішній конфлікт, розв'язання якого призвело до розвитку творчості? Теж ні. То навіщо той Муза? Ясно для чого, щоб вистрибувати з пыд ковдри і шокувати читача. А з цифрами я нічого не зрозумів. Чому саме такі цифри? А не інші.
22Ліандра07-02-2015 10:52
Читаючи коментарі відкладала прочитання мало не до останнього.
Але нічого страшного не побачила. І Слава Богу!
Так є двузначність ситуації, а чоловіки дуже жіночі.
Це через те що автор жінка. Не ображайтесь, авторе.
Колись мене на якомусь конкурсі ткнули носом, мовляв "Автор певно і чоловіків не бачила". Мене це образило. Але через кілька років я зрозуміла наскільки жіночні мої чоловіки. Психологія чоловіка та жінки зовсім різна. Чоловік ніколи не скаже про "кінчики" халата, про "василькові" очі, та ще й про іншого чоловіка. чоловіки так не говорять і так не думають. Ну може хіба що вони нетрадиціонали, я не вникаю в їх психологію.
Автору я б порадила почитати про особливості та відмінності чоловічої та жіночої психіки, як зображати чоловічі та жіночі персонажі. В мережі є багато такого, хоча почати можна із "Мужчіни с Марса, женщіни с Вєнєри"
Сама ідея непогана. Можливо маститі автори пишуть по іншому, але молодь іноді потребує доброго копняка.
Звісно читала я оповідання, орієнтуючись на те, що автор жінка. Бо якби це був чоловік, то думаю відгук був би іншим. Така собі дискримінація.
23Автор07-02-2015 12:59
Ліандра, дякую за відгук. Жіночні чоловіки? про відмінності у психології обох статей неодмінно почитаю. Коли з'явиться час. Мені вже казали, що чоловіки не будуть описувати деталі (кінчики і про очі, і таке інше).
Я не образилася. Я сама про це знала. Але твір написано, і я не буду його змінювати. І, можливо, колись напишеться мені щось цікаве від імені чоловіка, і він не буде схожий по поведінці на жінку.
Іще раз дякую за "доброго копняка"
24Автор07-02-2015 13:09
О.Т., ну що ж Ви до тих грошей прикопалися? Це різні гроші. Чому саме цифра 10? Не знаю. Для чого у творі Муза? Знаєте, особисто для мене, у цьому персонажі є сенс. Але я хотіла б, як би Ви самі знайшли відповідь на своє запитання. Якщо я скажу свою думку щодо Музи, то виникне ще більше запитань до твору і до мене. Знайдіть свій сенс перебування Музи у творі. А потім висловіть свою думку. Якщо бажаєте, звісно.
А для чого тоді взагалі брати перо написання в руки? Усе що зі мною відбувається, музика, яка мене надихає, мої друзі, що штовхають до дій, усе це я описую у своїх творах. Для чого? Щоб вилити усі переживання і проблеми на папір. Мені так легше. Я не буду писати для шикорої аудиторії. Я пишу для себе, і для вузького кола тих, хто наважиться це прочитати.Та й взагалі, я не думала, що якісь 4 сторінки тексту створять такий резонанс у читачів ЗФ.
25Ліандра07-02-2015 13:13
Я не думаю, що треба змінювати, треба врахувати на майбутнє. Треба через це переступити. Я свій той перший не змінювала. В мене там не було що змінювати. На все оповідання - кілька вдалих речень. І то, вирвані з контексту, вони нічого не варті. Просто я тепер стараюся частіше запитувати себе чи природньо поводяться і говорять герої.
26О.Т.07-02-2015 13:32
вас зрозумів. Перепрошую, якщо мої дописи викликали у вас супротив. Ну, Фортеці кожен твір для мене мусить викликати увагу, не лише Ваш. Чим більше людей прочитає і висловится, тим краще і я буду лише радіти, якщо мої твори розберуть по цеглинці, оскільки я прийшов сюди навчатися.
27Альтаїрченко09-02-2015 20:11
От я й сам хотів це сказати, але не знав, як делікатно висловити, бо напочатку не був впевнений, що автор жінка: це могла бути вдала стилізація з боку "традиційного" чоловіка. А могло бути, що автор справді нетрадиційної орієнтації - і тоді можливо усе що завгодно.
А коли переконався, що автор - жінка, то все стало на свої місця і вирішив не лізти зі своїми 5-ма копійками.
Шановна авторко! Ви справді не ображайтеся. Річ у тому, що жінкам важко бачити "очі і кінчики халату" очима чоловіка. А чоловікові важко бачити все це очима жінки. Але якщо постаратися, то інколи виходять досить правдоподібно. Я, наприклад, у шаленому захваті від письменниць, які розуміють чоловіків і пишуть від їхнього імені так, що "не відрізниш". Але тут потрібно тренуватися
28ДонькаДонКіхота15-02-2015 14:39
дуже наївно і примітивно. оповідання ні про що. у ролі супутника - Муз? даруйте, не повертається язик назвати чоловіка Музою.
перед тим, як щось писати, варто було подумати - про що і для чого...
тепер щодо змісту.
найперше - мене особисто дуже дратує, коли чоловіки намагаються щось написати від імені жінки - і навпаки. виходить настільки штучно, що хочеться сваритися.
"Вітер грався з кінчиками мого халатику та дмухав у лице." ну не скаже так чоловік... який халатик... ну хіба що цей чоловік - нетрадиційної орієнтації.
"Вдихаючи повною груддю наповнене пахощами повітря, я збирав у долоню останні краплі води, що освіжила цей маленький клаптик світу. Один. Два. Три. Чотири. П'ять. Шість. Сім. Вісім. Дев'ять. Десять... У моїй руці, наче у чаші, вмістилося рівно десять крапель квітневого дощу." Це ж треба - рівно десять крапель. ви колись пробували ловити краплини в долоню - вдавалося набрати саме 10? числова символіка виглядає тут абсолютно штучно. 10 років сидів у кімнаті й писав роман (як сказав би Станіславський - не вірю), 10 краплин, 10 книжок... яку таку глибоку ідею авторка хотіла вкласти у твір?
йдемо далі.
"В ці десять секунд щось змінилося. Поряд із собою я чітко відчув чиюсь невидиму, неосяжну присутність.Це було початком мого нещасно–щасливого безумства". знову 10. чому 10, навіщо 10. а просто так. забагато пафосу. але головне - зверніть увагу на НЕВИДИМУ присутність. Муз - це все ж таки дух. і матеріалізується він значно пізніше. і раптом ГГ "замовив нам борщу з пампушками та гарячий шоколад." Нам означає, що замовив на двох. цікаво, як дух їв борщ і пив гарячий шоколад?
сутність МУЗа... це дух? чому тоді він каже про себе: "Я поруч. Охоплюю тебе наче кокон". До чого тут кокон?
далі:
"– Тобто ти – промінчик сонця? – здивувався я не на жарт.
– У твоєму похмурому житті.
– Тобто це так? – все ще не міг зрозуміти я.
– Авжеш ні! Можеш звати мене Музою. Бо натхнення більш неосяжне, ніж моя сутність."
Помінчик сонця в темному царстві - ну як тут без класики. оригінально до крику.
а пафосу - надмір.
"Так, є в тобі зародок письменника та поета", - люди добрі, скільки можна. поняття "письменник" включає і поета, і прозаїка, і драматурга... неможна так казати. це ж елементарна безграмотність.
"Ні, любчику, це зовсім не годиться!" - хороше звертання до Муза. це плюс сцена, де Муз у сімейках опиняється в ліжку з ГГ, породжують гомоеротичне звучання. це так треба було.
і з чого б то раптом Муз набув людського вигляду, якщо до того це був тільки голос?
чесно кажучи, і поводиться він не як Муз, а як коханець... той же вояж до кухні - нібито він сам не розумів, що безтілесний не може зготувати сніданок. але ж чого безтілесний - він же лежав на ліжку в сімейках (цікаво, чому в сімейках, якщо авторці більше подобаються боксерки, а Муз - проекція психіки ГГ - мали ж бути боксерки)... коротше, я заплуталася.
"Зовсім забув сказати: ранком десятого місяця другого року сумісного життя з Музою, я прокинувся поряд із дивовижним чоловіком. Злякався не на жарт і заверещав як дівчина, натягуючи ковдру аж до підборіддя". за "сумісного" теж варто було б посварити. місяць,зрозуміло,10. жаль тільки рік не 10. порушується числова симетрія. але стосунки Муза з автором не могли тривати аж так довго. тим більше він уже 10 років писав книгу.
що скажу - все натягнуте до неможливості. багато "провисань". причини появи Муза - 10 випитих крапель дощової води - дивні щонайменше.
і замість висновку - авторе, якщо справді хочете писати далі, то треба банально "працювать, працювать, працювать"... або писати для себе і складати десь у шухляді столу чи в течці комп’ютера.
29Ліандра15-02-2015 16:40
Уммм, як ДонькаДонКіхота розійшлась. Певно теж не з тієї ноги встала. Ну це так, навіялось, нічого особистого.
30ДонькаДонКіхота16-02-2015 22:44
пані Ліандро, в мене обидві ноги щасливі себто, з якої не встану - на настрій це не впливає. а якщо твір слабенький і символіка натягнута, то що тут скажеш...
31Ліандра18-02-2015 15:33
я в цілому, а не про цей конкретний твір
32Сторонній26-02-2015 16:44
Написано трохи "калічно", і сенсу в цьому тексті малувато. Тобто лишається враження, що основної думки у твору немає. Дорога, що веде у глухий кут.
Набагато більше мене порадували коментарі на тему бісексульності героя - чомусь людей це дуже збентежило.
Особливо фраза про те, що тема нетрадиційної орієнтації героя не має бути центральною - це абсурдно. Звісно може, якщо тема розкрита добре.
От тільки у творі добре нічого не розкрито.
У автора явно є потенціал, і якщо він/вона буде тренуватись, то з часом виграє цей конкурс. Але не цього разу, це вже точно.
33Скелелаз01-03-2015 23:33
Ну то я пішов.
Удачі автору.