“Я — крапля в океані”
Лозунг, що набув популярності в часи Революції гідності.
Рекламні повідомлення надіслано за умовами контракту “РЕКЛАМНИЙ СОН”
Я сплю. Ліжко трохи вібрує, але це дуже приємні вібрації. Мені сниться Жаклін — моя співробітниця. У своєму сні я бачу її короткий домашній халат, що абсолютно не приховує надзвичайно красиві ніжки. У моєму сні вона усміхається, накручуючи на вказівний палець локони свого світлого волосся. Жаклін проводить долонею по тоненькому пояску, яким підв’язано халат. Вузол легко піддається жіночій руці, і тепер я бачу…
Алексе, чи відчували ви колись, що ваша білизна недостатньо виражає вашу особистісну ідентичність? Нова серія брендових чоловічих трусів від Клауді дозволить вам більше ніколи не сумніватись у вашій унікальності. Клауді — ви будете тим, ким хочете бути!
… і тепер я бачу її красивий плаский животик. Якась частинка моєї особистості чітко усвідомлює, що це сон, і я задумуюсь: цікаво, як мій мозок вибудовує зображення оголеної Жаклін, якщо я бачив її тільки вдягненою? Чи не вмонтовує мені у мозок зображення сексуальності якесь рекламне агентство.
Ні, навряд. Вони б не наважились це робити без відповідного контракту.
Халатик легко падає на підлогу, а Жаклін підходить ближче.
Алексе, восьма година. Алексе, восьма година. Алексе, восьма година...
Вимкнути.
За час сну ви отримали: один пропущений дзвінок та одне голосове повідомлення
Дзвінок від Жаклін, повідомлення також. Кумедно: поки я бачив її у снах, вона мені телефонувала. Слухаю повідомлення. Мережа вже триста років як телепатична, тому для цього мені не треба рухати й пальцем.
— Ще дрихнеш, ага? — її приємний мелодичний голос звучить у моїй голові.
Це голосове повідомлення, тому я мовчу. А вона сміється. Найбільше мені подобається її дзвінкий сміх.
— Як тільки прокинешся — дуй на роботу. Ройман дуже кіпішує, ну ти ж його знаєш. Тут такого чувака виловили, ти не повіриш — він абсолютно не під’єднаний до Мережі. Більше того, Мережа не приймає його. Де ж він такий виріс? Загалом, Ройман хоче щоб ми дослідили його мозок, а для телепатичного дослідження треба під’єднати його до телепатичної ж, бляха, Мережі! Ти у нас експерт з таких штук, ага? Чекаємо, цьом!
Цьом. Жаклін всім відправляє цей Цьом. Вона настільки мило спілкується з чоловіками, що майже всі вони в неї закохуються. Я певен, що навіть якби вона не була такою красунею, все одно мала б купу шанувальників. Справа тут у манері спілкування, а не в зовнішності.
Поки я приймаю душу, автоматична підмережа мого дому вже готує мені сніданок. Одразу ж телепатично замовляю транспортну капсулу до Інституту. Шкода, що я живу не на сто років пізніше. За розрахунками нашого Інституту, десь тоді абсолютно вся робота стане телепатичною, дистанційною.
Коли я закінчую сніданок, отримую повідомлення про те, що на даху на мене вже чекає капсула. Я натягую светра і джинси, взуваю кросівки, піднімаюсь на дах. Дорогою дивлюсь рекламу. Мій мережевий тариф передбачає, що півтори години на день я маю проводити за переглядом реклами. Щоб не відволікатись на це на роботі, я намагаюсь дивитись рекламу на ходу чи під час поїздок.
Я користуюсь найдешевшими капсулами, в них немає сидіння. Мій будинок далеко не найвищий в Вінницькому районі, тому зі свого даху я бачу тільки стіни сусідніх будинків. Заходжу в тісну прозору циліндричну капсулу.
— Робота, — кажу подумки.
Пункт робота зафіксовано за адресою: Старокиївський район, Подільський підрайон, вулиця Оленівська, 7. Підтвердити?
— Так.
Спочатку капсула повільно злітає в повітря. Вона піднімається над найвищими будинками, і тепер я бачу безмежний Київ. Від горизонту до горизонту — найбільше місто в Європі. В повітрі над містом з блискавичною швидкістю носяться мільйони капсул. Великі сімейні, малі й дешеві — всі вони носять людей цим грандіозним мегаполісом. Моя капсула теж починає рухатись в бік Старокиївського району. Це двадцять хвилин шляху.
Жаклін живе у Львівському районі — за більше п’ятисот кілометрів від Інституту. Значить, вона витрачає близько сорока хвилин на дорогу до роботи. І як ця жінка витримує сорок хвилин реклами поспіль? З іншого боку, це майже половина денної норми — їй доводиться менше дивитись в інший час.
Ловлю себе на думці, що забагато думаю про Жаклін. Коли забагато думаєш про жінку, Мережа підсовує тобі тематичну рекламу. А я ненавиджу ті дурнуваті повідомлення з телепатичними сердечками.
Дивлячись рекламу, я спостерігаю за рухом капсул. Як же їх багато, і як же швидко вони рухаються. Неймовірно складний алгоритм Мережі оптимізує їхні шляхи, аби капсули не стикались у повітрі. Жодного зіткнення за сто сорок років використання капсул.
Інститут — широка, але не надто висока будівля. Я виходжу з капсули й одразу відчуваю, що в Старокиївському районі повітря тепліше, ніж у Вінницькому.
Зустрічаю її в коридорі. Вона у жовтій сукні в чорну крапинку. Усміхається, певно перемовляючись зі своїм новим хлопцем. Він живе в Токіо, тому спілкуються вони в основному телепатично. На вихідні він прилітає до неї в Київ.
— Жаклін, ти зайнята розмовою? — патаю я.
— Зараз, хвилинку, сонечко — я вже закінчую.
Вона називає мене сонечком. Всі чоловіки в її мові звуться сонечками, зайчиками чи котиками. І чоловікам це подобається. Створює ілюзію симпатії.
— Все, любий, мушу йти працювати. Алекс прийшов, тож ми будемо досліджувати нашого фріка. Бувай, хорошого дня!
— Де його поки тримають? — питаю я.
Це одвічна стратегія чоловіка з френд-зони — говорити про справи, бо так жінка з ним хоча б говоритиме.
— В третьому секторі шостої лаби. Господи, бачив би ти того чувака! Лаборантки бояться підходити до камери, де ми його тримаємо. Його шкіра, як би це сказати… Напівпрозора. Через неї проглядаються м’язи й навіть кістки. Дружня порада — не дивись на його щелепу. Це справді кріпово!
Жаклін говорить швидко, вона явно в захваті від ситуації. Ще б пак, ми роками займаємось тільки тим, що оптимізуємо Київський сегмент Мережі. А тут справжня загадка: єдина людина на планеті, від’єднана від Мережі. Ментально не пов’язана з усім іншим людством. Відокремлена від світу!
Як він жив усі ці роки? Як він міг замовляти їжу? Пересуватись містом? Пішки?!
Ми спускаємось до підземних лабораторій, йдемо до шостої. Третій сектор — ряд з трьох дослідницьких камер.
— Наш клієнт у центральній, — підказує Жаклін.
Двері замкнені. Вони бояться, що він втече. Найцікавіша людина на планеті, звісно вони триматимуть його під замком. Коли люди могли жити поза Мережею? Близько трьох сотень років тому?
Втім, двері телепатично зчитують мій профіль, а я маю доступ до всіх приміщень. Важкі металеві двері повільно відчиняються, і я бачу цього справді потворного чоловіка. Його шкіра напівпрозора. Першою чергою, звісно, дивлюсь на щелепу. Крізь його губи я бачу ясна, навіть череп. Чоловік усміхається, але усміхається так, як це роблять люди, що готові поділитись якимось дивовижним секретом. Ніби говорячи: я знаю більше за вас, дітлахи.
— Доброго вечора, — говорить він мені.
Його голос звучить дуже дивно, а я навіть не одразу розумію, чому. Звісно, відсутність телепатичного дублювання! Всі ми звикли, що чуємо водночас і голос людини, і відлуння її думок як телепатичне повідомлення. Але у нього… Це був чистий людський голос.
— Як мені звертатись до вас? — питає потвора.
Це питання теж заганяє мене у глухий кут. Люди зазвичай зчитують твоє ім’я з профілю в Мережі.
— Ем… Алекс. Звіть мене Алексом. А ви…
— Остап. Хіба ваша дівчина вам не сказала?
Жаклін сміється, я червонію.
— О, я зрозумів, — усміхається Остап. — Перепрошую. Просто ви так дивитесь на неї, от я і подумав…
Він це спеціально сказав, я певен. Він знущається з нас. Він не міг побачити статус “в активному пошуку” у моєму профілі, але він здогадався, що я у френд-зоні.
— Я просив вашої колеги дозволу поговорити з головним науковцем, що вивчає мислення. Я так розумію, це ви?
— Ну, це дуже приблизний опис мого фаху, але мислення я також досліджую, — відповідаю я.
— В такому разі ви можете ставити мені ті ваші питання. Я ж бачу, ви хочете багато дізнатись про мене.
Я сідаю за стіл навпроти нього. Дивлюсь в його напівпрозорі очі, бачу мозок. Жахливе видовище. Жаклін сідає поруч. Її очі на кілька секунд розфокусовуються, мабуть відповідає на повідомлення.
— Як так вийшло, що ви не приєднані до Мережі? — одразу питаю я.
— Ваші колеги вже намагались мене приєднати. Мій мозок не здатен зафіксувати той сигнал. Ви генетично адаптовані до ваших мереж, я ж — ні.
Жаклін дивиться на мене.
Я ж казала.
— Так, — відповідаю я. — Я тільки-но почав аналізувати їхній звіт.
Справді, Ройман надіслав його дві секунди тому, і я аналізую отриману інформацію. Вони провели з ним примітивну бесіду, запис якої також телепатично вмонтовується мені в пам’ять.
— Ага, бачу, — кажу я після паузи. — Ви казали, що маєте іншу природу. Обіцяли пояснити її, коли прийду я. Ви не відповіли на питання про те, чому ви так дивно виглядаєте.
Це було грубо — повідомляє Жаклін.
— Тепер частково можу пояснити, — Остап, ця потвора, знову усміхається. — Всі ви зв’язали себе великою телепатичною мережею, правильно?
Я не відповідаю. Просто дивлюсь йому в очі. Він і так знає відповідь.
— Ви народжуєтесь у ній, ростете і вмираєте. Ви не бачите нічого, що є за її межами.
— Але немає нічого за її межами! — обурююсь я. — Мережа аналізує всі об’єкти, які може сприйняти людина.
— Ні, вона аналізує і відображає тільки те, що може сприйняти середня людина. Вона урівнює рівень сприйняття всього людства. Наприклад, ваша мережа не здатна повністю відобразити мене, і тому ви бачите моє тіло лише частково, а мої думки — не бачите взагалі.
Я частково розумію його логіку, але звучить не дуже реалістично — це повідомлення я надсилаю в загальний чат нашого відділу Інституту.
Продовжуй розпитувати, йому явно подобається з тобою спілкуватись — відповідає Ройман.
— Але ж ви — матеріальний об’єкт, ви сидите тут, прямо перед моїми очима. Що ж робить вас таким особливим, що Мережа не може вас відобразити!
Остап роззирається навколо. Він піднімає руку й кілька секунд дивиться на свою долоню.
— Можливо я справді тут, Алексе.
Божечки, мене виносить його кріповий голос — надсилає Жаклін.
Весь відділ ставить її повідомленню “лайки”.
— А може я в підвалі старого будинку в Києві. А може я в печері з плем’ям деградованих мутантів. Я бачу багато варіантів подій, і всі вони однаково реальні. Ви ж бачите тільки ту частину, яку можете бачити. Яку вам дозволяє бачити Мережа. Щоб побачити деякі речі, треба відійти від натовпу. Відключитись.
— Ми не можемо відключатись від Мережі, — відказую я. — Так не буває.
Ройман: це якась релігійна маячня? Я не дуже розумію!
Жаклін: схоже на стару спростовану теорію про множинність світів.
Кайл: Теж про це подумав. Згадав, що вчили її у школі. В розділі про помилкові теорії, звісно.
Ройман: Не знаю, що там з тими теоріями, але він у них явно вірить. І ми точно бачимо його не повністю, тож можливо треба буде переглянути цей аспект щодо помилковості.
— Звідки вам знати, Алексе, як буває за межами вашого сприйняття? Ви знаєте тільки те, що сприйняли. Не більше.
Жаклін: Він верзе абсолютну маячню, але мені страх як подобається, як вона звучить.
Ройман: Якби ж нам таки проаналізувати його, якби ж приєднати до Мережі!.
— Звідки ви? — раптом питаю я.
— Зі Стрия. З України, якщо ви про це.
Пошуковий запит: Україна.
Тлумачення: Україна — стара назва Києва. Вийшла з ужитку близько трьох сотень років тому, була поширена у часи, коли кожен район називався областю і був поділений на дрібні селища, що класифікувались залежно від їхнього розміру та цільового призначення.
Архаїчна назва Києва. Звісно. Він місцевий. Стрий? Це якийсь мікрорайон у Львівському.
Я: Жаклін, ти чула про Стрий?
Жаклін: Так, мій район же. Але там би помітили, якби серед них весь цей час жило таке страховисько.
— Ви все ще не розумієте, — зітхає Остап. — Якби тільки приєднатись хоч на мить до вашої мережі, я показав би вам…
Ройман: Ну нарешті він заговорив про це! Наші цілі сходяться, лишилось знайти спосіб вмонтувати його в Мережу!
Я: Думаю, варто пошукати в архівному складі старі телепатичні шоломи. Ну, ті, що використовували в давнину для встановлення зв’язку. Вони діяли лише на кілька метрів, але, думаю, якщо виберемось прямо на Мережеву вежу, то шолом встановить з нею контакт, і наш загадковий друг буде у Мережі.
Жаклін: Тим залізякам по три сотні років! Думаєш, вони ще працюють?
Я: Дорогою полагоджу. Я знаюсь на цих речах.
— І ви згодні приєднатись до Мережі? — питаю я. — Хіба ви щойно не казали, що щоб бачити більше, варто відділитись від “натовпу”?
Остап дивиться на мене, як на наївну дитину:
— Так, Алексе. Але потім треба повернутись до натовпу, якщо хочеш щось йому показати. Чомусь навчити…
Кайл: Він цитує якогось філософа?
Не відповідаю Кайлові, натомість говорю Остапу:
— В такому разі нам треба злітати на одну вежу. Як щодо прогулянки?
— Залюбки.
На виході з лабораторії нас зустрічає Кайл зі старим шоломом в руках. Я хапаю шолом, водночас замовляючи велику групову капсулу. Ми йдемо на дах. Ройман відправляє мені телепатичні документи про те, що я відповідаю за всі можливі надзвичайні ситуації, що можуть статись під час цієї поїздки. Її реєструють як експедицію, мене призначають начальником. Я розписуюсь.
— Кайле, про всяк випадок летиш з нами! Ти ж додумався взяти валізу з деталями та інструментами для шолома? — на ходу повідомляю я.
Остап йде на тій же швидкості, що й ми, але при цьому ступає набагато спокійніше. Його одяг не прозорий, це мене безмежно радує. Цікаво, він уже відчув симпатію до Жаклін? Всі чоловіки рано чи пізно це відчувають.
Ми заходимо в капсулу, злітаємо. Летіти близько години — маю час на ремонт шолома. Дивно, але всі ми летимо мовчки. Я навіть вмикаю рекламу. Шолом добре зберігали, але все одно доводиться міняти майже всі контакти і ретрансляційний модуль. Втім, для мене це дитяча робота.
За сорок хвилин я лагоджу шолом. Ми наближаємось до Вежі, й від цього густина телепатичного поля починає відчуватись навіть на смак. Це приємне відчуття. Єднання. Я — частинка чогось великого. Я — крапля в океані, а океан безмежний і могутній.
— Тут дуже красиво, — говорить Остап, і я бачу, як рухається його язик. — В будь-якому випадку. Ніби це місце створене бути красивим.
Справді гарно. На горизонті яскраво світяться центральні райони, з іншого боку — таке ж яскраве світло від кордону. Східна частина Києва завжди була найтемнішою, але це радше додавало їй краси, ніж робило страшною. Ця темрява додає свободи. Навіть повітря тут чистіше.
Перед нами вже вимальовується височезна Вежа. Вона гігантська навіть на фоні київських хмарочосів. На ній є кілька платформ для посадки капсул, але навіть з найвищої платформи до вершини вежі треба дертись по конструкції з металевих балок.
Коли капсула плавно сідає на платформу, я даю шолом Остапу. Він без слів розуміє, що треба робити. Ми виходимо з капсули.
— Далі доведеться дертись, — пояснюю я. — Ця вежа не розрахована на людей, її завжди лагодять автомати…
Остап усміхається. Він тільки радий розім’яти м’язи. Швидко починає хапатись за балки, почергово переставляючи все вище то руку, то ногу. Я, Кайл та Жаклін намагаємось його наздогнати, але ми не звикли до таких навантажень.
— Тут, на висоті, повітря просто фантастичне! — кричить Остап.
Кайл: Навіщо ми ліземо за ним?
Я: Хочу подивитись, як він приєднається. І в разі неполадок ще раз оглянути шолом. Якщо хочете, можете чекати на нас біля капсули.
Жаклін: Так би одразу. Чекаємо, цьом.
Тепер на вершину деремось тільки ми з Остапом. Я важко дихаю, він далеко попереду. Під нами дихає безмежне місто. Повз нас пролітають сотні тисяч капсул. Над нами небо, яке тепер здається неймовірно близьким.
Так близько до вершини Вежі. Я відчуваю їх усіх. Усіх людей, весь соціум. Я — крапля в океані. Я — частина цілого. Я — гвинтик у системі, яку неможливо осягнути розумом.
— Можливо! — кричить мені Остап.
Він почув мої думки?
Можливо — надсилає він.
Вийшло. Шолом спрацював на короткій відстані, як і мав спрацювати.
Головне в житті — широко розплющити очі і бачити! То гляньте ж на все моїми очима, бо вони бачать більше! — думки Остапа дуже сильні. Вежа розсилає їх по всій планеті.
І тоді я бачу все інакше. Чоловік на вершині Вежі більше не прозорий. Я на Вежі, і водночас я у степу, ховаюсь у травах. Я в автомобілі, хоча щойно навіть не знав такого слова. Я в бліндажі й відчуваю запах пороху. Звідки я знаю цей запах?
Я все ще близько до вершини Вежі.
Ви бачите це Алексе? Ви бачите Всесвіт?! Ви бачите, наскільки дрібною є ваша Мережа на його фоні?!
Я бачу.
Я на Вежі.
Мережа хитається, розпливається, тане. Ця інформація, що нею ділиться Остап, виявилась надважкою для системи. В алгоритмах стаються збої.
Я чую грім. Ні, не грім — це тисячі капсул стикаються в повітрі над Києвом. Мережа більше не керує ними, вони зустрічаються на шаленій швидкості й вибухають. Небо повниться спалахами, і кожен з них ховає у собі смерть.
Я у степу, в бліндажі, на Вежі, за шкільною партою, у трюмі старої каравели.
Остап на вершині Вежі спостерігає за тим, як люди гинуть у небесних зіткненнях. Я відчуваю його думки, його настрій. Він дуже сумний і дуже зворушений, йому дуже шкода загиблих. Але він захоплений красою видовища.
Я бачу степ, але я знаю, що цей степ не у минулому і не в майбутньому. Я б не побачив його на старих фотографіях. Ні, цей степ не знайти, рухаючись вперед чи назад у часі. Натомість якщо зовсім трохи ступити вбік…
Намагаюсь сконцентруватись на реальності, утримати в собі Мережу. Я — частинка цілого. Я — гвинтик у системі. Я — крапля в океані.
Всі вибухи змовкають, я більше не чую чужих думок. О так, я — крапля в океані.
І на нас чекає великий шторм.
Коментарів: 15 RSS
1Сашко03-12-2018 19:37
Вітаю, авторе! Цікаво, але обірвано. Хоча й можна повернути закінчення як завгодно в нових версіях твору, якщо забажати. Щодо дублювання мовою мислення, певно, що в такому телепатичному суспільстві воно просто відмерло би, на мою думку. Щоб балакати треба з дитинства управлятися в мовленні, а навіщо воно в такому світі? Вже на третьому поколінні люди розучилися би балакати й спілкувалися тільки подумки, програючи в голові звуки, які вже б не могли би й вимовити, вважаю. Успіху, авторе!
2Max03-12-2018 21:57
Чудове оповідання! Хоча, це швидше перший ескіз, але тема актуальна. Як на мене, не вистачає візуальних і тактильних деталей. Плюс є проблема з логікою. Але загалом ідею можна розвивати!
3Автор04-12-2018 13:13
Дякую за відгуки! О так, оповідання рубане, але таким воно і задумане. Ось чому нових версій не буде, так само, як і подальшого розвитку теми. З самого початку хотлося зробити історію, де описуватиметься не стільки реальний світ, скільки його сприйняття свідомістю героя. Власне, ідею вичерпано, тож най назавжди лишається таким, яким є ;)
А щодо телепатії й мови – теж обдумував такий варіант. Але то надало би певні зайві ускладнення до сюжету, а ідеєю було оповідання-постріл – різке, не деталізоване і з трохи неприємним присмаком крові на губах. Тому від ускладнень довелось відмовитись
4Лісовик06-12-2018 20:40
Круто. Світ, який змінюється. Герой, що не може залишитися колишнім собою. І в цілому не лишає байдужим читача.
Успіху.
5Крампус07-12-2018 17:11
Здається досить реалістичним отримати такий світ у майбутньому. А от до сюжету є питання. Кажу чесно, я не дуже здогадливий читач. Тому мені лишилось незрозумілим, а що, власне такого поганого було в мережі. Заради чого стільки жертв у тих капсулах? :(
6Віктор Полянко08-12-2018 23:42
Оповідання цікаве (зокрема зображення ідеї про телепатичне суспільство), тільки шкода, що розв'язка вийшла така кривава. Я сподівався, що особливості Остапа збагатять людство, але сталося не так. Хоча, це мені здалося не дуже реалістичним, адже, якщо Київ займає площу майже всієї сучасної України, в ньому має жити не менше мільярда мешканців, і вплив однієї людини не мав би бути таким згубним.
Але то лише думки з приводу. Загалом же оповідання сподобалося.
7Автор09-12-2018 12:24
До питання про кривавість кінцівки: було б дуже мило, якби все змінилось без жертв. Але це суперечить тому, що я хотів показати. Тому що в реальному житті будь-який вихід за рамки, будь-яка революційна зміна тягне за собою неминучі проблеми, жертви.
Ми вийшли за рамки радянського існування, і тепер у нас в країні війна. Це так, для прикладу. Я, звісно, не маю на увазі, що так варто робити — в оповіданні просто дуже гіперболізую неминучі наслідки радикальних змін.
Зрештою, коли хочеш зрушити гори, варто чекати лавини.
А щодо того, що поганого було в Мережі... Це не зовсім точне питання. Погане для кого? Вона обмежувала людей, навіть відокремлювала від реальності частково. Але чи було це справді чимось поганим — питання дуже дискусійне. Більшість людей готові в чомусь обмежувати себе заради власного комфорту. Всі ми так робимо, просто у кожного свій рівень допустимих обмежень. І чоловік зовсім не боровся проти Мережі, він тільки хотів показати людям більше краси. Мережа цього не витримала, от і все.
8Грішник з другої групи09-12-2018 15:12
Чудова інтрига з напівпрозорістю розрішилася притягненням четвертого виміру Прикро Але оповідання все одно заслуговує на схвальні коментарі
9Рибка09-12-2018 22:13
Плюсую щодо крутизни оповідання в плані висунутих ідей (неповнота сприйняття, усереднення), та й стиль сподобався. І пояснення автора в коментарях щодо основного меседжу для мене багато прояснило. Але не нівелювало остаточно відчуття обірвності твору, занадто швидкого й несподівано кривавого фіналу. Тут ніби вже й не про вихід за межі - інша думка назріває: відповідальності за те, що трапилося, замість чогось дивовижного. Мені здається, аналогія з війною, у якій є зовнішній агресор, носій і оборонець застарілих псевдоцінностей, не зовсім правомірна.
Щодо того, що голосове мовлення би себе вичерпало, погоджуюсь, у мене теж виникла ця думка. Узагалі би система комунікаційна сильно змінилася через різні типи мислення.
Окремо мені зайшло, як назва обіграє тему Вавилону і єдиної мови.
Та і загалом сподобалося. Цікава робота.
10Автор10-12-2018 11:29
Дякую!
Ну, з війною - то тільки порівняння, а не алегорія. Можна порівняти з французькою революцією, наприклад
І так, нарешні хтось звернув увагу на назву - я чекав цього більше, ніж Різдва ;)
11Владислав Лєнцев12-12-2018 00:54
Дивне відчуття від цього оповідання. Ніби й написано добре, але все так банально. Реклама уві сні - раз кліше, пробудження як початок дії - два кліше, телепатична мережа... Це не те щоби кліше, але я просто не вірю, що люди, які прожили все життя в такому колективному розумі, будуть настільки сильно нагадувати людей початку 21-го століття. Це ж постсінгулярність, а вони не змінилися від цього. Таке неспівпадіння - якраз кліше.
Україна тут, до речі, майже ні до чого, можна замінити на будь-яку іншу країну. Ну й Остап незрозуміло хто такий, але це сприймається не як загадка, а як непропрацьований персонаж. Ще мене дивує, що люди 24-го століття просто так під'єднали його до мережі, не подумавши про наслідки.
Загалом вийшла скоріше замальовка, про яку чим більше думаєш, тим менше вона здається гарною.
12Бурий13-12-2018 20:06
Мені не сподобалось використання майданівського лозунгу "Я - крапля в океані!" На мою думку, це дискредитує наш визвольний рух. У творі очевидно ж мається на увазі інше. Коли занурився у той світ, то чомусь не сприйнялось таке велетенське мегамісто.
А так загалом оповідання хороше.
13Птиця Сірін13-12-2018 22:06
Мені здається, проблема в тому, що не визначена мета головного герою. На початку оповідання він у стані спокою, проблем і конфліктів немає, він усім задоволений. Дивіться - цікава робота, симпатична дівчина поруч, але він навіть не шукає близьких стосунків із нею. Нарешті - Мережа, частинкою якої він себе відчуває. Ще й загадковий чувак Остап. Тобто немає того, чого йому вкрай бракує, завдяки чому мусить шукати пригод на п'яту точку. Тому фінальний "вибух" виглядає як суцільне авторське свавілля. Фінал - мов приторочений нашвидкоруч.
При цьому автор володіє словом, оповідання читається з захопленням, незважаючи на всі ці зауваження.
Попри заяву автора, що він не повернеться до цього сюжету, однаково хочеться побачити другий варіант, з іншим фіналом і з героєм, що прагне до якоїсь мети.
Удачі на конкурсі!
14AV14-12-2018 10:17
Чудове оповідання, дуже цікаво. І, що головне, я вірю в намальовану дійсність. Сподобалося про різні райони Києва. Колись усе стане Позняками
15Р. В.15-12-2018 15:31
"Усьо буде Київ!" (пропоную у епіграфи ще одне гасло з графіті часів Революції гідності )
Загалом же я щось не дуже поділяю захват попередніх коментаторів цим оповіданням. Якось йому бракує балансу, як на мій смак.
Ну по-1, світ - якийся він наївний. Я нічого не маю проти техномагії та фентезі, але кільки коли вони не маскуються під НФ різними наукоподібними термінами. По-2, темпоримт сюжету - спочатку воно починається, мов така собі прокволита битовуха із еротичними жартиками та соціальними сатирками, але накінець все перетворюється у глобальний блокбастерний Ба-да-бум із філософсько-містичним прогрузом! Словом, у мене стійке відчуття, що початок, середина і кінець оповідання відносяться до 3 різних жанрів)
По-3, постійнй переключення між реальністю, снами, розмовами та телепатичними полілогами для мене не полегшують сприйняття та легкість читання.
Сподобались різні чудернацькі відсилки та ідеї, типу Києва-Вавілона чи прозорої шкіри)
Загалом: надто глибокий філософський задум зустрівся з надто яскравими, але нереалістичними спецефектами - і це зашкодило сприйняттю і того, й іншого. Але автору успіхів у наступних експериментах!