Повернутися на сторінку

Коментарів: 33

  1. 2012-03-15 в 00:08:32 | Зіркохід

    Та-ак, уроки Мантикори не минули марно grin. "Українці:...", Іван Якович, тає-сеє... Здається, тепер і я здогадуюся (не все ж Х.Девідсону тут пророкувати), чий це твір cool smile.

    Але до справи. Оповідання вдалося. Мова гарна, сюжет динамічний, оригінальний. Русизмів мало:

    упіймали-то... Лавруша-то... - упіймали-бо... Лавруша-бо

    кадик - борлак

    з-під лоба - спідлоба

    кисть вивернув - п'ясть

    відлетіла у сторону - вбік

    довелося включати - вмикати

    ти правий - маєш рацію/слушність

    З антуражем гірше, хоча справа, в принципі, поправима. Авторе, навіщо було переносити дію в Галичину? Адже ви описали типову Наддніпрянщину У ВСЬОМУ: глечики на тинах, мужики, бандуристи, шаровари, козаки, навіть імена власні. Я розумію: холера, Нагуєвичі - але ж і в Наддніпрянщині були й пошесті, й упирі.

    Із часом дії також катавасія. Козаки - й епідемія холери в Галичині (1831 рік) - як це пов'язати? Та ніяк, хіба пояснити паралельним світом.

    І з упирями перебор. У тому плані, що галицькі упирі потинали "безконтактним" способом smile. Заявляю відповідально: я хоч і не упир, але тему вивчав глибоко cool smile.

    Словом, твір хороший, але те, що пройшло б у фентезі, не прокарнає у впізнаваному історичному світі. Тому дуже раджу внести корективи - на сюжет-бо вони ніяк не вплинуть, а на достовірність - ще й як!

  2. кадик - борлак

    Думав я і за "борлак", але "кадик" також є, наскільки я розумію, але можу помилятись.

    І з упирями перебор. У тому плані, що галицькі упирі потинали "безконтактним" способом

    Ні. Саме потинали. Почитайте спогади Франко. Саме він описував за словами матері ту епідемію у Нагуєвичах. І взагалі - книга "Украинцы. Народные верования, поверья, демонология" дає відповіді на багато питань. Дуже цікава.

    А імена... Вам Грицько не сподобалося? Інші, наскількі я розумію, використовуються і на Галичині.

    Дякую за відгук, і сперечатися не буду.

  3. Але, якщо замислитись, то перенести дію у село біля мого міста, де два сторіччя тому палили відьом, замінивши Галичину на Волинь, нема нічого складного - поміняти дві назви.

    Дякую.

  4. І з упирями перебор. У тому плані, що галицькі упирі потинали "безконтактним" способом. Заявляю відповідально: я хоч і не упир, але тему вивчав глибоко

    О! Знайшов, Зіркоходе. Звичайно, упирі є різні, й не буду вам розповідати, якщо ви знаєте. Тільки наведу цитату з оповідання Франко:

    "Упыри могут вредить людям и скоту не только по смерти, но и при жизни. Ночью они могут улетать в отдаленные места, конечно, не телом, но душой, и делать там пакости, тело же остается на месте со всеми признаками жизни, и потому упырей называют тоже двоедушниками, т.е. людьми, имеющими две души".

    Але у моєму оповіданні, упирів нема.

    Із часом дії також катавасія. Козаки - й епідемія холери в Галичині (1831 рік) - як це пов'язати?

    У оповіданні одна людина, яку назвали козаком (але чи він є людиною?) незнайомець, який прийшов здаля, і одні спогади, де згадується, як дід тікав на Січ. То й що поганого?

    Січ існувала у різнах виглядах з 1552 до 1828.

  5. Сподобалося. Дуже сподобалося. Міцно, гарно. Ладний сюжет, цікава історія. Дякую авторе, за отримане задоволення. Успіхів.

  6. Як це добре, що ми починаємо все частіше згадувати свою рідну міфологію, а не перекладаємо із книжки й до книжки афродіт та гераклів. Цитування словянських міфів прикрашає тексти, написані про землю, на якій вони були створені.

  7. 2012-03-15 в 14:22:00 | HarleyDavidson

    Знайомий автор не вразив нічим новим. Не екплуатуйте з твору в твір ті ж ідеї. Давайте свіженьке. Саме час рости і новеньке пропонувати.

  8. Дякую всім.

    Знайомий автор не вразив нічим новим. Потім я поговорю з вашим знайомим автором, якщо ми з ним випадково знаємо один одного. Але деякі сумніви знайомство викликає.

    А, між нами, хто ще писав такі ідеї, як у цьому оповіданні? Дуже цікаво. Будь ласка, детальніше - де коли, можливо з цитатами і фаміліями. Якщо дійсно ідея стара - дуже прикро. Про упирів писали, так. Але в мене нема упирів.

  9. 2012-03-15 в 14:54:03 | HarleyDavidson

    Ви добре знаєте, що розкривати авторство нечесно. Тому після конкурсу поговоримо LOL

    Все, мавр пішов далі.

  10. Міцно написано. Але з упирями точно перебор. Я читав про Нагуєвичів, ще в студентські роки.Тому ясно, що на такому матеріалі можна створити у творі армію упирів не меньше, аніж армію орків із ВК. Просто твір на подіях-діалогах,і упирі, упирі. Для такого твору забагато. Може якось меньше називати їх так, чи показувати через щось - дію, наслідок, вчинок.

    Це все ж суб'єктивна думка. А так сподобалося. Особливо початок. До речі, а можна говорити - Лисий череп незнайомця. Якось череп асоціюється із анатомією, це суто сприйняття таке, перепрошую.

  11. 2012-03-15 в 20:16:42 | Зіркохід
    Але у моєму оповіданні, упирів нема.

    Але у Вас ріки крові й купи кісток, і в цьому підозрюються дії упирів. Насправді слово "потинали" в Галичині якраз позначає "безконтактний" спосіб умертвлення упирем. Тобто людина помирає, але слідів на ній нема. Це точно. Тому - ще один привід змінити місце дії на таке, де упирі були нормальні grin.

    Січ існувала у різнах виглядах з 1552 до 1828.

    Краще Січ забрати. Бо в традиційному вигляді вона існувала лише до знищення Катериною ІІ. Ви ж не мали не увазі ту бліду тінь Січі, яка називалася Задунайською й знаходилася на території Османської імперії? А ще краще перенести дію століття десь так у XVII-XVIII, холеру змінити чумою, і все буде ОК, ніхто вже не присікається wink.

    До речі, я вчора забув зазначити, що ті пісні, які співає Ваш бандурист, насправді сліпий співець співати не міг - не його це репертуар. То обрядові тексти, вони радше піходять до колядок чи купальських пісень, просто так їх співати не заведено, тим більше мандрівними кобзарями-бандуристами.

    І ще про "стародавній слОв'янський рукопис" у епіграфі. Незрозумвло. Про який рукопис мова? "Велесова книга"? Чи щось вигадане? Варто конкретизувати. До того ж означення "давньослов'янський рукопис" недоречне: пишуть давньоруський, давньочеський і т. п. Може, варто вказати просто "стародавній"?

  12. Марко, дякую, але в оповіданні нема упирів взагалі. А те, що про них розмовляють - не думаю, що тих істот називали б по-іншому.

    "Лисий череп" - у російській мові точно можна сказати. Думаю, що в українській - також.

  13. ну, я мав на увазі, що упирів багацько не в сенсі, що їх бігають тисячі. Загалом, незважайте на мою думку, я не дуже люблю у літературі всіляких упирів-вампірів, і темне фентезі не дуже сприймаю (це не про ваш твір), а оця мода на вампірів (Сутінки) мене трохи дратує. Ото таке.

  14. Зіркоходе.

    Епіграф не вигаданий мною.

    Це - "Голубиная книга".

    Я тільки переклав на українську.

    Інші тексти, що співає бандурист - то вже моє на основі міфів.

    просто так їх співати не заведено, тим більше мандрівними кобзарями-бандуристами

    Ну - унікум він, що хоче - то й співає. Музики - вони такі.

  15. Марко, мене також дуже дратують Сутінки та інша дурість. У мене в оповіданні - то просто система захисту, що використовує мертві тіла. Але я не бачу нічого поганого у використанні і звичайних міфічних упирів, якщо оповідання базується на народних віруваннях.

    Зіркоходе, я розумію, що потинають безконтактним способом, але уявіть товпу "на емоціях". Привозять роздертого нещасного чоловіка, і тут "експерт" каже - точно упирів робота. Ну, хто сперечатись буде? Їм байдуже хто - упирі, вовкудлаки, відьми - все одно нечість. О! Це вже видимий ворог, не те, що холера.

    Можливо було написати у діалозі, що хтось каже - та ні, хлопці, то не упирі, то інша нечисть, але навіщо? Динаміки тоді не буде.

    Усе, я більше не буду розводити полеміку. Автор сказав те, що написав у оповіданні. Крапка. Дякую.

  16. Окрім сказаного вище - рекомендую супроводжувати діалоги поясненнями, в тч емоційними "- От так-то! - сказав козак Іван і смикнув себе за оселедця."

    допоможе простіше читати діалоги й розбиратись хто що говорить.

    Ідеологічно твір не подобається категорично, проте тут - на колір і смак товариш не всяк. Проте упирі та іже з ними дістали, як і дістало стереотипне зображення України як "козаки-шаблі-селяни".

    Ну й - пошукайте, на минулих Днях Фантастики в Києві була цікава доповідь Григорія Панченка про вампірів та дуже цікава дискусія на цю ж тему із Валентиновим. Закінчилось тим, що останній покинув приміщення.

    Здається те все писали на відео, отже є шанси знайти в неті.

  17. Чернідаре, дякую за відгук але... Мені дуже цікаво, де ж ви у оповіданні знайшли упирів? Цур мене! Може вони пролізли у твір автора за спиною? Може, вкажете, де конкретно є міфічні упирі?

    За пораду супроводжувати діалоги поясненнями щиро дякую, але то вже авторське діло, і єдиного правила не існує.

    О! Ідеологія! Ото вже цікавіше. Будь ласка, що там з ідеологією? Не сподобалися козаки-шаблі-селяни? Козаків у оповіданні не було зовсім. Пан з шаблею? То й що з того? Конкретніше, якщо вже необережно кинули таку фразу. Адже мене в ідеологіі ще не звинувачували, і це я сприймаю, як особисту образу. Тобто ви під оповіданням конкретно "наїхали" на автора, побажали йому вчити "мат.частину", але про оповіданню майже нічого не висказали, крім "дістало" та "ідеологіі".

  18. порада про діалоги - то було єдине об'єктивне, що міг сказати. Звісно воно не догма. Решта - суб'єктивізм, як я вже казав - на колір і смак товариш не всяк. Написам, мабуть, дарма, проте особисто мені важливий будь-який фідбек, може й ще комусь пригодиться як сприймається твір.

    тепер відповідь на претензії.

    Я наїзду не було, вам здалося. Про упирів у творі згадується достатньо, цитувати чи як?

    — Кажуть, хлопчисько один показав. Сам упир, а своїх видав.
    — От якби і нам хто показав.
    Та — зирк один на одного. Хто упир, котрий холеру наводить?

    Я не суть важливо ким вони виявилсиь надалі, асоціації вже почали роботу - викидаючи з глибин підсвідомості купу гламурної попси.

    Козаків може й не було, але той самий асоціативний ряд - "вхопив шаблю - козак". все, як цвяхами забито. Якщо такі асоціація виникають тільки в мене - то їх можна ігнорувати, якщо ж в купи народу - їх варто враховувати, бо читачі будуть розуміти інше, ніж ви захочете сказати.

    ваші особисті образи мені по до дідька лисого, вчити мат частину я вас не відправляв, якщо любите шукати підтексти та читати між рядків - успіхів.

  19. ваші особисті образи мені по до дідька лисого

    Добре, що ми з вами домовилися, і зрозуміли один одного. Але зі словами типу "ідеологія" треба поводитись обережніше. Та й з шаблею у мене був лише шляхтич, а не козак, і у автора вказаних асоціативних рядів не виникало. Було б дивно, якщо у тому селі не згадували упирів, бо трагічні події у сусідньому селі є історичним фактом. Якщо асоціації викликають з підсвідомісті гламурну попсу, то тут треба щось робити, мабуть, з підсвідомістю.

    Дякую за дискусію.

  20. Ну у вас тут під іншим оповіданням і дискусія пішла. Я ні в якому разі не проти критики і ні на кого не ображаюсь. Просто зреагував на слово "ідеологія". Щось воно мені дуже не сподобалося у відгуку, бо несе вже сильно суб'єктивну думку. Так що - ласкаво просимо розривати оповідання вщент і далі. grin

Повернутися на сторінку
Прокоментуйте!

grin LOL cheese smile wink smirk rolleyes confused surprised big surprise tongue laugh tongue rolleye tongue wink raspberry blank stare long face ohh grrr gulp oh oh downer red face sick shut eye hmmm mad angry zipper kiss shock cool smile cool smirk cool grin cool hmm cool mad cool cheese vampire snake excaim question

Коментувати без реєстрації

(войти без комментирования)

Ім’я та сайт використовуються тільки при реєстрації

Якщо ви вже зареєстровані як коментатор або прагнете зареєструватися, укажіть пароль і свій діючий email.

(обов’язково)