Шановні творчі серця!
Літературно-художній часопис «Дніпро», як і належить лідеру літературного процесу держави, пропонує теми для творчих статей у журнал, що, на наш погляд, актуальні для сьогодення, і, звісно, чекає на Ваші самостійно обрані, шокуючі й щільні за поетичним змістом — публіцистичні й літературно-критичні огляди.
Творчих успіхів та наснаги!
Список рекомендованих тем для рубрики «ПОЕЗІЯ»
До натхнень Майстрів Поетичного Слова
До 10 листопада 2010 року:
Нічне життя студентського непосиду (вільна поезія студентського щоніччя, сайтова моментальна експромтність).
Сюжетна колористика старіючих, надоїдливих стосунків
(тривірші — терцини, терцети, тріолети).
Емоції кохання до жінки ІІІ тисячоліття (чоловіча рима).
Місто, у якому я живу (короткоо´дове, парадоксальне, фарсове, ліричне слово).
Арт-чарування виставок-концертів, природної незнаної України
(епіграмні, святкові, багатоепітетні поетичні форми).
Схолодніло... літні люди знову в гріючих в’язницях (висока лірика яскравого образу).
Літературні дотепні пародії (із написаного у 2009—2010 рр.).
До 10 грудня 2010 року:
Захват, свято від спостереженого, побаченого, почутого
(мініатюра — не більше 6 рядочків — із теперішніми барвами та ситуаціями).
Ліричні замальовки про зимовий одяг (двовірші — кніттель, косате, гнома, інші та комічні форми).
Зрада з погляду жінки (не більше 10 рядочків 9-складового вірша, драматургічні — від першої чи третьої особи).
Природооспівуюча зимова лірика (життєрадісна, не більше 8 рядочків).
Догляд за тілом і натхненням, оспіваний Майстром Слова (граціозна лаконічність і смак через слово, СМСні сміючки, поетичні небрутальні жарти).
Спеціалізація поезією: уживання сленгової комп’ютерної лексики (технократичні форми мініатюрного спрямування).
Весела географія: екзотичні жанри екзотичних поезій ненаших країн (пошук й освоєння численних закордонних форм поезій Близького Сходу, колишніх республік СРСР).
До 14 січня 2011 року:
Зустріч нового 2011 року (комічні віршовані оповідки, дотепи, усмішки-мініатюри, смішинки, глуз, сатира, гумор, іронічні помічалки неображаючої дотепної естетики, жарти в тонах лексичного багатства з кмітливими героями).
Зимовий спорт, естетика, поетика рухів, дихаючих пензлів (вільні форми у відтінках і барвах динамічного, м’язового позитиву-настрою).
Лірична еротика (вільна форма негрубої, чаруючої еротики).
Шкільні канікули й батьківська відрада (жартівливі та помічальні катрени з перехресним римуванням (абаб)).
Зимові вечори, багаті на події (символізм сьогоденних вечорів, форми — вільні).
Бабусині й дідусеві непочорнілі барви (поезія в прозі, поезії-неприсвяти, філософія «жити» через побутовість).
Поетика професіоналізмів (метал і пластик, дерево, комп’ютер й ін., форми — вільні).
До 10 лютого 2011 року:
Портрети зимуючих тварин і рослин очима поетичних гострословів та художників (не повторення вже кимось написаного!!! — форми дитячої поезії).
Поетичне відчуття зими: яке воно було, тільки в морозі й снігу (класична лірика з родзинками комізму).
Символіка футуристичного одягу будинків та вулиць (просунута мова, несподівані нові складування й тропова виразність).
Чому і як ми любимо Жінок (епіграми, сонети, альбомна поезія, присвяти).
Весна приходить... чим? (необтяжливі, 7—8-ми складові нариси, чарівність, уважність, відновлення жанру реверді).
Робоче натхнення офісних працівників (офісні поеми, сюжетна, подійна поезія, іронічне ностальджі — гротескні та виразні форми).
Сусіди, весна: чи ремонт — чи дружити )))) (гумор у сучасному вбранні, розробка жанру, якого чекає Країна).
Легкий літературний стьоб.
До 10 березня 2011 року:
У транспорті в нашому... (дотепи-жарти, коломийки, частівки,
такма´ки, смачний гумор — до 16 рядочків недовгого розміру).
Де ж ті місця знайти розлученим, самотнім? Чи тільки в чатах, барах? (жартівливий оптимістичний погляд на можливості знайти собі пару — елегія, іронія, жартівливі за´гадки, повторювачки-перемовки)
Музи підлеглого: початок і кінець робочого дня, тижня, місяця... (несподіваний хід митця й у темі, і у формі...)
Із ролей машин, кабріолетів у весняному, ахному коханні (дотепки, жарти, смішинки, сюжетки — малі форми, реп’яшки).
Поетичний оспів, літературний портрет вашої сучасної професії, хобі, спорту, захоплення (королівська строфа, семирядкова АББААВВ та парадоксальне оспівування).
Прокидається природа українська неописана (рондо, кансон, сюжетність, добра зворушливість).
Приклади жанрів драматургічного лібрето водевілю.
УСІ ОПУБЛІКОВАНІ ТВОРИ — ГОНОРАРНІ!!!
«Не забувайте, будь ласка, надсилати свої тел., и-мейл, поштову адресу, прізвище та, за бажанням, фото! Це надасть можливість із Вами швидше та якісніше спілкуватися!!»
Поезію ви можете надіслати на електронну скриньку:
[email protected], чи на адресу:
ТОВ «Редакція журналу «Дніпро»
Теми для рубрики «ЛІТЕРАТУРНА КРИТИКА»
Грудень (термін: до 10 листопада 2010 року)
Найкращий літературний зимовий антидепресант: проза й поезія проти перших холодів (жанр — огляд; обсяг — до 6 тис. зн./без проб.). Зимова меланхолія – звичне явище. Однак і меланхолія дає письменникам натхнення. Проте журнал «Дніпро» сподівається отримати найбільш оптимістичні й життєствердні твори відомих українських авторів (прозові й поетичні), які доведуть, що зими варто чекати цілий рік.
Дитяча література як засіб інкультурації (жанр — оглядова стаття підліткових книг; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). Чи існує сьогодні українська дитяча література, яка б допомагала дитині не просто соціалізуватися, а сформувати інтелігентну людину, котра шанує свою культуру й уміє достойно відповідати на виклики епохи? Готуючись до новорічних свят, не забудьте про найцінніший подарунок для дитини, яка дорослішає, — журнал “Дніпро”.
Літературний формат: аудіокниги (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 8 тис. зн./без проб.). Уже кілька років, як слово перевтілилось у нову форму — форму цифрового запису. Які перспективи в української аудіокниги та які проблеми доводиться долати?
Січень (термін: до 10 грудня 2010 року)
Місто майбутнього в літературній фантастиці й сучасне місто (жанр — огляд; обсяг — до 6 тис. зн./без проб.). Насправді фантастичне майбутнє вже почалося — ми просто не помічаємо цього. Речі, які люди могли уявити лише в найсміливіших мріях, сьогодні оточують нас на кожному кроці.
Література як індикатор соціального комфорту (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). Перший десяток ІІІ тисячоліття добігає кінця. Чи можемо ми, з огляду на художню літературу, дати оцінку психологічному й естетичному, соціальному й моральному станові суспільства? Сучасний вітчизняний літературний процес краще за будь-які геополітичні орієнтири покаже, яку маємо думку про себе, як себе оцінюємо й куди прямуємо.
75 років із дня народження Василя Симоненка (11 січня 1935 – 13 грудня 1963) та інші визначні особистості (жанр — літературний портрет; обсяг — до 6 тис. зн./без проб.).
Літературний формат: радіоп’єси (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 8 тис. зн./без проб.). Національне радіо – єдине, хто взявся за відродження забутого, але колись такого популярного жанру радіоп’єси. Про те, наскільки доцільно сьогодні намагатися повернути колишню популярність жанру й можливість конкуренції радіоп’єс із аудіокнигами й телебаченням.
Лютий (до 15 січня 2010 року)
Історична проза в Україні (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). Про якого автора ми згадуємо найперше, коли говоримо про вітчизняну історичну прозу? Ім’я кого з авторів виринає з глибин пам’яті вкрай рідко? Чи існують у сучасній українській літературі твори, варті стати класикою жанру, або чого їм для цього не вистачає?
Ліричні будні: про кохання й не тільки (жанр — огляд; обсяг — до 6 тис. зн./без проб.). Який він, ліричний герой сучасної української поезії? Поговоримо про найкращі зразки інтимної лірики сучукрліту.
Про тенденції в українській літературній критиці (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). За висловом Ролана Барта, «критика не наука. Наука вивчає смисли, а критика їх створює». Що створює сьогодні українська критика й до кого вона звернена: до читача чи до автора? Чи достатньо висвітлено літературний процес й охоплено його основні риси? На чому сьогодні зосереджена літературна критика?
Відкритий простір: столиця й провінція, центр і периферія в сучасній літературі (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). Інтелектуальне домінування столиці все більше піддається натиску талановитих і яскравих письменників із околиць українського літературного світу. Послаблення сили тяжіння зовсім не суперечить законам фізики, принаймні в цьому випадку. Результати змагання за вплив провінції на сучасну українську літературу.
Березень (до 10 лютого 2010 року)
Сучасне українське оповідання (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). Українські письменники ніколи не брали участі в змаганні на найкоротше оповідання, але навряд це можна вважати суттєвою втратою. Проте мала проза, яка з’явилася в Україні за останні десятиріччя, не поступається майстерністю світовим зразкам. Чому ж вона лишається «широко відомою у вузьких колах»?
Драматургія чи перформанс: що потрібно сьогодні українському театру? (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 10 тис. зн./без проб.). Найкращі авангардні постановки вітчизняних театрів лишаються поза увагою українського глядача. Поціновувачі високого мистецтва готові купувати квитки на вистави російських і зарубіжних зірок, проте відверто ігнорують українські прем’єри (якщо це не театри зі статусом національних), які за межами України отримують міжнародне визнання. У чому секрет?
Літературний формат: екранізація української літератури (жанр — проблемна стаття; обсяг — до 8 тис. зн./без проб.). Маловідомі сторінки української літератури, утілені в ще менш відомому глядачеві українському кіно. Чому ми дивимося «Гордість і упередження» режисера Джо Райта, але не «Меланхолійний вальс» роботи Бориса Савченка й Василя Портяка?
Пошук життєвих орієнтирів: невідкладна літературна допомога. До яких творів звертатися? (жанр — огляд; обсяг — до 6 тис. зн./без проб.). Весна — нові сили й нові сподівання змушують кожного замислюватися над тим, чи правильний шлях ми обрали в житті, чи на своєму ми місці та що з усім цим робити.
Літературну критику та публіцистику ви можете надіслати на електронну скриньку:
[email protected], чи на адресу:
ТОВ «Редакція журналу «Дніпро»