Троє осіб у хімзахисті стояли перед входом до Олександрівської клінічної лікарні. Їх приховані протигазами обличчя, зосередили погляди на наручних годинниках: «21:36»…
Коли стрілки вказали 21:37, група переглянулася. Лідер кивнув своїм людям та смикнув двері за ручку. По той бік було старе, але чистеньке приміщення. Лампи дзижчали, новенька дешева фарба жирно виблискувала на металі, а з коридора ехом лунали розмови медсестр та пацієнтів.
Командир з нерозумінням глянув на свій годинник, після чого зачинив двері. Потримавши пару секунд, відчинив знову. Те саме…
Хвилина добігає кінця. Нерви починають здавати: «Може, точка входу не правильна, чи з підготовкою схалтурили? Чорт, тільки б не втратити заробіток за сьогодні»!
Третя спроба… Цього разу приміщення мало зовсім інший вигляд. Замість слабкого жовтуватого сяйва ліхтаря тепер сіра темрява в місячному світлі. Всюди повно брухту, стіни облізли, а посеред коридора валяється металева решітка, яка впала разом із шматками даху. В дірці на горі не видно жодних світил. Там лише пуста космічна пітьма.
Лідер показав своїм людям картинку того, що необхідно знайти - два металевих диски, з’єднані наелектризованою павутиною. Впевнившись, що всі зрозуміли й готові продовжувати, він махнув рукою в напрямку дверей.
Юнак і дівчина тихо забігли, не лишаючи навіть звуку кроків. Після перетину дверного проходу їхні мобілки перестали працювати, а одяг і тіла втратили колір, ставши сіро-чорними, як і все навколо. Проникнувши в будівлю, розвідники освітили приміщення фаєрами.
Переконавшись, що навколо нема свідків чи поліції, командир зайшов слідом і зачинив двері. В приміщенні він оглянув єдиний об’єкт, що не втратив кольору – графіті. «700541» яскраво майоріло люмінесцентним жовтим відтінком на вході до першої кімнати.
Рука командира обхопила ручку дверей з номером. Долоню почало поколювати, дихання пришвидшилося. Один рух відмежовував початок небезпечної роботи. Максимально повільно та обережно чоловік опустив ручку, намагаючись уникнути клацання механізмів замку й потихеньку відкрив прохід.
По той бік виднілися чорні й білі плити на підлозі та стінах. Оточення нагадувало поверхню для гри в шахи. Такий контраст заважав чітко бачити об’єм і форму. Виникло відчуття коливання й нудоти, як при морській хворобі. Додатково ситуацію ускладнювали яскраві хмари, що плавали по всій площині «поля». Мандруючи в середині стін і підлоги, вони перетворювали тверду поверхню довкола себе на рідину, яка знову застигала після їх віддалення.
Посеред кімнати стояло якесь створіння з вологого білого крему. Зовні воно нагадувало прямоходячу ящірку, трохи нижчу від людини, однак не мало передніх лап. Десятки чорних цяток, схожих на очі павука, зачаровано переміщалися по його тілу, намагаючись повторювати рухи світил навколо.
Відволікшись на прихід незнайомців, створіння повільно відійшло до труби в одній зі стін і зосередивши більшість натільних цяток на обличчі, стало розглядати чужинців, немов вивчаючи їх на безпечній відстані.
Командир почав аналізувати ситуацію: «Кімната має жовтий номер, отже, в ній не повинно бути небезпечних форм життя. То хто воно в біса таке й що тут робить? Може, гість, як і ми? Якщо так, то, напевне, труби - це аналог дверей у їхньому вимірі. Хоча, можливо, це і не чужинець, а щось новеньке в цьому світі… Що б то не було, воно саме тримає дистанцію. Отже, є можливість пройти без зайвих проблем. Звісно, якщо вдасться уникнути випадкових провокацій».
Командир наказав продовжувати шлях. Дистанція між хмарками в підлозі була невеликою. Простору вистачало лише для проходу однієї людини за раз. Першим пішов чахлий юнак, доки інші спостерігали. Хлопець боявся нападу істоти, однак небезпека провалитися, наступивши на простір біля хмари, змусила зосередити всю увагу саме на ногах. Безпечно дійшовши до дверей на іншому боці, він поглянув, що істота й досі стоїть збоку й просто спостерігає. Команда трохи заспокоїлася.
Командир, як найдосвідченіший учасник походу, мусив замикати ланцюг, щоб уникнути випадків параної у підопічних та весь час тримати їх у полі зору, тому наступною вирушила дівчина. Їй було складно не поглядати час від часу в бік істоти. Присутність чужинця, з одного боку, викликала страх, а з іншого - цікавість до чогось явно розумного й досить відмінного від людей. На середині шляху дівчина не помітила, як сяйво позаду почало рухатися швидше. Ноги втратили землю під собою. Вона опинилася по груди під підлогою - в нестабільній речовині невідомої природи. Ноги задубіли й перестали рухатися. Рідина навколо вмить стала в’язкою, як болото. Вибратися самотужки було неможливо.
Обидва напарники хотіли побігти й допомогти, але згустки, як на зло, не давали проходу. Створіння помітило це й зрозуміла: відбувається щось неправильне. Воно почало йти до дівчини, однаково легко ступаючи по поверхні як твердої, так і рідкої підлоги. Наблизившись, швиденько оглянуло людину в біді, неначе розмірковуючи, після чого розвернулося й простягнуло їй свого хвоста. Не маючи іншого виходу, та вхопилася. Гума на рукавиці хімзахисту почала булькати й диміти. Істота стрімким рухом перетягнула потерпілу до напарника.
Опинившись у безпеці, врятована одразу ж зняла рукавичку й кинула на землю. Гума скручувалася від хімічних реакцій, як гілка від вогню. На руці дівчина відчувала неприємну м’якість, але видимих слідів ушкоджень не було. Напарник дістав якусь прозору рідину в пляшці й промив зону ураження, на всяк випадок.
Створіння подивилося на свого хвоста й скинуло його, моментально відростивши новий, але трохи зменшившись у розмірах. Після цього збентежено відійшло назад і сховалося до труби.
Реакції на рукавиці закінчилися і вона перетворилася на прозору кульку з яскраво-блакитним сяйвом усередині. Це був новий артефакт і, судячи зі способу отримання, він рідкісний, якщо не єдиний у своєму роді.
Поливши кульку розчином, дівчина перевірила її на хімічну стабільність й відсутність реакцій з гумою. Все було в нормі, тому новенький трофей попрямував до кишені.
Доки підопічні возилися з артефактом, досвідчений командир швидко подолав перешкоди й переконавшись, що все добре, наказав рухатися далі. Перша кімната була позаду.
Пройшовши крізь двері, вони опинилися в хабі, який об’єднує переходи в інші кімнати. Тісне приміщення 5 на 5 метрів, 5 стін з дверима у кожній. На них були такі саме графіті, як і минулого разу. «900595» було намальовано жовтим кольором на перших. «300678» червоним кольором на других. Зелений нуль на третіх, а четверті не мали жодного номера. Замість нього там був намальований щур. Такі мітки із символом своєї команди лишають аси-першопрохідці, перед входом у незвіданий шлях.
«Тунельні криси» занесені до списку зниклих команд, а тому за інформацію про їх долю можна отримати певну надбавку. Однак у таких випадках всіх цікавить інше... Якщо вони не повернулися із завдання, то десь лежать їхні трупи і не факт, що з пустим контейнером для артефактів.
Привідкривши двері зі щуром, командир обережно заглянув до середини. Його одразу шокувала наявність звуків та кольорів у кімнаті, але далі було гірше….
Слух почав проймати жахливий хруст. Вся підлога була залита кров’ю, яка витікала з купи відірваних кінцівок та розбитих приладів. Посеред калюжі було щось схоже на величезний диван, зубаста паща якого займала половину тіла. Монстр пережовував кістки, огорнуті в м’ясо та міський камуфляж.
«Хабуда бабада»! – замямлило воно, помітивши відкриті двері й перетворилося на звичайнісінькі меблі, що стояли непорушно.
Командир почав повільно закривати вхід. Істота це помітила: «Даба! Даба табана»!
Стільці, столики, шкатулки й навіть виделки почали оживати, після чого загрозливо попрямували до чужинців.
Побачивши таке, командир швидко захлопнув двері й поглянув на команду.
Дівчина кивком голови запитала про ситуацію в кімнаті. Відповіддю став лише напис на дверях, який лідер зробив червоною фарбою: «200709».
Всі розчарувалися через облом з халявою. Команда вже була виснажена незапланованими проблемами у першій кімнаті й ледь не втратила бійця, але отримала лише одну сумнівну здобич. Нові артефакти - це завжди кіт у мішку. Може, скарб, а може, мотлох. Від невдач хотілося опустити руки й вийти у свій світ через двері із зеленим нулем… Але ні. Треба знайти основну ціль, або щось дорожче, інакше втратиш замовників.
Трійця з кислими обличчями відкрила двері «900595». Цього разу - удача на їх боці. В центрі кімнати був металевий стовп з дірками. До нього під’єднані цілих п’ять копій дисків з електричною павутиною. Команда швидко взялася омивати їх розчином і ховати у свинцевий контейнер з льодом. Сповнені радощів, вони вже хотіли танцювати від розміру винагороди й авторитету за знайдене, та не поспішали відволікатися. Хоча нещастя й окупилося сповна, а удача тепер на їх стороні, ніхто не хоче провести жодної зайвої хвилини в цьому небезпечному та непередбачуваному місці. Знайшли, що треба - і додому, доки жадібність фраєра не згубила.
Швиденько все зібравши, вони спробували повернутися через двері хабу, з якого прийшли. Коли двері відкрили, за ними була лише чорна космічна порожнеча.
Як це? Ми ж звідси зайшли! – шоковано аналізував ситуацію лідер, - Дідько! Напевне, в цьому і фокус кімнати. Треба спробувати вийти через наступний хаб…
Знову, пересікши кімнату, команда відчинила двері й зраділа. За ними був нормальний простір. Зайшовши, всі оторопіли… Там не виявилося дверей із зеленим колом. Навіть жовтих чисел не було. Лише червоні теги: 300557, 201113, 200667, 010013…
Нам кінець, - промайнуло в голові кожного, - так ми і забралися з усім цим добром звідси.
Всі були просто шоковані й не вірили в побачене, адже така невдача траплялася так рідко, що вважалася або страшилкою для новачків, або прокляттям.
Взявши себе в руки, Командир ще раз обійшов номери поглядом і зрозумів, що один із них йому відомий – 010013. Чоловік підійшов та відкрив його, щоб зазирнути. Команда з нерозумінням подумала: «Ми реально попхаємося через кімнату, яка, згідно з числами – 010…, найнебезпечніша серед цих червоних»?
Командир заглянув до середини. Все точно, як у пам’яті. Він згадав старшого брата, який і навчив його ремеслу спейсера. Брат був одним з найкращих, займав 14 місце в топ 20 асів Києва. Він замахнувся на цю кімнату, доки молодший спостерігав, стоячи за відкритими дверима хабу.
Коротенька розминка й нестримна енергія в очах старшого перейшла в швидкі й точні рухи всього тіла. Він довго біг крізь щільні проміжки в рядах теракотових статуй, що намагалися затримати його одяг своєю шершавою поверхнею. Простору ставало все менше, та екватор відстані до цілі був уже позаду. Легендарний артефакт «ваза» вже майже у нього…
Біг припинився. Старший зрозумів, що застряг і не може поворухнутися. Він щосили намагався вирватись, але пізно. Статуям вистачило часу, щоб прокинутися - і він в їхніх руках. Усмішка на обличчі стала сумною.
Молодший спостерігав, як кам’яні люди заживо виривають кінцівки братові. Навіть тоді ні ас, ні його учень не вимовили й звуку. Вони так і не порушили правила, лишаючись спейсерами до кінця. Ці завмерлі ряди знищили тіло старшого, але не зламали його духу, який передався молодшому.
Командир зачинив «010013». Брате, - подумки звернувся він до родича. - я обіцяв, що закінчу твою справу і якась дурнувата «300557» цього не змінить. Рано чи пізно мені треба стати асом і якщо момент настав, то я пройду свою першу червону кімнату зараз! Навіть з вантажем у вигляді цих новачків.
Командир вказав своїм на кімнату «300557». Вони очікували такого вибору й зітхнули з полегшенням, що не доведеться пхатися кімнатами з більш небезпечними номерами, а особливо тією, яка починається з «010…». «300…» також була надто небезпечною для них, але впевненість в очах лідера заспокоювала.
Двері відчинилися. Команда організовано та беззвучно забігла до середини.
Попереду велика зала зі столом на сотню осіб. З боків десятки виходів, за якими лише темний туман. Юнак хотів піти першим, як завжди, але лідер зупинив його своєю рукою й натякнув йти слідом.
Командир вже чув про «300557» й знав, що вона складається з двох приміщень: зала зі столом та поворот до кімнати з дверима в задній стіні каміна. Туди веде лише прохід без туману, який завжди на протилежному боці від входу. Всі інші шляхи людям закриті, бо проходження крізь туман для них смертельне. Тим паче, що в будь-який момент з них може вийти місцевий. Треба триматися тих проходів якнайдалі й пройти строго по центру. Подолавши мандраж, командир піднявся на стіл й пішов по ньому. Решта - за ним.
Безпечно діставшись іншого боку, команда вже трохи розслабилася. Все йшло як по маслу і лишилось минути меншу кімнату. Командир зліз зі столу і вже намилився полізти в коридор, але чуйка спрацювала вчасно. Обережно подивившись в прохід, побачив як з-за рогу вийшов місцевий. Він ходив по стелі, тримаючись за неї гострими листами металу, які були його пазурами. Згорблене тіло мавпи здавалось кволим, однак обличчя, як у собак-гончаків не давало можливості сумніватися у хижості істоти з ротом, наповненим кривими та гострими зубами.
Командир завмер, адже знав, що ці гади полюють лише на рухомі цілі. Решта команди не побачила нічого, однак помітивши дивну поведінку лідера, продовжила її копіювати. Хижак наближався по коридору, доки не підійшов так близько, що його дихання летіло прямо в обличчя командиру. Сам чоловік не дихав і навіть не ворушив очима. Лише заціпеніло дивився в одну точку, адже знав, що тікати марно. Єдиний шанс - стояти й не ворушити жодним м'язом тіла, рух якого був би помітним крізь одяг.
Повітря не вистачало. Місцевий хижак неспішно примружувався, вдивляючись вперед. Нервові позиви до заковтування повітря вже підійшли до грудей. Будь-якої миті командир міг почати захлинатись і жадібно ковтати кисень, однак душив це у собі. З усієї сили він напружував пальці ніг аж до судом, лише б відволіктися від усього, що заважає не рухатися тими частинами тіла, коливання яких могла побачити істота. В очах темніло…
Раптом хижак пішов до найближчих дверей з туманом. Відлік почався на секунди. Тільки б не впасти і не поворухнутись, доки воно не зникне. Решта команди потрапила в поле зору, однак ніхто не ворухнувся. Їм і не хотілося привертати увагу, коли вони побачили те монстридло. Місцевий швиденько пройшов крізь туман і зник.
Намагаючись не шуміти навіть у такій ситуації, командир все ще стримувався і дихав повільно й глибоко, хай як би йому не хотілося голосно дихати на всі груди.
Прохід був вільним. Команда продовжила свій шлях. Зайшовши до другої кімнати, вони помітили камін, а за ним двері у стіні. З боків також були двері, але зачинені сірим туманом. Командир наказав підопічним знову йти попереду. Вихід вже близько й він хотів впевнитись, що всі нормально виберуться звідси.
На середині шляху тінь стрибнула зі стелі в центр команди й намертво вгризлася дівчині у ключицю. Падло виявилося розумним. Запідозривши чиюсь присутність, воно просто зайшло в кімнату іншим шляхом і зачаїлося, доки не побачить рухи. Міцно схопившись зубами за кістки здобичі, хижак почав кігтями рук і ніг роздирати резиновий костюм хімзахисту разом з м’ясом на кістках.
Розуміючи свій кінець, підопічна з останніх сил вільною рукою кинула свою кульку-артефакт командирові. Гроші для лікування сестрички були їй важливішими за життя, тому вона не могла дати жодному їх артефакту пропасти разом з трупом. Щоб лишити колегам більше шансів на втечу, вона порушила тишу і на все горло закричала від болю: «А-а-а-а-а»!
Простір викривився. Стінами пішли тріщини, частина даху впала, пробивши величезну діру в підлозі. Предмети навколо м’ялися й ставали пилюкою, хижакові відірвало ліву руку й щелепу. По всьому тілу монстра з’явилися хаотичні порізи.
Добивши першу здобич, тварюка була поранена, але не полишала спроб навіть однією рукою і без щелепи вполювати командира, якому відрізала шлях до виходу.
Ліву рукавицю розірвало криком, тому саме голою рукою лівша схопив подарунок підопічної. Він відчув, як стиснутий в кулак артефакт неначе проколює його долоню й вводить щось крізь тисячі маленьких голочок, однак часу розбиратися не було. Всі думки зосередилися на тому, щоб обійти цю хитру й спритну тварюку.
Серцебиття пришвидшилось, тіло стало легшим та відчуло приплив сил. У голові не лишилося жодних страхів чи сумнівів. Хижак стрибнув, простягаючи вперед свої пазурі. Рука тягнулася до ворога, як спис, готовий пробити його наскрізь. Командир швидким і точним рухом міцно схопив нападника за кисть й перенаправив енергію стрибка, кинувши гадину до ями.
Безпомічно барахтаючись, нещодавня загроза зникла у пітьмі діри в підлозі. Тепер саме ця прірва була на шляху чоловіка до виходу. Юнак із-за дверей хабу жестом підтвердив, що в середині є зелений нуль.
Перестрибнути три метри, будучи з десяти кілограмовим контейнером і в костюмі хімзахисту… Навіть за таких умов чоловік не відчув і тіні страху. Відійшовши якомога далі, він узяв розгін та без проблем подолав перешкоду.
Юнак очманів від побаченого. Командир заховав артефакт до кишені й за хвилину його накрило панікою від розуміння, що він зробив та якими високими були шанси загинути.
Залишки команди поспішили вибратися в нормальний світ.
Вийшовши надвір, вони побачили тісні бетонні джунглі, за якими не видно неба. Лише 170-поверхові будинки, що як гриби повиростали ледь не один на одному.
- Ну, от, Микито! Ми все таки вернулися додому, - вперше за весь похід заговорив командир.
- Як ти схопив те чортисько? Воно ж рухалося швидше ягуара! А потім такий стрибок… Я звісно чув, що ти колишній спецназівець, але, щоб ТАК рухатись, треба бути сином якогось виродка з цирку і чемпіонки олімпійських ігор.
Командир ще раз дістав кульку-артефакт з кишені, але цього разу захищеною правою рукою.
- Мені здається, це пов’язано з нашим новим другом. Коли я його стиснув, то відчув якусь реакцію з тілом.
- Круто… Вже думав над назвою?
- Не знаю, можливо «Літунець»? З ним рухаєшся, немов літаєш.
- Звучить непогано, ще й по нашому. Вже задовбали ці англіканізми… «Спейсер»… Аж коробить, коли це чую. Ні, щоб якимись «потойбічниками» нас назвати, «простірниками» або «замежниками», так ні. Ми, блін: «спейсери».
Усміхнено слухаючи скарги юнака, командир неочікувано відчув біль у печінці. Чоловік скорчився в позу ембріона.
- Все добре, Аскольде? – поцікавився Микита.
- Більш-менш. Напевне ця штука має побічний ефект.
Аскольда знудило, однак після цього стало легше.
- Допомогти чимось?
- Ага, виклич вже нарешті таксі. Воно не так швидко спускається до нульового рівня.
Микита перевірив свого телефона. Прилад знову працював. Одна кнопка, пару секунд і таксі вже отримало їх замовлення та геолокацію.
- Трясця, Мію шкода! Та тварюка могла накинутися на кожного з нас. Ми могли не йти далі, а вийти раніше… - Почав накручувати себе юнак.
- Слухай, так, її шкода, але не вона перша й не вона остання. Саме за такий ризик нам і платять тони грошей. Вона прийшла, щоб заробити на лікування сестрі, а наша сьогоднішня здобич ще й на університет їй лишиться. Завдяки нам, Мія загинула не дарма, тож не вганяй себе в депресію. Вона свідомо поміняла своє життя на життя малої.
Згори почулися звуки польоту гвинтокрила. Він приземлився неподалік і спейсери сіли в це таксі…
***
Прилетівши до необхідного місця, Аскольд і Микита зайшли у нічим не примітний захаращений під’їзд старезної будівлі, що «валялася» у тіні сучасних гігантів. На третьому поверсі була квартира, в якій їх чекав хворобливого вигляду науковець та якийсь товстосум у малиновому піджаку.
Зайшовши, командир поклав контейнер на стіл. Чахлик в науковому халаті підійшов та направив якийсь прилад на доставлений об’єкт. Тихенький, трохи поскрипуючий звук став істеричним писком.
- Є ціль, навіть п’ять! - відзвітував очкарик, - Ви не забули їх обробити, щоб за ними ніхто не проліз?
- Ти ж знаєш, я не перший рік у цій справі, - відповів командир.
- Помилки роблять усі. Ваша кількість яскраве тому підтвердження.
Аскольд на одну мить захотів розбити носа вченому, однак згадав, що він розмовляє так не зі злості. Причиною його нігілізму є розчарування в науці після появи розломів.
Та й не професійно своєму роботодавцеві пику бити. Мію цим не повернеш і гордість не цікавила б її. Лише гроші, а бійка цю річ якраз і поставить під сумнів.
Вчений підійшов до товстосума, взяв його кейс і поклав на стіл. Командир почав повільно перераховувати гроші, доки всі спокійно чекали.
- 150 тисяч євро, - Аскольд передав пачку Микиті, - перераховуй свої.
- Ага, давай, - промовив юнак, облизнувши пальця.
Підрахунок тривав ще пару хвилин.
- 150-тобі, 200-мені й Мії-150 + похоронна компенсація - 40. Все зійшлося.
- Добре, - вчений передав контейнер покупцеві.
- Приємно мати справу з професіоналами, - вимовив тип у малиновому піджаку і вийшов, прихопивши свій товар.
- Микито, у тебе ще є питання? – уточнив Аскольд.
- Ні, шеф, - відповів підопічний.
- Тоді ти вільний. Я ще переговорю з паном Сидором.
- Ок, скинеш мені інфу в Ukwrite, - сказав юнак, надягаючи величезні навушники та попрямувавши до виходу.
Коли двері зачинилися, в коридорі почувся крик: «Є-є-є-єху! Я тепер ас, сучки і я живий»!
Командир усміхнувся.
- А він, між іншим, має рацію, - зазначив вчений, - ви тепер аси і замовлення ростуть в ціні.
- Так, Сидоре, я в курсі. До речі, про асів - відповів командир вченому, - ми знайшли команду Зарицького.
- І як?
- У кімнаті були кольори і меблі почали оживати.
- Меблі? Вона ж пуста була і без номера…
- Тепер там кровожерливі меблі. Ми дали їй номер «200709».
- Дідько, напевне від експерименту просочилися образи з аналогу в нашій реальності. Отже кімнати досі з'єднані не лише з точками входу, а й зі своїми оригіналами. Цікаво… - вчений на пару секунд задумався, а потім змінив тему, - Добре, тобі тепер третього бракує на вилазки. Я підготую список кандадитур вашого рівня. Глянь їх сьогодні перед сном і вибери когось. Наступний ваш контракт 29-го січня. Точка входу – Завод «Арсенал», двері біля обстріляної стіни навпроти колишнього метро «Арсенальна», три години ночі рівно. Запам’ятав?
- Запам’ятав.
- Добре, іди відпочивай…
Епілог
За старою традицією, наступного дня командир попрямував у бар «За межею світу», щоб трохи розслабитись і бути в курсі нових історій та відкриттів колег. Спустившись в підвальне приміщення, про яке знали лише командири загонів та аси, він побачив багато груп спейсерів, що бухали разом.
Йдучи крізь натовп, новоприбулий чув обривки розмов навколо: «Та я вам кажу! В Китаї вже років 30 ця фігня, вони просто не кажуть нікому, щоб обличчя не втратити… Пам’ятаєте, я казав про того малого з 300638? Він до мене в снах тепер приходить. Я вже навіть голову перед сном дезактивувальною рідиною мию. Може викупити ті зірки й повернути?… Земля вам пухом: Марічка, Семен, Владислав, Юрась, Іванка, Мія…»
Діставшись барної стійки, командир побачив уже не дуже тверезого профессора Сидора, який вперше вирішив навідатися до цього закладу. Питання, з ким сьогодні теревенити, одразу вирішилося саме собою. Хто, як не організатор всього спейсерства може щось цікавеньке повідати? А питань назбиралося багато…
- Бармен, 400 грам водки, два бокали пива! – Зробив замовлення новоприбулий клієнт, збираючись розв’язати язика науковцеві. Коли замовлення принесли, Аскольд посунув бокал сусідові, - Пригощайся! Одному бухати не можна, та й не за цим сюди ходять, пане роботодавцю.
- Дякую, - байдуже відповів науковець перед тим, як зробити перший ковток. Його пустий погляд був спрямований на стіну з випивкою, але очкарик не розглядав її. Вся увага зосередилась на власних думках.
- Ділися вже. Дві голови краще, ніж одна. Може, разом і розгребемо все.
- Нема чого розгрібати. Все зрозуміло.
- От і добре, - помітивши пасивність співрозмовника, спейсер вирішив не втрачати ініціативу, а йти в наступ, - Тоді мені допоможи дещо зрозуміти. Ти більш компетентний ніж я, зв’язки з центром дослідження маєш, поясни простому смертному, звідки вся ця хрінь з кімнатами почалася.
- Навіщо тобі це? – здивовано запитав Сидор, відволікшись від думок та втомлено повернувши голову до співрозмовника.
- Як розумітиму її природу, то буде легше передбачити логіку й діяти за ситуацією.
- Нема там логіки, принаймні такої, як в нашому світі. Там усе за іншими законами й не завжди вони сформовані. Не думаю що розповім щось корисне, але як хочеш, то добре, - допивши пиво, науковець підсунув поближче склянку з 200-ма грамами горілки й почав розповідь. - У всіх будівлях є сталий радіаційний фон. Причиною тому є будівельні матеріали, які випромінюють радій-226, торій-232, калій-40 та трохи цезію-137. Можливо, є ще щось, але на цьому етапі ми в курсі лише цих речей.
- Ну, але ж це в усіх будівлях таке й наче більшість нормальними лишаються. Я чув, що банан теж має свою радіоактивність і нічого…
- Матерія світу й природа – це складні системи з безліччю зв’язків. Багато з цих взаємодій не відомі й досі, бо за звичайних умов не проявляються. Навіть слідів майже не лишають, однак при зміні деяких значень може виникати ефект доміно, в якому дрібниця призводить до ряду неочікуваних результатів та істотних змін.
- Я розумію, що ти науковець, але давай води поменше. Ти не докторську мені тут захищаєш.
Сидор незадоволено видихнув носом, але продовжив ближче до суті.
- За звичайних умов радон спокійно вивітрюється з приміщень, але в ході забудов 2037-2041 років, кількість викидів цього хімічного елементу в Києві стала безпрецедентною. Окрім того, всі ці новенькі 170-поверхівки повністю заблокували потрапляння свіжого повітря до низеньких історичних будівель на нульовому рівні. Як наслідок – вони законсервувалися в цьому лайні. Спершу ми не звертали уваги, бо єдиним видимим наслідком був рак легенів у деяких жителів. Та й то, таке траплялося після років 40 життя в цих будівлях. Здавалося, наче все в нормі, однак загроза приховувалася не в мутації людей, а в самій реальності в окремо взятих приміщеннях. Про них ніхто не думав, а вони існують сотнями років й увесь цей час піддаються впливу радону, який повільно спричинює активацію законів, що не діють за звичайних умов. Результатом стали зміни у навколишній матерії та розриви, крізь які можна вийти до іншого нововідкритого світу. Світу, де фізико-хімічні закони не стабільні, а на додаток до цього ще й «каша» впливів з інших світів…
Командир слухав та розмірковував, намагаючись з’єднати почуте з власною картиною світу.
- Почекай, то ти стверджуєш, що все через регулярне опромінення приміщень від буд матеріалів та відсутність провітрювань на нижніх рівнях мегаполісів? Хіба з цього не випливає, що в міру розростання міст, дедалі менше зон матимуть можливість позбуватися радону і входи починатимуть з’являтися частіше? А потім, можливо, й взагалі світи почнуть зливатись воєдино?
Погляд вченого знову став пустим. На емоціях він узяв заготовлену склянку горілки й випивши її залпом заснув на барній стійці.
- Агов, очкарику! - марно намагався розбудити співрозмовника Аскольд, - от же ж свиня депресивна! Я ще маю запитання. Наступного разу все мені розповіси, блін!
Коментарів: 48 RSS
1Автор30-11-2020 09:51
Привіт! Запрошую всіх лишити коментар, або зробити детальний розбір твору. Буду радий почути будь-які ваші враження. Знаю, оповідання не з найменших на конкурсі, але старався зробити цікавою кожну його частинку, не забуваючи про цілісність історії.
2Нікетамід30-11-2020 11:28
О! Нарешті відрада для моєї зраненої душі - подорожі в часі. Авторе, ви потішили мене улюбленою смачною стравою Дякую щиро.
Дуже вправна образність. Кожну сцену я не лише побачила, але і відчула. Ніби я там своїми ногами стояла, біля спейсерів.
Маленький недолік. Забагато деталізації для короткої форми.
Ось погляньте, я вибираю лише по 1 реченню з кожного абзацу, але сюжет від цього не страждає:
"Двері відчинилися.
Командир вже чув про «300557» й знав, що вона складається з двох приміщень: зала зі столом та поворот до кімнати з дверима в задній стіні каміна.
Безпечно діставшись іншого боку, команда вже трохи розслабилася.
Командир завмер, адже знав, що ці гади полюють лише на рухомі цілі.
Повітря не вистачало.
Раптом хижак пішов до найближчих дверей з туманом."
Так можна прочитати весь твір і повністю зрозуміти, що відбулося в сюжеті. Тому не жалійте і відрізайте зайве.
Написано вправно.
3Автор30-11-2020 12:23
Чесно кажучи, то не подорожі в часі. То подорож паралельним світом і надихався я зоною братів Стругацьких. Навіть одне пасхальне яйце у творі лишив. Хто читав "Пікнік на узбіччі", той одразу помітить. Дуже дякую за відгук)))
4Мільйона30-11-2020 13:58
Світ. Авторе, написано на високому літературному рівні! Всі рухи, поведінка та інші деталі - чіткі та наповнені динамікою. Продумано. Прописано.
Персонажі. Дуже сподобався мені Командир. Класичний головний герой. Сильний, правильний та з власною трагедією минулого. Підопічна - це взагалі для мене еталон жіночого персонажа (заради свого напарника навіть здохне з щасливою посмішкою на обличчі)! Авторе, мені навіть стало трохи заздрісно.
Сюжет. Екшен епізодів і крутих викрутасів тут неміряно! А ще дуже сподобалась відсилка на реальне радіаційне забруднення будівель в Києві після Чорнобиля ("Причиною тому є будівельні матеріали, які випромінюють радій-226, торій-232, калій-40 та трохи цезію-137"). В 1988 році навіть заново штукатурили будівлі на Хрещатику, тому що радіонукліти сильно просочилися в стіни. Їх не вдавалося змити спеціальними розчинниками. Ось так. Тому якщо хтось працюєте в Києві в старому будинку і у вас постійно болить голова - не дивуйтеся, а краще проконсультуйтеся з лікарем про доцільність вживання йоду.
Загалом з перших речень відчувається, що ви маєте інтенсивний талант в цьому жанрі. Сподобалося. Дуже
5Автор30-11-2020 14:28
Вау, який комент)))) Дуже приємно. Тепер знаю, що писалось не дарма.
Мію сильним жіночим персонажем не задумував, але якщо вона здається такою "незамиленому оку" то це круто. Самому ж мені здавалось, що надто часто вона вляпується в щось (у порівнянні з Микитою та Аскольдом), але з нею сюжет вийшов сильнішим.
І що до радіації, то це не те, щоб відсилка на чорнобиль. Це реально існуюча небезпека. Радон це радіоактивний газ, що виділяється фактично всюди, але найбільше накопичується саме в погано провітрюваних приміщеннях. Детальніше можна почитати на сайті Всесвітньої організації охорони здоров'я:
https://www.who.int/ru/news-room/fact-sheets/detail/radon-and-health
Дізнавшись про це я подумав: "Особливість американо-японського майбутнього в кіберпанку - це корпорації та людяність андроїдів. А що як в українсько-китайському випадку це питання радіації та щільної, неконтрольованої забудови багатоповерхівок"? Так і зародився цей світ...
6Нікетамід30-11-2020 15:19
Все можливо. Не виключено, що ваші роботи стануть візитною карткою нашої держави в галузі фантастики. Однак, для цього потрібно перекладати на англійську.
Ви потенційно здатні створити власний напрям.
Рекомендую вам свіженький Міжнародний конкурс (англійською) в жанрі фантастики The Roswell Award international short science fiction story competition https://intercompetition.com/writing/ad/the-roswell-award-international-short-science-fiction-story-competition,1744
Дедлайн - 15 грудня 2020 року (ще 2 тижні, від 500 до 1500 слів, жирна фінансова винагорода для переможців:
Prizes
1st place: $500
2nd place: $250
3rd place: $100)
Якщо є можливіть написати або перекласти якусь свою роботу англійською - рекомендую спробувати. Чомусь мені здається, що ви навіть можете зайняти призове місце.
Успіхів!
7Нікетамід30-11-2020 15:20
А участь там теж безкоштовна.
8Автор30-11-2020 15:37
Нікетамід, ого, ну ви мене й переоцінюєте))) Подивисвя б збоку, то подумав би, що ви мій бот, або тролите)))
"Не виключено, що ваші роботи стануть візитною карткою нашої держави в галузі фантастики." -Ну, все. Здається відчуваю симптоми зіркової хвороби... Апчхі! Ой, корона сповзла на бік
А за інфу про конкурс, то спасибі. Неодмінно гляну;)
9Mesnick30-11-2020 17:52
Вітаю. Що ж, спершу похвалю: Ви великий вигадник і у фантастиці явно як риба у воді. Але, щодо згаданого вище в коментарях: "високого літературного рівня"... Ох, ну вже в першому абзаці:
"Їх приховані протигазами обличчя, зосередили погляди на наручних годинниках: «21:36»…" Обличчя зосередили, серйозно? І, мабуть все ж "їхні". Також багато жаргонізмів, які: а) У авторській мові; б) Ну, явно до 2040-их не доживуть, бо "намилитися" вже застаріло. Сленг змінюються дуже швидко, тому або ігноруйте, або вигадуйте власний.
Ідея з тим, що треба мовчати гарна, але на жаль тягне за собою безліч пояснень. Флешбек здався надто пафосним і взагалі герої, як на мене діляться на не розкритих, і картонних. Хоча, знову ж таки, тут накладають свій відбиток мої індивідуальні вподобання.
Так у ідеї є потенціал, так світ цікавий і, якщо не оригінальний, то бодай не затасканий, але в нинішньому вигляді це для мене опис проходження комп'ютерної гри з катсценою у фіналі. Мабуть, все ж заслуговує на оцінку, але високу не поставлю.
10Нікетамід30-11-2020 18:05
А я б від душі поставила вам найвищий бал, але не можу, бо голосую за іншу групу.
І я не тролю - коли читала, то отримувала задоволення. І очі навіть не помітили певних дрібниць. У зв'язку з сюжетом ніколи було.
Авторе, просто запало в серце.
Мабуть, я просто входжу до вашої цільової аудиторії.
Бажаю вам ввійти в топ-3 цього конкурсу! Ви того варті.
11Автор30-11-2020 18:27
Дякую за ложку дьогтю, тепер знаю, що не сплю)))
1. Коли хтось починає вигадувати жаргонізми, це зазвичай звучить стрьомно.(на мою суб'єктивну думку) Здається, неначе автор якийсь притрушений і труси на голову натягнути намагається. Це, як спеціально вигадати ряд мемів. Вони самі виникають в масах, а коли спеціально, то дурня виходить.(за моїми спостереженнями) Персонажі звісно з майбутнього, але ж написано для людей у 2020. Застарілі жаргонізми, чи ні, головне - зрозумілі та не ріжуть слух.
2. В чому принципова, або змістовна різниця між "їх" та "їхні" я не розумію. І так, обличчя. Щоб подивитися на щось очима, то треба обличчя повернути до об'єкту спостереження. Більшість не тримає смартфон перед собою на рівні очей, а опускає голову та дивиться на нього з гори в низ. Так само і з годинником.
2. Флешбек пафосний, не приховую, однак і не думаю, що це шкодить історії. Спогад важливий, бо допомагає віднайти сили у момент небезпеки та розкрити персонажа.
3. От з комп'ютерною грою не згоден категорично. Я їх багато пройшов і як подібну історію реалізувати на рівні геймплею і близько не здогадуюсь.
4. Мовчання обгрунтоване на рівні світу й працює на атмосферу та сюжет, однак детально пояснювати всі його причини та мехінізм дії у паралельному світі це зайвий інфодамп. Показав що неможна, показав наслідки крику, згадав про нестабільні фізико-хімічні правила світу й досить. Твір і так 27 000 і розжовувати всі ці особливості значить викинути щось реально цікаве для читача.
P.S. Дякую, що знайшли час час почитати мою роботу та написати коментар. Я це ціную ;)
12Автор30-11-2020 18:32
Нікетамід, можливо вийдемо з вами у фінал, й тоді вже поставите мені бал, який захочете)))
Доречі, якщо хочете коментар, то пишіть на який твір. Я щедрий на розгорнені коменти ;)
13Mesnick30-11-2020 18:48
Автор
"В чому принципова, або змістовна різниця між "їх" та "їхні" я не розумію."
"Їхні" це присвійний займенник, відповідає на питання "які? чиї?". "Їх" - форма знахідного займенника, відповідає на питання "кого?".
14Автор30-11-2020 19:08
Mesnick
Хм... Поміркувавши, визнаю, що тут дійсно може бути упущення з моєї сторони. На майбутнє запам'ятаю
15Лія30-11-2020 19:30
Візуалізується гарно — здавалося, граю в комп‘ютерну гру. З текстом ще можна попрацювати, скоротити зайві описи, виправити кострубаті чи то невдалі фрази (на зразок приведеного вище в коментарях про «обличчя, що зосередили погляди»... Враження залишилося неоднозначне — цікавий світ та ідея, динаміка сюжету, але персонажі більш-менш відкрилися лише наприкінці — до того були просто дівчина, хлопець і командир, особисту трагедію якого теж не відчула. Хоча загалом, я б прочитала продовження пригод асів.
Моє суб’єктивне. Бажаю успіхів!
16Автор30-11-2020 19:47
Лія
Дякую за відгук) Персонажів на початку зробив безликими спеціально, щоб читача цікавило запитання: "Хто вони такі й навіщо туди пхаються за якоюсь штукою на фото"? Самим світом це виправдано, бо говорити не можна і спейсерство не зовсім легальне... Плюс це був певний виклик - описати безликих персонажів так, щоб між ними не плуталися, а розуміли що коїться та хто що робить.
17Лія30-11-2020 20:27
Так, ідея з мовчанкою цікава й акцент одразу на дії. Йдеш "квест-кімнатами", не зосереджуючи всю увагу на персонажах.
То просто я занадто люблю копатися в душах героїв (вирвати б у мене з рук лопату, але ніяк))
18Автор30-11-2020 20:47
Лія
Ой, про душі героїв та розвиток їх особистих ліній у мене вже купа наробок, на випадок, якщо історія "вистрілить" і захочу її збільшити під щось типу коронації слова. Однак, саме сюди я просто обмежився цікавою, комплексною та завершеною історією про один похід "середньостатистичних" спейсерів, яка буде легко читатись, запам'ятається і зацікавить креативними світом й сюжетом. Дав запитань, потім дав відповідей з відтінком нових запитань, але без порушення цілісності твору, а з рештою ще й лишив простір для фантазії читача. Існують різні інструменти й тому всім не догодиш (хтось любить білих героїв, а хтось звичайних сірих чуваків), але мені приємно знати, що в моїй історії обрані прийоми працюють цілісно і що це знаходить свого читача.
19Ольга01-12-2020 11:00
Наче побувала в комп'ютерній грі, все детально описано, плюс квест. Я не знаю, що там бачать професіонали, меі сподобалось, я читала залюбки. Перше оповідання в цій групі (поки що), яке заслуговує на увагу та оцінку. Респект автору!
20Автор01-12-2020 11:03
Ольга.
Дякую за коментар) От не знаю, чому всім це комп'ютерною грою здається, але напевне це плюс. Якщо мій твір читати так саме цікаво, як і в гру грати, то для мене це рівень)))
21Нікетамід01-12-2020 16:51
А в голосуванні в гугл-формі я відзначила вашу роботу в запитанні наприкінці Тому все ж, хоч якось відмітилася
22Автор01-12-2020 16:59
Нікетамід
Я ще не все прочитав й не голосував. Там якесь останнє запитання є? Вже цікаво дізнатися про що там питають)))
23Нікетамід01-12-2020 17:27
Там після таблці з оцінками є 2 запиння: який твір найбільше сподобався серед всіх робіт конкурсу (а не лише з голосувальної групи) та чи планує автор приймати участь в майстер-класі. Дуже зручно та класно.
24Нікетамід01-12-2020 17:51
Авторе, дозвольте вам присвятити одну гарну пісню - Secret Garden "Sleepsong".
Незважаючи на те, що її співає ніби як мати своєму сину, я всеодно хочу кожне слово цієї доброї пісні присвятити вам.
А особливо ці слова:
"May you sail far
To the far fields of fortune,
With diamonds and pearls
At your head and your feet
And may you need never
To banish misfortune
May you find kindness,
In all that you meet"
"Cкоро зможете відпливти далеко,
До далеких полів успіху
З діамантами та перлинами,
Що прикрасять ваші голову та стопи.
І хай ніколи не буде потреби
Відганяти біду!
Хай ви знайдете добро
Серед всього, що зустрінете"
25Автор01-12-2020 18:42
Дякую. Ви мене вже точно перехвалюєте такою кількістю уваги)
26Нікетамід01-12-2020 23:23
Людина взагалі любить повертатися, де добре. Я не хочу просто похвалити чи щось таке. Просто тут мені добре.
27Автор01-12-2020 23:30
Це добре, що добре
Сподіваюсь інші також знайдуть час, щоб поділитися враженнями та покритикувати мене.
28Злий Критик04-12-2020 22:32
Не зовсім розумію захоплені вигуки коментаторів. Ідея кімнати-квесту не нова. Вона гарно розкрита в фільмі "Куб" 1997 року. Однак в цьому оповіданні я помітив кімнати (їх важко не помітити, бо автор весь час кидає їх номери в обличчя читача), але ж де квести в тих кімнатах? Я цього не побачив. Краще було б описати 2-3 кімнати, але пропрацювати їх досконально, а то вийшла незрозуміла муть, вибачте, автор. І героїня-дівчина... Чому вона вмирає? Бо по сюжету вона має хвору сестру і потрібно показати її здатність до самопожертви? Додати нотку трагізму в історію? Ну, це якось притягнуто за вуха. Ще раз вибачте, але в мій топ-5 цієї групи дане оповідання не потрапляє.
29Автор04-12-2020 23:11
Злий критик.
У фільмі "куб" кімнати були зовсім іншими й навіть побудовані за концептуально відмінним принципом. Там були пастки, вигадані конструктором. Багато хто відмічав, що то був невдалий близнюк пили. У мене ж головним джерелом натхнення був "пікнік на узбіччі" та його зона віджудження. Відчуваєте різницю в акцентах між хоррором та науковою фантастикою?
Ідея квест-кімнат звісно не нова та й не вона в центрі. Новим є світ, що породив ці кімнати, самі правила у них та певний комплекс хіміко-фізичних законів. Це як пограти в Сталкер чи Метро та сказати: Ідея перестрілок не нова... Кімнати це лише інструмент, а не центральна ідея чи корінь світобудови. Номери їхні важливі, бо в них закодована певна інформація. Розтлумачивши першу частину, я натякнув, що все не так просто, а далі вже кому цікаво, той може спробувати дослідити сам. Закидати народ зайвими інфодампами не корисно.
+ В кімнатах і не мають бути "Квести", як такі. Паралельний світ це хаотичне, нестабільне та небезпечне утворення. Розважати людей не є його завданням і спейсери там своїм життям не заради вражень чи цікавих задачок ризикують. Вони йдуть заробляти й часто не повертаються (як Мія, вся команда асів Зарицького і купа новачків, яких поминали у барі).
Смерть дівчини мала показати саме небезпеку нововідкритого й непізнаного світу. Зачасту, коли ти бачиш когось "небезпечного" в творі, то вмирає аж ніхто. Максимум цей самий небезпечний. Її смерть це удар по іллюзіям команди, яка гадає: "та, ми ж герої, що з нами станеться в тій червоній кімнаті"? А от станеться і дуже не хороше. Я б сказав фатальне й перманентне... Якщо тварюка в кімнаті хитра й небезпечна, то це треба підтвердити тим, що їй вдасться перехитрити героїв та когось з них вполювати. Якби не випадковість з Літунцем, то командир теж там помер би...
Дякую за коментар)
30Уроборос04-12-2020 23:27
Дуже гарно написано, стиль на висоті, але дуже заплутано. Сама ідея про паралельні світи-кімнати дуже цікава
31Злий Критик05-12-2020 00:20
Тобто це такий собі "Сталкер в кубі"? Справа в тому, що я не кажу, що концепція кімнатоквесту погана, чи така, яка вже давно не актуальна (Куб я до цих пір передивляюсь). Я кажу про те, що у Вашому оповіданні я не побачив чітко продуманих правил для поводження в тій чи іншій кімнаті. Немає чітко прописаного міні-світу в кожній кімнаті. Тим більше, що Командир ніби як в голові тримає план дій та певну карту всіх локацій, по яким їм потрібно пройти.
І дійсно є натяк на те, що одні номери кімнат безпечні, а інші - ні, але це через те й не працює, бо до кінця не пояснюється. Ви пишете про зайві інфодампи, але в тексті є оце:
- для чого про це знати читачу, якщо йому більш цікаво як тут все влаштовано? І вибачте, по суті, я не побачив ні квестів, ні кімнат у вигляді паралельних світів.Ви пишете:
Я повністю розумію ідею такого світу, однак це стосується спейсерів, а не мене, людини, яка читає оповідання якраз задля вражень чи цікавих задачок ;) але це зовсім не працює. Отой момент з рукавичкою дівчини робить в цьому напрямку значно більше, ніж її смерть.P.S. випадковість з Літунцем нагадує орлів Толкіна)
32Автор05-12-2020 02:44
Час інфодампів!))) Є певні загальні правила для всього світу, від яких потім йдуть похідні:
1. Увесь паралельний світ на даному етапі є ембріоном, який лише почав своє формування та ріст. Звідси й велика хіміко-фізична нестабільність, яка спричинює відсутність більшості кольорів, чутливість до звуків і т.д.
2. Цей світ поєднаний не лише з нашим, а й з іншими, до яких люди потрапити ще не можуть й про існування яких мають лише здогадки та купку розповідей спейсерів-очевидців, які зустрічали інших "гостей".
3. З усіх дотичних світів у ще несформований проникають різні закони-впливи й залишають свій відбиток на цьому первісному хаотичному супі.
А ось те, що пояснює ситуацію в самих кімнатах:
4. До активізації радоном з нашого світу, паралельний (чи вірніше сказати періодично перпендикулярний) спав, як зародок у стані коми, бо "сусіди" не лишили йому простору для росту і розвитку. Після активізації він став проникати до сусідів та "позичати" певні їх частинки, які й стали праобразами різних кімнат.
5. Кімнати є маленькими закритими просторами, які нерідко міняють своє положення у загальному нестійкому просторі того світу, а тому вплив з інших світів вони набирають нерівномірно. (Це типу, як робити бухло. Залежно від умов та інгрідієнтів може утворитися як пиво, так і віскі. І то і то має однакову природу, але різний відсоток алкоголю, різний післясмак, рецептуру і т.д.). Саме з причини "мандрів" кімнат ніколи не можна знати точно які переходи сформуються в хабах при наступному відкритті розриву між світами.
6. Самі кімнати більш стабільні, ніж загальний простір, але всеодно періодично мутують. Саме тому в їх правила не можна весь час вірити з 100%-ою точністю й завжди треба бути готовим до потенційно небезпечних сюрпризів. Було пару випадків, коли протягом пари років небезпечні форми життя вимирали в окремій червоній кімнаті й вона отримувала жовтий номер. Траплялось і навпаки.
7. Окрім нестабільності, новий світ є ще й малодослідженим. Саме тому я і не розкриваю його аж так чітко читачу. Його досвід не має сильно відрізнятись від аналогічного у головних персонажів, щоб не зарити інтерес до дослідження та постійне відчуття небезпеки від незвіданого. Багато законів та залежностей досі банально не відкриті вченими. Більшість їх знань про той світ є лише теоріями, або розказнями спейсерів. (непрямі натяки на ці всі речі трапляються у творі). Саме у це я і закладав атмосферу подорожі по чомусь незвіданому та настільки не схожому на наше, що на перший погляд аж нелогічниму. Я можу все прописати максимально детально і в лоб, але тоді не лишиться жодного елементу відчуття чогось чужого ненормального та недослідженого. Власне тому Сидор так і не дав Аскольдові відповіді на всі запитання, які його цікавили. Завжди має бути щось, про що хочеш дізнатись більше, або пофантазувати самостійно й створити теорію.
Командир не мав карти локацій у голові. Про кімнату "300557" чув від інших спейсерів, тому +- розумів, що їх чекає, з 010013 він стикався раніше. Про кімнати 200709, 900595 і 700541 він не знав майже нічого. Лише інфу, яку казали номери.
Майстерність брата згадана, щоб пояснити хорошу спейсерську підготовку командира. Його вчила вже досить досвідчена людина, яка і втягнула його в цю закриту тусовку-професію. Плюс брат є певною планкою, на досягнення якої цілиться Аскольд.
P.S. Літунець.
Я на ньому продемонстрував те, наскільки корисними можуть бути деякі артефакти, не зважаючи на побічні еффекти.
+ Якщо розширюватиму історію, то в моїх наробітках літунець та спосіб його появи гратиме дуже велику роль. В ньому є гени як людини (Мії), так і тієї істоти, що її врятувала. Саме завдяки поєднанню своєї нервової та ендокринної систем з носієм артефакту (через контакт з голою шкірою звісно), літунець через маленькі голки дає всплеск адреналіну в тіло (що потім і позначається на серці з печінкою) й активізує неймовірну гнучкість та рухливість тіла (наскільки можливо для геному носія). Так, зараз він можливо виглядає, як орли, але відмовитися від нього я не міг. А лишити його з нерозкритим потенціалом, а потім вигадувати чого цю "безделушку" не продали з іншими артефактами сенсу не бачив.
33Злий Критик05-12-2020 10:32
п.1-6: особисто мені став більш зрозуміліший цей світ, але тоді напрошується досить логічне питання: а чому тоді всього цього немає в самому тексті оповідання?)
п.7:
вибачте, самі собі суперечите, бо без чітких правил, які от якраз прописані в п.1-6, ця недослідженість якраз і не має вигляд якоїсь недомовленості. Вона навпаки нівелює всі ці правила побудови світу вище. Вона перетворює правила в хаос, але лише в хаосі не може існувати цей світ. З мутними правилами побудови світу і саме оповідання стає мутним.34Автор05-12-2020 11:31
Я вас зрозумів.
У тексті ці правила мають прояв лише у поведінці самого світу та здогадках людей, які володіють не всією інформацією, а тому діляться в основному натяками на суть речей. Останньою розмовою я ходів дати певну базу, показати: "світобудова є, але її треба досліджувати, бо й самі персонажі ще не все знають". Тому багато питаннь лишив без чітких відповідей, щоб зберегти інтерес до світу. Очевидно питань лишилося надто багато для самостійного дослідженя... Короче свиня той професор, знайшов коли заснути!) Однак тут є певна проблема. Навіть він деякі з цих правил не знає...
Знає: 1, 6.
Здогадується, або знає частково: 2, 3.
Не знає: 4, 5.
Тому я не знаю через кого всі ці правила можна було б розповісти без дурнуватого інфодампу в лоб на початку. В форматі книги персонажі поступово дійшли б до більшості відповідей самі, але тут була ставка на атмосферу недослідженості, яка у Вас не викликала відчуття недомовленості. Все здалося надто хаотичним та безпідставним, щоб реально бути продуманним...
Дякую) тепер знаю в якому напрямку працювати. До цього весь час грішив інфодампами, а цього разу трішки перестарався з таємницями Ну нічого, для цього і ходимо на конкурси. Щиро дякую, що приділили мені стільки уваги))
35Злий Критик05-12-2020 11:49
Ви робите правильні висновки, за це Вам браво! На останок скажу - можливо цій роботі нашкодили формат конкурсу і вища межа обмеження в 30к. Можливо, якщо додати в оповідання все те, що Ви дописували в коментарях, розширивши його до формату повісті або роману, то там все це буде працювати. Але поки що я залишаюсь при своїй думці, вибачте)
36Автор05-12-2020 12:06
Якби у всіх завжди були лише позитивні й однакові враження від усього, світ став би нудним) Треба вміти бачити свою творчість з різних сторін і добре, коли хтось може приділити їй свій час. Добре, що існують такі активні коментатори, які намагаються максимально наблизитися до об'єктивної критики
37buga.Ga05-12-2020 13:31
Вітаю, авторе!
Я є цільовою аудиторією цього оповідання, усі ці зони та загублені кімнати із цікавими штуками всередині є моєю guilty pleasure, тому зараз буде довго.
Не погоджуюсь із попередніми коментаторами, мені пояснень було забагато. Прикінцевий інфодамп можна було б скоротити у три рази та аккуратно розмістити шматками всередині тексту. Те саме із мікропоясненнями під час перебування у "зоні" - багато з них можна прибрати, і це лише покращить текст. Сеттінг простору із іншими, непізнаними законами, знайомий більшості читачів ще після Стругацьких (а після них все стільки понаписували та поназнімали...)
Смерть дівчини нічого не дала тексту, дівчина тут працює як отой відомий штамп жіночого персонажу, якого створили лише щоб швидко вбити. Що у цьому просторі небезпечно, ви вже показали смертю брата та купою всього іншого.
Смерть брата таки надто пафосно описана.
Навмисне і самовідданне мовчання людини, яка вмирає жорстокою смертю - річ малоймовірна. Це відразу погіршує психологічну реалістичність оповідання.
Щодо того, як діє звук - люди створюють звукові хвилі не лише голосом. Кроки, дихання, шуршання одягу - це теж звуки. За логікою вашого світу вони мають спричиняти наслідки, аналогічні наслідкам крику, але в меньшому обсязі. (До ресі, чому звуки у кімнаті з диваном так не діяли? Ок, у тій кімнаті інші закони, але звуки розповсюдилися і за межі кімнати)
Літунець дійсно спрацював, як рояль в кущах.
Головний герой трохи ходульний. Брат, що загинув у "квест-кімнаті" - це вже штамп штампович, от правда, краще не треба.
І останнє. Можливо, це не вмістилося в оповідання, але світу не вистачає оригінальності. Втім, ви у коментарях вказали на джерело для потенційної досить цікавої ідеї - світ ще формується і може запозичувати закони та правила в тому числі з нашого світу. Тут є джерело для фантазії. Відразу виникають питання "на розвиток". Чи можна вплинути на цей процес? Які саме правила запозичуються - лише фізичні закони чи, наприклад, і соціальні якимсь чином теж? Як саме може змінитися звичайна річ у контакті із правилами іншого світу (і створення чарвіних штукенцій - це лише найменш цікава частина відповіді)? Чи можна не виноити щось із цього простору, а вносити, і що це дасть? Як бачать твой світ інші істоти, що він для них?
Успіхів на конкурсі!
38Владислав Лєнцев05-12-2020 14:23
Чекали?
Непогана чернетка історії за мотивами SCP: Secret Laboratory. Оповідання має кілька абсолютно очевидних проблем:
1) Відсутність діалогів дуже заважає співпереживати героям, бо ми не БАЧИМО і не ЧУЄМО їх у сцені - нам лише РОЗПОВІДАЮТЬ про їхні дії та думки.
2) І це друга загальна проблема: ви, Авторе, забагато РОЗПОВІДАЄТЕ. Приклад:
Це дуже слабке розкриття емоцій. ПОКАЖІТЬ нам, наприклад. які вирази обличчя мають герої, які жести вони зробили, що свідчать про стан шоку.
Не вірю! Тому що не бачу їх - я змушений вірити на слово оповідачу. Розумієте?
...а після цього діалоги таки з'являються. Чому не раніше - геть не розумію.
3) Епілог. В короткому оповіданні. ЕПІЛОГ. Функція якого - просто діалог з інфодампами, щоби пояснити закони світу. Щойно я хотів похвалити за те, що пояснюють дуже мало - тримай вантаж цеглин.
Покажіть мені людину, яка так розмовляє. Або взагалі зможе вимовити з першої спроби. До того ж, тут якраз той випадок, коли самі пояснення настільки нецікаві, що шкодять оповіданню.
Коротше, я не кажу, що оповідання погане. Це просто ембріон. Щоби подорослішати, йому треба з самого початку наростити діалоги між героями - щоби нам було на них не начхати - і відрізати рудимент епілогу з усіма поясненнями. Ну і в принципі треба переписати із думкою, що треба більше ПОКАЗУВАТИ, ніж РОЗПОВІДАТИ.
Сподіваюся, надихнув на редагування, а не на похід до бару.
39Автор05-12-2020 15:15
Юху! Люблю розгорнуті відгуки)) Тримайте розгорнуті відповіді
1. "Прикінцевий інфодамп можна було б скоротити у три рази та аккуратно розмістити шматками всередині тексту." - тут я тестив свій новий інструмент. Інфодамп зазвичай перевантажує історію й забирає у багатьох читачів бажання продовжувати читання. Цього разу я вирішив помістити його в окремий епілог, щоб прочитали ті, кому таке цікаво, або у кого назбиралися запитання й хочеться від когось почути відповіді. Усі інші можуть просто прочитати драйвову історію, а на інфодамп забити. Помоєму зручно.
2. Добре, напевне зроблю смерть брата меньш пафосною, бо вже багатьом здається, що я там трохи переборщив.
3. З мікропоясненнями не згоден, адже вставляв їх, щоб люди розуміли, чому персонажі діють саме так в тій ситуації. Чому "гостя" вони просто обережно обходять, а перед "місцевим" намагаються не рухатися. Без мікропояснень-роздумів всі ці рішення виглядали б притягнутими за вуха. + світ так потроху вдавалось розкривати вез відвертого впарювання. Чуєте те, що необхідно знати.
4. "Навмисне і самовідданне мовчання людини, яка вмирає жорстокою смертю - річ малоймовірна. Це відразу погіршує психологічну реалістичність оповідання." - ой, я і не таких знав. Деяким просто чсв не дозволить навіть в такий момент визнати поразку чи втратити перед кимось обличчя + смерть брата була майже миттєвою. Його просто четвертували, а без легенів голова й не покричить.
5. "Сеттінг простору із іншими, непізнаними законами, знайомий більшості читачів ще після Стругацьких" - він то знайомий, але вже майже забувся. Останнім часом в царині незвіданого та незрозумілого всі лише під Лавкрафта косять... Було ще "SCP", "Самосбор" там щось трохи намагається, але це все не те. Та й чогось вартісного в цьому напрямку я не зустрічав уже давно й гадаю великий шмат потенціалу подібного світу ще не розкритий.
6. "Щодо того, як діє звук - люди створюють звукові хвилі не лише голосом. Кроки, дихання, шуршання одягу - це теж звуки." - так, тому на початку була згадка, що спейсери рухаються намагаючись навіть не лишати звуку кроків. Дихають вони в протигази, які глушать не надто голосні вдихи (згадка про протигази є в самому початку). Того, що вони все ж видають недостатньо для нанесення видимої шкоди всьому навколо (навідміну від крику, наслідки якого вже дуже помітні).
7. "До ресі, чому звуки у кімнаті з диваном так не діяли?" - через той же таки експеримент, який доручили провести команді Зарицького. (Пам'ятаєте, там з рештками були розбиті прилади і професор про дослід обмовився?). Світ в ній частково стабілазувався і вже не страждав так від звуку та навіть мав свої кольори, однак мутації речей всередині загострилися і виник небезпечний вид.
8. Командир не сильно відкривав двері, коли зазирав (тому наприклад Мія й перепитала про те, що він побачив). З цієї причини звук не так сильно вилетів за межі, однак погоджуюся, що трішки наслідків треба було описати. Атмосфері це зіграло б в + і стало б певною прелюдією (Дякую за ідею).
9. Загиблий брат це штамп, але сюжету він був потрібен. Проте хочу сказати, що зараз смерть будь-якого наставника, або родича (брат, сестра, батьки, діти, партнери...) це вже апріорі кліше практично для всіх жанрів, однак не рідко таке заходить саме масам, бо знаходить відгук у тих, хто втрачав дійсно близьких.
10. Оригінальність в творі - все сталося через радон і тісну забудову. Ці проблеми не висвітлюють взагалі (навіть у кіберпанку, елементи якого тут трохи є. Там завжди присутня така щільна забудова, однак лише як декорація, а не ідея чи причина проблем), а у мене - це причина активації розривів до іншого світу.
11. "Чи можна не виноити щось із цього простору, а вносити, і що це дасть?" - зараз вчені намагаються вивчити хоча б те, що можна винести, щоб зрозуміти основи природи аномалії. Вже після цього підуть експерименти із занесенням чогось, хоч "тунельним крисам" якраз вже і доручили експеримент зі впливу на цей світ. Поки вийшло не дуже, але інфу для роздумів науковцю підкинули.
Божечко, оче пояснюю весь світ та його смисли, і вже вийшов інфодамп, більший за сам твір
Дякую за ваш чат та відгук!))
40Автор05-12-2020 15:34
Ура, Влад все ж зазирнув! Дякую за критику.
1. Згоден. З самого початку розумів, що за таких умов розкрити персонажів буде важко, однак захотів спробувати себе в цьому.
2. Виплило із першого, однак дякую. Ви підказали пару речей, якими реально можна зробити світ кращим.
3. Вантаж цеглин оформив саме, як епілог, щоб показати: "Сама історія закінчилася, але якщо ти фанат інфодампів, чи хочеш більше відповідей то на, веселися. Всім іншим продовжувати не обов'язково. Це ж епілог..."
4. Я так іноді розмовляю... Але на мене потім дивляться, як на дивака і просять повторити
5. "Сподіваюся, надихнув на редагування, а не на похід до бару." - А хто сказав, що не можна редагувати в барі? Там і креативність накатить Але, якщо чесно я не вживаю.
Дякую, було цікаво почути вашу думку)) Тепер знаю як зробити цукурочку з цього свого світу.
41Нікетамід05-12-2020 16:18
Авторе, ваш твір в позитивному значенні "порвав" цей конкурс!
40 коментів! 40, Карл!
І 90 % - схвальні!
Якби українські підлітки мали гроші - вас би дуже активно купували і насолоджувалися! Але папір - то для молоді США (там навіть кожен ще в старшій школі має своє авто).
Мені подобається як знайшли вихід Японія, Корея та Китай.
Автор публікує свою книжку десь по 10 сторінок онлайн (на популярних інтернет-платформах). Аби відкрити наступні сторінки вам потрібно заплатити всього кілька центів (буквально 7-9 гривень) - але вони обривають, негідники, на дуже цікавому місці. Таким чином, автори за Сході - заможні (уявіть публіку в 300 тис осіб), а підлітки мають змогу читати все, що хочуть.
42Анонім Оцінювач05-12-2020 16:20
Автору дякую за чудовий твір. Думаю, це непоганий приклад як звалювати інфодампи. Для мене це болюча тема. Здається, варто взяти у вас щось за взірець
43Автор05-12-2020 17:43
Нікамед
Ну, не сказав би, що аж стільки схвальних, але спілкування позитивне й наче ніхто не пише: "Боже, витріть це з моєї голови", "Я вірив в українську фантастику, доки не прочитав ваше оповідання", або "хотів почати з хорошого, але не знайшов такого в творі"...
Загалом мене радує, що деякі ідеї та інструменти цього твору зайшли позитивний відгук у частині аудиторії. + що для мене було найважчим - це зробити текст легким для читання та візуалізації. Хотів написати так, щоб очі бігли й не помічали скільки вже пройдено, а скільки ще попереду. Хотів дати непогану, цікаву але й не нав'язливу картинку в голови людей. Судячи з коментів та власних вражень - це у мене вийшло.
Сам я не люблю читати. (Однак люблю створювати світи й книги для цього найкращий інструмент) Більше люблю споживати аудіокниги, фільми, ігри, відосики про уявні світи на пару годин (звідки й любов до інфодампів та комплексних світів)... Читати когось на конкурсі часто стає для мене реальною мукою (з 17 творів я поки пройшов лише 11). Навіть для покращення письма доводиться часто просто змушувати себе читати щось хороше. Складно концентрувати увагу, лишатись зацікавленим, не відволікатися й у багатьох у сучасному світі є таке. Тому поставив за ціль написати комплексну історію так, щоб навіть такому, як я зайшло й він біг по тексту, не відриваючи очей аж до Епілогу.
Анонім Оцінювач
Ой, сам завжди шукаю, як ненав'язливо подати свій мегакомплексний світ так, щоб не знудити всіх й не відвернути від подальшого тексту.
"Думаю, це непоганий приклад як звалювати інфодампи." - Ага, Влад вже розслабився, прочитав майже все й хотів похвалити за відсутність інфодампу, а тут НА ТОБІ торбою цегли по голові!
44Уроборос05-12-2020 20:21
Чесно кажучи, я вам заздрю білою заздрістю що ви так гарно зуміли все так логічно переплести та заплутати. а потім відкривати "двері" поступово розкриваючи таємницю. Напевно, ви вмієте грати у шахир?
Бо я на таке не здатний. Я коли пишу то бачу лише початок та розв"язку. Решту я придумую поки пишу
45Анонім Оцінювач05-12-2020 20:29
Ахахах!!! Та ми з вами просто споріднені душі !!!
Я з приводу своєї писанини жартую як в тому старому рядянському анекдоті: "Я нє чітатель, я пісатель !"
46Уроборос05-12-2020 21:36
А я навпаки більше читач. Читаю багато. можу читати 2-3 книги одночасно або слухати аудіокнигу та читати іншу книгу з планшету.
Писати самому хотілося років з 12-13, але завжди боявся що не оцінять, розтопчуть критикою, скажуть що погано, нецікаво та ін. Так мені в юнкорському гуртку відбили бажання йти у журналісти. Багато разів брався , писав щось у "стіл" у різних стилях та жанрах та кидав. Взагалі писати дуже важко. Ніщо легко не дається
47Автор05-12-2020 22:09
Уроборос
В шахи грати вмію, але практики не багато. Більше глобальні стратегії полюбляю. От вони вчать думати про все й водночас.
Коли я пишу, то першим ділом у мене виникає ідея світу та його проблеми. Без нього для мене історії не існує. Потім думаю про події та персонажів, які цей світ розкриють та будуть розгрібати все вигадане мною.
Анонім Оцінювач
В цьому наша і сила і слабкість. З одного боку в нас мало відчуття тексту й важко наверстувати знання з чужих робіт, а з іншого ми краще знаємо як написати для нечитаючої, або мало читаючої публіки, яка зараз є більшістю.
48Уроборос05-12-2020 22:55
О, тепер бачу! Ви Дюпен який використовує метод ІНДУКЦІЇ. а я навпаки - спочатку пишу деталі з яких в мене виростає світ - тобто я використовую ДЕДУКЦІЮ. Методи протилежні. проте результат дуже схожій