Закінчився цикл лекцій «ХХ СТОЛІТТЯ: КАНОН І ПОЗА КАНОНОМ» від літературознавця і дослідника Михайла Назаренка.
Михайло Назаренко – перекладач, критик, науковець. Автор не тільки наукових статей, але й письменник-фантаст. Довгий час займається дослідженням англомовного фентезі, пише критичні статті про фантастику із 1998 року. Автор численних коментарів до видань коміксів. Цей цикл був присвячений відомим авторам, яких вже впевнено можна віднести до канону світової літератури, та проводився в рамках проєкту "Майстри розповідають" від Dom Майстер Клас. Зібрали для вас все в одному місці Дивіться, слухайте, сперечайтесь. Описи відео взяті з каналу Dom Майстер Клас. UPD. На жаль, період вільного розміщення відеоматеріалів скінчився.Як Ред’ярд Кіплінґ знадобився українцям під час Майдану та війни? Що ще він написав, окрім “Мауглі”? Та чому Кіплінґ - ледь не найпопулярніший письменник Великобританії кінця ХІХ століття? Про реаліста, містика, казкаря, філософа, ідеолога, ну, і просто генія Кіплінґа нам розказуватиме Михайло Назаренко у своїй першій лекції.
“Я ніколи не ставився серйозно до себе, але завжди - до своїх поглядів” - як вам така життєва позиція?
Так сам про себе казав той, чиї погляди викликають нині лише відразу або залишаються гласом розуму в божевільному світі. Той, хто вважав себе “просто журналістом”, а зараз його прихильники прагнуть, аби його канонізував Святий Престол. Це – Гілберт Кіт Честертон – людина, яка розмовляла притчами і парадоксами, бо “парадокс – це істина, яка стала на голову, аби на неї звернули увагу”.Ця розмова – про те:
- як виникло та змінювалось Середзем`я
- чому «Володаря Перснів», де Бог згадується аж двічі, автор називав «католицькою книгою»
- і як Толкін навіть короля Артура зміг прив'язати до своєї міфології.Тези від Михайла Назаренка на цю лекцію:
- «Шматок землі розміром з поштову марку» стає простором для міфів і біблійних притч.
- Романи про те, «як у них негрів лінчують», перетворюються на оповіді про безодні людської душі.
- Понад півсотні творів складаються в сагу про півтора століття самотності – або про історію людства взагалі.Лекція про лабіринти романів та оповідань Володимира Набокова, які ведуть читача до тієї таємниці, яку не можна висловити. Точніше, вони і є таємницею.
Єдиної правдивої інтерпретації тексту (тобто інтерпретації світу) не існує — проте ми можемо сказати, які інтерпретації точно хибні. Ми не сформулюємо універсальну істину, проте, можливо, навчимо її сміятись. Ми не вигадаємо універсальну мову — але простежимо, як інші намагалися це зробити.
Ось чому присвятив життя Умберто Еко. — Як влаштовано Вавилонську бібліотеку?
— Чому всі безсмертні тотожні один одному?
— Що таке «китайська класифікація тварин»?
— Яке значення вона має для сучасної гуманітаристики?
— І, зрештою, чому Борхесу не дали Нобелівку?Джон Краулі — мабуть, найменш відомий з нині живих великих письменників.
Дискосвіт виник, бо порівняно молодий письменник Террі Пратчетт хотів посміятися над усіма штампами фентезі, які накопичилися на початок 1980-х років. Не одразу Диск перетворився на «дзеркало усіх світів» і передовсім — нашого.
Етика і політика, міф і релігія — про все це в постмодерністську добу можна говорити цілком серйозно, якщо тільки додати пару драконів, відьом і вампірів.
Такі книжки критики зазвичай не зараховують до «літератури», але Пратчетт, сучасний спадкоємець Діккенса і Честертона, змусив їх це зробити. Бо іншого такого — немає.
Хто він — Террі Пратчетт?