Кажуть, що можна нескінченно дивитися, як палає вогонь, як тече вода та як працюють інші. Але насправді, хоч до нестями можна споглядати тільки акваріумних рибок. Це мене завжди захоплює і надихає. Є якась грація в тому, як вони плавають і ніби танцюють. Від цього важко відірватися. Але ось у кімнату зайшла дівчина-ейчар і доводиться повертатися до реальності. Я кинув останній погляд на акваріум і влаштувався у кріслі. Надивитися на рибок ще встигну. Не остання моя співбесіда в подібних компаніях. Дівчина сіла навпроти.
- Доброго дня, пане Олександре. Мене звати Ірина. Дякую, що відгукнулися на на нашу вакансію. Про нашу компанію Ви читали. Розкажіть про себе.
- Моє резюме Ви також читали. Я дизайнер з п’ятирічним досвідом роботи. Дизайн — це моє друге я. Ще як я був малим і в мого батька в середині дев’яностих з’явився перший комп’ютер, я зрозумів, що цифрова графіка це моє покликання. Що саме Вас цікавить?
- Нас цікавить Ваша особистість. Чи зможете Ви дійсно влитися в наш колектив. Чим Ви цікавитеся, захоплюєтеся?
- В основному я малюю. Але також граю на гітарі.
- Акустичній і електричній?
- Тій і тій.
- Ви десь вчилися, чи самі опановували?
- Брав уроки у майстра.
- І яку музику Ви полюбляєте?
- Рок. Український. Є такі гурти як “Тінь Сонця” та “Веремій”.
- А як Ви відноситесь, коли хтось поруч слухає те, що Вам не до вподоби?
- Я людина толерантна, за будь-яких обставин залишаюся спокійним.
- Згідно резюме, що Ваше останнє місце роботи - “CFC Consulting”. Чим займалася компанія?
- Ви про неї безперечно чули. Вона розробила бренд-бук для України, а також Спритка і Гарнюню.
- І саме Ви брали участь у їхній розробці?
- Так. Саме я їх створив.
- І як Ви поставилися до шквалу критики на їх адресу?
- Спочатку мене це деморалізувало. Але зараз я відношуся до цього філософськи. Та й критикували в основному ті, хто не розділяє саму Українську Ідею. Тому... Не сподобалося... Так буває... Всім не догодиш. До того ж піар — це піар, який би він не був.
- Коли Ви їх малювали, Ви опиралися на реальних людей чи на якийсь загальний образ українців?
- Спритка я малював з себе. А з Гарнюньою було складніше. Справа в тому, що я не досить вправно малюю дівчат і всі вони в мене схожі на якусь ідеальну дівчину моєї мрії. Тому я просто дозволив скластися її образу в своїй уяві і реалізація вже справа техніки.
- Тобто Гарнюня це романтичний образ і до реальних людей відношення не має...
- Ні. Я зустрічав багато схожих дівчат. Навіть підходив знайомитись. З жодною нічого не вийшло.
Ейчар щось занотувала і закрила записник.
- Що ж, пане Олександре, дякую, що приділили нам час. Якщо керівництво ухвалить Вашу кандидатуру, ми Вам зателефонуємо.
- Дякую.
- Всього найкращого, - посміхнулася дівчина.
Я востаннє глянув на рибок і пішов. Дорогою ввімкнув смартфон. Було кілька пропущених дзвінків. І чому саме в такі моменти я всім потрібен?
Я йшов до метро, аж раптом... Аж раптом побачив, як мені на зустріч йде Гарнюня... Наші погляди зустрілися і мене ніби вразило струмом. Вона відвела очі і пройшла повз. Я озирнувся, щоб її наздогнати, але... Але її наче й не було. На переповненій людьми вулиці не було вже нікого схожого на неї. “Відблиск”, зрозумів я і швидко покрокував геть.
Наступного дня мене чекав потяг до Львову. Я мав взяти участь у семінарі та майстер-класі з дизайну. Подорожі завжди мене надихають, бо можна зустріти ще одну Гарнюню. Але звісно ще знайомство з новими людьми. З самого ранку до опівдні я був зайнятий, але друга половина дня була вільною і я вирушив у прогулянку по місту. Спершу я заліз на Замкову Гору. Це місце де медитація наповнює мене енергією. Потім я відчув єдність зі світом і пішов блукати вуличками туди, де мені вказувала Сила. Виявилося, що я відчуваю випромінювання кохання від закоханих. Дивлячись на пари, що обіймаються і цілуються, я постійно думав, чому в мене не може бути так само з моєю, саме моєю, Гарнюнею.
Сила привела мене до пам’ятника Богдану Хмельницькому. Якщо ви пройдете трохи далі, то побачите лавку спеціально для закоханих. Я сів на неї уявив, ніби сиджу та обнімаюся з Гарнюнею і зробив кілька селфі зі смартфона.
Я поглянув на фото, що вийшло. Там була Гарнюня. Та сама. Але реальна. Я озирнувся, але нікого не побачив. Треба терміново до психіатра.
- Доброго дня, Геннадію Петровичу. Це я, Сашко Мрійник.
- Вітаю, пане Олександре. Що, знову впали у депресію?
- Ні. Цього разу все набагато цікавіше. У мене шизофренія.
- Он як... Заходьте, поговоримо.
В лікарні, де працював Геннадій Петрович, ще спробуй не заблукати. І про що тільки думав архітектор? Але ось я знайшов такі знайомі двері з написом “Гіпнотарій”. І постукав.
- Можна?
- Заходьте-заходьте.
В кабінеті як завжди було темно. Тут панувала своя, унікальна атмосфера. Цьому сприяли похмурі шпалери та безліч дивних речей, що в різні роки Геннадію Петровичу дарували вдячні пацієнти. Здавалося, що ти прийшов не в кабінет психіатра, а до чарівника. Хоч може це так і було. Я сів у крісло перед столом лікаря. Він пильно на мене поглянув.
- То що, пане Олександре... Ми давно не бачилися. Як поживаєте?
- Дякую. Добре. Роботу постійну ще не знайшов, але все ще повно замовлень від старих клієнтів. Тож виживаю.
- А як настрій?
- Бойовий. Хтось же має витягувати за вуха цю країну. І хто як не я?
- Це гарно. А то коли ми вперше бачилися, Ви справляли враження людини, яку зламала доля. Я радий, що Ви знайшли в собі сили піднятися.
- Тут я маю Вам подякувати. Ви один з людей, що мене врятували.
- Чим можу, тим допомагаю. До речі... Чим можу допомогти цього разу?
- Пам’ятаєте, я Вам розказував про дівчину своєї мрії?
- Про ту, у існування якої Ви зневірилися? Так.
- Так от... Тепер я став її бачити. Постійно. Спочатку просто іду по вулиці... бачу... Вона! Проходить повз. Озираюся... Нема!
- То це хіба шизофренія? Так буває...
- Це був тільки початок! А тепер погляньте на ось це!
Я дістав смартфон, знайшов ту саму фотографію і передав Геннадію Петровичу.
- Так... Гарненька... То в чому проблема?
- Проблема в тому, що я при цьому її не бачу в реальності! Наче вона існує тільки на фотографії!
- Олександре... Ви ж спеціаліст з комп’ютерної графіки. Ви самі можете створити те, що буде існувати тільки на фото. У Вас в портфоліо навіть є такі роботи.
- Суміщати 3д-модель і фото — це одне. А тут зовсім інше. Я справді знаюся на комп’ютерній графіці. І можу сказати, таку реалістичність не відтвориш. Ні в “Максі”, ні в “Мая”, ні в “Блендері”, ні в “Сінема”. Жоден рендер та редактор на таке не здатен. Я не кажу про те, скільки б роботи треба на імітацію такого фото.
Геннадій Петрович примружив очі і зняв окуляри.
- Добре, - врешті промовив він. - Щоб наша розмова мала під собою основу, відправлю Вас на енцефалограму. Будуть результати, ми продовжимо розмову.
Лікар передав мені направлення.
В діагностичному центрі мені одягнули купу датчиків і спеціальну шапочку. І сказали завмерти та не рухатися. Але було важко втриматись, щоб не поворухнути хоча б пальцем.
- Не рухайте мізинцем. Покази збиваються, - зауважила мені спеціаліст навіть не озираючись.
Наступного дня я знову зайшов до Геннадія Петровича.
- То як? - спитав я.
- Хочу Вас заспокоїти. Немає у Вас ніякої шизофренії, - сказав він. - До того ж хочу зауважити, що Ваша епілептоїдність з шизофренією погано сумісна.
- Епілептоїдність? Це як?
- Це коли людина може довго робити дрібну і кропітку роботу. Такі люди більш схильні до епілепсії, ніж до шизофренії.
- А як же мої глюки?
- Взагалі-то думав, що Ви вирішили пограти комедію. Але на комедіанта Ви не схожі. То ж давайте домовимося, що якщо Ви захочете випробувати свою майстерність у містифікації, Ви виберете інший об’єкт для цього дійства. Мій час занадто цінний, щоб витрачати його на дурниці.
- Але як тоді пояснити те, що зі мною відбувається?
- Олександре, Ви людина з дуже розвинутою уявою. Нічого дивного, що межа між вигадкою і реальністю може для Вас стертися. Підсвідомість може грати з нами дивні ігри. В своїй практиці я бачив різні випадки. До речі... Як ви спите?
- На сон не скаржуся.
- Тоді тим паче дивно.
- То що мені робити?
- Те, що з Вами відбувається Вам заважає?
- Ні. Але...
- Тоді я раджу відноситися до цього простіше. Якщо хвороба приносить задоволення, її не треба лікувати. Хоча можу прописати Оланзапін про всяк випадок.
Коли я повернувся додому, я сів перед комп’ютером і довго дивився на фото мене і Гарнюні. Що б це могло означати? А потім я відкрив “Блендер” і знайшов одну з моїх тридешних спроб зобразити дівчину мрії. Я поставив модель у таку саму позу, що була й Гарнюня на фотографії. І зітхнув з полегшенням. Все! Я — нормальна людина! Гарнюні не існує!
І раптом задзвонив дзвоник у двері. Тобто може й не задзвонив, у мене часто бувають такі глюки. Відчуваю, наче вібрує телефон. Дістаю — жодних викликів. То ж до подібних речей я відношуся з пересторогою. Але я наче нікого в гості не чекав, то й вирішив не звертати уваги. І знову взявся за модель і став її трохи коректувати. Щоб риси обличчя були ті самі, що й у дівчини на фото. Але дзвоник залунав знову. Як так можна працювати!
Я встав з-за комп’ютера і пішов до дверей. Як я й думав, нікого не було. І все ж я відкрив замок і вийшов до сходів. Була тиша й порожньо. Але в мене чомусь “пішли мурахи” по спині.
- Це ти? - спитав я в нікуди. - Заходь-заходь...
І посунувся, наче пропускаючи невидимку в оселю. Потім зайшов сам. А як зачинив за собою двері, став у нерішучості і не знав, що робити далі.
- Чай будеш? - все ж спитав я.
Мовчання можна було оцінити як згоду і я пішов на кухню та набрав воду в чайник. Поки він не закипів, панувала ніяковіла тиша.
- Тобі чорний, чи зелений? Хоча це я просто так питаю. В мене лишився тільки чорний.
Я дістав дві чашки і налив в них окропу. Потім кинув у кожну пірамідку з чаєм і поставив одну перед уявною гостею. І знову ніяковіла тиша. Я відпив зі своєї чашки і вирішив — це треба сфоткати! Може й справді вліплю на фото триде-модель. Я взяв смартфон і зробив знімок кухні і столу. А потім поглянув результат.
Від подиву я мало не впав. Гарнюня сиділа на моїй кухні і пила чай з чашки! Але її видно було тільки на фото. Я зробив ще кілька знімків. На одному у дівчини був замріяний погляд. На іншому вона була ніби готова луснути зі сміху. На третьому вона ледь не плакала. Я кілька разів зиркав то на екран смартфона, то на те місце де вона мала сидіти. Почухав підборіддя.
- Знаєш... Знаю, це дуже не зручно... Давай я запрошу тебе на романтичну вечерю. Тільки ти і я! І вечір при свічках... То як?
Мовчання знову можна було оцінити як згоду. Добре мати жінку, що ні в чому тобі не заперечує. Жодного поганого слова не скаже. Це просто мрія! Про що я?.. А так, на вечерю ще треба щось приготувати.
- Підеш зі мною за продуктами?
Я взяв її за руку і ми пішли в гуртівню. Дорогою я час від часу робив селфі, щоб пересвідчитися, що дівчина все ще поруч. В самому магазині люди дивним чином нас обходили. Я набирав у візок то того, то того. Дороге вино... Консервовані ананаси... Рябчиків нема, обійдемось куркою... Солодощі... І свічки звісно... Коли вже набрали все що треба, візок сам покотився до каси. Я дістав смартфон і сфоткав. Так — це був мій полтергейст. На касі я вивантажував все сам. Жінка-касир на нас не дивилася. Ніби я теж був невидимкою. Сума до сплати не сходилася з тим, що я розраховував, але я вирішив, що мабуть Гарнюня взяла ще щось собі, і без питань розплатився.
Вдома я прийнявся готувати вечерю. Відбивні у клярі з ананасами та сиром. Спагеті з томатним соусом. І салат з тертими морквою та яблуками. Кухня для мене — це свій особливий світ. Тут та сама творчість.
О пів на дев’яту я накрив стіл і запалив свічки. Налив вино у келихи. Потім зробив ще одне селфі, як ми сидимо з Гарнюнею. Якийсь час панувала тиша. Та ми розуміли одне одного і без слів. Я підняв келиха.
- Я маю це сказати перший. Байдуже, реальна ти чи ні. Байдуже, чи реальний я сам. Я люблю тебе! І це єдине, що важливо.
Я зробив ще одне селфі, як ми п’ємо вино. Потім ще одне селфі, як ми цілуємося. Я відчув, як моїх губ торкнулося тепло. І наш поцілунок наповнився ще більшою пристрастю.
Після їжі та вина я поринув у таку нірвану, що зовсім не здивувався, що якась сила тягне мене до спальні. Я впав на канапу і цілунки довго мене не відпускали.
- Стривай, - сказав я. - Якщо ми вже вирішили побешкетувати...
З шафи біля компа я дістав стару відеокамеру. Так було значно зручніше. В ній можна було бачити Гарнюню і ми стали одне одного пестити. А потім ми почали поволі знімати свій одяг. Як іноді складно буває розстебнути уявний бюстгальтер. Але ось він знятий і я лащу її груди правою рукою, в лівій все ще тримаючи камеру. Долоня йде нижче, пестить живіт, талію, йде ще нижче, допомагає скинути спідницю, стягнути трусики... Якась хвилина і ми вже лежимо поруч голі.
- Давай мила... ти зверху...
Я ліг на спину і вона осідлала мене. Це було дивне відчуття. Її наче й не було. І в то й же час ніби мурахи бігали там, де наші тіла спліталися разом. Але чим далі ми рухалися в такт музиці, тим все реальнішою і реальнішою ставала для мене дівчина. Я вже чув її дихання, що шелестіло в такт моєму диханню. І чув стукіт її серця, що билося в такт моєму. А тоді я відкинув камеру, ми помінялися місцями і я став зверху, тримаючи свою вагу на руках. Дівчина стала ще реальнішою, я вже відчував її дотик. Але все одно боявся на неї надавити. Я заковзав між її стегнами ніби ріка тече по гірському руслу. Ми рухалися все швидше і швидше. І ось я почув її стогін. І кінчив...
Ми лежали поруч і не могли перевести дух. Я вимкнув відеокамеру і подумав, де грань між справжнім сексом та онанізмом, у тому, що ми робили. Провів рукою по простирадлу. Слідів сім’я ніде не було...
Зранку мене розбудило сонячне світло. Відкривати очі не хотілося. Ще досі душу гріли спогади. Та й хіба може бути в реальності уявна дівчина? Я все ж відкинув ковдру і встав. Перше, на що я звернув увагу — простирадло та ковдра були зім’яті так, наче перед цим хтось лежав поруч. Ну, то таке, мало чи як воно помнеться. Я пішов у ванну. Вмився. Голова ніби прояснилася. Але друге, на що я звернув увагу — сидіння санвузла було опущене. Не те, щоб я його ніколи не опускав, але я звик його завжди піднімати. Така вже звичка. Я нічого не міг з собою вдіяти. А тут... Ну, то таке. Буває. Я пішов на кухню. На столі не було жодних ознак вчорашньої вечері, весь посуд був у мийці, а пляшка від вина в смітнику. Я вже бува подумав, що міг і сам все прибрати, аж тут одна з тарілок впала на підлогу та розбилася.
- Не треба, люба! Я сам помию посуд! - у ту ж мить сказав я.
Тепер з моїм холостяцьким життям було покінчено. В чомусь для мене нічого не змінилося. Я так само прибирав у квартирі, готував їжу та мив посуд. Але зараз я не відчував себе самотнім. Я постійно відчував її присутність. Для цього навіть не треба було знімати на телефон. Тепер ми з нею стали подорожувати світом і само собою я фоткав нас на фоні різних пам’яток. Ми об’їздили всі чудеса світу. Замовлень на фрілансі вистачало і я міг собі це дозволити.
Аж раптом одного дня подзвонила мати.
- Сашко! Що сталося? Чому ти мені не дзвониш?
- Перепрошую, мамо. Просто купа роботи.
- Та яка робота? Чому я про все дізнаюся остання?
- Мамо, про що ти?
- Весь інтернет вже гуде “Спритко знайшов свою Гарнюню”, а я ні сном ні духом.
Я зітхнув. Клятий “Інстаграм”!
- Мамо, я тобі зараз по секрету скажу, ти тільки не кажи нікому. Ту дівчину я зробив у триде, і вставив на фото. Тільки...
- Сашко! Не треба придумувати казки! Я не лізу в твоє життя. Але я все ж твоя мати!
Це було складно і я не знав, що робити з рідними. Просто взяти сказати як є? У мене уявна дівчина з паралельної реальності! Ха! Чи може ще й весілля зіграти? А чому б ні? Всі будуть старанно робити вигляд, ніби наречена є, навіть якщо її не бачать. От тільки прийде хтось і скаже... “А король-то — голий!” І тільки фото та відео-зйомка...
Час летів невпинно. І ось на світлинах можна було побачити, як у Гарнюні збільшився живіт. Треба купляти ліжко та коляску, зрозумів я. Але все одно ніяк не міг повірити, що от-от стану батьком. Навіть коли це вже стало фактом і я носив невидиме немовля на руках, підступний голос у голові казав: “Гей! Це нереально!” І я думав... Так, я з’їхав з глузду. І це класно! Гарнюня сама доглядала за дитиною, мені залишалося тільки з головою поринути у роботу. І ось я незчувся, як за рік біля мене стала бігати дівчинка, так схожа на Гарнюню. Гарнюня та Гарнюнька. Моя радість і втіха. Мій новий сенс життя. Байдуже, якщо не можна побачити.
Якщо раптом вимикався комп’ютер і пропадала робота, я не дивувався. І коли раптом у тексті самі собою набиралися літери. Тільки робив суворе обличчя та грозив пальцем. Але полтергейст час від часу вибрикував всіляку шкоду. І все для того, аби сказати: “Дивися, тату! Я реальна!” Мабуть всі діти так чинять з цієї причини. Потребують уваги. Я став читати дитині перед сном книжки. Водив у зоопарк. Купував солодощі та іграшки. Катав на гойдалці. Грав в індіанців. Дитина на фотографіях сяяла від щастя.
Дзвінок у двері. На порозі стояла моя мати.
- Добридень, мамо.
- Вибач, що без запрошення. Але мені набридло. Я маю побачити свою невістку та онуку.
Я встряв у ступор. Я не знав, що мені робити далі.
- Дозволиш мені зайти?
Довелося посунутися. Мати пройшла до передпокою. Зняла пальто. Потім взяла торбу й пройшла до кухні.
- Я взяла тобі італійські спагеті. Це щоб не з пустими руками приходити. А ще купила тобі кільця ананасів.
- Мамо! Я сам можу купити собі ананаси!
- Ну, ти ж їх любиш! А ці — найкращі.
- Мамо, ананаси всюди однакові.
Та вона наче й не чула.
- То де твої любі красуні? - спитала мати, коли закінчила лаштувати принесені продукти в холодильник.
Я трохи забарився з відповіддю.
- Вони поїхали до її батьків. Будуть через місяць, - знайшовся я. Як виявилося — дарма.
- От бачиш! До них — так будь-ласка! А до мене — так ні! Чи я чимось гірша?
- Ні, просто...
- Нічого. Я їх зачекаю. Як же ти тут сам один будеш?
- А як же батько?
- Він у відрядженні. Повернеться — може теж до тебе заїде.
Ітіть-їтіть... Що ж робити?
- Мамо, давайте я Вам дещо покажу.
Я провів її в кімнату до комп’ютера і відкрив “Блендер”. Знайшов ту саму модель, що працював, ще коли Гарнюня вперше до мене прийшла.
- Дивіться. Вона існує тільки тут.
Я трохи підкоректував позу, поставив випадкову світлину на фон і натиснув кнопку “рендер”.
- І що? - спитала мати, поки обчислювалася картинка.
- Я її вигадав.
- Ти хочеш сказати, що її не існує?
- Ні! Чому ж! Існує! Тільки вони невидимі. Он де Гарнюня! Он де Гарнюнька!
Я вказав то туди, то сюди. І для певності зняв на телефон. На фото нікого не було.
Мати ще раз подивилася на рендер триде-моделі.
- Знаєш, тут видно, що зроблено на комп’ютері. А на ваших світлинах справжня фотографія.
- Це просто треба більше часу для обчислень.
- І в тебе так само є модель доньки?
- Так, - збрехав я, - тільки не пам’ятаю зараз, де вона. Треба шукати.
Мати відсторонилася і допитливо на мене поглянула. Я сидів наче дурень і відчував себе котом Шредінґера.
- Добре, - врешті сказала вона. - Якщо це для тебе так важливо, я не буду лізти у твоє життя.
І матір пішла. Я почув, як гримнули двері.
Робота не клеїлася. Я ніяк не міг вдовольнити замовників і вони присилали мені купу претензій, на кшталт “замініть орла на орла”. Настрій був на стільки кепський, що здавалося гірше нікуди. А на додачу я відчував таку пустку, наче й справді був один у цілому світі. Час від часу я ходив по квартирі зі смартфоном і намагався знайти Гарнюню чи Гарнюньку. Але їх ніде не було. Може й справді поїхали до її батьків. Треба бути обережнішим зі словами.
Але пройшов місяць. Потім другий. А їх ніде не було. І мене вже почало тіпати. Я дуже зрадів, коли пролунав дзвоник у двері. Тобто саме той, який ніби й не лунав. Я вийшов до сходів... Але... Але там нікого не було. Ані візуально. Ані зі смартфону. Зате на підлозі я побачив конверт. На ньому не було ні кому адресовано, ні від кого. Жодних написів. Я його відкрив і знайшов у ньому фотографію Гарнюні. Вона лежала у калюжі крові. Ще у конверті був лист з аплікацією вирізок із газет. “Хочеш отримати живою хоча б доньку — візуалізуй всі фотографії і вистав у мережу сітки. Не гай часу, він спливає не на твою користь.”
Коли я прочитав, в мене похолола спина. Я повернувся до кімнати, сів за комп’ютер і довго не міг прийти в себе. А тоді відкрив “Блендер” і став працювати наче навіжений.
Місяць я жив на одній вермішелі швидкого приготування, залишаючи на сон не більше трьох годин. Весь час я тільки те й робив, що моделив та підлаштовував рігінг. Багато часу займало волосся. Ще одяг. Скульпт. Текстури. Я не відволікався на сторонні задачі і не брав замовлень. Тож з грошима от-от мала настати скрута. Тому фейк більшості останніх фотографій я робив аби як. І от настав день, коли я виставив все у мережу і сказав: “Дивіться! Я все придумав! Гарнюні не існує!” Це був справжній вибух. Вся мережа розділилася на тих, хто повірив, і тих, хто ні. Почалася справжня Священна Війна.
У той же день пролунав (чи не пролунав) той самий дзвінок у двері. Я знайшов попід порогом ще один конверт. “Приходь за донькою у місце першої зустрічі” було виклеєне аплікацією з газетних вирізок. З душі ніби впав камінь. Здавалося, ось-ось — і я полечу.
Коли я прийшов в той самий парк, біля тієї самої лави стояв огрядний чоловік з довгим волоссям і круглими темними скельцями. Його рука час від часу сіпалася, ніби він намагався когось втримати.
- Нащо Ви це зробили? - спитав я його.
Він посміхнувся.
- Реальність має бути реальною, а не тим, у що намагалися її перетворити ви двоє.
Його рука так сіпнулася, що йому ледь вдалося встояти на ногах.
- Гаразд. Біжи мала, - сказав він.
Я відчув, як мене обійняло тепло. І погладив маленьку невидимку по голівці. А коли знову повернувся в бік чоловіка в круглих темних окулярах, його й сліду не було.
Для мене настав новий час. Тепер я сам мав опікуватися за доньку. Слідкувати, чи їсть вона кашу. Чи почистила вона зубки. Чи гарно себе почуває. Чи не болить у неї животик. Я мав стати ідеальним батьком, байдуже, чи бачу я малу, чи ні. Прийшов день, я став вчити її читати. І кубики з літерами самі собою складалися у напис “де мама”.
- Мама, поїхала, але скоро повернеться. Не переживай, вона тебе любить, - відповідав я.
Та це її не заспокоювало, дівчинка час від часу плакала. В такі моменти я брав її до комп’ютера, відкривав “Блендер”, домальовував моделі крила і казав:
- Дивися! Мама янгол.
Мала раділа. Після цього вона могла годинами сидіти біля вікна і дивитися на небо.
Одного дня у мій Фейсбук написав хлопчина, що теж почав бачити дівчину, якої не існує.
- Олександре! Допоможіть! Мені ніхто не вірить! Навіть психіатри сміються!
Я зітхнув.
- Якщо Ви хочете, щоб з вашими рідними все було добре, забудьте все як страшний сон. І шукайте собі звичайних дівчат. Примарна любов того не варта.
Не треба збурювати сили, які не розумієш, вирішив я. І був на все готовий заради безпеки доньки.
Частина друга. Коло розмикається.
Ми з другом сиділи у мене вдома і пили каву.
- Знаєш, що мені не подобається в цій історії? - сказав він, після того, як мене вислухав. - Мені не подобається, що такий сильний герой розчавлений обставинами. Ми живемо в романтичні часи. Герой має долати перешкоди, що б це йому не коштувало.
- Як протистояти силам, які не розумієш? - спитав я.
- Герой має бути обізнаний в усьому. Це закон жанру.
- І як протистояти самому дияволу?
- Ти зараз засмієшся. Треба просто вірити в Бога.
- І це мені б допомогло?
- Якби ви з Гарнюнею одружилися по всім законам і провели весілля, хай би навіть на вас тицяли пальцями... Так от, якби ви обвінчалися в церкві, ваш шлюб би охороняв сам Бог. І жоден диявол чи інша сила вас би не посмів і зачепити.
Якийсь час запала незручна тиша.
- У шлюбі стається купа бісовщини, - все ж сказав я. - Як його тоді охороняє бог, якщо...
- Отак і охороняє. Кожному дістається за віру його.
- І все так просто?
- Думай як хочеш. Можу дати ще одну пораду. Відведи дитину у дитячий садок. Дай їй надію на щасливе дитинство.
- Щоб з мене кепкували діти?
- Це буде принаймні цікаво. Але ти це не взнаєш допоки не спробуєш.
Славко довгий час був моїм найкращим другом. І він завжди знав, про що мовив. То ж до його слів я вирішив прислухатися.
Спочатку я сходив до священика. Він мене уважно вислухав, а тоді сказав:
- Знаєте, як я став “святим отцем”? Я почав чути голоси. І мені довелося довго молитися і пройти складний шлях, поки ці голоси змінилися Голосом Божим. Приводьте дитину. Ми її охрестимо.
Гарнюнька була дуже рада, що ми з нею йдемо кудись. Але у церкві боялася і не відпускала мою ногу. Я раз у раз озирався. Чи не примариться знов той чоловік в круглих окулярах.
- Тебе ніхто більше не скривдить, - пообіцяв я. - Ходімо.
І ми прийшли до святого отця. Він нахилився до дівчинки.
- Як тебе звуть? Не бійся, можеш сказати голосно. Я тебе почую.
Я краєм вуха почув шепіт. Чи це просто почулося.
Священик був серйозний.
- Що ж, Гарнюнька, тепер у тебе буде і друге ім’я. Нарікаю тебе Христиною.
І він провів таїнство.
На наступний день я став ходити по дитячих садках і вишукувати у завідуючих, чи прийняли б вони невидиму дитину. Як і очікувалося, мене підняли насміх. Так я був у десяти садках. В одинадцятому було ще гірше — пообіцяли викликати поліцію. Тож у дванадцятому я не чекав нічого доброго. Але все одно вирішив спробувати.
- Ви не бачите випадково, куди я поділа свої окуляри? - спитала завідуюча. - Я без них геть нічого не бачу.
- Це добре, - сказав я. - Бо я якраз хотів у Вас спитати, чи можна у ваш садок привести невидиму дитину.
- Як це невидиму?
- Її ніхто не помічає.
Завідуюча посміхнулася.
- Я рада будь-яким дітям. Хай навіть я їх не бачу. А я їх переважно не бачу, навіть якщо вони стають посеред носом. І куди я поділа ті окуляри?
Потім вона нахилилася до Гарнюньки.
- Як тебе звати? Христина? Ходімо, Христю, я відведу тебе до діток.
І вона взяла її за руку.
Ввечері я прийшов за донькою, все ще з острахом очікуючи сюрпризів. Але сюрпризи не скінчилися. У роздягальні я побачив жінку, що вдягала панчохи своїй дитині. І зомлів. Вони були схожі на Гарнюню та Гарнюньку. Я підійшов до них.
- Вітаю, у вас гарна донька, - сказав я. - Шкода, в неї вже є батько.
- Батька немає, - відповіла жінка. - Це був партеногенез. Але мені ніхто не вірить. Я так довго чекала на принца, що повірила у свого уявного залицяльника. От і з’явилася ця дівчинка. Можете вважати це божевіллям.
- Моя історія ще божевільніша, - сказав я.
Життя завжди починає нове коло. Тим часом мені прийшла нова пропозиція роботи.
- Добридень, пане Олександре. Ми займаємося спецефектами для кіноіндустрії. Наш замовник Раян Джонсон потребує точне відтворення Леї Органи. Ми бачили Ваші роботи з візуалізації і хотіли б запросити Вас до співпраці. Чи змогли б Ви взятися за таку роботу?
Спочатку я вагався. Все ж мої фейки були не на стільки вдалі. А потім подумав... кому оживляти померлих як не мені?
Коментарів: 12 RSS
1Аноним18-10-2017 18:45
Гарно все))
Цікавить тільки, як з'явилася мала Гарнюнька? Хто приймав пологи, і де?
А в цілому реалістично))
2Сашко18-10-2017 19:17
Сподобалось. Як на мене, то у Вас непогані шанси виграти у двох конкурсах. Прикро, якщо іншим не сподобається.
3murrrchik24-10-2017 09:55
Розповідь цікава і гарно написана. Щоправда, далеко не всі знають що таке Блендер і рендер (автор явно знає, це помітно).
Бажаю успіхів на конкурсі і в подальшій творчості!
4Сиргій24-10-2017 11:12
Дуже сподобалось! Сильний сюжет, легко читається. Приковує увагу від початку й до останньої букви. Є шанс на перемогу!
5Спостерігач26-10-2017 16:14
Не погане соціальне фентезі. Тільки я не люблю соціальне фентезі.
Ну а загалом - вкрай слабий, майже відсутній, сюжет. Хоча для соціалки це нормально.
6Joker27-10-2017 13:20
Хороший твір, дійсно хороший. Цікаво слідкувати за сюжетом, до останнього не можеш зрозуміти, що відбувається. Сам текст рівний і легко читається. Але є три проблеми, одна може через те що я неуважно читав, але хто той мужик, що вбив Гарнюню і що в нього за мотиви. Ну і момент з вірою мені трохи зіпсував враження. Ну і сама тема-ідея-мораль(хто як назве) твору мені не подобається: не можеш знайти собі дівчину - вигадай, може вона навіть стане реальністю.
7А.Я.28-10-2017 01:04
зачепило за живе, так що відстороненої критики надати не зможу. все ж, дещо відзначу:
- ставити в епіграф цитату опального і контроверсійного письменника, це те саме, що робити наперед програшну ставку в казино.
- добре, якщо читач обізнаний на корпоративній та дизайнерській термінології, але розраховувати на це не можна. до мене десь із хвилину доходило, що "ейчар" – то HR, Human Resource – відділ кадрів. добре, що я сам маю диплом дизайнера, інакше б не вловив ні "рендеринг", ні "текстури" (в тому контексті), ні решту слівець.
- хоча розповідь ведеться від першої особи, переваги формату не використано. описи візуальних та інших подробиць, то взагалі добре, а в історії про дизайнера – і поготів. але тут цього чомусь немає взагалі.
– події розвиваються надто швидко (є ліміт на об'єм, розумію, але твір від співчуття не кращає). жінка і дитина з'являються занадто швидко, читач не встигає до них прив'язатися. відсутні деталі, які б змусили читача проявити інтерес до цих персонажів і перейнятися небезпекою, що їм загрожувала. через це виникає сильний розрив між переживаннями головного героя і читача, що особливо погано, коли оповідь йде від першої особи.
- я пишу це під кожним твором, але… треба вичитувати текст, прибирати русизми і одруки.
наче все. твір хороший. гідна основа для чогось ґрунтовнішого, повнішого. авторе, спробуйте свої сили в жанрі жахів – атмосферу божевілля у вас добре виходить нагнітати.
8А.Я.28-10-2017 01:23
але то все тільки здогади. хотілося б послухати, що скаже автор.
9автор28-10-2017 07:00
Дякую всім, кого твір не лишив байдужим.
Мене особисто роман Булгакова розчарував. Коли Майстер прийшов до Бездомного, я подумав "О нарешті, у Воланда буде гідний суперник!" І пшик. Тому оповідання для мене було як відповідь тому самому контраверсійному.
Вибачаюся за відсутність роз'яснень. Та що тут вже заднім числом...
Навіть не збирався вкладати мораль. Це просто один з конфліктів. Писати без конфліктів невдячна справа.
Що є реально, а що ні - хай кожен читач вирішує сам. Не мав на меті когось обмежувати. Інакше де ж інтерес?
10Joker28-10-2017 21:10
І? Він же ж і далі продовжив її змінювати.
11автор29-10-2017 18:54
Сили антагонізму, диявол, куратор реальності, що слідкує, щоб ніхто не сумнівався в ілюзії, що світ реальний. Хто він насправді і чому? Для героя це також загадка.
12Тетяна30-10-2017 10:27
Перше оповідання у цій групі, яке справді приємно читати.
Добре, що автор передбачає різні варіанти прочитання цього твору. Сприйняла його як сучасну казку про сучасного Пігмаліона і матеріалізацію мрії.
Тетяна