— Таку країну втратили! Все життя котові під хвіст, тьху! — Орест Павлович плюнув на хробака й насадив бідолаху на гачок. — Сто років, і всі нанівець. Ну, як то кажуть, ловися, рибко, велика й усяка!
Тонка вудка зі свистом розітнула повітря, поплавець із гусячого пера шубовснувся у воду. Тихою гладінню озера розпливлися кола. Самотній комар продзижчав у мене над вухом, полетів до Ореста Павловича й заплутався в його густій бороді. Старий вилаявся, ляснув себе по щоці й підніс долоню до прищулених очей.
— Кажу, хіба ж зараз країна? На рівні африканського Мумбо-Юмбо. Тільки людей не їмо.
Я дипломатично мовчав. Орест Павлович міг говорити нескінченно довго на будь-які теми. Життя в старого було насиченим. Під час Перебудови вийшов з Партії, урочисто спаливши партквиток. Приєднався до правих. Не зійшовся поглядами. Приєднався до лівих, збільшивши число членів відродженої компартії. Після барикад останнього перевороту Орест Павлович зав’язав з політикою й косить під сільського мешканця.
— От раніше злодії були — не рівня нинішнім, — не вгавав він. — Зараз усе шпана драна. Всі ці олігархи — раз, демократи — два, націоналісти — три. Тьху! Кожен під себе гребе з хитрістю лисиці, але інтелектом курки. Візьми будь-якого старого злодія в законі. Він порядок любив, щоб все, виходить, за законом.
— За злодійським законом, — уточнив я. — Власним.
— Га? — перепитав Орест Павлович. — Ну так, — він вирячився на свою праву долоню із трьома загнутими пальцями. — А зараз ще гірше.
— Може, помовчимо? А то рибу розполохаєте.
Я заклав руки за голову й ліг на холодний дерев’яний причал. Мої майбутні «я» лягли переді мною. Хтось із мене залишився сидіти, продовживши бесіду зі старим, хтось встав і пішов, але я вибираю дрібні розвилки часу, не замислюючись. І тому я ліг. Перші сонячні промені зігрівали обличчя. Хвилі хлюпотіли об прив’язану до причалу плоскодонку. Скрипіли старі дошки.
— Не вловив ти сенсу риболовлі, Гордію. Це тобі не здобичі нахапати. Тут поговорити потрібно, повітрям подихати вдалині від баб.
— Як скажете, Оресте Павловичу, — я ввімкнув у кишені плеєр, вибрав випадковий трек, і в навушниках залунав голос Макаревича:
«Если сто раз с утра всё не так,
Если пришла пора сделать шаг,
Если ты одинок, значит, настал твой срок,
И ждёт за углом перекрёсток семи дорог».
— Чой ти мене так офіційно-бо? — затурбувався Орест Павлович, перекрикуючи співака. — Вирубай свою дурну музику! Я отут з тобою саме щодо баб погомоніти хочу. Будеш до моєї Марійки підгрібати, я тебе на цьому березі й закопаю, затямив?
Багато інших «я» у різних варіантах часу піднялися на ноги. Хтось із мене залишився лежати. Але зачудувалися всі. Я миттєво вибрав один з варіантів свого майбутнього й злився з тим «я», що сів. Інші можливі часові розвилки розтанули, як нездійснені в нашому всесвіті. На відміну від інших людей, я міг вибирати.
— Не зрозумів, — я вимкнув плеєр і вп’явся у Ореста Павловича.
— Отут і розуміти нема чого. Звичайно закопаю, виходить, і квит.
— Та не потрібна мені ваша племінниця!
— Ге-е-е, — прищулився Орест Павлович. — Ти в нас чоловік приїжджий, примітний, хоч і старий уже бурлака. Тобі скільки років-бо — під сорок? Одружений, мабуть?
— Тридцять сім, — буркнув я. — Не одружений.
— Ну от! А дівці моєї тільки вісімнадцять. У нашої глухомані кожна на тебе западе. Я матері єйній обіцяв, що вирощу доню, виходить, як свою. Так що, коли аномалія наша скінчиться, ноги в руки — і дми назад у своє місто. А то бачу, як ти на Марійку заглядаєш. До того ж підозріло, що не одружений.
— Як скажеш, Павловичу, — зітхнув я й знову ліг.
Серце калатало. Хитрючий дід, все помічає. Я повинен піти. Просто зараз устати й піти із цього богом забутого села на десяток перехняблених хат, зі старим цим божевільним, з Марійкою... Один «я» піднявся й пішов. Він ішов повільно, я стежив за цим варіантом часу й бачив, як Орест Павлович старіє просто на очах. Шкіра чорніла, м’ясо облітало з кісток струпами, кістки розсипалися порохом. Світ стискувався в крапку. Я потрусив головою, ударившись потилицею. Цього не може бути. Я ж тут! Лежу на причалі. Той інший «я» — це тільки один з можливих варіантів. Його не існує, тому що справжній «я» залишився.
Плеєр мовчав, але у вухах усе ще звучала музика.
«Перекресток семи дорог жизнь моя».
— Розлігся, котяра березневий! Клює в тебе! — крикнув Орест Павлович.
Я підскочив. Поплавець вело убік. Він зупинився, здригнувся. Ще раз. Ще. І повністю зник під водою. Я підсік. Вудлище зігнулося дугою під вагою риби.
— Давай-давай! Підводь до берега, — метушився Орест Павлович. — Повільніше! Не смикай — волосінь порвеш! Ну ж бо, ну ж бо...
Риба підняла на поверхні бульки, ковтнула повітря й знову пішла на глибину, показавши біле черево. Тремтіння істоти, що рветься на волю, передавалося у долоні. Я підвів рибину до пологої частини берега й виволік на сушу разом з пучком водорості.
— Ох, ти, мати моя! — вигукнув Орест Павлович. — Це що за риба така?!
Товстий, покритий панциром пуголовок хапав ротом повітря й борсався, залишаючи на траві білий слиз. Я обірвав волосінь і носаком туфлі зіштовхнув рибу у воду. Вильнувши товстим хвостом, вона пішла на глибину.
— Мутант якийсь, — сказав я. — Забудьте.
— Сказав теж «забути». Сам ти мутант, — Орест Павлович витяг сигарету, пожував губами та розкурив за допомогою старої запальнички. — На! — простягнув він мені пачку. — Чи не палиш? Правильно робиш. Здоров’я треба берегти. Я таких риб у книгах бачив, у яких динозаври намальовані. Прадавня тварина, мабуть. Теж частина аномалії?
— Можливо, — знизав я плечима.
Так, твоя правда, старий, межі блоба тоншають. Починаються часові вторгнення.
— Може, це війна, Гордію, як гадаєш? Телевізор не працює, радіо мовчить. На мобільниках сигналу немає. З міста тиждень маршрутки не ходять. Дороги порожні. Не виїхати — машини глохнуть. Прямо не село, а Бермудський трикутник якийсь.
— Навряд, — сказав я.
З якої речі я залишився в цьому богом забутому місці? Що мене тут тримає? Старий? Дружина його, підсліпувата баба Оксана? Чи сусідка Світлана, що приїхала на літо, з її двома близнюками? У перший же день, коли я за безцінь винайняв кімнату в Ореста Павловича, Свєтка відразу взялася безцеремонно розглядати мене через паркан, демонструючи кругле веснянкувате обличчя й посмішку із широкими проміжками між зубами. Невже я тут через Марійку? Заради гарненького личка пожертвую всім? Уже пожертвував. Дурень. Старий жеребець. Однаково виходу нема, й не буде. Ти нікого не врятуєш. За тобою пошлють «скорпіонів». Скільки залишилося уявного щастя: день, два? Може, варто піти зараз, повернутися, покаятися?
— Гордію!
Стежкою до озера бігла Марійка із глечиком свіжого молока. Всі мої «я» рвонулися їй назустріч.
День або два — це теж дуже багато.
***
— Дядьку Гордію, ми отут таке бачили!
При вході в село нас перехопили двоє близнюків, Мишко й Сашко, до неможливості кучеряві й веснянкуваті, як і їхня мати.
— Ну, що ви таке бачили? — запитав я, ловлячи хлопчаків.
І правда, що? У часовий блоб могло пролізти що завгодно.
У небі світило яскраве сонце. По краях дороги від теплого вітру колихалися соняшники. Зі цвіріньканням спурхнула і полетіла у своїх справах гомінка горобина зграя. Марійка, що йшла поруч з Орестом Павловичем, посміхнулася своїм думкам.
— Таке велике! — розвів руки в сторони Сашка.
А може, це був Мишко, розрізняти їх у мене не виходило.
— З хвостом, — додав другий.
— На задніх ногах, мов кенгуру!
— І сліди ось такі!
Один із близнюків упав рачки, пробуючи долонями зобразити в дорожньому поросі, які саме сліди залишав невідомий звір.
— Де бачили? Коли?
— Там! — махнув рукою Мишко (чи Сашко?). — У лісі, між деревами.
— От пройдисвіти! — вигукнув Орест Павлович. — Знову в ліс бігали! Мати скільки разів говорила, щоб із села ні на крок! А ну, марш додому!
— Що, погано? — запитав він у мене, дивлячись у спини хлопчиськам, що віддалялися. — Й коли ти, нарешті, розповіси, що тут відбувається?
Я не відповів і пішов уперед.
— Агов, я тебе запитую!
— Дядьку, облиш його! — Марійка побігла слідом за мною.
***
Вона прийшла цієї ночі. Прослизнула в кімнату й пірнула до мене під ковдру.
— Маріє, перестань, ти що! — як скрипить старе ліжко! Орест Павлович же в сусідній кімнаті прокинеться! — Що ти робиш?
Можна подумати, що я переляканий хлопчисько, який вперше побачив жіноче тіло. Ні! Я не можу! Все мусить бути зовсім не так! Я пригорнув голову Марійки до своїх грудей, занурившись обличчям у м’яке волосся.
— Я некрасива? — прошептала Марійка.
— Ти дурна, — сказав я. — А я нікому непотрібний старий.
Напевно, я хотів, щоб мене переконали у зворотному.
— Але я тебе кохаю, — сказала Марійка.
«Я тебе теж», — хотів відповісти я, але промовчав.
На підлозі світилася місячна пляма. Чорна гілка яблуні ворушилася, і її тінь на жовтому тлі нагадувала скорчену лапу. Марійка водила пальцями по моїх грудях, доторкаючись до старого шраму, що пробігав навскоси від лівого плеча.
Інший «я» у можливому варіанті часу підняв Марійку зі скрипливого ліжка й несамовито любив у цьому місячному світлі. Дівчина стогнала, обхопивши його руками й ногами. Нігті залишали на спині подряпини. Поступово цей часовий потік танув, його ймовірність усе зменшувалася. Залишалися лише світло, стогони й стукіт Марійчиного серця.
Тонкі пальці торкнулися «хроноса» у мене на передпліччі.
— Що це? — запитала Марійка.
— Так, прилад один.
— Що він робить?
Я не відповів.
Це пропуск звідси, Марійко, але лише для однієї людини. Часовий пузир тримається тільки через мене. Я є в основному потоці часу. Тебе, Марійко, у ньому немає. І Ореста Павловича немає. І Свєтки з непосидючими близнюками — теж немає. Усього цього села не існує. Воно стерте.
— Марійко, — сказав я. — Колись у мене був друг-ракетник. Я запитав у нього, чи сняться йому вбиті люди? Ні, не снилися. Він сказав, що ніколи не бачив справу рук своїх. Ні в житті, ні в снах. Він просто запускав ракети, а по трупах йшли інші. Ті, інші, бачили мертвих дітей і згорілі будинки. Знаєш, далека війна, про яку не згадують, давно закінчилася, але тепер я сам став тим ракетником.
— Не розумію, про що ти, — прошепотіла Марійка. — Не хочу розуміти.
— Не страшно, — сказав я. — Просто іноді кортить виговоритися. Я з майбутнього, Марійко, не дуже далекого.
— І яке воно, майбутнє?
Вона не вірила, але не хотіла мене образити. А мені було однаково.
— Різне. Я коректор, той, хто виправляє історію. Робота, як робота. Буває й гірша. Аналітики розраховують, коректори вирушають у минуле. Головне — не бачити наслідків своїх дій. Цього разу я схибив.
— У минуле... А в майбутнє?
— У майбутнє, пізніше моменту твого відправлення, не можна. Порушується зв’язок. Ті, хто вирушали у майбутнє, божеволіли. Вижив лише один з нас.
— А ми? Що трапилося з нами? Це ти накоїв?
— Так.
Марійка пішла через годину. Мені довелося її розбудити.
***
— Вставай, жеребцю! — холодний метал тицьнув мене під ребра.
Я розплющив очі. Біля ліжка стояв Орест Павлович і стискав бандитський обріз.
— Я тобі говорив, виходить, що закопаю, якщо до Марійки поткнешся?
— Павловичу, не дурій!
— Уперед! На вулицю!
— Дай хоч одягтися.
Я не поспішаючи натягнув сорочку й штани. Орестові Павловичу треба було дати час охолонути.
У дворі півень Петько — гроза околишніх котів і собак злісно глянув на нас жовтим оком. Марійки не було. Баба Оксана сиділа у своїй половині хати.
— Я не торкався вашої Марійки!
— Йди, давай! Не торкався він, — підштовхнув мене в спину Орест Павлович. — Всі ви не торкаєтесь.
Ми вийшли за хвіртку.
— Павловичу, уб’єте мене — вмруть усі.
— Це чому ще?
Ми дійшли до лавки біля дороги, тут тиждень тому зупинялися маршрутки. Я сів.
— Закурити є? — запитав у Ореста Павловича.
— Ти ж не куриш! Тримай, — простягнув він пачку лівою рукою.
Я побачив, як один з можливих мене кинувся на старого, схопив обріз і вивернув убік. Але в мене не було бажання це робити. Напевно, я просто втомився.
Орест Павлович прикурив мені сигарету. Густий дим забрався в легені, викликаючи кашель. З очей потекли сльози. Я кинув недопалок на землю й затер підошвою. Від останнього (і першого) у моєму житті курива я чекав більшого.
— То чому ми повинні ласти склеїти? — поцікавився Орест Павлович. — І коли це закінчиться? Аномалія, я маю на увазі, — він обвів рукою довкілля, здивовано подивився на обріз, сів на лавку й поклав його поруч. — Я ж тебе не по-справжньому вбити хотів. Так, трохи налякати.
— Знаю, Павловичу.
Перед очима стояв варіант часу, де я падаю в озеро із простреленими грудьми, й панцирні риби жеруть моє тіло. Хтось із мене втік і врятувався, покинувши блоб. Хтось, поранений, повз по росистій траві до кинутого в паніці обрізу.
— Коли це закінчиться? — повторив питання Орест Павлович.
— Ніколи. Ми всі замкнені в часовому пузирі — блобі. Я працюю на організацію, що коректує історію. Там, у майбутньому, вчинено замах на президента. Наказано виправити. Ми не вбиваємо людей у минулому, це призводить до перекручень. Ми вилучаємо людину із часу. Але викинути людину з часового потоку можна тільки разом з її оточенням, тими, хто про неї пам’ятає. Послали мене. Я ж коректор. Я виконав роботу, але не повернувся.
— Чому?
— Навіть не знаю. Ракетник не повинен бачити розтрощені вибухами будинки й загиблих. Коректор — зайвих людей, яких стер. Стертий час утворить пузир, що стягується. Деякі пузирі зникають раніше, деякі пізніше. Пізніше — якщо люди в пузирі чіпляються за життя, вростають у нього, стримують, самі того не зауважуючи. Такі пузирі шкідливі для часового потоку. Вносять погрішності й породжують непояснені явища. У нашім пузирі залишився я, що існую в основному потоці часу. Поки я тут — блоб не зникне.
— Що за організація? Втім, відповідь зрозуміла. Виходить, ні про яку всесвітню добродійність мова не йде. Знову ті ж олігархи. Якщо вони коректують історію, у нас надії немає. Добре хоч платять, не як Юді?
— Платили, — поправив я. — Непогано, напевно. Ви не хочете запитати, хто терорист?
— Не хочу, сам здогадливий, — буркнув Орест Павлович. — Та дурниця, причеплена до твоєї руки, виходить, машина часу?
— Типу того.
— Багатьох може звідси витягти?
— Одного мене.
— Ясно. Через Марійку залишився?
— Не тільки.
Знову схотілося закурити. Так і здоров’я можна вкрай зіпсувати.
— Ну й?..
— Що?
— Що робити збираєшся?
— Не знаю, — знизав я плечима.
— Тюхтій ти, — сказав Орест Павлович. — Слухай! Це, виходить, що часові пузирі заважають твоїм хазяям? Тоді вони їх повинні знищувати?
— Звичайно, — сказав я. — Для цього існують «скорпіони». Нам не сховатися. Звідси немає виходу.
Десь пролунав жіночий лемент, потім постріл. Відтак ще один, і постріли злилися в барабанний дріб. Куля поцілила Орестові Павловичу в спину, він упав на дорогу долілиць, стискаючи обріз. Я гепнувся услід, подряпавши шкіру на щоці об гострий щебінь.
***
Один раз я сидів за столом із Серьогою Конюхом. Командир «скорпіонів» випив зайвого, сипав жартами, балагурив, показуючи всім, який він козак. Я хотів запитати про сни, але, заглянувши йому в очі, сам побачив відповідь. Для нього це всього лише гра. «Як тир, — сказав він пізніше. — Але набагато веселіше. Ці люди вже давно мертві».
У нього молода любляча дружина й донька. Донька ходить у другий клас. Він хвалиться її успіхами — диво, а не дитя.
Конюх мене запитав тоді, за столом, чому я не схибнувся, як інші, що побували в майбутньому. Я не став йому розповідати, що повернувся не зовсім таким, як був раніше. Нехай це залишається моїм секретом.
Зараз Конюх ішов до нас. Він і ще другий «скорпіон», якого я не знаю на ім’я.
— Ну що, коректоре, добігався? — посміхнувся Конюх. — Ходімо до шефа, він хоче тебе бачити.
«Если пришла пора сделать шаг».
Я піднімаюся.
— Руки за голову, — каже Конюх.
Другий, з автоматом, підходить ближче, шарить по моєму одязі, обшукуючи, і хитає головою.
— Це твій терорист? — киває Конюх на Ореста Павловича, під яким натекла калюжа крові. — Старий зовсім.
«Значит, настал твой срок, и ждёт за углом перекрёсток семи дорог».
Я обертаюся, хапаючи обома руками автомат. «Скорпіон» натискає на спуск. Вони дуже влучні, хлопці із загону вбивць. Справжні професіонали. Кулі розривають тіла інших «я», і безліч мене падають на дорогу. Але часто існує варіант вдалого результату, нехай навіть мізерно малий. Я зливаюся з тим єдиним мною, що встиг пірнути під чергу, і якому не дісталася куля. Вириваю «калаш» із рук убивці, б’ю прикладом, розбиваючи обличчя. Ворог падає. Конюх підіймає пістолет. Час відраховує незначні частки секунди. Шукаю варіант порятунку, але все марно — у жодному з розгалужень мені не встигнути розвернути автомат і вистрілити, перш ніж палець Конюха натисне на спусковий гачок.
Постріл! Заряд картечі з обріза потрапляє в спину Конюха й розриває груди кривавим фонтаном. Командир «скорпіонів» падає, так і не зміркувавши, хто його вбив.
— Біжи... Рятуй Марію, — хрипить Орест Павлович.
Борюся із блювотним позивом.
— Іду, Павловичу... Йду... Спасибі...
«Есть только семь путей, и ты один», — грає в голові вимкнений плеєр.
«И ты один»…
Зриваю з руки Конюха «хронос», намагаючись не дивитися на криваві останки, і ховаю до кишені. Підходжу до другого «скорпіона». Він піднімається на коліна. Я стріляю, ворога відкидає назад. Відстібаю його «хронос» і біжу до будинку.
«И как повернуть туда, где светит твоя звезда».
Біля хвіртки лежить здохлий Петька, вітер розносить двором брудне пір’я.
У дверях врізаюся у «скорпіона», стріляю упритул. Черга пробиває його спину, розтрощує «хронос» на передпліччі. «Скорпіон» падає, перекидаючи бляшаний умивальник. Холодна вода хльостає струменями й заливає мені ноги.
У кімнаті бачу Марійку із закривавленими руками. Вона обіймає мертву тітку Оксану.
— Гордію! — Марійка кидається до мене, повисає на шиї. — Вони... Тітку... Убили.
Встиг! Я встиг. Кров не її.
«Где светит моя звезда».
Чіпляю на руку дівчини «хронос».
— Ходімо! Мерщій! — тягну її у двір.
Мені потрібен порожній простір навкруги. Два метри в діаметрі цілком вистачить.
По дорозі біжить заплаканий Мишко (чи Сашко?). Я ловлю його, збиваю з ніг. Надягаю на худу, як у дівчиська, руку зайвий «хронос». Хлопчисько б’ється в істериці, судомно відкриває рота, і я тільки догадуюся, що він хоче сказати. Я піднімаю його, притискаю до себе, активую «хронос».
— Натисни одночасно на три кнопки, — кажу Марійці.
— Які? — схлипує вона.
— Обабіч екрану. Швидше!
Закидаю автомат за спину, беру Марійку за руку, і ми входимо в потік часу. Спереду прямують у майбутнє дороги нашої долі. Ними йдуть сивий чоловік із хлопчиськом на руках і дівчина. Удалині вони розпливаються, мов картинка в калейдоскопі, дробляться на безліч варіантів. Мені хочеться запитати в інших «я», що робити, але вони не озвуться. Вони приречені. «Скорпіони» однаково знайдуть нас. Від них не сховатися.
Але спробувати можна? Варіантів часу безліч.
Ми йшли, і непрацюючий плеєр звучав у моїй голові:
«Перекрёсток семи дорог, вот и я.
Перекрёсток семи дорог жизнь моя».
Коментарів: 19 RSS
1Reed Rat10-04-2017 22:05
Написано не погано, але я не люблю такий жанр.
2Володимир15-04-2017 10:30
Сім доріг.
О. Смакота - подорожі в часі.
Логіка почала кульгати десь тут:
Нереально. Так можна "викинути" все людство + деяких тварин... Одного пам'ятають десятеро-сто(?) Тих, 10-100 - ще 100-10000....
Чи про яку тут пам'ять йдеться?
Подій надто вчасно наздоганяють одна іншу... Щойно сказав - вже є ілюстрація з пострілів. Дивно якось
/
Марійка - то звісно добре. Але вона не пояснює чому так ускладнився її порятунок. Чи не простіше мати з собою купку запасних хроносів для порятунку всіх "молодих і красивих"? Чи криваве місиво - то необхідні декорації для вічної вдячності від врятованих? Але ж вони можуть запідозрити, що перед "порятунком" той мутний тип прирік їх всіх на смерть...
/\
А загалом все якось неймовірно (Дід з дробовиком вб'є президента? Справді?) І безрадісно (олігархи перемогли). А тому й добре - що неймовірно
3L.L.16-04-2017 10:10
Десь я це вже читала російською. Не можу знайти, тому не маю підстав звертатись до модераторів. Але ну такий знайомий текст!
4L.L.16-04-2017 10:16
Чомусь на думку спадає конкурс Темний бік часу. Тоді він, здається, проходив у трьох місцях: український - на Мантикорі, російський - на Фантрегаті, а пізніше долучився ще сайт Книготопія, де теж були оповідання російською. От на якомусь із російськомовних конкурсів це й було.
А якщо не там - то десь у Гліба Гусакова. Один конкурс, пам'ятаю, називався Почти как люди, а назву другого забула...
5Фантом16-04-2017 10:27
L.L. маєш рацію. Але лінк на російськомовну Мантикору not found... Тому я просто залишу оповідання поза ТОПом.
6Чернідар18-04-2017 13:13
Здається я це читав російською. Шукати в мережі не буду - лінь.
"Після барикад останнього перевороту", ага.
Логіка прихромує : з майбутнього спецназ з "калашами", машинка для переміщень тільки одна у кожного і при цьому не персоналізована. А як поламається?
Метод корекції якийсь дивний: а якщо вбився жив би у місті?
Технічно написано справно.
7Ловчиня птахів18-04-2017 23:32
Сподобалось. Цілісне оповідання.
Успіху у Грі, здається, згодиться ))
8Ares Frost19-04-2017 15:17
Непогано, але дуже передбачувано. Також в мене виникає кілька питань до логіки всесвіту, в особливості до різних варіантів майбутнього між якими вибирав автор. Це його супер-сила чи особливості пристрою переміщення. Якщо друге то чому скорпіони цим не користались? Ще одне питання до вилучення з історії. А як же ефект метелика і всі ці речі? Будь-яка подія яку ми зупинили в минулому, буде мати вплив на сьогодення. А тут зникають цілі села і нічого. Та й, якщо вже під час вилучення починаються часові аномалії такого масштабу, не може бути, що б таке знущання над часовою лінією не вилізло потім.
А ще мені чомусь згадався тупий серіал від СW де флеш гвалтує часову лінію, так і тут, чи не впливає така кількість змін на цілісність часової лінії. Але це вже звичайно залежить від логіки автора, це все-таки його світ.
Зате, яскраво прописана тема конкурсу, за що окремий респект.
П.С. панцирну рибу на хробака - моцно)
9Автор19-04-2017 15:49
"Будь-яка подія яку ми зупинили в минулому, буде мати вплив на сьогодення. А тут зникають цілі села і нічого."
Наприклад, у Дяченкыв у "цифровому" також із часу вилучають - і нічого. Ефект метелика - то теж фантастика, ми маємо право на вигадку.
10Альтаїрченко20-04-2017 02:09
Це дуже сильне оповідання, і дуже вдале. Просто перевертає.
Люди - як живі, декорації - реалістичні, трагедія - як справжня.
Навіть нема що критикувати.
11TheDarkMax223-04-2017 03:04
Сільська пастораль у мене не в'яжеться з фантастикою. Така погана уява.
Так, так, знаю, "Міжзірщина" (Інтерстеллар) існує, наприклад, тощо. Але не вважаю, що це вдале поєднання.
12Ромчик26-04-2017 16:17
Технічно оповідання дуже гарно написане. Стилістика, персонажі, логіка світу.
Цікаво. Нестандартно.
Але чому автор ніяк не прокоментував закиди у повторі/вторинності?
13Автор26-04-2017 16:27
Нащо? Все, що автор хотів сказати - він сказав у оповіданні. Автор в Інтернеті не знаходить свого оповідання і не пам'ятає, що і куди посилав.
Дякую за коментар.
14L.L.26-04-2017 16:47
Значить, треба записувати, що і куди автор посилає.
15Автор26-04-2017 16:55
Що, куди і кого
Ні, останнього не треба.
16Род Велич26-04-2017 21:08
Гарно написано. Цікаво вибудована історія. Плавни перехід від реалістичного повсякдення до фантастичних обставин. Добре вибудована розв'язка.
Дуже сподобався хід з багатоваріантністю майбутнього (і як художній хід, і як фантдоп).
Трохи розчарувало, що суперкруті "скорпіони" з майбутнього озброєні звичайними автоматами і пістолетами. Думаю, коли технології дійшли до темпоральних переміщень, то могли б вже вигадати якусь цікавішу зброю ;)
Але оповідання гарне. Міцний кандидат на топ
17Автор26-04-2017 21:17
А нащо? По-перше, технологія могла бути вигаданою випадково, бо тут практично наш час, а по-друге навіщо стріляти "із гармати по горобцям"? Немає сенсу використовувати щось потужніше проти простих людей.
18Род Велич27-04-2017 10:22
Щось не дуже вірю я у випадкові відкриття
Це у 18-19 ст. можна було випадково змішати 2 колби і отримати щось на той час нечуване.
Але адронний колайдер випадково не відкривають. Це сума рівня наук помножений на суму досягнень технологій цього часу помножений на багаторічну працю у заданому напрямку ;)
Проти простих людей можна викорисовувати розривні кулі, сонний чи отруйний газ, смозатяжні сітки надміцної липкості, електромагнітний голкомет з отруйними голками, лазерні рушниці, тазер, ултразвукову СВЧ-зброю, тощо. Продовжувати можна безкінечно, правда? Навіть прости автомат з часом дуже міняється (порівняйте хоча б ППШ часів 2 світової і сучасну зброю).
Але до чого це я веду? Справа не в техніці насправді. Просто мені було якось дивно, "посланці з майбутнього" абсолютно нічим від нас не вирізняються (крім хронофітюлі на руці). Чисто художньо. Я чекав хоча б натяку на щось більш оригінальне і відмінне
19Автор27-04-2017 11:28
Якщо це майбутнє віддалене на декілька років (бо старий ще жив, якщо він вбив призедента), то цілком імовірно. Війна - це гроші, і не потрібно використовувати щось коштовне для простих людей.
Коллайдер. От, наприклад, в колайдері і відкрили ефект квантових дір у часі. Тут і випадок і закономірність.