Повернутися на сторінку

Коментарів: 17

  1. 2017-04-16 в 11:18:24 | Єнот Віллі

    Я, звичайно, може шось не зрозумів. Але це ніби конкурс фантастичних оповідань? А де ж тут фантастика? Ну от де?

  2. Я, звичайно, може шось не зрозумів. Але це ніби конкурс фантастичних оповідань? А де ж тут фантастика? Ну от де?

    По-перше, дякую, що прочитав, Єноте)

    З фантастикою річ ось у чім: коли пишуть про далеке космічне майбутнє, то елементом фантастики виступають, переважно, технології, які, втім не обов'язково не є можливими.

    Так і тут — не бачу потреби додавати ельфів чи інших фентезійних штанів; цікавіше окреслити альтернативний всесвіт і писати імовірні події звідти.

    Ну, а якщо вже принципово — у епілозі є ворожка)

  3. 2017-04-16 в 13:45:13 | Єнот Віллі

    А де показано, шо це альтернативний всесвіт? Мечі, кошлаті бороди, війна, ворожка, князь. Нічого альтернативного. Якшо ви писали фентезі, то для нього треба хоч якогось нещасного гнома чи там алхіміка. Якщо наукову фантастику - значить повинні бути технології чи інші елементи. Якшо альтернативний світ нічим не відрізняється від нашого, скажімо, Х сторіччя, то й фантастичне оповідання нічим не відрізняться від історичного.

  4. не цікаво

  5. Горе, яке горе. Таке враження, автор начитався Аделі Станіславської. Щодо ворожки у епілозі - то у мене в селі є три ворожки - і що тут фантастичного?

    А взагалі - печалька.

    Успіхів!

  6. А взагалі - печалька.
    Ще одна печалька. Бачу - варто проводити конкурс в конкурсі - на найдепресивніше оповідання. Але тут поки Війна-матка попереду вас.

    Дякую за високу оцінку бодай за цим критерієм;

    Втім, сподіваюсь, оповідання було цікаве ще чимось)

  7. 2017-04-17 в 23:16:28 | Фантом

    Вітаю, авторе!

    Почитав тут коментарі, щодо фантскладової оповідання. Проблема в тому, що навіть якщо дія відбувається в паралельному світі (який дуже схожий на наш) - ці події можна витягнути з нього, перемістити в інший світ, в інший час і від цього нічого не зміниться. Тобто, ваш фантелемент не грає на сюжет взагалі. В усьому іншому оповідання сподобалося, сильно написане. Як за технічною складовою, так і з точки зору атмосфери, розкриттям героїні, психологізму. Я героїні співчував.

    Успіхів!

  8. Фантоме, дуже дякую за коментар!

    З фантастичною складовою, так, не розрахував.

    За високу оцінку техніки, психологізму й розкриття - Дякую))

  9. 2017-04-18 в 09:55:41 | Чернідар

    Фантелемент відсутній.

    Історична достовірність поганенька - війна 11-го століття зображена по лекалах 20-го.

    В описаних реаліях селяни б розбіглись по навколишніх лісах і ніхто б їх не стримав. А запаси поховали б у криївках, на них би й жили. Я читав скільки римляни прикладали зусиль, щоб розорити землі та змусити місцевих відселитись - і нічого до пуття у них не виходило. Ну й оте "всі разом, пліч-о-пліч - смішно".

    Що порадити - перенести все в постапок це вирішить обидві проблеми.

    Менш суттєве - раджу звернути увагу на правопис прямої мови.

    Успіхів.

  10. Історична достовірність поганенька - війна 11-го століття зображена по лекалах 20-го.

    — була спроба у позачасове/постмодерне фентезі. Вдалість спроби — інше питання. А середньовічний сетінґ подобався більше за постапок.

    В описаних реаліях селяни б розбіглись по навколишніх лісах і ніхто б їх не стримав. А запаси поховали б у криївках, на них би й жили. Я читав скільки римляни прикладали зусиль, щоб розорити землі та змусити місцевих відселитись - і нічого до пуття у них не виходило.

    Верцингаторікс проти тих же римлян доволі ефективно використовував тактику випаленої землі.

    +Толкін, у якого евакуйовували роханців у Хельмову западину.

    Ще, здається, щось подібне побив, кедь не помиляюсь, Тетеря, під час Руїни.

    І, знов ж таки, задум був “а що, якщо”.

    А за пряму мову — дякую.

  11. Цікаво, атмосферно. Правда тема твору знову ж таки не збігається з темою конкурсу. Тут ми бачимо хороший твір про всі жахи війни і персонажів, які від цього страждають. Персонажі зрозумілі і дівчину справді шкода, але як кажуть "тєма сисек не раскрыта".

    Також я погоджуюсь з попередніми коментарями: ніякого відношення до фантастики це не має.

    Ну і про депресивність(це скоріше до злого) де ви бачили позитивні війни?

    Крім того:

    Верцингаторікс проти тих же римлян доволі ефективно використовував тактику випаленої землі.
    +Толкін, у якого евакуйовували роханців у Хельмову западину.

    Тактика випаленої землі і те, що ми бачили у Толкієна це дві різні речі. А у вас в тексті, це сприймається як гібрид цих двох, поясню чому.

    При тактиці випаленої землі рідко коли піклуються про жителів цієї землі. Їх не евакуюють, а вбивають, бо колони таких жителів дуже повільні і можуть стати легкою здобиччю для ворога. Тому тактика випаленої землі - це знищення під нуль всього, що може хоч якось підтримати ворога. І через це використовується вона тільки після значних поразок, коли нічого іншого не лишається.

    У Толкієна ж була звичайна евакуація, народ бачив від кого тікав і при цьому, тікав по своїй волі.

    У вас же, людей примусово евакуюють, поки ще не видно чіткої загрози. Я особисто не зустрічав таких тактик, особливо в середньовічних війнах.

  12. І.

    Творячи всесвіт автор зазвичай залишає за собою право продумувати його логіку і поєднувати різні елементи. Фантастика за визначення — авторська фантазія, компіляція різних уявлень

    Тому й можуть бути механічні лицарі, летючі кораблі, ельфи, прибульці тощо.

    Авторським задумом було взяти пізньосередньовічний сетинґ і начепити на нього справді не історичні в грубому розумінні, але не нереальні в принципі речі.

    Цікаво, що думки коментаторів розділилися, на думку Фантома,

    ці події можна витягнути з нього, перемістити в інший світ, в інший час і від цього нічого не зміниться.

    А на думку Чернідара, і Ares Frost’а, тут неісторичність і нереалістичність.

    Такий світ — і цим він відрізняється від нашого. Ось і фантелемент.

    ІІ.

    Дякую всім, за високі оцінки психологізму та "переживальності" за дівчину.

    Якщо момент переживання/жалю/співчуття був, то ставлю собі уявний плюсик, бо справді присвятив цьому багато і намагався, щоб це виглядало щиро і... зворушливо, чи що...

    До речі, Аделю Станіславську не читав і навряд чи колись читатиму. А ви таки й справді Злі, так ображати…

    ІІІ.

    Бачу, текст вийшов задовгий і заважкий.

    29,8К все ж таки(

    Мабуть таки важко читати сльозливі переживання, тим більш, за першої авторської спроби щось таке зробити.

    Власне, для того і є вставки в дусі

    … всі разом, пліч-о-пліч…

    — розряджати соплі. А риторика — тому і є піднемено пафомною, щоб із соплями контрастувати)

    ІV.

    Правда тема твору знову ж таки не збігається з темою конкурсу.

    Ну, тут ви зовсім неправі.

    До речі, як я бачу, ви це багатьом цілком дотичним до теми творам закидаєте. Тут, певно, річ у особистому сприйнятті, але мені здається неприпуститмим визнавати дотичними лише, скажімо, твори, де…

    … у світі вампірів та драконів людська раса пригноблена: люди повільніші та слабші від кровососів та не мають ані магії, ані крил. У світі високотехнологічного майбутнього люди не більше ніж придатки до машин, які працюють точніше та швидше. У світі зоряних імперій зустрічаються керовані комп'ютерами армади зорельотів та бойових роботів і місце людини - усього лише дешевий витратний матеріал. У світі цинічних політиків людина - тільки галочка в бюлетені для голосування.

    Бо ж…

    … можливі й інші світи…

    V.

    але як кажуть "тєма сисек не раскрыта".

    Нє-нє-нє) Не збиравсь і не бачу за доцільне.

    У третій підгрупі є "Віртуальна компанйонка" — там розкрито.

    Гарне оповідання таки. Без самореклами)

    —*—*—*—

    Словом, дякую всім читачам за відгуки і критику.

    Було дуже приємно/цікаво/хвилююче спостерігати за формуванням фідбеку.

    Вірю, що зауваги придадуться у наступних спробахwink

  13. 2017-04-20 в 03:57:54 | Альтаїрченко

    Ну що сказати? Тут багато вдалих моментів: опис жахів війни, повсякдення біженців, насильства, людських трагедій.

    От чого бракує, імхо, так це динамізму. Перехід біженців через гори трохи затягнуто, як у Чімаманди Адічі у "Половині золотого сонця".

    Герої, окрім головної героїні, з'являються незвідки і зникають невідомо куди. Як той хлопець, що протягом стількох рядків говорив з героїнею, годував її ягодами і тримав за руку - а потім зник. Розумію, що так і буває під час масової евакуації населення, але з літературної точки зору краще щоб той хлопець засвітився десь ще.

    А солдат-ґвалтівник - це той самий що приходив напочатку?

    Щоденники біженців трохи затягнуті, хоч і інформативні.

    А взагалі - сподобалося.

  14. Ну, тут ви зовсім неправі.
    До речі, як я бачу, ви це багатьом цілком дотичним до теми творам закидаєте. Тут, певно, річ у особистому сприйнятті, але мені здається неприпуститмим визнавати дотичними лише, скажімо, твори, де…

    Ви цілком праві, це чисто моя суб'єктивна думка. Я просто вважаю якщо тема конкурсу зайві люди, то і тема твору має бути такою, а не просто дотично згадати про зайвих людей.

    Нє-нє-нє) Не збиравсь і не бачу за доцільне.
    У третій підгрупі є "Віртуальна компанйонка" — там розкрито.
    Гарне оповідання таки. Без самореклами)

    Там здається тема членів більш розкрита)

  15. Ну що сказати? Тут багато вдалих моментів: опис жахів війни, повсякдення біженців, насильства, людських трагедій.

    Дякую, Альтаїрченко!

    Про динамізм — назагал згоден, вже писав про те, що ці ~30К символів читати важко і, може й нудно, втім, це, певною мірою і був задум.

    Таке собі важке і сумне занурення.

    Про випадкових людей — ви правильно зауважили,

    так і буває
    .

    Хотів також показати, що у дівчини немає змоги/надії жити з ними спільним життям. Її відриває від тих людей, добрих чи поганих.

    Можна було б думати про додаткові сцени з тим же хлопцем, але щільний обсяг змушував дозувати і відбирати найвиразніші сюжети. В цьому контексті, гадаю, його як раз достатньо)

    А солдат-ґвалтівник - це той самий що приходив напочатку?

    — ні. Це різні люди. Був би занадто вже притягнутий символізм, чи що…

    Не так виразно помітно /не стало місця/, але солдати теж різні)

    Щоденники біженців трохи затягнуті, хоч і інформативні.

    Гадаю,враховуватися на майбутнє.

    Але, схоже, вони не більш затягнуті за сам твір, тож в контексті цілком.

    А взагалі - сподобалося.

    Ще раз дякую! wink

  16. 2017-04-21 в 03:01:08 | Альтаїрченко

    //у дівчини немає змоги/надії жити з ними спільним життям. Її відриває від тих людей, добрих чи поганих//

    Тоді, можливо, варто додати більше зустрічей/розвітань з випадковими персонажами, щоб посилити загальну картину тимчасовості.

  17. Тоді, можливо, варто додати більше зустрічей/розвітань з випадковими персонажами, щоб посилити загальну картину тимчасовості.

    Варто)

    Але, з урахуванням обсягу, буде повість)

Повернутися на сторінку
Прокоментуйте!

grin LOL cheese smile wink smirk rolleyes confused surprised big surprise tongue laugh tongue rolleye tongue wink raspberry blank stare long face ohh grrr gulp oh oh downer red face sick shut eye hmmm mad angry zipper kiss shock cool smile cool smirk cool grin cool hmm cool mad cool cheese vampire snake excaim question

Коментувати без реєстрації

(войти без комментирования)

Ім’я та сайт використовуються тільки при реєстрації

Якщо ви вже зареєстровані як коментатор або прагнете зареєструватися, укажіть пароль і свій діючий email.

(обов’язково)